Expulsats d'una estació els editors d'un llibre contra Renfe
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Expulsats d'una estació els editors d'un llibre contra Renfe
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------------
Expulsats d'una estació els editors d'un llibre contra Renfe
1. • Els implicats repartien adhesius crítics amb la companyia
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Els editors del llibre Renfe: la vergonya es van dedicar ahir a promocionar-lo repartint adhesius pel vestíbul de l'estació de Plaça Catalunya. Fins que van ser expulsats pels serveis de seguretat de la companyia, que va justificar la mesura amb l'argument que un equip de televisió que acompanyava els protagonistes de l'acte no tenia els permisos necessaris per gravar a l'interior del recinte ferroviari.
L'incident es va produir a dos quarts de nou del matí, quan sis persones van començar a distribuir adhesius amb la frase Renfe: la vergonya escrita sobre el logotip de la xarxa de Rodalies. Tot just set minuts després, segons fonts de l'editorial Ara Llibres, es van presentar els guardes jurats i van amenaçar els organitzadors de la protesta d'avisar els Mossos d'Esquadra si no abandonaven l'estació, ja que un dels mitjans de comunicació que els acompanyava no tenia permisos per registrar imatges en aquella "propietat privada".
Després d'uns minuts de discussió, els sis editors van decidir sortir al carrer, on van prosseguir la seva campanya de promoció durant tot el matí. En total, segons Ara Llibres, van repartir prop de 2.000 adhesius crítics amb Renfe.
RECOPILACIÓ DE TEXTOS
Renfe: la vergonya no és més que una recopilació de textos publicats per diversos diaris entre l'any passat i aquest i que han estat editats per la jove periodista Elena Martínez (Madrid, 1983). En els seus poc més de 100 pàgines, el llibre intenta explicar els problemes de la xarxa de Rodalies, apuntar qui són els responsables del "caos" i aconsellar els usuaris afectats pels endarreriments.
----------------------------------------
Expulsats d'una estació els editors d'un llibre contra Renfe
1. • Els implicats repartien adhesius crítics amb la companyia
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Els editors del llibre Renfe: la vergonya es van dedicar ahir a promocionar-lo repartint adhesius pel vestíbul de l'estació de Plaça Catalunya. Fins que van ser expulsats pels serveis de seguretat de la companyia, que va justificar la mesura amb l'argument que un equip de televisió que acompanyava els protagonistes de l'acte no tenia els permisos necessaris per gravar a l'interior del recinte ferroviari.
L'incident es va produir a dos quarts de nou del matí, quan sis persones van començar a distribuir adhesius amb la frase Renfe: la vergonya escrita sobre el logotip de la xarxa de Rodalies. Tot just set minuts després, segons fonts de l'editorial Ara Llibres, es van presentar els guardes jurats i van amenaçar els organitzadors de la protesta d'avisar els Mossos d'Esquadra si no abandonaven l'estació, ja que un dels mitjans de comunicació que els acompanyava no tenia permisos per registrar imatges en aquella "propietat privada".
Després d'uns minuts de discussió, els sis editors van decidir sortir al carrer, on van prosseguir la seva campanya de promoció durant tot el matí. En total, segons Ara Llibres, van repartir prop de 2.000 adhesius crítics amb Renfe.
RECOPILACIÓ DE TEXTOS
Renfe: la vergonya no és més que una recopilació de textos publicats per diversos diaris entre l'any passat i aquest i que han estat editats per la jove periodista Elena Martínez (Madrid, 1983). En els seus poc més de 100 pàgines, el llibre intenta explicar els problemes de la xarxa de Rodalies, apuntar qui són els responsables del "caos" i aconsellar els usuaris afectats pels endarreriments.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
A pesar de ser públiques, ara per ara, el 70% de les estacions de la xarxa de Rodalies estan gestionades per empreses privades i particulars, amb sous precaris i eficàcia més que discutible depenent del cas. No és el cas de Plaça de Catalunya, peró...
Per no parlar-ne del sarau entre Adif i Renfe sobre el personal de venda de bitllets, ja que cap de les dues companyies el vol assumir i es tiren la pilota entre elles. De tal manera que en breu començarà la privatizació/externalització de les taquilles i/o atenció al client de Barcelona-Sants, Barcelona-Estació de França, Tarragona, Salou...
