TMB descarta aire condicionat al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

TMB descarta aire condicionat al metro

Post by metring »

Temes relacionats: Els busos peten amb la calor, Més calor als transports de Barcelona


He escoltat a Rac 1 que TMB torna a descartar instal·lar aire condicionat a les andanes del metro, donat que es tracta d'un espai obert, i la despesa en electricitat seria massa elevada. Què en penseu vosaltres?
User avatar
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Posts: 288
Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
Location: /dev/null
Contact:

Re: TMB descarta aire condicionat al metro

Post by Estrella_de_Galicia »

metring wrote:... es tracta d'un espai obert, i la despesa en electricitat seria massa elevada....
Jo no hi possaria aire acondicionat, per 2 minuts o 4 que esperis el metro no crec que hi paasi res.

Si es volgues ficar aire acondicionat, s'hauria de fer algo semblant com a Provença però mampares a tota l'andana i altes fins al sostre per evitar de perdre frigocalories (frigocalories: no es tracte d'un gelat de Frigo)
Saludos

Pedro Aguilar
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

Jo tampoc en ficaria. Ja en tinc prou amb l'aire condicionat a tot gas que fiquen a les aules d'informàtica com per tindre'l que aguantar al metro.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Jo no el ficaria ni a dins dels trens...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Aire condicionat no, però cal millorar la ventilació d'algunes estacions.
Per exemple, a les estacions de la L2, l'estiu és força soportable. però en canvi, Sants-Estació de la L5 és com anar a l'infern i l'ambient és irrespirable.
Una de les mesures que s'haurien de generalitzar, per exemple, és la col·locació d'extractors a sobre dels trens per treure l'aire calent que surt dels equips d'aire condicionat cap a fora, perquè si no l'únic que estem aconseguint és que faci més fred a dins dels trens, però més calor a les andanes.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

Platanito wrote:Jo no el ficaria ni a dins dels trens...
Clar que sí, home!

a suar com porquets

---

Per què a algunes línies fa tanta calor a les andanes?

A la L5 y L4 per exemple és insoportable; a la L1 s'està prou bé
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: TMB descarta aire condicionat al metro

Post by faristol »

Estrella_de_Galicia wrote: frigocalories
No serien "frigories"?

Be en aquest tema ja porto molt temps donant voltes i fins i tot he fet alguna queixa, no se si es viable (economicament i tecnicament) posar aire acondicionat a les estacions, pero el que es un disbarat es el brusc canvi de temperatura a l'estiu en passar de dins un tren a l'andana, a l'estiu mes d'un cop en aquest canvi m'he quedat KO per a tot el dia amb tremolors similars a febre amb una sensacio de destemplament molt gran i no es que sigui "tiquismiquis" li passa a mes gent i esta comprobat medicament que aquests canvis bruscos de temperatura no son gens bons pel cos.

La calor de les estacions de la linia 5 era majoritariament deguda als 1000 ja veurem aquest estiu si en fa tanta com abans, la estacio de Sants estació potser s'emportava la palma, suposo per ser de dos tunels i estar bastant encaixonada, era terrible vindre de una 447 amb l'aire a tot drap, la calor extrema de l'andana i un aire que no acabava de "xutar" a un 1000, al final penses que millor passar calor.

Als 1000 el millor lloc per no passar fred eren els seients prop del tester es a dir al lloc contrari a la cabina, i als 3000 hi han quatre seients en els que fa menys fred, faria un dibuix pero no tinc planols, aquests seients son els segons comenÇant pel tester contrari a cabina ja que a sobre no hi han reixetes, en canvi a les 2000 hi el curios efecte que com a tots els vagons el aire no va igual i el metro es tipus "cuc" hi ha fins i tot corrents d'aire i no saps on posar-t'he, No es conya ho diu un expert que odia el aire al metro, no perque m'agradi passar calor si no perque no m'agrada passar fred i no poder fer per lliurar-m'he de aquesta gelida sensació, amb l'agravant que dins un vago tancat es molt facil que la temperatura baixi molt.

No se si es mania meva pero en els remolcs hi fa normalment mes fred que en els motors, pot ser? sera perque no tenen equips de traccio que generin calor?

