Page 1 of 1

"Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Posted: Friday 08/06/2007 15:22
by Guigui
Vull dir, quantes estacions ha construït Adif en els últims anys, ja siguin d'AV, convencionals o mixtes, situades a les quimbambes enlloc de l'antiga, molt més cèntrica?

Hi ha els casos de Camp de Tarragona i Yebes i està a punt de perpetrar-se Vilafant. Antequera-Santa Ana n'és un altre exemple o no?

Posted: Friday 08/06/2007 20:39
by buertu
Jo crec que Santa Ana si es podria afegir a la llista. I d'altres no se m'acut bàsicament perquè de convencional no se n'ha fet cap en els últims anys diria jo. Tot lo nou es alta velocitat i no en tenim tanta!

Posted: Friday 08/06/2007 22:09
by 437.001
Puente Genil-Herrera, potser?

A la LAV Madrid-Valladolid, crec que l´estació de Segovia no estarà massa cèntrica, i la d´Olmedo de Adaja no sé si tampoc...

Posted: Saturday 09/06/2007 1:58
by buertu
437.001 wrote:Puente Genil-Herrera, potser?
He estat mirant el cas aquest concret de Puente Genil i aquesta estació esta situada a la provincia de Sevilla, sent Puente Genil de la provincia de Córdoba. L'estació està situada a uns 10 km de la localitat. D'altra banda, està també a uns 10 km d'Estepa

Munici"pp"i nou?

Posted: Saturday 09/06/2007 13:32
by JaMiRo!
No hi ha una estació de la LAV que va crear fins i tot un municipi nou? Sí, allò que en diuen especulació... >:(

Posted: Saturday 09/06/2007 13:52
by Túnels del Garraf
L'Aldea - Amposta, Benicàssim i la futura Cambrils, al Corredor Mediterrani.

De LAV, crec que a part de Camp de Tarragona, Guadalajara-Yebes, Figueres-Vilafant, Puente Genil-Herrera, Antequera-Sta.Ana, Segòvia i Olmedo, també pot comptar la de La Sagra, a prop de Toledo, que crec que en un futur pot tenir servei comercial i tinc entès que en un futur, quan es faci la LAV Olmedo-Zamora-Lubián-Ourense, es construirà una estació a Medina del Campo fora del nucli urbà.

Ah! Se m'oblidava, si es fes Madrid-Abroñigal, també quedaria més allunyada del centre que Atocha :D

Posted: Saturday 09/06/2007 18:48
by javi82
Túnels del Garraf wrote:Ah! Se m'oblidava, si es fes Madrid-Abroñigal, també quedaria més allunyada del centre que Atocha :D
Bé, doncs ja posats Madrid-Puerta de Atocha està més lluny del centre de la ciutat q l'antiga Atocha :D, Sevilla-Santa Justa queda més lluny que Sevilla-Plaza de Armas i la de Còrdova soterrada tb està com uns 400 metres més allunyada del centre de la ciutat q l'antiga.

:P

Posted: Saturday 16/06/2007 22:52
by ddbar
A Burgos tinc entès que aniran pel mateix camí.
A l'Hospitalet de l'Infant ja fa temps que hi ha construida la plataforma i de la mateixa manera que a Cambrils. Cap a l'interior.

Posted: Monday 18/06/2007 20:57
by awe
La futura estació de Burgos no està tan allunyada del centre, al revés, han posat l'estació allà on la ciutat està creixent, de forma que quedará en un extrem però no quedarà aïllada. Estarà millor comunicada amb la ciutat que no pas l'estació actual.

Posted: Saturday 30/06/2007 0:25
by ddbar
Em rectifico amb el cas de l'Hospitalet de l'Infant. També s'està construïnt prop de la plataforma, de moment sense servei, en el costat més proper al mar. En un màxim de 5 anys no hi hauria d'haver més de 200 metres entre l'estació i algun habitatge.

Re: "Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Posted: Thursday 15/07/2010 23:31
by metring
Llegiu aquest interessantíssim reportatge sobre l'estació de Burgos a http://esperandoaltren.blogspot.com/search/label/Tren Pel que sembla, no va ser gaire bona idea la nova, a 6 km. de l'antiga.

