Metro de Barcelona i "Rodalies" a l'Aire Lliure
Metro de Barcelona i "Rodalies" a l'Aire Lliure
Per un metro de Barcelona i "Rodalies" a l'Aire Lliure Obro aquest fil específicament per el qui cregui en que hi hà un abús indiscriminat en soterrar Estacions de tren i víes com el cas de la nova estació del Prat de Llobregat i ho justifiqui en aquest fil. Personalment crec que en una ciutat petita com Barcelona és normal que les estacions en la seva majoría estiguin soterrades però no en zones com la Zona Franca (L9), l'estació de Sant Andreu Comtal, Estació de França, els petits trams de la L1,L5 per les afores a la zona de l'Hospitalet, Sant Adrià, Cornellà, Badalona. Estacions com aquestes caldría que es mantinguessin sense soterrar.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Estic completament d'acord, per mi el soterrament s'ha de reservar a casos en el que sigui totalment imprescindible (lògicament el tren o el metro no pot anar per la superfície pel centre de Barcelona).
No fa gaire que apareixen notícies en les que ciutats com Girona, Sitges, Hospitalet, Vilanova... demanen el soterrament. La solució hauria de ser posar més i millors pasos oterrats, ponts.. però en cap cas soterrar la via.
Adéu!
No fa gaire que apareixen notícies en les que ciutats com Girona, Sitges, Hospitalet, Vilanova... demanen el soterrament. La solució hauria de ser posar més i millors pasos oterrats, ponts.. però en cap cas soterrar la via.
Adéu!
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Jo d'aixo de pasos soterrats discrepo, son un conyas, son estrets, bruts, incomodes i has de fer molt d'esforç.
Pero aixo no justifica el soterrament, sincerament crec que s'hauria de potenciar semisoterraments, no tan estil gran via, sino simplement baixar una mica les vies per que els ponts siguin menys alts i mes accessibles. O el que es millor, estil L9 a la zona franca, no ocupes gairebe espai, tens bones vistes i no molestes ningu.
Pero soterrarho tot... es estressant veure paret per la finestra! Amb lo maco que son els paissatges!
Pero aixo no justifica el soterrament, sincerament crec que s'hauria de potenciar semisoterraments, no tan estil gran via, sino simplement baixar una mica les vies per que els ponts siguin menys alts i mes accessibles. O el que es millor, estil L9 a la zona franca, no ocupes gairebe espai, tens bones vistes i no molestes ningu.
Pero soterrarho tot... es estressant veure paret per la finestra! Amb lo maco que son els paissatges!
Aixó és un dels meus somnis humits en el cas de que l'estació d'autobusos es traslladi en un futur a Sagrera-TAV. Sense elevar les vies, simplement fodarant el sostre per que hi arribi llum natural i millorar la deficient salubritat de l'estació.metring wrote:Fem de nou a l'aire lliure Sant Andreu Arenal, i adeu a la Meridiana plena de cotxes!!! (per cert, d'això hi han poquísimes fotos).
A Catalunya els soterraments s'estan convertint en una costosa i contagiosa moda, gràcies a la mentatlitat d'alguns alcaldes que ho veuen com si es tractés d'una condició imprescindible per a ser una ciutat moderna i per a aconseguir vots. Que les vies molestin o no, o que es puguin aconseguir solucions molt més pràctiques, econòmiques, segures i ecològiques tant se'ls hi en fot. Per no comentar el tema de que la futura Sagrera s'hagi de soterrar per nassos tot i ja estar sota el nivell del carrer... que n'aprenguin de Berlin Hbf.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Sí senyor, jo també estic en contra de molts soterraments.
Un exemple... quin carrer us agrada més, aquest de la foto o l'actual carrer Aragó de Barcelona? Per quin seria més agradable passejar? En quin seria més agradable viure?
Un exemple... quin carrer us agrada més, aquest de la foto o l'actual carrer Aragó de Barcelona? Per quin seria més agradable passejar? En quin seria més agradable viure?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A les llumeneres polítiques de torn...
A Badalona, quan soterraran la C-31?
A Esplugues, quan soterraran la B-23?
A Montcada, quan soterraran la C-33?
A Parets, quan soterraran la C-17?
A Montornès, quan soterraran l'AP-7?
O és que ningú dels que despotriquen tant de "les vies" encara ha gosat alçar la veu per fer desaparèixer de la vista aquests cordons pestilents que són les autopistes?
A Esplugues, quan soterraran la B-23?
A Montcada, quan soterraran la C-33?
A Parets, quan soterraran la C-17?
A Montornès, quan soterraran l'AP-7?
