TMB descarta aire condicionat al metro
TMB descarta aire condicionat al metro
Temes relacionats: Els busos peten amb la calor, Més calor als transports de Barcelona
He escoltat a Rac 1 que TMB torna a descartar instal·lar aire condicionat a les andanes del metro, donat que es tracta d'un espai obert, i la despesa en electricitat seria massa elevada. Què en penseu vosaltres?
He escoltat a Rac 1 que TMB torna a descartar instal·lar aire condicionat a les andanes del metro, donat que es tracta d'un espai obert, i la despesa en electricitat seria massa elevada. Què en penseu vosaltres?
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Re: TMB descarta aire condicionat al metro
Jo no hi possaria aire acondicionat, per 2 minuts o 4 que esperis el metro no crec que hi paasi res.metring wrote:... es tracta d'un espai obert, i la despesa en electricitat seria massa elevada....
Si es volgues ficar aire acondicionat, s'hauria de fer algo semblant com a Provença però mampares a tota l'andana i altes fins al sostre per evitar de perdre frigocalories (frigocalories: no es tracte d'un gelat de Frigo)
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Aire condicionat no, però cal millorar la ventilació d'algunes estacions.
Per exemple, a les estacions de la L2, l'estiu és força soportable. però en canvi, Sants-Estació de la L5 és com anar a l'infern i l'ambient és irrespirable.
Una de les mesures que s'haurien de generalitzar, per exemple, és la col·locació d'extractors a sobre dels trens per treure l'aire calent que surt dels equips d'aire condicionat cap a fora, perquè si no l'únic que estem aconseguint és que faci més fred a dins dels trens, però més calor a les andanes.
Per exemple, a les estacions de la L2, l'estiu és força soportable. però en canvi, Sants-Estació de la L5 és com anar a l'infern i l'ambient és irrespirable.
Una de les mesures que s'haurien de generalitzar, per exemple, és la col·locació d'extractors a sobre dels trens per treure l'aire calent que surt dels equips d'aire condicionat cap a fora, perquè si no l'únic que estem aconseguint és que faci més fred a dins dels trens, però més calor a les andanes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: TMB descarta aire condicionat al metro
No serien "frigories"?Estrella_de_Galicia wrote: frigocalories
Be en aquest tema ja porto molt temps donant voltes i fins i tot he fet alguna queixa, no se si es viable (economicament i tecnicament) posar aire acondicionat a les estacions, pero el que es un disbarat es el brusc canvi de temperatura a l'estiu en passar de dins un tren a l'andana, a l'estiu mes d'un cop en aquest canvi m'he quedat KO per a tot el dia amb tremolors similars a febre amb una sensacio de destemplament molt gran i no es que sigui "tiquismiquis" li passa a mes gent i esta comprobat medicament que aquests canvis bruscos de temperatura no son gens bons pel cos.
La calor de les estacions de la linia 5 era majoritariament deguda als 1000 ja veurem aquest estiu si en fa tanta com abans, la estacio de Sants estació potser s'emportava la palma, suposo per ser de dos tunels i estar bastant encaixonada, era terrible vindre de una 447 amb l'aire a tot drap, la calor extrema de l'andana i un aire que no acabava de "xutar" a un 1000, al final penses que millor passar calor.
Als 1000 el millor lloc per no passar fred eren els seients prop del tester es a dir al lloc contrari a la cabina, i als 3000 hi han quatre seients en els que fa menys fred, faria un dibuix pero no tinc planols, aquests seients son els segons comenÇant pel tester contrari a cabina ja que a sobre no hi han reixetes, en canvi a les 2000 hi el curios efecte que com a tots els vagons el aire no va igual i el metro es tipus "cuc" hi ha fins i tot corrents d'aire i no saps on posar-t'he, No es conya ho diu un expert que odia el aire al metro, no perque m'agradi passar calor si no perque no m'agrada passar fred i no poder fer per lliurar-m'he de aquesta gelida sensació, amb l'agravant que dins un vago tancat es molt facil que la temperatura baixi molt.
No se si es mania meva pero en els remolcs hi fa normalment mes fred que en els motors, pot ser? sera perque no tenen equips de traccio que generin calor?
Jo he estat a Catalunya L3 a l'estiu sentat en un seient sense moure'm i he comenÇat a suar sense fer cap moviment, cosa que tant sols pasa a les SAUNES i un cop tot ben empapat, puja a un metro, amb l'aire a tot drap, la sensacio de gelor de la suor es absolutament terrorifica, sobretot en les unitats altes de les 3000 en numeració sera que a les ultimes el aire es mes potent?)
En un tren que t'hi pasaras unes hores ho entec que estigui "climatitzat" pero en un metro que obre i tenca portes a estacions "calentes" (sense aire condicionat) constantment la sensacio de "fresca" es va perdent i a mida que es va perdent apa mes fred i ja dic a vegades el canvi es molt bestia, tant sols cal veure turistes amb "xancles" patir les consecuencies.
