Page 1 of 1

La nova paraula: RENFING

Posted: Tuesday 05/06/2007 22:46
by metring
Enginyosa la paraula xD

Del 20 minutos:

Usuarios del tren crean el ‘Renfing’

* Los viajeros de Renfe inventan una palabra que define la situación en Cercanías.
* Aprueban la Devolución Xpress.

Retrasos constantes, falta de información, trenes eliminados, cambio de horarios, falta de accesibilidad y afectaciones de la vida laboral, son algunos de los síntomas que definirían la mala salud del servicio de Cercanías Renfe. Una patología que, tomando como símil el mobbing, deriva en la palabra Renfing, usada ahora por los colectivos de afectados por el tren.

Para las asociaciones de usuarios la devolución del billete, si el retraso es superior a los 15 minutos, indica un cambio de actitud, "un lavado de cara para limpiar la imagen de Renfe", dice Lourdes Gangonell, del CURC (Colectivo de Usuarios de Renfe Cabreados).

No obstante, aconseja hacer uso de la medida para que "Fomento tenga una idea de cómo llega a afectar el mal servicio a los usuarios".

Cambio de voluntad

Desde la Plataforma pel Transport Públic, PTP, ven positiva la devolución del billete por el "cambio de voluntad que demuestra", según el presidente de la entidad, Ricard Riol.

Ironiza con el término Renfing que surge de la situación de presión a la que se somete al usuario. El hecho de devolver el billete de forma inmediata "se trata de una iniciativa pionera en el Estado", destaca. Aun así, la diferencia de servicio entre trenes Regionales y Cercanías "sigue siendo abismal".

El portavoz de la PTP advierte sobre otros problemas en la red, como la eliminación de los llamados by-pass entre líneas, en la C-2 y C-4, al sur de Barcelona, y la C1 y la C2.

"Si el jueves pasado, con el incendio en el Clot, no llega a haber un by-pass entre la C1 y la C2" para desviar trenes a Sant Andreu Arenal, la situación hubiera sido mucho más crítica. Los by-pass quedan todos cegados con el paso de la línea de Alta Velocidad.

Satisfets???!!!

Posted: Tuesday 05/06/2007 22:58
by Guigui
Para las asociaciones de usuarios la devolución del billete, si el retraso es superior a los 15 minutos, indica un cambio de actitud, "un lavado de cara para limpiar la imagen de Renfe", dice Lourdes Gangonell, del CURC (Colectivo de Usuarios de Renfe Cabreados).

[...]

Desde la Plataforma pel Transport Públic, PTP, ven positiva la devolución del billete por el "cambio de voluntad que demuestra", según el presidente de la entidad, Ricard Riol.
Una de dues: o el diari dóna una informació parcial i reduccionista del que pensen els col·lectius d'afectats, o bé aquests mateixos han perdut completament la capacitat de crítica. Donar-se per satisfets amb aquesta mesura a desgana de Renfe per suposada immediatesa ja no fa riure, és insultant. A veure, què té d'immediata la devolució si tot el passatge que baixa d'un tren a rebentar es dirigeix a taquilla per demanar que li tornin el bitllet? L'espera addicional pot arribar a... mitja hora, una hora?

:andaya

Posted: Wednesday 06/06/2007 9:49
by Danzig
Per parlar amb coneixement de causa:

by PTP:
1. Des del 1 de juny, Devolució Xpress

La PTP celebra la instauració del retorn exprés dels bitllets a la xarxa de Rodalies de Barcelona quan un tren arriba amb més de 15 minuts de retard. Es tracta d'una mesura pionera a Espanya que confirma una voluntat per a recuperar la qualitat del servei a Rodalies. Per primera vegada es compensen retards entre 15 minuts i una hora al servei ferroviari de Rodalies i s'entreguen de forma immediata els títols de transport compensatoris.

Aquesta és una de les mesures compensatòries que ciutadans, sindicats i associacions com la PTP, havien exigit en les reiterades manifestacions i accions contra el caos ferroviari patit durant els últims temps. També cal fer esment del notable increment de places ofertades en el servei de Rodalies, que tot i estar encara molt lluny de les demandes ciutadanes, demostra un important canvi de romb en la gestió. Recentment la PTP va poder tenir la primera reunió amb el nou gerent de Rodalies, posant fi a prop d'una dècada de silenci amb la direcció anterior, i on vam poder constatar l'existència d'un important pla de millores a la xarxa pels propers mesos. En aquesta reunió la PTP va presentar nombroses propostes de millora del servei i la voluntat per a la creació d'una Comissió d'Usuaris de Renfe a Catalunya.

Ho sento, no em satisfà

Posted: Thursday 07/06/2007 0:08
by Guigui
Doncs segueixo igual: almenys la PTP, pel que diu el seu comunicat, no demostra massa esperit crític, ja que la voluntat de servei de Renfe mai no es pot mesurar per les mesures pal·liatives que apliqui al desgavell, que continuarà sent-ho, sinó per les mesures correctives que realitzi, destinades a acabar amb aquest mateix desgavell. Qualsevol altra cosa és vendre fum i donar a entendre que s'estimen més gastar-se quatre xavos per fer veure que fan alguna cosa que no pas fer la gran inversió que cal perquè el servei pugui ser considerat mínimament digne.

Re: Ho sento, no em satisfà

Posted: Thursday 07/06/2007 0:57
by orique
Guigui wrote:Doncs segueixo igual: almenys la PTP, pel que diu el seu comunicat, no demostra massa esperit crític, ja que la voluntat de servei de Renfe mai no es pot mesurar per les mesures pal·liatives que apliqui al desgavell, que continuarà sent-ho, sinó per les mesures correctives que realitzi, destinades a acabar amb aquest mateix desgavell. Qualsevol altra cosa és vendre fum i donar a entendre que s'estimen més gastar-se quatre xavos per fer veure que fan alguna cosa que no pas fer la gran inversió que cal perquè el servei pugui ser considerat mínimament digne.
Amén.