O és que ningú dels que despotriquen tant de "les vies" encara ha gosat alçar la veu per fer desaparèixer de la vista aquests cordons pestilents que són les autopistes?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro de Barcelona i "Rodalies" a l'Aire Lliur
Deu ser una bromasortrens wrote: els petits trams de la L1,L5 per les afores a la zona de l'Hospitalet, Sant Adrià, Cornellà, Badalona. Estacions com aquestes caldría que es mantinguessin sense soterrar.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Això és trampa. Aquest ja ho era, de soterrat. El que van fer és cobrir-lo
wefer wrote:Sí senyor, jo també estic en contra de molts soterraments.
Un exemple... quin carrer us agrada més, aquest de la foto o l'actual carrer Aragó de Barcelona? Per quin seria més agradable passejar? En quin seria més agradable viure?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
que collons, pel centre de Barcelona no, però pel mig de l'Hospitalet síBodi10 wrote:lògicament el tren o el metro no pot anar per la superfície pel centre de Barcelona
No fa gaire que apareixen notícies en les que ciutats com Girona, Sitges, Hospitalet, Vilanova... demanen el soterrament. La solució hauria de ser posar més i millors pasos oterrats, ponts.. però en cap cas soterrar la via.
Adéu!
creus que si es pogués fer no es faria? per què no dius res de la C17 a Montcada? per què no dius res de la ronda de dalt a Nou Barris? per què no dius res de la ronda litoral a la vila olímpica? per què no dius res de la C31 a L'H? o de la M30 a Madrid?Guigui wrote:A Badalona, quan soterraran la C-31?
A Esplugues, quan soterraran la B-23?
A Montcada, quan soterraran la C-33?
A Parets, quan soterraran la C-17?
A Montornès, quan soterraran l'AP-7?
O és que ningú dels que despotriquen tant de "les vies" encara ha gosat alçar la veu per fer desaparèixer de la vista aquests cordons pestilents que són les autopistes?
Primer anava en superfície, després es va deprimir i després es va tapar.Fran-Ikarus wrote:Això és trampa. Aquest ja ho era, de soterrat. El que van fer és cobrir-lo
wefer wrote:Sí senyor, jo també estic en contra de molts soterraments.
Un exemple... quin carrer us agrada més, aquest de la foto o l'actual carrer Aragó de Barcelona? Per quin seria més agradable passejar? En quin seria més agradable viure?
Us agradaria veure el tren pel mig de la meridiana?
I tenir un pas a nivell a la Diagonal?
Una pregunta: Quants quilòmetres de RER en superfície hi ha París i quants soterrats?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Però resulta que molts soterraments de ferrocarril, especialment aquests últims anys, s'han fet en funció d'un suposat "interès general", com al Prat, tot plegat per "suprimir les barreres" entre la ciutat i les fàbriques. I, ja que poses el cas de Montcada, has vist el fotimer de pancartes que acompanyen la via del tren reclamant-ne el soterrament? Molt bé que ara soterraran la C-17, però abans de saber-se, quantes pancartes ho reclamaven? Per què, en aquest país, queda bé tenir tot el trànsit viari a la vista de tothom, mentre que el trànsit ferroviari és un ull de poll per a molts?Danzig wrote:creus que si es pogués fer no es faria? per què no dius res de la C17 a Montcada? per què no dius res de la ronda de dalt a Nou Barris? per què no dius res de la ronda litoral a la vila olímpica? per què no dius res de la C31 a L'H? o de la M30 a Madrid?Guigui wrote:A Badalona, quan soterraran la C-31?
A Esplugues, quan soterraran la B-23?
A Montcada, quan soterraran la C-33?
A Parets, quan soterraran la C-17?
A Montornès, quan soterraran l'AP-7?
O és que ningú dels que despotriquen tant de "les vies" encara ha gosat alçar la veu per fer desaparèixer de la vista aquests cordons pestilents que són les autopistes?
Per veure com actuen en altres països, la ciutat d'Àustria on jo vivia (Mödling, 15 km al sud de Viena) està dividit per les vies del tren, a un costat hi ha el casc antic i a l'altre, on vivia jo, la part que es va començar a construir a començaments del segle XX. Hi ha, a l'altura del centre, un pont i un pas inferior per a vianants, res més en més d'un quilòmetre en ambdues direccions. Mödling és dels municipis amb un creixement demogràfic més fort d'Àustria i a ningú, absolutament ningú, li ha passat mai pel cap soterrar-hi res. Com a màxim, converteixen passos a nivell en passos inferiors, i encara. I els polítics d'allà tampoc són uns angelets...
