Page 1 of 1

Municipales 2007 y transporte en la RMB

Posted: Monday 28/05/2007 19:42
by Santfeliuenc
Hola,

Este es un hilo para que cada uno comente brevemente las siguientes preguntas...

1- ¿Quien ha ganado en tu municipio?

2- ¿Qué tiene pensado hacer en pos del transporte público?

Saludos,
Sergio

PD: En adelante en esta cadena de mensajes se ruega remitirse al mensaje inicial y abstenerse de opinar acerca de ciudades que no sean la vuestra o contestar mensajes de otros foristas para tratar de remitirnos a lo que se pregunta. Si alguien quiere opinar y ampliar información, puede abrir otro hilo dedicado a la ciudad que desee en el cual se traten los temas más en profundidad (esto mismo quería decir con la otra postdata ¿mejor así?).

Sant Feliu de Llobregat

Posted: Monday 28/05/2007 19:49
by Santfeliuenc
Hola,

1- En Sant Feliu de Llobregat ha ganado el PSC distanciándose un pelín más de Iniciativa-Verds que en las pasadas municipales. Sant Feliu ha sido un feudo tradicional de IC-V y ya en las pasadas municipales se aliaron para gobernar PSC+CiU+ERC para desbancar a quien siempre había estado en el gobierno municipal. En esta ocasión parece que se repetirá el rarísimo tripartito ya que aunque ERC no es necesaria para gobernar, tampoco le van a hacer el feo, no vaya a ser que en el futuro los necesitasen nuevamente.

2- Este alcalde tiene la idea en la cabeza, como tantos otros, de que lo ideal es esparcir de todo por la ciudad sin tom ni son, con tal de que haya algo en todas partes. Da lo mismo el bus por allí, que el tren por allá, que el tranvía por la otra punta, el caso es que haya algo. Sus ideas son que todo lo que le echen lo coge. ¿Que le dan la L3 solamente hasta Torreblanca? pues él lo coge. ¿Que le ofrecen una L12 por Falguera? pues él abre sus brazos. ¿Que luego le dicen que esa L12 al final no será metro pero que serán cercanías? pues él responde, ah, es verdad, mejor cercanías. ¿Que le dan un soterramiento parcial y no completo de RENFE? pues él lo defiende como lo mejor que hay. Y así sucesivamente.

Otras de sus ideas son el haber propuesto el tranvía por Falguera para aislarlo de la ciudad, y también por la ronda sur.

Lo que sí que ha mejorado es el BUS urbano, han colocado más unidades, lo han llevado al intercambiador del tranvía y lo único que frena ahora sus potencialidades es que la ciudad está patas arriba y llena de obras, desvíos y baches por todas partes, pero cuando todo acabe, el BUS urbano será un elemento muy potente de transporte.

Saludos,
Sergio

Posted: Monday 28/05/2007 19:56
by UT596001
En Castellar del Vallés:

1- Ha ganado el PSC, y el panorama político no permite pactos para desbancarlo (CIU y ERC, que hasta ahora formaban gobierno no llegan a sumar), y la otra formación que tiene representación, L'Altraveu, dijo en campaña que no pactaría con nadie. ICV y PP no tienen representación (han perdido cada uno su único concejal)

2- En su programa electoral sólo marcaba el propósito de "redifinir el bus urbano". Cabe decir, pero, que el transporte urbano no se mencionaba casi por ningún partido... en materia interurbana quieren, según ponía, poner más buses de Castellar a Sabadell, que llegue el tren (eso lo decían todos) y mejorar el eje este-oeste con bus (ahora o no hay o es testimonial).

En pocas palabras: nada nuevo bajo el sol en mobilidad, aún cambiando el color político del ayuntamiento. De hecho, han jugado otra carta muy lejana a la mobilidad para ganar las elecciones...

Posted: Monday 28/05/2007 21:21
by aarongilp
En Salt:

1.- Ha ganado PSC (sorprendiendo a todo el mundo, ya nos veíamos a Torramadé (CiU) liándola 4 años más), pero no llega a la mayoría absoluta (9 concejales), necesita 2 concejales que sólo puede conseguir de Esquerra o de PP + ICV. CiU (8) no puede gobernar si no es con Esquerra (2) y PP (1) o ICV (1). Esquerra dijo que estudiaría las opciones de coalición, si bién históricamente siempre ha ido con CiU en este ayuntamiento.

2.- Todo el mundo se ha sumado a la propuesta original de CiU y Esquerra de unir con un tranvía Salt y Girona. Otros partidos, como CiU, proponían más soluciones de cara al transporte público, el cual PSC sólo mencionaba de pasada.

