Fi de la venta manual a L3 i L4
Fi de la venta manual a L3 i L4
A partir del 5 de juny es comença a deixar de vendre en algunes estacions de aquestes linies i mica en mica i fins a final de mes ho deixaran de fer totes les de la linia, llavors haurem de comprar tots els bitllets a les màquines distribuidores. (Excepte Liceu, que de moment seguirà fent venta manual).
Aixo que vol dir?
Que els guiris es fotran perque sempre van amb un bitllet de 50 euros per una T-10 i les distribuidores no accepten aquest bitllet per aquesta targeta (Més que res perque el canvi te'l donen en monedes i com que portaries més de 40 euros en monedes a la butxaca). Tampoc accepten bitllets de 20 euros per un bitllet senzill pels mateixos motius.
La dona anciana de 70 anys també haurà de comprar la seva T-4 a les maquines distribuidores i segur que sabrà molt bé com utilitzar-la.
A L2, L5 i L11 aquest sistema ja esta implantant, el de la venta automàtica, el que desconec si la gent esta satisfeta o no, no se si a L3 la gent estarà satisfeta ja que travessa molta zona turística.
Aixo que vol dir?
Que els guiris es fotran perque sempre van amb un bitllet de 50 euros per una T-10 i les distribuidores no accepten aquest bitllet per aquesta targeta (Més que res perque el canvi te'l donen en monedes i com que portaries més de 40 euros en monedes a la butxaca). Tampoc accepten bitllets de 20 euros per un bitllet senzill pels mateixos motius.
La dona anciana de 70 anys també haurà de comprar la seva T-4 a les maquines distribuidores i segur que sabrà molt bé com utilitzar-la.
A L2, L5 i L11 aquest sistema ja esta implantant, el de la venta automàtica, el que desconec si la gent esta satisfeta o no, no se si a L3 la gent estarà satisfeta ja que travessa molta zona turística.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Fi de la venta manual a L3 i L4
Pues que s'acostumi, com tothom. Es que sempre passa el mateix: Pels vells* del carajo que no s'acostumen a res, les coses no avancen. I es clar, quan ens n'haguem lliurat d'aquests vells, hi haura altres vells, per això hi ha coses que no hi manera que canviin.Denisuko wrote:La dona anciana de 70 anys també haurà de comprar la seva T-4 a les maquines distribuidores i segur que sabrà molt bé com utilitzar-la.
*Quan parlo de vells no em refereixo a la totalitat de persones que superen certa edat, sino a les de mentalitat vella, que els hi canvies una coma i se'ls desmonta tot. Això es dona majoritariament en persones ancianes, de mes de 60 o 65 anys, però tambe hi ha casos de gent mes jove que tambe son aixi. I gent molt mes vella d'aquesta edat i que s'adapten be als canvis. Suposo que això ja es dona per entes, però ho he volgut especificar per que ningu es pensi que fico totes les persones d'edat avançada en el mateix sac.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
-
- N4
- Posts: 65
- Joined: Sunday 28/08/2005 18:55
- Location: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
- Contact:
Llavors... això vol dir que per fi les atovendes de TMB tindran la T-Jove? De no ser així, per posar un exemple, els que viuen a Badalona on l'han de comprar... a Renfe?
En la meva opinió més que un avenç és un pas enrere.BCN Término wrote:A banda del desafortunat comentari, caldria pregutar-se si eliminar el personal a les estacions es realment un avenç o un pas enrera.
BCN Término.
Alex Reyes.
Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!
Seria un pas enrera però en cap moment s'ha parlat de que no hi hagi personal a l'estació; si que n'haurà però aquest només estarà habilitat a vendre't targetes en cas de que totes les distribuidores no funcionin i si no el trobes i el necessites sempre pots pulsar als interfonsBCN Término wrote:A banda del desafortunat comentari, caldria pregutar-se si eliminar el personal a les estacions es realment un avenç o un pas enrera.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Mentrestant, arribes tard al lloc on vagis (a la feina, a la universitat, a una reunió amb un client, etc.) si no és que necessites ajuda urgent (t'estan atracant, et trobes malament o hi ha algú que s'hi troba) que difícilment arribarà per la fibra òptica...Denisuko wrote:si no el trobes i el necessites sempre pots pulsar als interfons
Re: Fi de la venta manual a L3 i L4
I per culpa del jovent* conformista de caqueta i els empresaris cobdiciosos, qui necessita ésser atès per una persona es queda sense l'opció d'accedir a un servei com és en aquest cas el transport públic.Ni eco ni sos wrote: Pues que s'acostumi, com tothom. Es que sempre passa el mateix: Pels vells del carajo que no s'acostumen a res, les coses no avancen.
