Page 1 of 2
Resum de les futures estacions de rodalies de BCN
Posted: Tuesday 22/05/2007 2:01
by Vox
Vejam, fem resum:
-Sagrera-TAV (parlo de la part rodalies) es segura i a l'espera de no se que.
-Torrassa es segura i de fet fa alguns dies va sortir alguna noticia sobre l'inici aviat (2008?) i acabament pel mític 2010. Torrassa en teoria hauria de provocar la reordenació de les linees.
-Sagrera-Meridiana (preferiria Meridiana i prou) es segura des fa un temps que es va parlar de 60 mill € i fa res s'ha concretat. Molts pensen que això provocarà el tancament de Sant Andreu Arenal (res oficial).
-Glòries es encara una idea. Podria carregar-se Clot (que no te pla de millores).
-La remodelació total d'Arc de Triomf està ja tancada i crec que s'havia d'iniciar aquesta primavera (final d'obres: 2009).
-La remodelació de PdG es d'ara? Vull dir, es una noticia nova? Bé, aquesta tambè es segura ja.
Quelcom més?
Vox
Posted: Tuesday 22/05/2007 9:26
by Guigui
També ha sonat algun pardalet de que Sant Andreu Comtal podria "desplaçar-se" més al nord per formar un intercanviador a Trinitat Vella amb el metro (L1 i L3). Però no sé si es tracta més aviat d'un somni sensat, més que d'una intenció més o menys ferma.
Posted: Tuesday 22/05/2007 10:16
by metring
Efectivament, en una publicitat de l'Ajuntament, apareixia el plànol de la nova estació de S.A. Comptal, desplaçada cap el cantó mar. Em sona que en algun fil va ser penjat, però no recordo en cap...
Posted: Tuesday 22/05/2007 10:33
by Guigui
metring wrote:Efectivament, en una publicitat de l'Ajuntament, apareixia el plànol de la nova estació de S.A. Comptal, desplaçada cap el cantó mar.
Cantó mar? Això significaria cap al Triangle o Sagrera. Tindria molta més lògica allunyar-la d'aquesta última i crear un intercanviador que seria el gran nus de comunicacions del nord de Barcelona, amb connexió directa amb Sta. Coloma, el nord de Badalona, Nou Barris i la Vall d'Hebron.
Aquí caic, allí m'aixeco
Posted: Tuesday 22/05/2007 10:55
by Guigui
Un cop més, es confirma l'absoluta falta de visió de futur dels que prenen les decisions en matèria de TP. Encara ningú no els ha fet veure que els diferents modes i operadors es necessiten mútuament per afavorir-ne l'ús? Doncs ja que es gasten no pocs diners en desplaçar l'estació, que n'inverteixin una mica més en construir, mig quilòmetre enllà, un gran intercanviador entre Renfe, L1 i L3, que permetria distribuir tot el trànsit procedent del Vallès i Girona pel nord del Barcelonès, sense necessitat d'arribar-se més lluny. Però tant costa posar-hi una mica de pesquis, o la poca matèria grisa que semblen tenir se'ls acaba amb la LAV (i encara gràcies)?
Uns que fan i desfan amb absolut desconeixement de la situació, i els que podrien aturar-los no fan més que adorar la Santíssima Trinitat (l'Hereu Jordi, el Papà Nadal i Sta. Magdalena). Quin fàstic de gent, caram!
Posted: Tuesday 22/05/2007 11:17
by Platanito
metring wrote:Efectivament, en una publicitat de l'Ajuntament, apareixia el plànol de la nova estació de S.A. Comptal
Aquesta societat anònima que dius, S.A.Com
ptal, es dedica a temes de comptabilitat? Es tracta d'una gestoria? Com pot una empresa d'aquest tipus ser tan potent com per tenir una estació pròpia?
Posted: Tuesday 22/05/2007 11:17
by Watermark
Penso que si volen inaugurar Sagrera-Meridiana com un potent intercanviador de metro, i si finalment es trasllada l'estació d'autobusos de Fabra i Puig, aleshores seria necessari plantejar tancar Sant Andreu Arenal per evitar l'excés de parades.
Les parades cada 500 metres són molt interessants electoralment peró un desastre per a la competivitat del ferrocarril, una cosa que a FGC és evident que porten anys sense adonar-se.
Posted: Tuesday 22/05/2007 11:23
by entfe001
fantito wrote:Si pogués posar imatges, que no puc, us posaria l'esquema.
No fa falta enviar-les com a fitxers adjunts al fòrum: les imatges es poden col·locar a un altre servidor i referenciar-les aquí mitjançant etiquetes
Posted: Tuesday 22/05/2007 11:23
by Guigui
Watermark wrote:Les parades cada 500 metres són molt interessants electoralment peró un desastre per a la competivitat del ferrocarril, una cosa que a FGC és evident que porten anys sense adonar-se.
Aquí rau el quid de la qüestió. Mentre qualsevol disbarat doni rèdit electoral, el sentit comú i el bé a la societat se'n poden anar tranquil·lament al carall. Així de dur, però així de clar.
Posted: Thursday 26/07/2007 3:59
by sortrens
Watermark wrote:Penso que si volen inaugurar Sagrera-Meridiana com un potent intercanviador de metro, i si finalment es trasllada l'estació d'autobusos de Fabra i Puig, aleshores seria necessari plantejar tancar Sant Andreu Arenal per evitar l'excés de parades.