Al igual que lo que dice Robert, aquí no habrá casi nada nuevo, pues el tranvía dudo mucho que se realice y no me constan otras propuestas de PSC de cara a la movilidad.

Posted: Monday 28/05/2007 21:45
by Guigui
A Barcelona:

1. Ha guanyat el PSC, però el tripartit local ha perdut tres escons, a raó d'un per partit. CiU ha sigut l'únic partit que ha augmentat en regidors fins al punt de quedar-se a 2 del PSC. Però el tripartit es reeditarà. Configuració final: PSC 14, CiU 12, PP 7, ICV 4, ERC 4

2. La política i propostes de TP són molt confuses, destinades a desprestigiar l'adversari i, fins i tot, poc coherents dins la pròpia coalició de govern. Per exemple, la unió del Trambaix amb el Trambesòs: el PSC s'hi mostra molt reticent (entorpeix el trànsit privat, diuen), mentre ICV hi dóna suport. I del pas de la LAV, millor no parlar-ne: no sols hi ha tants caps, tants barrets, sinó que també canvien d'opinió sempre que ho creuen convenient.

Però tot això ja ho sabíeu, oi? :D

Posted: Monday 28/05/2007 22:47
by buertu
A Sant Joan Despí:

1. El PSC ha tornat a treure majoria absoluta amb 13 regidors, 3 per a iniciativa, 2 per al PP, 2 per a CiU i 1 per a ERC. L'única diferència respecte les anteriors eleccions és que ERC perd un regidor, que guanya CiU. Ciutadans es queda sense representació.

2. En quant al transport públic només fan dos petits comentaris: "Treballarem per aconseguir, en el temps més breu possible, l'arribada de la línia 3 de metro i de la línia del Delta" i "Treballarem per aconseguir l'ampliació de l'horari del Tram a la nit i millorar la freqüència dels autobusos". És a dir, en aquesta qüestió, dir això i dir no res és el mateix.


Per cert, missatge 300

Posted: Monday 28/05/2007 23:45
by victorcasta
Terrassa

1- A Terrassa, poc han canviat les coses: ha guanyat el PSC, amb 13 regidors. Tot sembla que repetirà el tripartit, tot i que només li caldria el suport d'un dels dos partits: ICV o ERC. Aquest últim ha perdut un regidor que ha guanyat CiU.

2- A Terrassa, les propostes de mobilitat que feien els partits guanyadors, no eren gaires. Es vol reduir la freqüència dels busos urbans a 15 minuts (l'actual és de 20 a algunes línies) però no parla de la freqüència dels caps de setmana que és, d'entre 25 i 45 minuts. També ressalten que s'ha conseguit l'estació de Terrassa-Est i que es conseguirà l'estació Oest, a Can Boada. Fa poc que s'ha introduit una mena de Bicing, que es diu Ambicia't, encara que està pensat per aquells estudiants de fora de Terrassa que arriben amb FGC o Renfe i volen anar fins a l'Escola Industrial. A més, prometen més carrils bici, que a Terrassa són testimonials i en barris molt allunyats del centre. A part d'això, poca cosa més, ja que la prolongació d'FGC fins a Can Roca depèn de la Generalitat i la línia orbital va per molt llarg.

Posted: Tuesday 29/05/2007 11:32
by Ecomobisostrans
Vilada:

Només s'han presentat 2 candidats: PSC i CiU. Inesperadament ha guanyat CiU per 172 a 159 vots. Proposa (CiU) augmentar la freqüència de pas del bus que va a Berga, però no va precissar quant.

El PSC proposava crear el servei a la demanda com es fa a d'altres coamarques rurals. Encara que no hagi guanyat, es probable que les seves idees tambe es tinguin en compte, ja que es de Vilada de tota la vida, i en canvi el candidat de CiU viu i treballa a Martorell, i nomes va a Vilada els caps de setmana.



Berga:

CiU: 7
PSC: 6
CUP*: 2
ERC: 1
PP: 1
ICV: 0
PRC**: 0

Per tenir majoria absoluta s'han de tenir mínim 9 escons.

Encara no se sap quin govern es formarà, però hi ha 3 possibilitats:

CiU+CUP: CUP sempre defensa que ha de governar la força més votada.
CiU+PSC: Pactarien els 2 grans.
CiU+ERC+PP: Es la més improvable, ja que ERC i PP son ideològicament oposats, però a vegades als pobles i les ciutats petites es donen aquestes combinacions extranyes.