Ojo, que no parlo del jovent en general, però sí en particular d'alguns membres d'aquest fòrum.
Last edited by Platanito on Friday 01/06/2007 14:07, edited 1 time in total.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Es totalment necessari l'existència de personal a una estació: dóna seguretat i resol problemes que puguin tenir les suposades dones de 70 anys, els guiris i altres col·lectius i que en suposat món automàtic on tot anès a 500Km/h encara que no fos ni economic ni sostenible, aquest col·lectius tindrien problemes.
Salut,
Salut,
Segons tu llavors el cap d'estació sempre ha d'estar a la cabina d'estacióorique wrote:Mentrestant, arribes tard al lloc on vagis (a la feina, a la universitat, a una reunió amb un client, etc.) si no és que necessites ajuda urgent (t'estan atracant, et trobes malament o hi ha algú que s'hi troba) que difícilment arribarà per la fibra òptica...Denisuko wrote:si no el trobes i el necessites sempre pots pulsar als interfons
Igualment sempre que es vagi a un lloc no s'ha d'anar just de temps, desde que conec com funciona el metro i rodalies sempre procuro arribar 15 minuts abans per sigui el motiu que sigui hi hagi qualsevol imprevist. No tot funciona de maravella i no podem esperar que tot funcioni al 100%. Si et trobes malament a les andanes pujaràs totes les escales per anar a veure el cap d'estació?, jo crec que no, abans demanaràs ajuda a algú que passi o pulsaràs algun interfón. Quan t'atraquen al carrer que fas? o la gent que fa? Al metro es igual encara que pots fer la denuncia indicant l'estació, el lloc, etc i els mossos busquen les grabacions i les investiguen cosa que al carrer no hi han cameres.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Són clients i a tots els has de tractar iguals, les coses avancen per a ells pero el problema es que els ancians no aprenen les coses amb la mateixa facilitat que nosaltres. Es cert que pensem: "mira que amb lo bé explicat que esta tot i no s'entera" i jo a vegades ho penso. Esperen que s'ho donin tot fet o volen la mayor de les facilitats per això el comprar un bitllet amb una maquina no els hi agradarà molt. Ells rebran la teva ajuda un cop i (alguns) t'ho agrairan, tu la donaras molts cops, a tu et cansarà perquè sempre es el mateix. Les coses avancen, són ells els que no avancen amb la mateixa facilitat que els joves o els adults.Ecomobisostrans wrote: pels vells del carajo que no s'acostumen a res, les coses no avancen
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Home, doncs sí, no? Perquè per la mateixa regla de tres, un motorista no ha d'estar sempre a la cabina de conducció...Denisuko wrote:Segons tu llavors el cap d'estació sempre ha d'estar a la cabina d'estació.
Tu mateix em dones la raó. Vas amb coixí de temps perquè ja saps que el sistema no funciona. Però en ocasions la gent no té l'opció d'arribar abans d'hora sinó que va amb el temps just.Denisuko wrote:Igualment sempre que es vagi a un lloc no s'ha d'anar just de temps, desde que conec com funciona el metro i rodalies sempre procuro arribar 15 minuts abans per sigui el motiu que sigui hi hagi qualsevol imprevist. No tot funciona de maravella i no podem esperar que tot funcioni al 100%. Si et trobes malament a les andanes pujaràs totes les escales per anar a veure el cap d'estació?, jo crec que no, abans demanaràs ajuda a algú que passi o pulsaràs algun interfón. Quan t'atraquen al carrer que fas? o la gent que fa? Al metro es igual encara que pots fer la denuncia indicant l'estació, el lloc, etc i els mossos busquen les grabacions i les investiguen cosa que al carrer no hi han cameres.
