Seguiment de la implantació de les MAEv2 a FGC
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Seguiment de la implantació de les MAEv2 a FGC
FGC ha posat en servei fa breus dies la primera MAEv2 a l'estació de Sarrià, coexistint amb dues d'antigues.
Més moderna, amb la pantalla més clara i prou entenedora.
La que han tret va a Tremp?
Més moderna, amb la pantalla més clara i prou entenedora.
La que han tret va a Tremp?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
No sé si la de Martorell-Vila arribava a la qualitat de MAE...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Es veritat, recordo que no fa molt a l'estació d'Abrera també i havia una màquina de venda super antiga i quadradota de l'estil de les que comenteu (que als darrers anys solia estar més fora de servei que no pas en servei).
En quant a lo de la MAE nova de Sarrià, comentar-vos que la vaig estar veient l'altre dia, i sembla molt més pràctica, ja que almenys el temps en confeccionar el bitllet és molt més ràpid que les antigues.
Per altra banda, tinc la sensació que aquesta MAE és del mateix estil que les de TMB i RENFE (però amb canvis al mobiliari i al programari), ja que té l'estructura i molts elements comuns. Això ho trobo molt positiu, per unificar criteris en quant a veure totes les MAES de tots els operadors del mateix estil, i així, facilitar les coses a molts.
Bueno, per si no ho sabieu, aquest és el meu primer missatge!
En quant a lo de la MAE nova de Sarrià, comentar-vos que la vaig estar veient l'altre dia, i sembla molt més pràctica, ja que almenys el temps en confeccionar el bitllet és molt més ràpid que les antigues.
Per altra banda, tinc la sensació que aquesta MAE és del mateix estil que les de TMB i RENFE (però amb canvis al mobiliari i al programari), ja que té l'estructura i molts elements comuns. Això ho trobo molt positiu, per unificar criteris en quant a veure totes les MAES de tots els operadors del mateix estil, i així, facilitar les coses a molts.
Bueno, per si no ho sabieu, aquest és el meu primer missatge!
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
No es refereix a les MAEXBIC sinó a les EQUINSA que són les màquines que trobem a Martorell-Vila, Abrera, La Pobla de Claramunt i Vilanova del Camí, tot i que ben aviat desapareixeran.
orique wrote:Les quadrades "cutres" que dieu eren les Maexbic.
A mi m'agradaven, sobretot les que portaven pantalla monocrom verda (les de bitllets senzills)
Em sento vell...
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Això és cert, ja que jo juraria que amb l'aparició de la MAE nova a Sarrià (i a la resta de la línia, suposo), les MAES antigues (les que hi ha fins al moment) suplantaran a les velles Maexbic a Llobregat-Anoia.
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
No sé, m'ha semblat que en MAE91 es referia a les Maexbic, per allò de que "els últims anys estaven fora de servei"josep_serre wrote:No es refereix a les MAEXBIC sinó a les EQUINSA que són les màquines que trobem a Martorell-Vila, Abrera, La Pobla de Claramunt i Vilanova del Camí, tot i que ben aviat desapareixeran.
orique wrote:Les quadrades "cutres" que dieu eren les Maexbic.
A mi m'agradaven, sobretot les que portaven pantalla monocrom verda (les de bitllets senzills)
Em sento vell...
Edito: Per a qui no ho tingui clar:
Maexbic
Equinsa
Pantalla de MAE (Powered by Paint)
Sí, hem referia a la Maexbic, però també en part a la màquina EQUINSA, que va ser la que més vaig veure fora de servei.
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
Paint
Uiiii, aquesta no durarà gaire. Si t'has de pintar el bitllet per prendre el teu tren malament anem...orique wrote:Pantalla de MAE (Powered by Paint)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Doncs descriure les MAEXBIC com a quadrades cutres, em sembla força equivocat doncs van ser tota una revolució quan van aparèixer, a més de ser molt simples i pràctiques, evidentment avui desfasades per les MAE's tot i que encara podrien ser-ne un bon complement.