Sembla que per "marketing" a mes fred mes content el client, i son del club del termostat a 17º junt amb altres llocs publics.
Si a una estacio no es viable posar aire almenys millorar la seva ventilacio i sobretot regular la temperatura dels trens, als autobusos i a les 447 mes val no parlar-n'he, he vist conductors d'autobus amb la finestra oberta i el bus gelat, la pobre gent que va asseguda al costat del vidre just a on a sobre cau tot el aire van gelats i en el bus l'espai es tan petit que no pots fugir tant sols portar algo de abric.
Resumint que si la intel.ligencia humana ha aconseguit fer aparells que donen molt fred i cada cop mes, aquesta mateixa intel.ligencia no ha fet molt per aconseguir una temperatura correcte.
Last edited by faristol on Wednesday 06/06/2007 10:36, edited 2 times in total.
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Francament trobaria d'una gran incoherència (encara que tampoc no em sorprendria) que un equip de govern progrecologista vogués instal.lar aire condicionat a les andanes.
Coincideixo, en canvi, amb la demanda de millorar la ventilació, si és possible, i també demano, si us plau, que algú pensi a dir els carrossers d'autobusos que els fabriquin amb totes les finestres practicables. Fins fa dos dies, en que per fi els conductors s'han decidit a connectar la refrigeració, viatjar en bus era un calvari a causa de la xafogor i la nul.la ventilació.
Que corri l'aire, si us plau¡
Coincideixo, en canvi, amb la demanda de millorar la ventilació, si és possible, i també demano, si us plau, que algú pensi a dir els carrossers d'autobusos que els fabriquin amb totes les finestres practicables. Fins fa dos dies, en que per fi els conductors s'han decidit a connectar la refrigeració, viatjar en bus era un calvari a causa de la xafogor i la nul.la ventilació.
Que corri l'aire, si us plau¡
Amb la tracció sang això no passava
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Un tren que no sé si té aire acondicionat,peró sempre fa fred si et poses al cosat de la finestra,són les 451.
Resulta que al costat del vidre de la finestra hi ha com una mena de taulell extret i llarg de negre,vamos,lo que serveix per apollar el barç mentre mires la finestra per la 451,doncs bé,per aquella cosa negra sempre surt aire fred.A l'estiu potser és agradable,peró a la resta de l'any és insoportable,no pots mirar per la finestra d'una 451 perqué si hi mires et refredes. Jo a l'hivern i quan porto jaqueta i m'assec al costat de la finestra de la 451 al pis de dalt,procuro tancar-me la jaqueta dins al coll,perqué l'aire fred que surt de la cosa negra per si fóra poc t'arriba directe al coll.
D'Estacions,on vaig passar moltíssima calor un cop va a ser a Plaça Espanya FGC.
Resulta que al costat del vidre de la finestra hi ha com una mena de taulell extret i llarg de negre,vamos,lo que serveix per apollar el barç mentre mires la finestra per la 451,doncs bé,per aquella cosa negra sempre surt aire fred.A l'estiu potser és agradable,peró a la resta de l'any és insoportable,no pots mirar per la finestra d'una 451 perqué si hi mires et refredes. Jo a l'hivern i quan porto jaqueta i m'assec al costat de la finestra de la 451 al pis de dalt,procuro tancar-me la jaqueta dins al coll,perqué l'aire fred que surt de la cosa negra per si fóra poc t'arriba directe al coll.
D'Estacions,on vaig passar moltíssima calor un cop va a ser a Plaça Espanya FGC.
quines grans veritats!Mako448 wrote:Un tren que no sé si té aire acondicionat,peró sempre fa fred si et poses al cosat de la finestra,són les 451.
Resulta que al costat del vidre de la finestra hi ha com una mena de taulell extret i llarg de negre,vamos,lo que serveix per apollar el barç mentre mires la finestra per la 451,doncs bé,per aquella cosa negra sempre surt aire fred.A l'estiu potser és agradable,peró a la resta de l'any és insoportable,no pots mirar per la finestra d'una 451 perqué si hi mires et refredes. Jo a l'hivern i quan porto jaqueta i m'assec al costat de la finestra de la 451 al pis de dalt,procuro tancar-me la jaqueta dins al coll,perqué l'aire fred que surt de la cosa negra per si fóra poc t'arriba directe al coll..
a l'hivern jo aprofito els diaris per tapar la sortida d'aire i a l'estiu recolzo el braç per refrescar-me (com el deixis molt se't glaça, però )
aquests trens a l'estiu no refreden i a l'hivern no escalfen
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Se podrían repartir abanicos estilo "Loco-Mía" a la entrada de las estaciones en plan "bicing": tú los coges al entrar, te abanicas y cuando salgas en la estación destino, los dejas.