Tot no funcionarà al 100%, això és obvi. Però qualsevol cosa funciona molt millor si hi ha algú per allí, que com a mínim, podrà donar avís de la incidència. I fixa't quines coses, fins i tot pot arribar a resoldre el problema en menys d'un minut, com per exemple, en el cas d'un simple bescanvi. Dos o tres tecles premudes i au, problema resolt.
Per altra banda, si em trobo malament o m'he fet mal, que no té per què ser a l'andana, és clar que puc demanar ajuda a algú, però ja depenc d'un total desconegut. Prefereixo dependre d'algú del que tinc una referència (és a dir, que treballa a x companyia). També existeix una cosa que es diu farmaciola i que ha d'estar a totes les dependències del metro, però a la que no hi té accés tothom, només el personal de metro.
Si m'atraquen, ataquen o quelcom similar, entre d'altres accions, pots tractar de fugir i refugiar-te en algun lloc. Taquilla! Ah no, que no hi ha ningú. I els bars i similars no estan les 24 h oberts, cosa que el metro sí.
Un motorista es lògic que sempre estigui a la cabina de conducció ja que es el lloc on controla tot el tren.
El cap d'estació, com bé diu el nom és l'encarregat del bon funcionament de tot el que hi ha a la mateixa. No sempre ha d'estar -Obligatoriament- a la cabina però si esta obligat a estar a l'interior de l'estació. Que no el trobes a la cabina no significa ni de molt menys que no vulgui atendre't o que no hi hagi ningú a l'estació (pot ser que no hi hagi ningú també, e?), sino que pot estar fent altres coses com arreglar una escala mecanica, validadora, ascensor, cambiar un rotllo a una distribuidora, passejar per les andanes mirant que funcioni tot correctament o també pot assessorar a un client a l'altre vestíbul (també pot estar al lavabo, e?) (si veu que no ho pot arreglar llavors trucarà al técnic perque ho arregli).
Ara amb la venta automatica té un petit avantatge respecte a l'empresa i es el sistema per comptar les monedes ja que es tot automaticament i cap empleat toca els diners directament.
El cas dels bescanvis crec que ni tans sols s'haurien de fer-hi. Si no funciona la targeta serà basicament perque alguns dels motius es que no es tracta com es degut, perquè he vist casos de una targeta que estava doblegada, veure com li feien a una persona un bescanvi i acte seguit la targeta a la butxaca del darrera i assegut als seients de l'andana (logicament la targeta ja esta destrossada). També es desmagnetitza la targeta per estar prop d'un mobil per exemple, això ho tolero.
Efectivament a totes les cabines del cap d'estació es troba la farmaciola amb utensilis per qualsevol moment en que s'hagin de donar primers auxilis.
Tema atracaments: et posare un exemple, imagina't que estas de cap d'estació i et ve una persona corrents dient que necessita refugi perquè el volen atracar, tu li deixaries passar a la cabina? i si resulta que aquesta persona et fot una pallissa i s'emporta tots els diners que tens a la caixa perque realment es ell qui et vol atracar? et pots quedar sense un mes de sou.
"Es que no hi ha seguretat al metro"..... i hi ha seguretat als carrers? el metro es igual que els carrers a diferencia que al metro esta tot més concentrat.
El cap d'estació, com bé diu el nom és l'encarregat del bon funcionament de tot el que hi ha a la mateixa. No sempre ha d'estar -Obligatoriament- a la cabina però si esta obligat a estar a l'interior de l'estació. Que no el trobes a la cabina no significa ni de molt menys que no vulgui atendre't o que no hi hagi ningú a l'estació (pot ser que no hi hagi ningú també, e?), sino que pot estar fent altres coses com arreglar una escala mecanica, validadora, ascensor, cambiar un rotllo a una distribuidora, passejar per les andanes mirant que funcioni tot correctament o també pot assessorar a un client a l'altre vestíbul (també pot estar al lavabo, e?) (si veu que no ho pot arreglar llavors trucarà al técnic perque ho arregli).
Ara amb la venta automatica té un petit avantatge respecte a l'empresa i es el sistema per comptar les monedes ja que es tot automaticament i cap empleat toca els diners directament.