Les parades cada 500 metres són molt interessants electoralment peró un desastre per a la competivitat del ferrocarril, una cosa que a FGC és evident que porten anys sense adonar-se.
Això de les parades tant juntes només és una intenció de fer de la xarxa de Rodalies un Metro. Fer 21 linies de metro on hi anirien incloses les linies c1,c2,c3,c4,c7 i c10 com L14,L15,L16, etc. El funciular de Montjuïc es consideraria una linia de metro també. Això no és una idea meva, tant sols es va publicar a no sé exactament a on.
Posted: Thursday 26/07/2007 8:35
by daneel
Sobre la estación de la Torrassa ¿existe información sobre la misma?
Lo último que recuerdo es que hace más de año y medio se licitó el estudio de la misma, junto con la reordenación de las líneas de cercanias BCN; pero no he vuelto a ver más información.
Si alguien tiene más detalles, agradeceria los publicara.
Posted: Thursday 26/07/2007 11:03
by entfe001
sortrens wrote:Les parades cada 500 metres són molt interessants electoralment peró un desastre per a la competivitat del ferrocarril, una cosa que a FGC és evident que porten anys sense adonar-se.
Això de les parades tant juntes només és una intenció de fer de la xarxa de Rodalies un Metro. Fer 21 linies de metro on hi anirien incloses les linies c1,c2,c3,c4,c7 i c10 com L14,L15,L16, etc. El funciular de Montjuïc es consideraria una linia de metro també. Això no és una idea meva, tant sols es va publicar a no sé exactament a on.[/quote]
Un error gravíssim. En el cas d'FGC ho puc entendre perquè les àrees que cobreix no disposen de servei de metro, però en el cas de Renfe és una animalada com una casa de pagès, a banda de demostrar que qui pren decisions no té ni la més remota idea de què és la integració tarifària.
Perdre mitja hora per creuar Barcelona amb un servei passant és inadmissible.
Posted: Thursday 26/07/2007 13:39
by Danzig
daneel wrote:Sobre la estación de la Torrassa ¿existe información sobre la misma?
Lo último que recuerdo es que hace más de año y medio se licitó el estudio de la misma, junto con la reordenación de las líneas de cercanias BCN; pero no he vuelto a ver más información.
Si alguien tiene más detalles, agradeceria los publicara.
ya tiene presupuesto, pero no tiene fecha
Posted: Thursday 26/07/2007 16:08
by Vox
Danzig wrote:daneel wrote:Sobre la estación de la Torrassa ¿existe información sobre la misma?
Lo último que recuerdo es que hace más de año y medio se licitó el estudio de la misma, junto con la reordenación de las líneas de cercanias BCN; pero no he vuelto a ver más información.
Si alguien tiene más detalles, agradeceria los publicara.
ya tiene presupuesto, pero no tiene fecha
Suposo que s'ha d'esperar a saber que coi es fara amb rodalies, no? Vull dir, en teoria d'aquí a finals d'any es concretaran les condicions del raspas i es fara un poti poti de les actuacions que ja tenia previstes fomento i la Gene.
Apart, la reordenació de linees provocaria la millora de freqüències i això no es pot fer fins que la LAV estigui 100% operativa, no?
Bé, en tot cas, l'estació si que podrien començar a fer-la al 2008 ja que al 2010 hauria de ser posible la desitjada reordenació, encara que la meva R1 passi a ser R2 i de blava a verda
Vox
Posted: Thursday 26/07/2007 19:21
by Guigui
entfe001 wrote:Un error gravíssim. En el cas d'FGC ho puc entendre perquè les àrees que cobreix no disposen de servei de metro, però en el cas de Renfe és una animalada com una casa de pagès, a banda de demostrar que qui pren decisions no té ni la més remota idea de què és la integració tarifària.
Encara s'entén si fan intercanviadors que tindran molta afluència com la Torrassa, Glòries i la meva desitjada però mai realitzada Trinitat Vella, però també caldria pensar en tancar-ne d'altres que podrien sobrar en aquest sentit.
Posted: Thursday 26/07/2007 21:28
by sortrens
Ara acabo de recordar que va ser el Portbella qui va proposar fer 21 o més línies de metro. Aleshores la meva pregunta és: Algú sap si la línia C1 pasa a ser la L14 del metro aleshores fins a on arribará? Fins a Mongat i apartir de mongat considerar la linia C1.
Posted: Thursday 26/07/2007 21:33
by U-Bahn
El Portabella va proposar crear un operador únic per a tots els serveis (metro, rodalies, tram) si guanyava les eleccions municipals, si no recordo malament.
Posted: Friday 27/07/2007 2:01
by Vox
Es el mateix que va proposar traslladar el Tibidabo al Fòrum?
Vox
Posted: Friday 27/07/2007 2:11
by victorcasta
Sí, el mateix incompetent...
Posted: Friday 27/07/2007 10:48
by subwayworld
El traspàs de rodalies a la generalitat seria un error. Hi hauria una estació cada pocs metros, intentarien fer algu tipo "metro del Maresme" o "metro del baix Garraf". Em refereixo que si ho volen unir tot, aquests perdrien les seves "esencies" i tot funcionaria igual. Seria un error.