Jo he estat a Catalunya L3 a l'estiu sentat en un seient sense moure'm i he comenÇat a suar sense fer cap moviment, cosa que tant sols pasa a les SAUNES i un cop tot ben empapat, puja a un metro, amb l'aire a tot drap, la sensacio de gelor de la suor es absolutament terrorifica, sobretot en les unitats altes de les 3000 en numeració sera que a les ultimes el aire es mes potent?)

En un tren que t'hi pasaras unes hores ho entec que estigui "climatitzat" pero en un metro que obre i tenca portes a estacions "calentes" (sense aire condicionat) constantment la sensacio de "fresca" es va perdent i a mida que es va perdent apa mes fred i ja dic a vegades el canvi es molt bestia, tant sols cal veure turistes amb "xancles" patir les consecuencies.

Sembla que per "marketing" a mes fred mes content el client, i son del club del termostat a 17º junt amb altres llocs publics.

Si a una estacio no es viable posar aire almenys millorar la seva ventilacio i sobretot regular la temperatura dels trens, als autobusos i a les 447 mes val no parlar-n'he, he vist conductors d'autobus amb la finestra oberta i el bus gelat, la pobre gent que va asseguda al costat del vidre just a on a sobre cau tot el aire van gelats i en el bus l'espai es tan petit que no pots fugir tant sols portar algo de abric.

Resumint que si la intel.ligencia humana ha aconseguit fer aparells que donen molt fred i cada cop mes, aquesta mateixa intel.ligencia no ha fet molt per aconseguir una temperatura correcte.
Last edited by faristol on Wednesday 06/06/2007 10:36, edited 2 times in total.
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Post by Baró de MunChausson »

Francament trobaria d'una gran incoherència (encara que tampoc no em sorprendria) que un equip de govern progrecologista vogués instal.lar aire condicionat a les andanes.

Coincideixo, en canvi, amb la demanda de millorar la ventilació, si és possible, i també demano, si us plau, que algú pensi a dir els carrossers d'autobusos que els fabriquin amb totes les finestres practicables. Fins fa dos dies, en que per fi els conductors s'han decidit a connectar la refrigeració, viatjar en bus era un calvari a causa de la xafogor i la nul.la ventilació.

Que corri l'aire, si us plau¡
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

jo crec que sense mils la cosa ha millorat força climàticament
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Un tren que no sé si té aire acondicionat,peró sempre fa fred si et poses al cosat de la finestra,són les 451.
Resulta que al costat del vidre de la finestra hi ha com una mena de taulell extret i llarg de negre,vamos,lo que serveix per apollar el barç mentre mires la finestra per la 451,doncs bé,per aquella cosa negra sempre surt aire fred.A l'estiu potser és agradable,peró a la resta de l'any és insoportable,no pots mirar per la finestra d'una 451 perqué si hi mires et refredes. :evil: Jo a l'hivern i quan porto jaqueta i m'assec al costat de la finestra de la 451 al pis de dalt,procuro tancar-me la jaqueta dins al coll,perqué l'aire fred que surt de la cosa negra per si fóra poc t'arriba directe al coll.
D'Estacions,on vaig passar moltíssima calor un cop va a ser a Plaça Espanya FGC.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

Mako448 wrote:Un tren que no sé si té aire acondicionat,peró sempre fa fred si et poses al cosat de la finestra,són les 451.
Resulta que al costat del vidre de la finestra hi ha com una mena de taulell extret i llarg de negre,vamos,lo que serveix per apollar el barç mentre mires la finestra per la 451,doncs bé,per aquella cosa negra sempre surt aire fred.A l'estiu potser és agradable,peró a la resta de l'any és insoportable,no pots mirar per la finestra d'una 451 perqué si hi mires et refredes. :evil: Jo a l'hivern i quan porto jaqueta i m'assec al costat de la finestra de la 451 al pis de dalt,procuro tancar-me la jaqueta dins al coll,perqué l'aire fred que surt de la cosa negra per si fóra poc t'arriba directe al coll..
quines grans veritats! ;)

a l'hivern jo aprofito els diaris per tapar la sortida d'aire i a l'estiu recolzo el braç per refrescar-me (com el deixis molt se't glaça, però :D)

aquests trens a l'estiu no refreden i a l'hivern no escalfen :evil:
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Se podrían repartir abanicos estilo "Loco-Mía" a la entrada de las estaciones en plan "bicing": tú los coges al entrar, te abanicas y cuando salgas en la estación destino, los dejas.