Un fort aplaudiment pels "lumbreres" que van idear la nefasta llei del sector ferroviari.
Per no parlar-ne del sarau entre Adif i Renfe sobre el personal de venda de bitllets, ja que cap de les dues companyies el vol assumir i es tiren la pilota entre elles. De tal manera que en breu començarà la privatizació/externalització de les taquilles i/o atenció al client de Barcelona-Sants, Barcelona-Estació de França, Tarragona, Salou...
Un fort aplaudiment pels "lumbreres" que van idear la nefasta llei del sector ferroviari.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Que vinguin els Mossos!
Doncs si amenaçaven amb avisar els Mossos, jo m'hauria esperat ja que em mereixen molta més confiança que aquella colla de primats rupestres que són els VJ.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Que vinguin els Mossos!
Amb la fama que tenen últimament... què vols que et diguiGuigui wrote:Doncs si amenaçaven amb avisar els Mossos, jo m'hauria esperat ja que em mereixen molta més confiança que aquella colla de primats rupestres que són els VJ.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Que vinguin els Mossos!
Fama dels mossos contra fama dels kinkis i fama dels okupes: quina tries?victorcasta wrote:Amb la fama que tenen últimament... què vols que et diguiGuigui wrote:Doncs si amenaçaven amb avisar els Mossos, jo m'hauria esperat ja que em mereixen molta més confiança que aquella colla de primats rupestres que són els VJ.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Jo tampoc escullo cap de les dos. Mes que res per que es tracta de mala fama inmerescuda. Tant a un colectiu com a l'altre hi ha uns quants degenerats que fan de les seves i son els que donen mala fama a tot el col·lectiu.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
A risc de caure en OT, penso que el moviment okupa no té cap base ni lògica ni legal de ser, pero una qüestió bàsica que és la propietat privada. Si ells no la reconeixen, poden buscar-la en un altre pais.Ecomobisostrans wrote:Jo tampoc escullo cap de les dos. Mes que res per que es tracta de mala fama inmerescuda. Tant a un colectiu com a l'altre hi ha uns quants degenerats que fan de les seves i son els que donen mala fama a tot el col·lectiu.
Sobre el cas de la publicitat sento dir que Renfe va fer el correcte, ja que no es pot repartir publicitat.
fantito wrote:A tots els efectes, el recinte ferroviari gestionat per ADIF és una propietat privada el titular de la qual és l'Estat Espanyol, de la mateixa manera que els carrers d'una ciutat es consideren propietat privada on el titular és el consistori corresponent, per això cal les autoritzacions pertinents per la ocupació de la via pública, o els recintes ferroviaris poden ser llogats a terceres persones.
A més, qui és l'antic propietari del subsòl de la Plaça Catalunya? Els cucs?
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Segueixes insistint en el tema de la propietat privada, però és TOTALMENT diferent. El tipus de privacitat no funciona com casa teva. És de titularitat pública i per tant pots fer el que la llei et permeti sempre que no contradigui una ordenança municipal. Però l'Ajuntament no pot inventar-se cap obligació que no hagi aprovat en ple municipal i que contradigui una llei de rang superior.fantito wrote:A tots els efectes, el recinte ferroviari gestionat per ADIF és una propietat privada el titular de la qual és l'Estat Espanyol, de la mateixa manera que els carrers d'una ciutat es consideren propietat privada on el titular és el consistori corresponent, per això cal les autoritzacions pertinents per la ocupació de la via pública, o els recintes ferroviaris poden ser llogats a terceres persones.
En aquest cas, si repartir publicitat no està prohibit per llei, llavors ho ha de prohibir en el seu reglament d'ús públic. I si no hi posa res, SERIA IL·LEGAL que el Cap d'Estació enviés als VJs a fer fora a aquestes persones.
- Jefe de C.T.C.
- N5
- Posts: 102
- Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
- Location: Terrassa
Doncs jo crec que es un tema interessant i m'agradaría que m'ho expliquesseu de la millor forma que pogueu..no dient simplement que pertany a un empresa i ja está.
Si ens posem així TOT es privat incluit el carrer, que pertany a l'Ajuntament o a l'empresa que li vulgui adjudicar. Els boscos que pertanyen al Departament de Medi ambient al corresponent Ministerio i al Seprona o al cos d'agents rurals o qui vulguin posar per gestionar aquest tema.