En el cas concret de Berga prefereixo que surti CiU. I si pot ser amb CUP millor. Ho dic per que l'actual alcalde no n'ha fotut ni una al dret, pràcticament en cap aspecte, però em centraré en el transport:

-No ha defensat mai la necessitat de bus urbà a Berga. Davant la gran crescuda de popularitat de CUP, que des del principi ho ha defensat, s'ha vist obligat a posar-ne i el que ha posat i res no es diferencia gaire.

-Sobre el transport interurbà Berga-Barcelona, Berga-Manresa i relacions amb les demés capitals de comarca consecutives no s'ha pronunciat mai. En canvi la CUP si, clarament i CiU ha dit alguna cosa.

-Sobre el preus abusius del transport públic no s'ha pronunciat mai. En canvi la CUP si.

-Sobre la necessitat de fer tornar el tren a Berga no s'ha pronunciat mai. En canvi la CUP si.

-No ha defensat mai millorar les comunicacions amb el Santuari de Queralt, que actualement es redueixen a un bus per anar i un per tornar al matí els diumaneges d'agost, i en dates senyalades com la festa de St. Marc o la 9ª de queralt. En canvi PP ha defensat posar un telefèric des de La Valldan i CiU ha defensat posar servei d'autobus diari, tot i que no descarta la opció del telefèric.

-Sobre la necessitat de fer més i més carreteres per que hi passin tots els cotxes que vulguin: Això l'actual alcalde ho ha defensat sempre. CiU tambe. La CUP, en canvi es mostra bastant més moderada en aquest aspecte.

Quan en vagi sabent més coses aniré ampliant la informació.


*CUP=Candidatura d'Unitat Popular. Ideològicament es d'esquerres i independentista, per això pot donar a confussió la paraula "popular" en el nom del partit.

**PRC=Partit Republicà Català. Desconec la ideologia d'aquest partit.

Posted: Tuesday 29/05/2007 16:07
by trainman
1. En Cerdanyola del Vallès los 25 concejales se han repartido de la siguiente manera: 10 para el PSC, 9 para ICV-EU, 3 para CIU y 3 para el PP. Con respecto a las elecciones del 2003, el PSC sube 2 concejales, ICV sube también 2 concejales, CIU pierde 1 y el PP se queda como estaba con sus 3 concejales, además, otros cambios que se han producido son las siguientes, han perdido su representación ERC que tenía 2 concejales y el PAS que tenía 1

2. Las propuestas del alcadable socialista en materia de transporte:

-Creación de un transporte público circular que mejore frecuencias y conexiones entre los barrios, UAB, PTV y estaciones de ferrocarril.
-Trabajar para incluir Cerdanyola en la zona 1 del sistema tarifario integrado.
-Trabajar para lograr el cubrimiento de las vías del tren a su paso por nuestra ciudad.

Posted: Tuesday 29/05/2007 19:51
by Túnels del Garraf
Sitges:

1. El PSC ha guanyat les eleccions, amb 10 regidors sobre un total de 21, quedat-se a un regidor de la majoria absoluta. CIU n'ha aconseguit 4, el PP 3, NH 2 *, ERC 1, ICV 1 i ApS 1**

* Nou Horitzó, partit local, el seu cap de llista va ser detingut fa 2 anys per corrupció urbanística, i poc després posat en llibertat...

** Acció per Sitges, partit en contra de la massificació de la vila i a favor de la preservació del medi ambient.

L'actual consisiori està format per PSC + ICV + ERC + ApS, tot i que ara al PSC només li cal un d'aquests socis per poder governar.


2. Copio literalment les propostes 48 i 49 del programa electoral de Jordi Baijet, actual alcalde i alcaldable del PSC.

P. 48: Continuarem potenciant el transport públic urbà, amb la creació de noves línies d’autobusos i la millora de les parades. Farem el pla de logística i distribució de mercaderies en el poble de Sitges, amb la creació de la Plataforma Logística. Vetllarem perquè el tren orbital sigui una realitat el més aviat possible i reclamarem millores en els peatges dels túnels del Garraf per als ciutadans i ciutadanes de Sitges.

P 49: Continuarem treballant pel soterrament de les vies de tren al seu pas per Sitges, amb la redacció de l’avantprojecte i projecte tècnic, constituirem la comissió de seguiment pel soterrament i promourem la creació dels instruments econòmics i empresarials necessaris per fer-ho possible.

