Page 1 of 2
Integració tarifària a Girona
Posted: Tuesday 05/07/2005 11:07
by Sky
Un únic bitllet servirà per agafar el transport públic a 46 municipis de l'àrea urbana de Girona
• L'estudi per al consorci metropolità distingeix dues corones i proposa augmentar freqüències i itineraris
La posada en marxa del Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Girona permetrà que els ciutadans de 46 municipis puguin agafar transport públic amb un únic bitllet que els permetrà fer transbordaments, agafar autobusos, i també es pretén que puguin agafar trens. La proposta definitiva ja ha estat consensuada entre la Generalitat, les empreses de transport i els consells comarcals i ara se n'avaluen els costos econòmics. Quant a tarifes, es distingeixen dues corones, una de més barata per als municipis més pròxims i una de més cara per als més allunyats. Això anirà acompanyat d'un important increment del nombre d'autobusos. Així, per exemple, es vol aconseguir una freqüència d'un autobús cada quart d'hora o es vol passar de quatre a deu viatges diaris a Santa Coloma.
La creació de l'ens del transport és una vella aspiració que comença a agafar forma. Tècnicament s'ha conformat una àrea de 46 municipis en dues corones: la primera, formada per una dotzena de pobles pròxims a Girona -inclosa la ciutat- i una segona, amb la resta. La voluntat és que un únic bitllet serveixi per desplaçar-se per tot aquest àmbit geogràfic, tot i que el preu de la primera corona serà més barat. Amb el bitllet es podrà fer el viatge fins a Girona, però sense necessitat de comprar-ne cap altre es podran fer els transbordaments que calguin. L'objectiu fonamental és que per descol·lapsar Girona s'actuï als pobles d'origen, des d'on cada dia un gran nombre de ciutadans es desplacen per estudiar o treballar. A tall d'exemple: una proposta és que els ciutadans puguin deixar el cotxe a Celrà i des d'allà agafar un autobús o el tren per desplaçar-se a Girona. Això només és factible si el preu és atractiu i hi ha unes freqüències amb un horari ampli. A partir d'uns nòduls principals [vegeu quadre, on falta Vidreres] es planteja ampliar freqüències i itineraris. Per exemple, Santa Coloma passaria de tenir els quatre autobusos actuals a tenir-ne vint, amb unes freqüències molt superiors. En el cas de Banyoles, Anglès i Santa Coloma, hi hauria autobusos llançadora, és a dir directes sense passar per altres pobles. Amb Sils i Celrà, la Generalitat negociarà amb Renfe per fer una proposta conjunta. Les empreses de transport -cap a vuit-, hi han donat el vistiplau i els consells comarcals del Gironès, el Pla de l'Estany i la Selva també, en una reunió amb la responsable de Mobilitat de Girona, Isabel Salamaña. En aquest sentit, les empreses han demanat fer parades a Girona en llocs com ara el Trueta i la Devesa, cosa que l'Ajuntament ha acceptat. Com a prestació, dins la ciutat es vol aconseguir freqüències de 15 minuts en totes les línies o la prolongació de la 11 fins a Sant Gregori. Salamaña adverteix que aquesta proposta suposa una important millora per als ciutadans i que, per tant, tots els ajuntaments hi hauran de col·laborar econòmicament de manera proporcional.
Un autobús a la carta
A banda dels recorreguts inclosos en les línies més freqüents, hi ha sobre la taula una proposta perquè els veïns de set municipis de reduïdes dimensions es puguin beneficiar del transport públic encara que les línies habituals no hi arribin. Es tracta de Camós, Palol de Revardit, Juià, Sant Martí Vell, Madremanya i Sant Andreu Salou. La idea és que si un veí d'algun d'aquests municipis té una necessitat de desplaçament prevista, pugui avisar la companyia que opera a la zona i concertar dia i hora perquè el passin a recollir. D'alguna manera, serà com una mena de servei a la carta que només serà operatiu per a aquests municipis. Altres de reduïdes dimensions dependran de les línies habituals. Per exemple, és el cas de Canet d'Adri, que dependrà del servei de Sant Gregori.
Les dades
--
El Punt.