I per cert, contestant les teves preguntes concretes: les rondes de Barcelona van ser fetes de nou i ja hi havia habitatges construïts (Nou Barris) o en construcció (Vila Olímpica), a part de que el cobriment posterior que s'ha fet de la Via Favència és patètic i un perill per als conductors... C-31 a L'H: et penses que ho haurien fet amb la mateixa diligència si, en lloc de plantar-hi el CBD hi haguessin fet pisos de protecció oficial?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Metro de Barcelona i "Rodalies" a l'Aire Lliur
Barcelona, una ciutat petita??????? Si compares Barcelona amb megàpolis com Mexic o Tokio si que queda petita, si, però normalment quan parlem de ciutat petita ens referim a localitats com Berga, Vic, Cambrils, etc.sortrens wrote:Personalment crec que en una ciutat petita com Barcelona...
Manresa, Tarragona o Girona ja es consideren ciutats mitjanes. Per tant el conglomerat urbà de Barcelona amb els seus 3.000.000 d'habitants...
Sobre el tema del soterrament: Crec que s'ha d'evitar que qualsevol infraestructura construida per l'esser humà (tren, autopista, etc) o natural (p.ex. un riu) sigui un obstacle, una barrera. Per tant, s'hi ha d'intervenir quan aixi sigui. Una qüestió fonamental es el nivell (alçada) al que es troba cada cosa.
-En el cas d'un riu, com que ja està per sota del nivell del carrer, nomes cal fer els suficients ponts per que no calgui fer massa volta per atravessar-lo (cada 150-200m. esta be, com a màxim 300 m.) El mateix amb un tren que passa per sota el nivell del carrer, com aquesta foto antiga que ha penjat en wefer. Havent un pont a cada cantonada no calia soterrar-lo.
-En cas que vagi per sobre del nivell del carrer, en principi tampoc representa un obstacle, com es el cas de les autopistes al seu `pas per Badalona, o de la L10 per Zona Franca.
-Si esta al mateix nivell es on venen els problemes. Llavors lo millor es soterrar per que si no s'omple tot de passos per dalt i/o per baix que dificulten els trànsit dels vianants o de passos a nivell amb tots els problemes que comporten: perill, baixa velocitat del transport, grans esperes, etc (per això no trobo gaire adequats per la Diagonal aquests trens de color verd que li han colocat). Ara be, això depen de la quantitat de vianants que hi hagi i de la frecuencia amb la que passi el transport que fa de "Barrera" i el tipus de transport que sigui. No es el mateix a una ciutat que a un poblet petit que passi un tren cada 2 hores i 100 vianats en tot el dia, llavors potser si que no molesta el pas a nivell. Però al C/Antoni de Capmany, a la Sagrera, etc. es urgent fer-hi alguna cosa.
Fins ara he parlat d'accessibilitat, una altra qüestió es que una via de tren o una autopista passi a tocar de les cases i provoqui un gran soroll, molt de fum o qualsevol altra molèstia. Llavors tambe s'hi ha d'actuar, sigui soterrant, cobrint, posant pantalles sòniques,etc.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
sisplau, sóc de fa molts anys usuari de la C2 i de la C17 i l'interès per soterrar la carretera té més d'una dècada, en canvi la demanda de soterrament de la via té un parell d'anys, des de que es sap que el TAV passaria pel mig del pobleGuigui wrote:has vist el fotimer de pancartes que acompanyen la via del tren reclamant-ne el soterrament? Molt bé que ara soterraran la C-17, però abans de saber-se, quantes pancartes ho reclamaven? Per què, en aquest país, queda bé tenir tot el trànsit viari a la vista de tothom, mentre que el trànsit ferroviari és un ull de poll per a molts?
Problema seu. De totes maneres, comparar la vida a centreeuropa amb la nostra...ells no fan tanta vida al carrer com nosaltresGuigui wrote:Per veure com actuen en altres països, la ciutat d'Àustria on jo vivia (Mödling, 15 km al sud de Viena) està dividit per les vies del tren, a un costat hi ha el casc antic i a l'altre, on vivia jo, la part que es va començar a construir a començaments del segle XX. Hi ha, a l'altura del centre, un pont i un pas inferior per a vianants, res més en més d'un quilòmetre en ambdues direccions.
Sí, però quan es va fer la Ronda del mig (zona Mitre) ja hi havia les cases fetes i no van tenir inconvenient en fer una autopista urbana a peu de carrer. Encara avui pateixen les conseqüències.Guigui wrote:I per cert, contestant les teves preguntes concretes: les rondes de Barcelona van ser fetes de nou i ja hi havia habitatges construïts (Nou Barris) o en construcció (Vila Olímpica),
No sé que vols dir amb CBD, però suposo que desconeixes que a la Plaça Europa hi haurà uns 8 edificis de protecció oficial.Guigui wrote:C-31 a L'H: et penses que ho haurien fet amb la mateixa diligència si, en lloc de plantar-hi el CBD hi haguessin fet pisos de protecció oficial?
Per últim..
Això és demagògia pura i dura. Es poden cobrir vies ràpides o eliminar-ne carrils per fer més humà, però no voldràs que se soterrin tots els carrersGuigui wrote:Per què, en aquest país, queda bé tenir tot el trànsit viari a la vista de tothom, mentre que el trànsit ferroviari és un ull de poll per a molts
Si fos per mi tots els centres urbans serien peatonals.
