BCN projecta un carril bici de 4,7 km a la Via Augusta

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

BCN projecta un carril bici de 4,7 km a la Via Augusta

Post by wefer »

http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------------
BCN projecta un carril bici que recorrerà 4,7 km a la Via Augusta
1. • La nova ruta permetrà accedir des del litoral a Collserola per vials específics per a ciclistes
2. • La proposta impulsada a Sarrià-Sant Gervasi inclou diverses solucions per a 4 trams del vial


PATRICIA CASTÁN
BARCELONA

Poder arribar pedalejant des del mar fins a la muntanya de Collserola en carrils bici era un repte pendent a Barcelona, una ciutat amb una passió ciclista que ha evolucionat en més proporció que la de la infraestructura de vials específics. Però el projecte per obrir aquesta ruta d'uns 4,7 quilòmetres a través de la Via Augusta ja és sobre la taula dels responsables municipals. L'objectiu municipal és implantar-lo a partir de l'any que ve en diverses fases, tenint en compte l'orografia del terreny.
La xarxa de carrils de bici de la ciutat està clarament descompensada en molts districtes. Per sobre de la Diagonal la infraestructura encara és gairebé nul.la. Per aquest motiu, la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Katy Carreras-Moysi, es va proposar obrir pas a la bici al districte de manera contundent. Fa dos anys que va encarregar a l'equip de l'enginyer i expert en mobilitat Ole Thorson un projecte per estudiar la viabilitat de la Via Augusta com a artèria ciclista.

SOLUCIONS

Després d'un estudi previ, es va comprovar que l'opció era viable i es va desenvolupar un pla detallat que analitza d'un en un els trams de la via i suggereix les solucions més idònies. Tot i que el mateix Thorson destaca que són propostes que es poden variar si així ho plantegen els afectats per la transformació. Carreras-Moysi està a punt de tancar el seu mandat, i deixa sobre la taula un enorme tom que ha estat supervisat per l'àrea de Mobilitat i que permet l'inici pròxim de l'execució en punts que afronten la seva reurbanització amb motiu de les obres en estacions de Ferrocarrils de la Generalitat.

Thorson ha determinat zones clarament diferenciades al llarg de la Via Augusta. La primera, que va de la Diagonal a la plaça de Molina, té en bona part forma de rambla, amb calçades laterals estretes i un passeig central arbrat; la segona, fins a Muntaner té un màxim de 17 metres de calçada i dues voreres d'un mínim de cinc metres; un tercer tram, d'Anglí a Santa Filomena, té estructura d'autovia urbana, i el quart --que arribaria al Peu del Funicular, a Vallvidrera-- es faria a través del carrer d'Isaac Albéniz, per les limitacions que imposa la Ronda de Dalt.

Al marge de l'estructura i amplitud del carrer, que obliga a alternar carrils de bici individuals i dobles, la inclinació del terreny també ha complicat la proposta. Així, la Via Augusta parteix d'un 2,6% de pendent, que en algun tram és menor, però supera el 4% a partir de la Bonanova. La regidora apunta que l'objectiu no és fer d'una tirada el recorregut, sinó poder combinar-lo amb els ferrocarrils en les inclinacions més acusades. També hi haurà quatre parades de bícing.

En aquest sentit, Carreras-Moysi distingeix dues tipologies d'ús del futur carril. Entre setmana, podria donar servei sobretot als més de 50.000 usuaris de la zona que diàriament es desplacen als centres educatius del districte o als seus llocs de treball. Col.legis i escoles superiors són pròximes a tot el traçat. El cap de setmana, en canvi, seria més utilitzat per un públic familiar o que per oci decideixi dirigir-se rumb a Vallvidrera. El projecte implica molts altres carrers menors transversals que, com a afluents, completarien la ruta fins als punts on es dirigís el ciclista.

LESSEPS

La gradual implantació, que anirà de la mà d'intervencions urbanístiques pendents, com a la plaça de Molina o a Gal.la Placídia quan es retiri la carpa provisional del mercat, no passa per alt una connexió (per determinar) amb Lesseps, després de descartar-se un carril bici per General Mitre.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”