Posted: Monday 18/07/2005 10:51
by wefer
De El Punt:
--------------------------
Un únic bitllet servirà per agafar el transport públic a 46 pobles de l'àrea urbana de Girona
Un estudi proposa augmentar freqüències i itineraris
La posada en marxa del Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Girona permetrà que els ciutadans de 46 municipis puguin agafar transport públic amb un únic bitllet. La proposta definitiva ja ha estat consensuada entre la Generalitat, les empreses de transport i els consells comarcals i ara se n'avaluen els costos econòmics.
La creació de l'ens del transport és una vella aspiració que comença a agafar forma. Tècnicament s'ha conformat una àrea de 46 municipis en dues corones: la primera, formada per una dotzena de pobles pròxims a Girona -inclosa la ciutat- i una segona, amb la resta. La voluntat és que un únic bitllet serveixi per desplaçar-se per tot aquest àmbit, tot i que el preu de la primera corona serà més barat. Amb el bitllet es podrà fer el viatge fins a Girona, però sense necessitat de comprar-ne cap altre es podran fer els transbordaments que calguin. L'objectiu és que per descol·lapsar Girona s'actuï als pobles d'origen, des d'on cada dia un gran nombre de ciutadans es desplacen per estudiar o treballar. A tall d'exemple: una proposta és que els ciutadans puguin deixar el cotxe a Celrà i des d'allà agafar un autobús o el tren per desplaçar-se a Girona. Això només és factible si el preu és atractiu i hi ha unes freqüències amb un horari ampli. A partir d'uns nòduls principals [vegeu quadre, on falta Vidreres] es planteja ampliar freqüències i itineraris. Per exemple, Santa Coloma passaria de tenir els quatre autobusos actuals a tenir-ne vint, amb unes freqüències molt superiors. En el cas de Banyoles, Anglès i Santa Coloma, hi hauria autobusos llançadora, és a dir directes sense passar per altres pobles. Amb Sils i Celrà, la Generalitat negociarà amb Renfe per fer una proposta conjunta. Les empreses de transport -cap a vuit-, hi han donat el vistiplau i els consells comarcals del Gironès, el Pla de l'Estany i la Selva també, en una reunió amb la responsable de Mobilitat de Girona, Isabel Salamaña. Les empreses han demanat fer parades a Girona en llocs com ara el Trueta i la Devesa, cosa que l'Ajuntament ha acceptat. Com a prestació, dins la ciutat es vol aconseguir freqüències de 15 minuts en totes les línies o la prolongació de la 11 fins a Sant Gregori. Salamaña adverteix que aquesta proposta suposa una important millora per als ciutadans i que, per tant, tots els ajuntaments hi hauran de col·laborar econòmicament.
També hi ha sobre la taula una proposta perquè els veïns de set municipis de reduïdes dimensions es puguin beneficiar del transport públic encara que les línies habituals no hi arribin. Es tracta de Camós, Palol de Revardit, Juià, Sant Martí Vell, Madremanya i Sant Andreu Salou. La idea és que si un veí d'algun d'aquests municipis té una necessitat de desplaçament prevista, pugui avisar la companyia que opera a la zona i concertar dia i hora perquè el passin a recollir.
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Wednesday 28/05/2008 17:39
by pukyxd
La integració tarifària del transport públic a 46 municipis gironins entra en servei el proper 12 de juny
La integració tarifària del transport públic a 46 municipis de l'àrea de Girona entrarà en servei el proper 12 de juny. A partir d'aquesta data ja es podrà fer servir un abonament mensual, que permetrà als usuaris moure's amb un únic bitllet integrat. Més endavant, al juliol i al setembre, entraran en funcionament noves modalitats d'abonament. L'àrea urbana de Girona s'ha dividit en set zones (que abasten tota la comarca, i part del Pla de l'Estany i la Selva), que determinen les diferents tarifes. Depenent del tipus d'abonament escollit, els usuaris poden estalviar-se fins a un 88% del cost actual dels bitllets.
http://www.avui.cat/article/barcelona/3 ... /juny.html
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Saturday 31/05/2008 9:47
by aarongilp
Per una banda, no fa massa vaig obrir
aquest fil, desconeixent l'existencia d'un altre. Si algun admin vol fer-ne alguna cosa, serà benvinguda.