Ja és hora...
No ho sé, però ja seria hora...Això sí que és una barrera...Guigui wrote:A Badalona, quan soterraran la C-31?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
A veure, intentem donar-li al César el que és del César...
Primer de tot, el metro és un transport ferroviari ràpid, el més ràpid a dins d'una metròpoli, i la millor manera d'aconseguir-lo és que sigui soterrat. Això és especialment important quan s'adentra en nuclis densament construits i amb necessitat de transport de superfície, però no de tipus via ràpida, sino una xarxa més o menys distribuida com l'Eixample o alguns dels nostres barris.
En segon lloc, en els extrems de la ciutat, on aquesta comença a tenir forats en forma de grans superfícies com polígons, campus universitaris, urbanitzacions... el que val la pena és un metro de superfície, cosa que el tramvia de Barcelona acompleix força bé, especialment a Sant Joan Despí i a Sant Just (llàstima de freqüències, però).
Finalment, el transport ferroviari de mitjà i llarg recorregut (això inclou les rodalies) per lògica ha de travessar el nucli de la ciutat i això és inevitable fer-ho en túnel. Ara bé, els corredors d'accès a les estacions que en fan d'entrada (com serien Sants i Sagrera-TAV a Barcelona o les Austerlitz, Lyon, Est, Nord... a París) no té gaire sentit soterrar-los, degut a la gran despesa que suposaria, a la necessitat d'una gran superfície per a manteniment i estacionament dels trens, i a que teòricament es tracta d'una zona sense una densa urbanització.
El mateix hauria de ser aplicable a carreteres i rondes de la ciutat: les vies d'alta capacitat que serveixen per creuar la ciutat de punta a punta haurien d'anar soterrades, cosa que beneficiaria al trànsit interior de la ciutat, mentre que els accessos a la ciutat per autopista i autovia no té sentit soterrar-los.
Primer de tot, el metro és un transport ferroviari ràpid, el més ràpid a dins d'una metròpoli, i la millor manera d'aconseguir-lo és que sigui soterrat. Això és especialment important quan s'adentra en nuclis densament construits i amb necessitat de transport de superfície, però no de tipus via ràpida, sino una xarxa més o menys distribuida com l'Eixample o alguns dels nostres barris.
En segon lloc, en els extrems de la ciutat, on aquesta comença a tenir forats en forma de grans superfícies com polígons, campus universitaris, urbanitzacions... el que val la pena és un metro de superfície, cosa que el tramvia de Barcelona acompleix força bé, especialment a Sant Joan Despí i a Sant Just (llàstima de freqüències, però).
Finalment, el transport ferroviari de mitjà i llarg recorregut (això inclou les rodalies) per lògica ha de travessar el nucli de la ciutat i això és inevitable fer-ho en túnel. Ara bé, els corredors d'accès a les estacions que en fan d'entrada (com serien Sants i Sagrera-TAV a Barcelona o les Austerlitz, Lyon, Est, Nord... a París) no té gaire sentit soterrar-los, degut a la gran despesa que suposaria, a la necessitat d'una gran superfície per a manteniment i estacionament dels trens, i a que teòricament es tracta d'una zona sense una densa urbanització.
El mateix hauria de ser aplicable a carreteres i rondes de la ciutat: les vies d'alta capacitat que serveixen per creuar la ciutat de punta a punta haurien d'anar soterrades, cosa que beneficiaria al trànsit interior de la ciutat, mentre que els accessos a la ciutat per autopista i autovia no té sentit soterrar-los.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En cap moment he dit això. Però tant que parlen de "ferides urbanes" quan es refereixen a les línies de ferrocarril que travessen una ciutat en superfície i encara no he sentit paraules tan grandiloqüents en relació a les autopistes que he esmentat més amunt: C-31 a Badalona i Castelldefels, B-23 a Esplugues, St. Just i St. Joan Despí, etc.Danzig wrote:Es poden cobrir vies ràpides o eliminar-ne carrils per fer més humà, però no voldràs que se soterrin tots els carrers
CBD vol dir Central Business District. És el terme financer per designar el nucli econòmic, financer i comercial d'una ciutat. I cert, desconeixia que s'hi facin pisos de protecció oficial, però creus de debò que, si no hi haguessin fet res més, haurien fet tota aquella obra de soterrament de la Gran Via?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo tinc una postal d'aquelles ferroviaries, amb un Brill. Crec que es de la sortida de Sarrà direcció Vallès.Mortadel·lo wrote:des-soterrament del tren de sarria JA
(ningú té cap foto de quan anava per superfície?)
Vejam si un dia escanejo aquestes fotos.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.