El que sí que va ser un pas enrere van ser les màquines EQUINSA que és de suposar desapareixeran pròximament.
Pel que fa a les MAE v1 cal tenir en compte que a moltes de les màquines els hi falta algun dels elements de pagament i sembla ser que hi ha una manca de recanvis la qual cosa obliga a canibalitzar altres màquines per fer-ne el manteniment i probablment no es puguin mantenir en funcionament durant gaire temps, de fet ara per ara les que es posen a estacions noves provenen de la reutilització d'altres màquines que són restades d'altres estacions.
Pel que fa a les característiques tècniques d'aquestes màquines cal dir que són totes estructuralment més o menys iguals, per això tenen aquestes semblances entre les de metro, FGC i Renfe i a més totes provenen de la casa Indra.
El que sí que va ser un pas enrere van ser les màquines EQUINSA que és de suposar desapareixeran pròximament.
Pel que fa a les MAE v1 cal tenir en compte que a moltes de les màquines els hi falta algun dels elements de pagament i sembla ser que hi ha una manca de recanvis la qual cosa obliga a canibalitzar altres màquines per fer-ne el manteniment i probablment no es puguin mantenir en funcionament durant gaire temps, de fet ara per ara les que es posen a estacions noves provenen de la reutilització d'altres màquines que són restades d'altres estacions.
Pel que fa a les característiques tècniques d'aquestes màquines cal dir que són totes estructuralment més o menys iguals, per això tenen aquestes semblances entre les de metro, FGC i Renfe i a més totes provenen de la casa Indra.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
En això tens raó. No totes les MAES v1 de FGC són homogènies en el sistema de pagament (hi ha algunes que nomès es pot pagar amb monedes o amb crèdit, mancant-li el lector de bitllets), cosa que incomoda bastant, sobretot si la MAE del costat que té bitlleter està en import exacte, i véns a pagar amb un bitllet de 10€...josep_serre wrote: Pel que fa a les MAE v1 cal tenir en compte que a moltes de les màquines els hi falta algun dels elements de pagament i sembla ser que hi ha una manca de recanvis la qual cosa obliga a canibalitzar altres màquines per fer-ne el manteniment i probablment no es puguin mantenir en funcionament durant gaire temps, de fet ara per ara les que es posen a estacions noves provenen de la reutilització d'altres màquines que són restades d'altres estacions.
I per la resta, crec que el pas a Indra, vé de tenir que tenir que reaprofitar el parc de MAES, cosa que no s'aguantarà durant molt temps, ja que com bé has dit, aquest canvi aparent (amb la MAE nova a Sarrià, de moment) vé marcat per una manca de recanvis.
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
Queda alguna MAEXBIC en alguna estació? Perquè totes les autovenda "cutres" que he vist a la Llobregat-Anoia són les EQUINSA.josep_serre wrote:Doncs descriure les MAEXBIC com a quadrades cutres, em sembla força equivocat doncs van ser tota una revolució quan van aparèixer, a més de ser molt simples i pràctiques, evidentment avui desfasades per les MAE's tot i que encara podrien ser-ne un bon complement.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Van retirar-se amb l'EURO.
UT596001 wrote:Queda alguna MAEXBIC en alguna estació? Perquè totes les autovenda "cutres" que he vist a la Llobregat-Anoia són les EQUINSA.josep_serre wrote:Doncs descriure les MAEXBIC com a quadrades cutres, em sembla força equivocat doncs van ser tota una revolució quan van aparèixer, a més de ser molt simples i pràctiques, evidentment avui desfasades per les MAE's tot i que encara podrien ser-ne un bon complement.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Ho sé, per això hem referia abans (en el meu comentari anterior) que el pas que FGC ha fet de Comelta a Indra, ha sigut per els motius abans explicats. Sento si no me he explicat bé.orique wrote:Les MAEv1 les va fabricar Comelta i no pas Indra.
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)