Cas força clar

Posted: Thursday 15/07/2010 23:42
by Guigui
Havent-hi passat algunes vegades, puc afirmar que, sense ser un cas clamorós com Camp o Yebes, Burgos Rosa de Lima cau en un extrem (en el sentit més literal de la paraula) de la ciutat, i els voltants de l'estació estan dominats per terrenys per edificar.

Re: Cas força clar

Posted: Thursday 15/07/2010 23:59
by Sagrerenc
L'estació antiga de Renfe estava a 600 metres de l'estació d'autobusos. L'estació actual Burgos-Rosa de Lima està a 6,2 km. Visca la intermodalitat!

(millor dit, visca l'especulació immobiliària a la traça antiga del ferrocarril i al sector de la nova estació)

Re: "Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Posted: Friday 16/07/2010 0:07
by metring
A més, si llegiu els comentaris de l'article, els qui tenen negocis a l'estació nova, estan morts de fàstic, no guanyen prou com per a que els hi compensi tenir un comerç allà (us sona la història?).

Re: "Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Posted: Saturday 24/07/2010 4:37
by 594-001-0
Otras estaciones alejadas de los núcleos urbanos son las de Requena-Utiel y Cuenca en la LAV. En el caso de la primera, la estación se sitúa a la altura de San Antonio, al lado de la A-3 y la seguda, también se que queda algo alejada del casco urbano, pero no se exactamente cuanto.

Re: "Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Posted: Saturday 24/07/2010 12:33
by marc
Nois no us penseu pas que aquest fet s'ha començat a donar actualment, no em direu que fa 100 anys les estacions de Manresa, Manlleu o Alp per posar uns exemples estaven molt a prop del centre si actualment des del centre de les poblacions respectives ja tardes mes de 1/2 hora caminant.

Diferències històriques

Posted: Saturday 24/07/2010 23:00
by Guigui
La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.

Re: Diferències històriques

Posted: Sunday 25/07/2010 13:58
by 594-001-0
Guigui wrote:La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.
Bueno, y después está el que el ayuntamiento en cuestión quiera o no. Al ayuntamiento de Cuenca se le ofreció lo mismo que a Zaragoza y Lleida: By-pass y un ramal a la estación actual para los trenes de la LAV que pare. Pues dijeron que no. Y aún quiere el Ayto. Cuenca que la línea convencional se saque también de la ciudad y pase junto a la LAV bordeando la ciudad.

Re: Diferències històriques

Posted: Saturday 31/07/2010 3:37
by 594-001-0
594-001-0 wrote:
Guigui wrote:La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.
Bueno, y después está el que el ayuntamiento en cuestión quiera o no. Al ayuntamiento de Cuenca se le ofreció lo mismo que a Zaragoza y Lleida: By-pass y un ramal a la estación actual para los trenes de la LAV que pare. Pues dijeron que no. Y aún quiere el Ayto. Cuenca que la línea convencional se saque también de la ciudad y pase junto a la LAV bordeando la ciudad.
Bueno, respondiéndome al comentario sobre la línea convencional en Cuenca. Parece ser que al final no se realizará semejante despropósito de sacar la línea fuera de la ciudad junto a la LAV... Todo indica que el despropósito que se realiza es que el mismo día de la puesta en marcha de la LAV Madrid-Cuenca-Valencia/Albacete la línea Aranjuez-Valencia se clausurará entre Tarancón y Utiel. Es decir, que a toda la provincia de Cuenca tan solo se la deja con 2 estaciones: Cuenca AV y Tarancón. :martell2

Re: Diferències històriques

Posted: Saturday 31/07/2010 11:43
by metring
594-001-0 wrote:
Guigui wrote:La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.
Bueno, y después está el que el ayuntamiento en cuestión quiera o no. Al ayuntamiento de Cuenca se le ofreció lo mismo que a Zaragoza y Lleida: By-pass y un ramal a la estación actual para los trenes de la LAV que pare. Pues dijeron que no. Y aún quiere el Ayto. Cuenca que la línea convencional se saque también de la ciudad y pase junto a la LAV bordeando la ciudad.
Me lo creo, muchas veces, que no se dupliquen vías, la localización de las estaciones, etc., és cosa de los ayuntamientos.