D'altra banda, el dia 12 no crec que començi ni de conya. Estem a menys de dues setmanes i tot just dimarts va funcionar la primera màquina canceladora. Ara per ara apenes funciona el sistema, així que no crec que pel dia 12 de Juny estigui llest...
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Thursday 19/03/2009 17:01
by pukyxd
Els municipis gironins de l'ATM registren un 17% més de viatgers del transport públic durant el 2008
El nombre d'usuaris del transport públic als municipis que integren l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) a l'Àrea de Girona ha augmentat un 17,33% durant el 2008,
amb la implantació del sistema tarifari integrat i les millores de serveis que s'han fet
El nombre d'usuaris del transport públic als municipis que integren l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) a l'Àrea de Girona ha augmentat un 17,33% durant el 2008, amb la implantació del sistema tarifari integrat i les millores de serveis que s'han fet. Segons dades fetes públiques aquest dijous, més de 5,6 milions de passatgers han utilitzat el transport públic el 2008, enfront dels 4,7 milions del mateix període de l'any anterior. Des de l'inici de la integració, s'han venut més de 7.500 títols de transport integrats, amb un augment de vendes del 64% en els dos primers mesos del 2009. Durant aquest any, a més, està previst que s'afegeixin a l'ATM municipis de la Selva interior.
Aquest dijous s'ha celebrat el consell d'administració de l'ATM i s'han donat a conèixer les xifres de viatgers durant el 2008. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha destacat molt positivament aquest augment de viatgers que, segons ha dit, 'supera les expectatives inicials' i es dóna en un context en què, per exemple, a l'àrea de Barcelona ha caigut el nombre d'usuaris del transport públic. Nadal ha atribuït l'increment de viatgers a la culminació del desplegament del sistema tarifari integrat i a les diferents actuacions de millora de les comunicacions urbanes i interurbanes, les freqüències de pas i l'accessibilitat al transport públic. En aquest sentit, durant el 2008 es van registrar un total de 5.618.849 viatgers del transport públic, enfront dels 4.788.815 usuaris comptabilitzats durant el 2007, la qual cosa representa un augment del 17,33%, molt per sobre del previst inicialment, al voltant dels 5 milions de passatgers. El febrer del 2008 és el mes amb un increment més important de passatgers respecte el mateix mes de l'any anterior, amb un 26,94% més d'usuaris. Pel que fa a les dades fins al febrer del 2009, l'increment interanual se situa en el 14,38%, amb 5.678.157 usuaris entre març del 2008 i febrer del 2009, enfront dels 4.964.357 viatgers del mateix període de l'any anterior.Segons el tipus de serveis, els desplaçaments en autobusos interurbans són els que han registrat un increment d'usuaris més important fins al febrer del 2009, amb un 17,31% més, fins a arribar a 1.333.389 viatgers des del març del 2008. Pel que fa als autobusos urbans, durant aquest període han concentrat 4.344.768 viatgers, la qual cosa representa un augment del 13,51% respecte el mateix període de l'any anterior. Més de 6.400 títols venuts La bona acollida del sistema tarifari integrat, que es va començar a desplegar el juny del 2008 i es va completar a mitjans de setembre, es tradueix en un increment constant del nombre d'abonaments i recàrregues fetes pels usuaris.En aquest sentit, des de l'inici de la implantació de la integració tarifària, el mes de juny, i fins a aquest mes de febrer, s'han venut més de 7.500 títols integrats. Així, l'evolució ha estat molt positiva, atès que fins a l'octubre del 2008 s'havien venut 2.527 títols, i fins al desembre, 4.574 títols.