Posted: Tuesday 29/05/2007 23:48
by 594-001-0
Yo me voy algo más lejos :D

Paterna:

1. Ha ganado el PP, con Lorenzo Agustí a la cabeza, con mayoría absoluta, quitándole la alcaldía al PSOE de Francisco Borruey. El PP ha aumentado de 8 concejales en 2003 a 15. El PSOE ha perdido 2 concejales, de los 10 que sacó en 2003 a 8 estas elecciones. Esquerra Unida mantiene sus 2 concejales y Unión Valenciana ha perdido el único concejal que sacó en el 2003.

2. Respecto al transporte público, el PP de Paterna prometió el soterramiento de las vías de FGV a su paso por Paterna, cambiando el recorrido actual de la L1 a un túnel por debajo de las avenidas principales del centro de la ciudad, y también soterrar las vías por La Canyada. También prometió un nuevo apeadero para la L1, La Cañada-Instituto, entre las estaciones de Fuente del Jarro y La Cañada. Otras de las propuestas del PP en Paterna fue revisar el servicio de autobuses urbanos y también las tarifas de TMP (Transport Municipal de Paterna). También anunció la creación de un abono para TMP y Metro para el TM de Paterna (Campament - La Vallesa, zona B). También prometieron Metro cada 15 minutos hasta La Cañada (el material de FGV se está ampliando, y para ampliar frecuencias a La Cañada solo haría falta un tren más) y ampliar la línea de tranvía desde Valterna al barrio de Alborgí.

Posted: Wednesday 30/05/2007 9:35
by anarres
Terrassa

2. Només afegir a l'entrada anterior q alguns dels socis de govern (actuals i probables futurs) han plantejat el tema del tram: ICV amb molta claretat i crec recordar q tímidament també el PSC (corregiu-me si m'equivoco en això darrer) El traçat q més sona seria circular, resseguint les avingudes. El major dubte seria la vessant oest. El Pla de Mobilitat q l'ajuntament va encarregar fa uns anys el pintava per la Ronda de Ponent. L'altra opció seria la nova Rambla reformada. La simulació q en feia el Diari de Terrassa fa unes setmanes no el pintava però al text de la noticia deien q tampoc s'excloïa. Algú té més detalls al respecte?

Posted: Wednesday 30/05/2007 11:07
by gainer
En Badalona:

1. PSC: Ha perdido muchos votos, tendrá que pactar con ICV para gobernar.

2. En cuanto a transporte público, incluso siendo la alcaldesa Maite arqué algo relacionado con el transporte ( no me acuerdo ) no creo que no haga nada importante, bueno los laterales de la autopista por toda la ciudad xD.

Saludos

Posted: Thursday 31/05/2007 20:42
by 252-071
La Llagosta

Ha guanyat el PSC amb Antonio Risquez com a alcalde.Va manar a ADIF la reforma de la estació de la Llagosta y ha complit ja que ADIF la te a la llista de reformes.

Un partit anomenat PIBE :x (Partit Independent del Benestar per la Llagosta) volia soterrar les dues linies que pasen per la Llagosta i fer una parada a la C3. Jo volia que no guanyés i es va complir :D .

Salut!

Posted: Thursday 31/05/2007 21:20
by oscar440
trainman wrote:1. En Cerdanyola del Vallès
(...)
-Trabajar para incluir Cerdanyola en la zona 1 del sistema tarifario integrado.
-Trabajar para lograr el cubrimiento de las vías del tren a su paso por nuestra ciudad.
-Trabajar para incluir Cerdanyola en la zona 1 del sistema tarifario integrado: eso no hay problema, la gente que va desde Barcelona a Cerdanyola van todos con 1 zona, siendo muy pocos los que llevamos el título de viaje correcto. No hay controles, y si los hay, se puede salir de la estación justamente por el otro lado, por donde pone lo de "prohibido el paso". A eso se puede añadir los que viajan gratis por el morro, entrando a la estación justamente por ahí.

-Trabajar para lograr el cubrimiento de las vías del tren a su paso por nuestra ciudad. Eso, eso, bien amagado porque el tren hace daño a la vista, por lo visto. Cada vez entiendo menos esta puñetera manía de soterrar las vías, más molestia y más ruido supone la carretera para la ciudad de Cerdanyola, con un abundante tráfico de camiones y vehículos pesados a lo largo de todo el día.

Vivo en Barcelona, pero opino por Cerdanyola porque es una ciudad que conozco bien. Hace años estudiaba en l´Autònoma e hice buenas amistades con gente de Cerdanyola, además de ir muchas veces con Renfe expresamente para viajar con los autobuses de la UAB.

Salutacions.