Se le pone una web "tmb-loco-mia.com", se pagan unos 10 € por todo el verano y se le pone un chip GPS a los abanicos para que no te los lleves a casa.
:jurado
También podrían estudiar ventiladores, que no gastan como los aires acondicionados, ni precisan de las actuaciones que estos aparatos y para los que no hay que instalar tubos para el agua ni hacer mucha obra civil, solamente habría que fijarlos al techo...
:gadget
¿No estaría bien? y ya puestos a ahorrar, en lugar de iluminar las estaciones con luz artificial que pusieran unos juegos de espejos y unos tragaluces y que llevasen a los andenes luz natura, que más ahorrarían que con los aires acondicionados. Y para la noche o periodos de oscuridad podrían poner luces frente a los espejos y llevar esa misma luz abajo de la misma forma.
Saludos,
Sergio
Se podrían repartir abanicos estilo "Loco-Mía" a la entrada de las estaciones en plan "bicing": tú los coges al entrar, te abanicas y cuando salgas en la estación destino, los dejas.
Se le pone una web "tmb-loco-mia.com", se pagan unos 10 € por todo el verano y se le pone un chip GPS a los abanicos para que no te los lleves a casa.
:jurado
También podrían estudiar ventiladores, que no gastan como los aires acondicionados, ni precisan de las actuaciones que estos aparatos y para los que no hay que instalar tubos para el agua ni hacer mucha obra civil, solamente habría que fijarlos al techo...
:gadget
¿No estaría bien? y ya puestos a ahorrar, en lugar de iluminar las estaciones con luz artificial que pusieran unos juegos de espejos y unos tragaluces y que llevasen a los andenes luz natura, que más ahorrarían que con los aires acondicionados. Y para la noche o periodos de oscuridad podrían poner luces frente a los espejos y llevar esa misma luz abajo de la misma forma.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Re
¿Estás siendo irónico?Santfeliuenc wrote:y ya puestos a ahorrar, en lugar de iluminar las estaciones con luz artificial que pusieran unos juegos de espejos y unos tragaluces y que llevasen a los andenes luz natural
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Aire condicionat a trens, convecció forçada a estacions
Hola!
Als trens, aire condicionat (si bé utilitzat amb criteris raonables, no en plan nevera)...
I a les estacions, renovació de l'aire mitjançant convecció forçada. El problema és que la ventilació de la xarxa del FMB deixa moooolt que desitjar, sobretot a certes estacions...
Salut!
Als trens, aire condicionat (si bé utilitzat amb criteris raonables, no en plan nevera)...
I a les estacions, renovació de l'aire mitjançant convecció forçada. El problema és que la ventilació de la xarxa del FMB deixa moooolt que desitjar, sobretot a certes estacions...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Re
La idea es realemente buena... pero hay que plantearse dos preguntas ¿cuánto puede costar hacer eso? y ¿cuánta energía se ahorraría cada día?. Por otra parte la instalación eléctrica sería la misma pues hay días nublados y noches...Platanito wrote:¿Estás siendo irónico?Santfeliuenc wrote:y ya puestos a ahorrar, en lugar de iluminar las estaciones con luz artificial que pusieran unos juegos de espejos y unos tragaluces y que llevasen a los andenes luz natural
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ecometro
Sempre hi ha la possibilitat de criar colònies de cuques de llum...orique wrote:La idea es realemente buena... pero hay que plantearse dos preguntas ¿cuánto puede costar hacer eso? y ¿cuánta energía se ahorraría cada día?. Por otra parte la instalación eléctrica sería la misma pues hay días nublados y noches...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Jo crec que un govern progrecologista de debò lo que te que fer es posar aire acondicionat alimentat amb energies netes. I evidentment amb les mampares la despesa seria molt inferior. A mes, si es te en compte les possibilitats que ofereix en cada cas la ventilació natural, encara reduim mes la despesa. Si es vol que la gent agafi el transport públic s'hi ha de sentir a gust.Baró de MunChausson wrote:Francament trobaria d'una gran incoherència (encara que tampoc no em sorprendria) que un equip de govern progrecologista vogués instal.lar aire condicionat a les andanes.
Coincideixo, en canvi, amb la demanda de millorar la ventilació, si és possible, i també demano, si us plau, que algú pensi a dir els carrossers d'autobusos que els fabriquin amb totes les finestres practicables. Fins fa dos dies, en que per fi els conductors s'han decidit a connectar la refrigeració, viatjar en bus era un calvari a causa de la xafogor i la nul.la ventilació.
Que corri l'aire, si us plau¡
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si hem de partir d'aquest premissa, abans que aire acondicionat, posaria dutxes i desodorant a cada vestíbul. I un detector d'olors que indiqui qui n'ha de fer ús i qui no.Ecomobisostrans wrote:Si es vol que la gent agafi el transport públic s'hi ha de sentir a gust.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.