Això suposa un increment de vendes del 64% en els dos primers mesos del 2009.Pel que fa a les recàrregues, durant el febrer s'han fet unes 2.221 operacions d'aquest tipus, amb una mitjana de 111 recàrregues cada dia laborable. Nous objectius El secretari per a la mobilitat ha indicat que en el consell d'aquest dijous ja s'han incorporat a l'ATM els municipis de Sant Aniol de Finestres i Sant Esteve de Llémena i que l'objectiu és que al llarg d'aquest any ho facin Sant Hilari Sacalm, Arbúcies, Breda, Sant Feliu de Buixalleu, Hostalric i Riells, entre d'altres. Continuant amb aquesta línia de promoció de l'ús del transport públic, l'ATM de l'Àrea de Girona ha posat en marxa una campanya per a distribuir un total de 600 targetes integrades recarregables, amb 2 viatgers gratuïts cadascuna, entre els treballadors de 40 empreses ubicades a la zona de l'aeroport de Girona i la CIM la Selva. L'actuació suposa un cost aproximat de 3.550 euros, a càrrec de l'ATM.L'objectiu és atraure nous viatgers aprofitant els desplaçaments a les àrees que concentren un volum més important de treballadors, apropant els avantatges del sistema tarifari integrat en quant a l'estalvi econòmic que representa, i les millores introduïdes a les línies d'autobús que connecten amb aquestes zones.Així, es vol incrementar en la mesura del possible el nombre de persones que facin ús del transport públic per anar a la feina, que el 2008 representava el 14% del total.
FONT: avui.cat
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Friday 20/03/2009 10:55
by wefer
pukyxd wrote: l'objectiu és que al llarg d'aquest any ho facin Sant Hilari Sacalm, Arbúcies, Breda, Sant Feliu de Buixalleu, Hostalric i Riells, entre d'altres.
Aleshores, hi haurà diversos municipis que estaran a la vegada dins de l'ATM de Barcelona i de la de Girona
De fet, Maçanet ja és així ara mateix.
No seria més lògic pensar en un sistema integrat per a tota Catalunya?
Crec que l'ideal seria un sistema integrat per a tota Europa. Ho arribarem a veure?
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Friday 20/03/2009 13:33
by pukyxd
wefer wrote:pukyxd wrote: l'objectiu és que al llarg d'aquest any ho facin Sant Hilari Sacalm, Arbúcies, Breda, Sant Feliu de Buixalleu, Hostalric i Riells, entre d'altres.
Aleshores, hi haurà diversos municipis que estaran a la vegada dins de l'ATM de Barcelona i de la de Girona
De fet, Maçanet ja és així ara mateix.
No seria més lògic pensar en un sistema integrat per a tota Catalunya?
Crec que l'ideal seria un sistema integrat per a tota Europa. Ho arribarem a veure?
Home en teoria l'objectiu final és integració tarifària a tot Catalunya al 2012. Per tant suposo que en algun moment els polítics es posaran d'acord per unificar els diferents sistemes d'integració que tenim ara, com estan fent al Bages que enlloc de fer-lo apart ja el fant dins del sistema de Barcelona.
El que suposo que hauran de fer és crear més zones, perquè no crec que puguis travessar catalunya amb un bitllet de 6 zones. A part suposo que com a molt integrarant serveis regionals, a tot estirar els Catalunya Express. Però és impensable que un servei com l'AVANT estigui integrat.
Posted: Friday 20/03/2009 16:17
by Ecomobisostrans
l'objectiu és que al llarg d'aquest any ho facin Sant Hilari Sacalm, Arbúcies, Breda, Sant Feliu de Buixalleu, Hostalric i Riells, entre d'altres.
Es moooolt important que Sant Feliu de Buixalleu estigui integrat... sense ni una sola línia de transport públic que hi passi! Almenys aixo diu al buscador de Gencat, que no te'n pots fiar un pel, per que acabo de buscar Gaià i tambe diu que no te cap transport, i es mentida.
Posted: Friday 20/03/2009 16:22
by Ecomobisostrans
pukyxd wrote:A part suposo que com a molt integrarant serveis regionals, a tot estirar els Catalunya Express. Però és impensable que un servei com l'AVANT estigui integrat.
Tinc entes que a altres paisos hi ha trens d'alta velocitat que tambe estan integrats, i de fet lo normal es que ho estiguessin.
AV integrada?
Posted: Friday 20/03/2009 21:03
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Tinc entes que a altres paisos hi ha trens d'alta velocitat que tambe estan integrats, i de fet lo normal es que ho estiguessin.
No t'ho puc rebatre amb dades a la mà, però em costa moltíssim de creure. En tot cas, et pregaria que indiquessis casos concrets per a sortir de dubtes.