:bici

Se le pone una web "tmb-loco-mia.com", se pagan unos 10 € por todo el verano y se le pone un chip GPS a los abanicos para que no te los lleves a casa.

:jurado

También podrían estudiar ventiladores, que no gastan como los aires acondicionados, ni precisan de las actuaciones que estos aparatos y para los que no hay que instalar tubos para el agua ni hacer mucha obra civil, solamente habría que fijarlos al techo...

:gadget

¿No estaría bien? y ya puestos a ahorrar, en lugar de iluminar las estaciones con luz artificial que pusieran unos juegos de espejos y unos tragaluces y que llevasen a los andenes luz natura, que más ahorrarían que con los aires acondicionados. Y para la noche o periodos de oscuridad podrían poner luces frente a los espejos y llevar esa misma luz abajo de la misma forma.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Re

Post by Platanito »

Santfeliuenc wrote:y ya puestos a ahorrar, en lugar de iluminar las estaciones con luz artificial que pusieran unos juegos de espejos y unos tragaluces y que llevasen a los andenes luz natural
¿Estás siendo irónico?

:|
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Aire condicionat a trens, convecció forçada a estacions

Post by JaMiRo! »

Hola!

Als trens, aire condicionat (si bé utilitzat amb criteris raonables, no en plan nevera)... ;)

I a les estacions, renovació de l'aire mitjançant convecció forçada. El problema és que la ventilació de la xarxa del FMB deixa moooolt que desitjar, sobretot a certes estacions... :suar

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Re: Re

Post by orique »

Platanito wrote:
Santfeliuenc wrote:y ya puestos a ahorrar, en lugar de iluminar las estaciones con luz artificial que pusieran unos juegos de espejos y unos tragaluces y que llevasen a los andenes luz natural
¿Estás siendo irónico?

:|
La idea es realemente buena... pero hay que plantearse dos preguntas ¿cuánto puede costar hacer eso? y ¿cuánta energía se ahorraría cada día?. Por otra parte la instalación eléctrica sería la misma pues hay días nublados y noches... :P
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ecometro

Post by Guigui »

orique wrote:La idea es realemente buena... pero hay que plantearse dos preguntas ¿cuánto puede costar hacer eso? y ¿cuánta energía se ahorraría cada día?. Por otra parte la instalación eléctrica sería la misma pues hay días nublados y noches... :P
Sempre hi ha la possibilitat de criar colònies de cuques de llum... :x 8-)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Si, més ecològic, impossible! xD
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

També podriem construir una estrella en miniatura dalt de la bòveda de cada estació a base de condensar-hi matèria fins que aquesta entri en un procès de fusió nuclear...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Baró de MunChausson wrote:Francament trobaria d'una gran incoherència (encara que tampoc no em sorprendria) que un equip de govern progrecologista vogués instal.lar aire condicionat a les andanes.

Coincideixo, en canvi, amb la demanda de millorar la ventilació, si és possible, i també demano, si us plau, que algú pensi a dir els carrossers d'autobusos que els fabriquin amb totes les finestres practicables. Fins fa dos dies, en que per fi els conductors s'han decidit a connectar la refrigeració, viatjar en bus era un calvari a causa de la xafogor i la nul.la ventilació.

Que corri l'aire, si us plau¡
Jo crec que un govern progrecologista de debò lo que te que fer es posar aire acondicionat alimentat amb energies netes. I evidentment amb les mampares la despesa seria molt inferior. A mes, si es te en compte les possibilitats que ofereix en cada cas la ventilació natural, encara reduim mes la despesa. Si es vol que la gent agafi el transport públic s'hi ha de sentir a gust.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Ecomobisostrans wrote:Si es vol que la gent agafi el transport públic s'hi ha de sentir a gust.
Si hem de partir d'aquest premissa, abans que aire acondicionat, posaria dutxes i desodorant a cada vestíbul. I un detector d'olors que indiqui qui n'ha de fer ús i qui no.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”