El cas dels bescanvis crec que ni tans sols s'haurien de fer-hi. Si no funciona la targeta serà basicament perque alguns dels motius es que no es tracta com es degut, perquè he vist casos de una targeta que estava doblegada, veure com li feien a una persona un bescanvi i acte seguit la targeta a la butxaca del darrera i assegut als seients de l'andana (logicament la targeta ja esta destrossada). També es desmagnetitza la targeta per estar prop d'un mobil per exemple, això ho tolero.
Efectivament a totes les cabines del cap d'estació es troba la farmaciola amb utensilis per qualsevol moment en que s'hagin de donar primers auxilis.
Tema atracaments: et posare un exemple, imagina't que estas de cap d'estació i et ve una persona corrents dient que necessita refugi perquè el volen atracar, tu li deixaries passar a la cabina? i si resulta que aquesta persona et fot una pallissa i s'emporta tots els diners que tens a la caixa perque realment es ell qui et vol atracar? et pots quedar sense un mes de sou.
"Es que no hi ha seguretat al metro"..... i hi ha seguretat als carrers? el metro es igual que els carrers a diferencia que al metro esta tot més concentrat.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Home, no és per res però al metro de Londres hi ha un munt de personal al metro, al vestíbul, a les andanes, etc i diria que justament no van més endarrerits que nosaltres...
Jo també crec que el factor humà és molt important per al bon funcionament de les coses. Tot plegat es fa pel de sempre, estalviar personal i calés, una MAE no menja i no es queixa...
Jo també crec que el factor humà és molt important per al bon funcionament de les coses. Tot plegat es fa pel de sempre, estalviar personal i calés, una MAE no menja i no es queixa...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Cas verídic: Una targeta acabadeta de comprar que no funcionava: "TITOL DEFECTUOS". I ningú per canviar-la en quinze minuts...Denisuko wrote:El cas dels bescanvis crec que ni tans sols s'haurien de fer-hi. Si no funciona la targeta serà basicament perque alguns dels motius es que no es tracta com es degut, perquè he vist casos de una targeta que estava doblegada, veure com li feien a una persona un bescanvi i acte seguit la targeta a la butxaca del darrera i assegut als seients de l'andana (logicament la targeta ja esta destrossada). També es desmagnetitza la targeta per estar prop d'un mobil per exemple, això ho tolero.
La qüestió no és la farmaciola sinó qui et donarà accés a ella.Denisuko wrote:Efectivament a totes les cabines del cap d'estació es troba la farmaciola amb utensilis per qualsevol moment en que s'hagin de donar primers auxilis.
Sí, és clar, pot passar... i també pot passar el que et dic jo.Denisuko wrote:Tema atracaments: et posare un exemple, imagina't que estas de cap d'estació i et ve una persona corrents dient que necessita refugi perquè el volen atracar, tu li deixaries passar a la cabina? i si resulta que aquesta persona et fot una pallissa i s'emporta tots els diners que tens a la caixa perque realment es ell qui et vol atracar? et pots quedar sense un mes de sou.
"Es que no hi ha seguretat al metro"..... i hi ha seguretat als carrers? el metro es igual que els carrers a diferencia que al metro esta tot més concentrat.
Cas verídic 2: Una T-50/30 estrenada el dia anterior queda marcada com a "TITOL CADUCAT". No puc entrar al metro. Després d'esperar a que es presenti algun empleat de l'empresa, m'obre la porta i em diu que faci el bescanvi a una oficina d'atenció al client a la tornada, tot i que haig de transbordar a un altre operador. Haig de fer el bescanvi a Universitat en el viatge d'anada. Globalment, 25 minuts perduts: no arribo a temps a la primera classe del matí.orique wrote:Cas verídic: Una targeta acabadeta de comprar que no funcionava: "TITOL DEFECTUOS". I ningú per canviar-la en quinze minuts...Denisuko wrote:El cas dels bescanvis crec que ni tans sols s'haurien de fer-hi. Si no funciona la targeta serà basicament perque alguns dels motius es que no es tracta com es degut, perquè he vist casos de una targeta que estava doblegada, veure com li feien a una persona un bescanvi i acte seguit la targeta a la butxaca del darrera i assegut als seients de l'andana (logicament la targeta ja esta destrossada). També es desmagnetitza la targeta per estar prop d'un mobil per exemple, això ho tolero.