No se...d'ara en endavant ni se us acudeixi fotografiar una bonica posta de sol a la platja per que se us caurà el pel jaque us vindrà a buscar Aena per la part de l'espai de cel que gestiona, la generalitat en cuant la ordenació de costes es una gestió seva y la corresponent autoritat portuària.
Ja dic que no tinc ni idea d'aquest tema penso que el tema de que aquestes "gestions" s'encarreguin no pas a empreses privades sinó a "Entitats públiques empresarials" deu tenir alguna cosa a veure. Però ja dic que no tinc ni idea sobre el tema i agrairé explicacions enllaós etc. no pas un es propietat privada amb negreta o es un espai públic de la mateixa forma
Si ens posem així TOT es privat incluit el carrer, que pertany a l'Ajuntament o a l'empresa que li vulgui adjudicar. Els boscos que pertanyen al Departament de Medi ambient al corresponent Ministerio i al Seprona o al cos d'agents rurals o qui vulguin posar per gestionar aquest tema.
No se...d'ara en endavant ni se us acudeixi fotografiar una bonica posta de sol a la platja per que se us caurà el pel jaque us vindrà a buscar Aena per la part de l'espai de cel que gestiona, la generalitat en cuant la ordenació de costes es una gestió seva y la corresponent autoritat portuària.
Ja dic que no tinc ni idea d'aquest tema penso que el tema de que aquestes "gestions" s'encarreguin no pas a empreses privades sinó a "Entitats públiques empresarials" deu tenir alguna cosa a veure. Però ja dic que no tinc ni idea sobre el tema i agrairé explicacions enllaós etc. no pas un es propietat privada amb negreta o es un espai públic de la mateixa forma
Hola gent!!
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
I quina diferència fas entre els bens patrimonials d'Adif i els bens demanials d'Adif? Perquè la LSF ho deixa ben clar que són totalment diferents.fantito wrote:En el cas de les instal·lacions ferroviàries passa exactament el mateix, es tracta d'una propietat privada de titularitat pública i d'ús públic, l’ús de la qual ve establerta pel títol de transport pertinent.
Però tot i així, tota propietat d'ús públic ha de tenir un reglament CLAR i ESPECÍFIC del que s'hi pot fer i sobretot del que NO s'hi pot fer. Has llegit el Reglament d'Adif? Parla del tema fotogràfic? Gràcies...
Fa un moment, han entrevistat a l'autora del llibre, Elena martínez, a la Televisió de l'Hospitalet (ho sento, no he pogut avisar abans). Ha explicat que, la gran conclusió és que, tothom que vulgui ha de reclamar, ha explicat les formes per fer-ho, com s'ha documentat amb notícies i cartes als lectors dels diaris, fòrums d'internet... (quins? )
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Veig que ens anem posant d'acord. Aquí ningú qüestiona el dret a realitzar aquesta regulació. La qüestió és que davant la inexistència d'aquest marc d'ús, la llibertat prevaleix SEMPRE davant la prohibició.fantito wrote:Crec que les nostres reivindicacions haurien d'anar encaminades a reclamar un marc d'us (li podem dir llei, ordenança, decret o el que vulguis) i que aquest sigui degudament promocionat i publicitat. De fet, un cop que vaig reclamar per l'actuació d'un agent de la Seguretat, l'Adif em va fer arribar aquesta suposada norma, que en realitat no existeix, i es basen, sencillament, en l'aplicació del dret dels individus a la seva privacitat en espais d'us public i que no poden prohibir l'obtenció d'imatges però si que poden regular-les per si de cas algú els denunciés. Des d'aleshores que no he tornat a demanar el permis de fotos i vaig amb aquesta carta al damunt.
Adif por prohibir fer fotos, però fins que no ho prohibeixi es poden fer. I mai, degut a ser un lloc públic que es regula mitjançant reglament, un VJ, policia o ferroviari pot prendre decisions d'aquest tipus, ja que la legislació està fora de la seva potestat.
Una altra cosa és que, tan aviat existeixi la prohibició, jo pugui o no impugnar-la per la via que consideri oportuna si veig indicis d'irregularitat, però com he dit, primer hi ha d'haver la regulació.