Page 1 of 2
ATM: 122 nous trens fins el 2010 (122??)
Posted: Thursday 24/05/2007 21:32
by Vox
En Met ha penjat aquesta noticia al SCC. No troco el link del Periódico així que penjo el que ha penjat ell:
-----------------------------------------------------------------------------
L'ATM preveu incorporar a la xarxa 122 nous combois fins al 2010
http://www.elperiodico.cat
La modernització de trens, i també d'instal.lacions, que finalment arriba a la L-1, es comença a notar des de fa algun temps en altres línies amb la incorporació progressiva de les 122 unitats que l'ATM preveu introduir en total fins al 2010. Aquest organisme qualifica l'ampliació d'"excepcional, perquè el 2005 n'hi havia a la xarxa 118". A finals d'any hauran arribat 70 d'aquests trens.
A la L-2 hi circulen ara provisionalment 8 dels 50 combois de la sèrie 9000 encarregats per a la futura L-9. Al desembre, seran 21. A la L-2, L-3 i L-5 s'hi destinaran 39 noves unitats de la sèrie 5000, de les quals 22 ja presten servei. La millora també arribarà a la L-4, amb el transvasament de 15 trens de la L-2 construïts el 1995 que permetran retirar-ne d'altres amb 30 anys d'antiguitat.
----------------------------------------------------
Vox
Posted: Thursday 24/05/2007 21:33
by Vox
122????
Vejam, tenim un total de 99 nous trens, cap més:
-10 serie 6000
-39 serie 5000
-x serie 9000
Jo diria que hi ha 12 serie 9000 a la L2 però o bé s'han equivocat i han posat 8 o bé conten que hi ha regularment 8 9000s a la L2. Tant és, coicindeix que a finals d'any hi hagi 21 serie 9000s ja que en aquest cas si sumen els 70 que diuen:
10 6000s + 39 5000s + 21 9000s = 70.
Què diuen llavors de 22 serie 5000 en funcionament? si ja estan TOTS! Si hi haguès 22 5000s encara hi hauria 1000s a la L5
I un cop dit això.. Els trens nous son 99, no 122. D'on surten els 23 restants?
Han ampliat la comanda de 9000s al veure que quan s'obri la L9 necessitaran trens per la L2 i la L9 i les primeres 9000s tindran uns 3 anyets ja?
Vox
Comor?
Posted: Thursday 24/05/2007 21:35
by metring
Em sembla una quantitat exagerada...no s'hauran equivocat?? 100 si, però els altres 22...com no sigui que compten reformats, i ni així...
Posted: Thursday 24/05/2007 21:46
by victorcasta
Es preveu que fins al 2010 es comprin 122 trens nous. De moment, se n'han comprat 99. Entenc que encara falten 23 trens per comprar fins al 2010.
És el que es desprèn del
dossier de premsa de la sèrie 9000 (pàgina 9).
Tot i així, crec que la notícia és antiga.
Posted: Thursday 24/05/2007 22:08
by Vox
victorcasta wrote:Es preveu que fins al 2010 es comprin 122 trens nous. De moment, se n'han comprat 99. Entenc que encara falten 23 trens per comprar fins al 2010.
És el que es desprèn del
dossier de premsa de la sèrie 9000 (pàgina 9).
Tot i així, crec que la notícia és antiga.
Llavors han de ser 9000s a la força i degut a l'endarreriment de les obres de la L9.
Els 9000s mes antics es quedaran a la L2 i L4 i veurem 9000s elevats (posem que ja de 9100 en amunt) a la L9.
Ara que hi penso, que sigui antiga la noticia explicaria això dels 22 5000s que diuen i les poques (8) 9000s que diuen hi ha a la L2. De totes maneres, quan hi havia 8 9000s a la L2, dubto que només hi haguèssin 22 5000s. Vaja, imposssible. Quan hi havia 8 9000s ja hi havia quasibé totes les 5000s.
Vox
Posted: Thursday 24/05/2007 22:22
by Mako448
Pel que és diu al títol del fil,s'entèn 122 nous trens per l'àmbit ATM?,ès a dir serien totes les noves unitats de metro+mès els civies de rodalies+les noves 9 UT213 que han d'arribar a la LL-A+algún TRAM Citadis nou i fins i tot mès alguna nova unitat de FGC(això ùltim ho descarto)
Aquestes 122 noves unitats sòn solament del metro,o de totes les operadores de l'ATM?
Posted: Thursday 24/05/2007 22:26
by victorcasta
No. Són 122 trens per al METRO. Per cert, puntualitzar que no volia dir comprar trens sinó adquirir, ja que s'han adquirit per rènting.
Posted: Thursday 24/05/2007 22:32
by Mako448
Doncs amb el títol del fil pot crear confusions.ës diu que l'ATM controla al metro.Passa que igual qui ha informat això ha sigut l'ATM,i no TMB,en aquest cas,felicitem a l'ATM per aquesta informació que els de TMB pel que veig no han dit res.
