Saura anima a comprar cotxes segurs, i no ràpids i bonics
Posted: Sunday 10/06/2007 1:49
http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------
Saura anima a comprar cotxes segurs, i no ràpids i bonics
1. • Una campanya de Trànsit demana que a l'adquirir un vehicle es primi la protecció
2. • Només el 45% del parc mòbil de Catalunya treu bona nota en seguretat
MAYKA NAVARRO
BARCELONA
No és fàcil parlar de seguretat en un saló en què s'exposen cotxes que arriben als 334 quilòmetres per hora. Fins i tot no sent fàcil, és possible i fins i tot convenient. El conseller d'Interior, Joan Saura, va acompanyar ahir el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, en la presentació d'una campanya destinada als compradors de vehicles, a qui se'ls demana que no triïn amb criteris d'estètica ni potència i que es deixin convèncer pels que aproven en seguretat.
El marc de la presentació de la campanya no era altre que el Saló de l'Automòbil, on el SCT té el seu propi estand. No hi ha visitant que no s'aturi en aquesta parada. Sota els focus hi ha un cotxe que ha patit una violenta col.lisió lateral a 50 quilòmetres per hora i un maniquí que simula ser el conductor ferit. L'objectiu és clarament conscienciar.
25.000 FULLETS
La seguretat l'actives tu, es diu la campanya, durant la qual es repartiran 25.000 fullets. Hi apareix la classificació que anualment fa l'organització independent Euro Ncap sobre la seguretat de cada model de vehicle que hi ha al mercat. Després de complexes proves en laboratoris homologats en què se simulen accidents reals, a cada cotxe se li concedeix una estrella segons el seu comportament en matèria de seguretat. L'equació és senzilla. Més estrelles, més seguretat.
Doncs bé, Saura va demanar ahir als visitants del saló que es deixin guiar per aquestes estrelles, i no pas per l'estètica i la potència. ¿És difícil parlar de seguretat al costat de cotxes que arriben a agafar els 334 quilòmetres per hora? "Sí, però ho hem de fer. Si la gent només comprés per criteris de seguretat, els fabricants se sentirien pressionats per treballar més en aquest aspecte", va indicar Pérez Moya.
A Catalunya, el 45% del parc mòbil que transita per la xarxa viària està format per cotxes controlats per Euro Ncap i que tenen alguna estrella. Pérez Moya va donar una altra xifra més reveladora. Les víctimes mortals o els ferits molt greus que viatgen en cotxes classificats amb quatre o cinc estrelles són 9,9 de cada 1.000. En canvi, la mitjana és de 14,8 de cada 1.000 quan el vehicle no té cap estrella. En altres paraules, les possibilitats de morir o resultar ferit de gravetat són molt més altes quan es viatja en un cotxe que Euro Ncap no ha premiat amb cap estrella.
EL CINTURÓ
A pocs metres, l'intendent Sergi Pla i l'inspector Vicenç Gasulla, responsables de la unitat de trànsit dels Mossos, assentien. Els agents que integren aquesta unitat són els primers que arriben als accidents i els que viuen en directe les conseqüències que un cotxe no segur té sobre els seus ocupants en una col.lisió.
"La gent ha d'interioritzar que el cotxe segur també et pot salvar la vida. De la mateixa manera que no és una tonteria parlar del cinturó, tampoc no ho és comprar un cotxe que sona impertinentment si no ens cordem el cinturó", va sentenciar Pérez Moya.
-------------------------------------
Saura anima a comprar cotxes segurs, i no ràpids i bonics
1. • Una campanya de Trànsit demana que a l'adquirir un vehicle es primi la protecció
2. • Només el 45% del parc mòbil de Catalunya treu bona nota en seguretat
MAYKA NAVARRO
BARCELONA
No és fàcil parlar de seguretat en un saló en què s'exposen cotxes que arriben als 334 quilòmetres per hora. Fins i tot no sent fàcil, és possible i fins i tot convenient. El conseller d'Interior, Joan Saura, va acompanyar ahir el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, en la presentació d'una campanya destinada als compradors de vehicles, a qui se'ls demana que no triïn amb criteris d'estètica ni potència i que es deixin convèncer pels que aproven en seguretat.
El marc de la presentació de la campanya no era altre que el Saló de l'Automòbil, on el SCT té el seu propi estand. No hi ha visitant que no s'aturi en aquesta parada. Sota els focus hi ha un cotxe que ha patit una violenta col.lisió lateral a 50 quilòmetres per hora i un maniquí que simula ser el conductor ferit. L'objectiu és clarament conscienciar.
25.000 FULLETS
La seguretat l'actives tu, es diu la campanya, durant la qual es repartiran 25.000 fullets. Hi apareix la classificació que anualment fa l'organització independent Euro Ncap sobre la seguretat de cada model de vehicle que hi ha al mercat. Després de complexes proves en laboratoris homologats en què se simulen accidents reals, a cada cotxe se li concedeix una estrella segons el seu comportament en matèria de seguretat. L'equació és senzilla. Més estrelles, més seguretat.
Doncs bé, Saura va demanar ahir als visitants del saló que es deixin guiar per aquestes estrelles, i no pas per l'estètica i la potència. ¿És difícil parlar de seguretat al costat de cotxes que arriben a agafar els 334 quilòmetres per hora? "Sí, però ho hem de fer. Si la gent només comprés per criteris de seguretat, els fabricants se sentirien pressionats per treballar més en aquest aspecte", va indicar Pérez Moya.
A Catalunya, el 45% del parc mòbil que transita per la xarxa viària està format per cotxes controlats per Euro Ncap i que tenen alguna estrella. Pérez Moya va donar una altra xifra més reveladora. Les víctimes mortals o els ferits molt greus que viatgen en cotxes classificats amb quatre o cinc estrelles són 9,9 de cada 1.000. En canvi, la mitjana és de 14,8 de cada 1.000 quan el vehicle no té cap estrella. En altres paraules, les possibilitats de morir o resultar ferit de gravetat són molt més altes quan es viatja en un cotxe que Euro Ncap no ha premiat amb cap estrella.
EL CINTURÓ
A pocs metres, l'intendent Sergi Pla i l'inspector Vicenç Gasulla, responsables de la unitat de trànsit dels Mossos, assentien. Els agents que integren aquesta unitat són els primers que arriben als accidents i els que viuen en directe les conseqüències que un cotxe no segur té sobre els seus ocupants en una col.lisió.
"La gent ha d'interioritzar que el cotxe segur també et pot salvar la vida. De la mateixa manera que no és una tonteria parlar del cinturó, tampoc no ho és comprar un cotxe que sona impertinentment si no ens cordem el cinturó", va sentenciar Pérez Moya.