Cas verídic 3: Prenc el metro i valido correctament. Transbordo a FGC entrant per l'accés de Pelai i no em deixa entrar. No hi ha ningú al vestíbul. Truco a l'intèrfon i espero a què vingui un empleat. Es mira la targeta, i diu que si vinc del metro haig de demanar que me la bescanviïn a TMB, que ell no pensa fer res. Retrocedeixo a Universitat, demano el bescanvi i torno altre cop a FGC per anar a l'Autònoma. 35 minuts perduts, o el que és el mateix, set trens a l'Autònoma.
Hace unas semanas visité Londres, y tal como dice Trenscat más arriba, hay empleados por todas partes, en la zona de torniquetes, dos como mínimo.
Pensar en que la mayoria de usuarios desconoce donde esta, o no tiene tiempo de ir a la oficina de informacion más próxima, en las estaciones tiene que haber personal de metro, visible y accesible.
Volviendo al caso de Londres, en todas las estaciones que utilicé encontre personal en taquillas, en los pasadizos y en los andenes, aquí tenemos un segurata que en la mayoría de casos no sabe ni el nombre de la siguiente estación, y si hay personal, están encerrados en las "supertaquillas" que se hicieron hace unos años en muchos vestíbulos haciendo su tertulia.
En todas las estaciones, tendría que haber personal propio de la compañia, para resolver dudas y problemas que se le presenten a cualquier usario, sea guiri, viejo o tuerto.
Saludos.
Pensar en que la mayoria de usuarios desconoce donde esta, o no tiene tiempo de ir a la oficina de informacion más próxima, en las estaciones tiene que haber personal de metro, visible y accesible.
Volviendo al caso de Londres, en todas las estaciones que utilicé encontre personal en taquillas, en los pasadizos y en los andenes, aquí tenemos un segurata que en la mayoría de casos no sabe ni el nombre de la siguiente estación, y si hay personal, están encerrados en las "supertaquillas" que se hicieron hace unos años en muchos vestíbulos haciendo su tertulia.
En todas las estaciones, tendría que haber personal propio de la compañia, para resolver dudas y problemas que se le presenten a cualquier usario, sea guiri, viejo o tuerto.
Saludos.
Exactament. A TMB esgrimeixen que no la venen perquè ningú major de 21 anys la faci servir, però al Tramvia, FGC i RENFE te la venen a les màquines sense cap tipus de problema.Gersenz wrote:Llavors... això vol dir que per fi les atovendes de TMB tindran la T-Jove? De no ser així, per posar un exemple, els que viuen a Badalona on l'han de comprar... a Renfe?
Personalment, penso que l'erradicació de taquilles és un pas enrere.
P.D: Vallcarca ja té autovendes? El passat estiu vaig baixar i em va sorprendre molt que no hi hagués ni una sola autovenda.
Ara faré d'advocat del diable
Un taquiller, no aporta valor afegit a l'empresa. És una feina que pot fer perfectament una maquina com tots hem pogut comprovar.
El mateix passara amb els motoristes.
Ara be, en un principi personal d'atenció al client si aporta valor afegit a l'empresa, aquest personal son els que crec ara TMB anomena Agents d'Atenció al Client, o algo així. Falta ara que facin la seva feina ben feta o que els instrueixin bé.
Jo realment trobo a falta personal de TMB, ja no guàrdies de seguretat, sino personal uniformat, que passegi per trens i andanes. Fa falta que algú recrimini als que fumen, que tiren closques de pipes, que s'asseuen al terra dels cotxes, que es no deixen sortir abans d'entrar, que tot aixó no es fa!
Un taquiller, no aporta valor afegit a l'empresa. És una feina que pot fer perfectament una maquina com tots hem pogut comprovar.
El mateix passara amb els motoristes.
Ara be, en un principi personal d'atenció al client si aporta valor afegit a l'empresa, aquest personal son els que crec ara TMB anomena Agents d'Atenció al Client, o algo així. Falta ara que facin la seva feina ben feta o que els instrueixin bé.
Jo realment trobo a falta personal de TMB, ja no guàrdies de seguretat, sino personal uniformat, que passegi per trens i andanes. Fa falta que algú recrimini als que fumen, que tiren closques de pipes, que s'asseuen al terra dels cotxes, que es no deixen sortir abans d'entrar, que tot aixó no es fa!