Raro que l'ATM informi molt millor que empreses pròpies com TMB o Renfe.
Posted: Thursday 24/05/2007 22:33
by Mako448
Doncs amb el títol del fil pot crear confusions.ës diu que l'ATM controla al metro.Passa que igual qui ha informat això ha sigut l'ATM,i no TMB,en aquest cas,felicitem a l'ATM per aquesta informació que els de TMB pel que veig no han dit res.
Raro que l'ATM informi molt millor que empreses pròpies com TMB o Renfe,peró és aixì,i un s'informa mijor i abans amb informacions de l'ATM que no pas de TMB o d'una altra empresa que no cal que digui el nom,perqué tothom la de saber.
Posted: Thursday 24/05/2007 22:39
by jlr
Si els 9000 han arribat ordenats, diria que hi ha 14 unitats, perquè he vist circular el 9514.
El paper de l'ATM
Posted: Thursday 24/05/2007 22:45
by Guigui
Mako448 wrote:Doncs amb el títol del fil pot crear confusions.ës diu que l'ATM controla al metro.Passa que igual qui ha informat això ha sigut l'ATM,i no TMB,en aquest cas,felicitem a l'ATM per aquesta informació que els de TMB pel que veig no han dit res.
Raro que l'ATM informi molt millor que empreses pròpies com TMB o Renfe,peró és aixì,i un s'informa mijor i abans amb informacions de l'ATM que no pas de TMB o d'una altra empresa que no cal que digui el nom,perqué tothom la de saber.
És que a nivell d'usuari d'una regió tarifària integrada té molta més lògica que la tasca de relacions públiques vagi a càrrec de l'organisme coordinador, que se suposa que és l'ATM, que no pas de les diferents empreses explotadores. El problema és que aquestes encara van massa per lliure, cosa que es nota en els transbords, les megafonies descoordinades, tarifes a voltes difícils d'entendre, impossibilitat de treure bitllet senzill integrat, etc.
Posted: Thursday 24/05/2007 22:50
by victorcasta
Mako448 wrote:Doncs amb el títol del fil pot crear confusions.ës diu que l'ATM controla al metro.Passa que igual qui ha informat això ha sigut l'ATM,i no TMB,en aquest cas,felicitem a l'ATM per aquesta informació que els de TMB pel que veig no han dit res.
Raro que l'ATM informi molt millor que empreses pròpies com TMB o Renfe,peró és aixì,i un s'informa mijor i abans amb informacions de l'ATM que no pas de TMB o d'una altra empresa que no cal que digui el nom,perqué tothom la de saber.
No és estrany si es té en compte que qui ha fet aquest rènting ha estat l'ATM i no TMB.
Fotos!
Posted: Friday 25/05/2007 14:34
by JaMiRo!
Dossier que, per cert, té un colló de fotos de la factoria de tots sabem què de Santa Perpètua...
Heu vist la foto d'un enginyer i l'ordinador amb la carcassa de polièster de la cabina del Civia? Què hi pinta aquí?
Posted: Tuesday 26/06/2007 22:43
by victorcasta
victorcasta wrote:Es preveu que fins al 2010 es comprin 122 trens nous. De moment, se n'han comprat 99. Entenc que encara falten 23 trens per comprar fins al 2010.
És el que es desprèn del
dossier de premsa de la sèrie 9000 (pàgina 9).
Tot i així, crec que la notícia és antiga.
M'autocito per explicar que a la meva última visita
sismileril, una persona de CAF em va comentar que s'espera que es faci una nova comanda d'uns 23-24 trens a finals de 2008 / 2009 per al Metro de Barcelona.
Posted: Tuesday 26/06/2007 22:46
by metring
Coi, megaprimícia!!! I no et va dir la sèrie? La llegenda urbana dels 7000???
Posted: Tuesday 26/06/2007 22:48
by Serie9000
Home, ja estaria bé un 7000, ja m'avorreixen els 5000 6000 i 9000, vull quelcom nou!
Posted: Tuesday 26/06/2007 22:51
by victorcasta
No, ho sento. Ells no en saben res encara. Sabent que l'adquisició serà a finals de 2008 o al 2009, suposo que se sabran detalls més endavant.
Mirant la data d'adquisició, podrien ser 9000s per cobrir la L9/L10, però això ja són suposicions meves.
Posted: Tuesday 26/06/2007 22:53
by Serie9000
Aleshores esperarem pacientment...
Ja podria ser
Posted: Tuesday 26/06/2007 22:55
by Guigui
victorcasta wrote:Mirant la data d'adquisició, podrien ser 9000s per cobrir la L9/L10, però això ja són suposicions meves.
Jo també ho diria. Entre que es fa la comanda i que es lliuren els trens, bé deu passar una temporadeta. Segons les últimes previsions, el primer tram de la L9 entrarà en funcionament el 2010.
Posted: Tuesday 26/06/2007 22:58
by U-Bahn
Serie9000 wrote:Aleshores esperarem pacientment...
O impacientment...