Posted: Monday 23/03/2009 18:18
by Ecomobisostrans
No ho se segur, eh, però em sona que hi ha paisos que estan 100% integrats, per tant suposo que els trens d'alta velocitat tambe ho deuen estar. D'altra banda se que hi ha trens de rodalies d'Estocolm que es fan amb alta velocitat i la gent els utilitza diàriament, no n'estic del tot segur, però em sembla que van amb la mateixa tarifa que la resta.
En la meva opinió, si hi ha algun pais que hagi integrat els TAV's hauriem de seguir el seu exemple, i si no n'hi ha cap... doncs siguem els pioners!
No a integrar AV
Posted: Monday 23/03/2009 18:25
by Guigui
Independentment de si n'hi ha algun cas o no, trobo un greu error conceptual integrar l'AV. En aquest cas, es tracta d'una forma de mobilitat no per necessitat estricta (per la qual entenc desplaçar-se cada dia de casa a la feina). No podem pretendre fer desplaçaments cada cop més grans per a tasques diàries perquè és contra natura (alguns en dirien insostenible).
Tampoc se li acudiria a ningú integrar els vols, oi?
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Monday 29/12/2014 16:22
by Granolleri
Anunci DOGC tarifes 2015. Es mantenen els preus de tots els títols.
També dir que a partir de l'1 de Gener Arbúcies i Sant Hilari Sacalm entraran dins del sistema tarifari integrat de Girona.
Nota de Premsa de l'ATM
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Tuesday 30/12/2014 11:37
by Sagrerenc
Si ho comparem amb
els veïns del nord, resulta que un abonament mensual per fer Girona-Santa Coloma de Farners costa 65,70 euros mentre que el mateix abonament mensual per fer Perpinyà-Ceret costa 30,00 euros.
I si mirem el que costaria un abonament anual, una persona de Santa Coloma de Farners que treballa a Girona pagaria 788,40 euros l'any, mentre que un habitant de Ceret que treballa a Perpinyà pagaria només 180 euros.
Després diuen que fomenten el transport public, i bla bla bla.
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Tuesday 28/04/2015 22:24
by sag470
Acabo de veure que Renfe-AVE està integrat a la ATM-Girona. No se quin sentit té, ja que només hi ha una estació i no es pot anar a enlloc.
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Wednesday 29/04/2015 9:58
by albe6
sag470 wrote:Acabo de veure que Renfe-AVE està integrat a la ATM-Girona. No se quin sentit té, ja que només hi ha una estació i no es pot anar a enlloc.
Suposo que pel "Combinado Cercanías"(1 bitllet de rodalies en origen i un altre en destí, si es viatja en qualsevol tren de LD), que a Girona també s'aplica.
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Wednesday 29/04/2015 12:02
by Renfe451
albe6 wrote:sag470 wrote:Acabo de veure que Renfe-AVE està integrat a la ATM-Girona. No se quin sentit té, ja que només hi ha una estació i no es pot anar a enlloc.
Suposo que pel "Combinado Cercanías"(1 bitllet de rodalies en origen i un altre en destí, si es viatja en qualsevol tren de LD), que a Girona també s'aplica.
Efectivament, tant a Girona com a Tarragona es pot adquirir el bitllet combinat AVE-LD+Rodalies.
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Wednesday 29/04/2015 12:39
by albe6
En el cas de Tarragona, només als LD del CM, ja que la condició es que el transbord entre Rodalies i LD ha de ser a la mateixa estació; Tarragona i Camp de Tarragona són estacions diferents
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Thursday 30/04/2015 20:45
by sag470
Un detall, el bitlleet combinat AVE+Rodalies és un producte de Renfe, i no té res a veure amb les ATM.
Tal com posen, es deuria poder entrar a les vies de AV de Girona amb una simple T-10. Cosa que dubto molt.
Re: Integració tarifària a Girona
Posted: Tuesday 29/12/2015 13:27
by Granolleri
Anunci al DOGC tarifes 2016
No es modifiquen les tarifes. Les recàrregues del 2015 es podran utilitzar al llarg de tot l'any 2016.