Page 1 of 1

Mur de la vergonya a Cornellà Centre

Posted: Friday 15/06/2007 12:23
by Ecomobisostrans
Aquest mur que estava trencat a Cornellà-Centre l'han refet i ara costa mes saltar:

20 minutos, 02/02/2007
Usuarios de Cercanías crean un buzón de quejas propio
NÚRIA FERRAGUTCASAS. 02.02.2007

Image

CC OO inició ayer en Cornellà una campaña reivindicativa para exigir mejoras en Cercanías. (CC OO)

- Animan a reclamar a la compañía en caso de servicio deficiente.
- El correo electrónico es renfe_borderline@hotmail.com
- La idea fue de un usuario harto del caos ferroviario: Sergio Ortiz.

El 23 de enero, decenas de usuarios de Cercanías de Granollers sufrieron retrasos de una hora. Esta enésima demora fue el detonante para que algunos reaccionaran.
Sandra Martínez, una de las afectadas, mandó una carta a 20 minutos para mostrar su enfado. Otro usuario de ese mismo tren, Sergio Ortiz, creó un e-mail para recoger las quejas. "Fue un acto de rabia a lo que sucedía", explica Ortiz: "con la indignación, la gente se preguntó qué hacer".

La respuesta de Ortiz fue abrir un buzón de quejas de los usuarios en Internet, con una cuenta electrónica: renfe_borderline@hotmail.com. En ella, los usuarios "hartos" y "sufridores" mandan y expresan sus quejas. Además, los viajeros que quieran podrán entrar con la contraseña incompetencia para mirar las reclamaciones.


El correo electrónico de hotmail.com es renfe_borderline y la contraseña para ver los mensajes 'incompetencia'

"Es como un foro", aseguró Ortiz, que espera mandar las quejas a Renfe. Pero el gran objetivo es movilizar a los usuarios y que opinen.
Compensaciones

Esta nueva plataforma virtual propone el Día gratis de Renfe como compensación a las molestias causadas o imponer el día de Renfe puertas abiertas, en el cual "los usuarios se nieguen a pagar por el trayecto".

No es la primera vez que pasa. El Colectivo de Usuarios de Renfe Cabreados organizó huelgas para no pagar . "Animo a los usuarios a reclamar", afirma Lourdes Gangonell, una de las integrantes del colectivo, que ya ha hecho 20 reclamaciones.

Toni Vidal, de la Plataforma de Usuarios de Renfe, asegura que han recogido firmas y formulado reclamaciones conjuntas. También la Asociación de Promoción del Transporte Público recibió entre julio y noviembre más de 800 quejas por e-mail.

Protesta y... mejoras en el servicio

CC OO inició ayer en Cornellà (foto) una campaña reivindicativa para exigir mejoras en Cercanías. El sindicato informó a los viajeros, en hora punta, de su acción reivindicativa contra los retrasos y averías que provocan que los trabajadores lleguen tarde a su trabajo.

Por su parte, Adif informó que acaba de reforzar con 35 técnicos especializados el mantenimiento de la infraestructura y el control de la circulación de los trenes en la red de Cercanías de Barcelona.

Posted: Friday 15/06/2007 13:30
by Platanito
Aquest mur, més que de la vergonya, és de la mala ai carai!. S'ha de ser molt inepte per ordenar refer el mur en comptes de de posar-hi una maleïda porta giratòria només de sortida (com a Rubí, Sant Cugat o Sant Adrià, si no recordo malament; es el mateix tipus de porta que hi ha per sortir del Zoo o del parc del Tibidabo). Gairebé ningú agafa el tren a Cornellà per anar en direcció Martorell, però en hora punta al matí hi ha molta gent que ve de Barcelona i ha de fer el passadís subterrani per sortir pel cantó mar i tornar a creuar, pel pas inferior, en direcció muntanya o simplement quedar-se a l'andana del Tram, quan darrera del maleït mur hi ha un accès directe. Però bé, hi ha coses que nomès s'expliquen per una imbecilitat congènita, i, com a tal, és molt difícil de reconduir pels mecanismes del raciocini.

Posted: Friday 15/06/2007 14:37
by UT596001
Platanito wrote: S'ha de ser molt inepte per ordenar refer el mur en comptes de de posar-hi una maleïda porta giratòria només de sortida (com a Rubí, Sant Cugat o Sant Adrià, si no recordo malament; es el mateix tipus de porta que hi ha per sortir del Zoo o del parc del Tibidabo).
Doncs l'has ben fallat: resulta que ni Rubí, ni Sant Adrià, ni Sant Cugat tenen aquestes portes. Sí n'hi ha a Cerdanyola-Universitat o Torre Baró (andana direcció Montcada).
Gairebé ningú agafa el tren a Cornellà per anar en direcció Martorell
Doncs de les vegades que he agafat el tren a Cornellà per la tarda l'andana no estava precisament buida...

Posted: Friday 15/06/2007 21:17
by buertu
UT596001 wrote: Doncs de les vegades que he agafat el tren a Cornellà per la tarda l'andana no estava precisament buida...
Cornellà, amb les connexions que té tant pel tram, com pel metro o pels autobusos interurbans, és bastant transitada en ambdos sentits. I un accés a l'altra banda és necessari ja que ara es perd bastant de temps si vens d'aquesta zona i has d'anar cap a Martorell (has de creuar les vies 2 cops i és una pèrdua de temps).

Posted: Friday 15/06/2007 22:40
by sortrens
L'estació de Cornellà Centre seria un bon lloc on hi pasés una línia de metro exprés.

Posted: Friday 15/06/2007 22:44
by Guigui
sortrens wrote:L'estació de Cornellà Centre seria un bon lloc on hi pasés una línia de metro exprés.
A quin mode de transport en concret et refereixes? Un servei de Rodalies que funcioni és un metro exprés perfecte.

Posted: Friday 15/06/2007 22:48
by sortrens
Em refereixo a Rodalies esclar, s'hauria de construïr 4 víes per línia (R1,R2,etc) 2 víes per trens locals i 2 víes per trens exprés. Apart de posar civias com fan posar freqüències de pas de 3 minuts o menys per fer una autèntica xarxa exprés de metro per tota la Barcelona Província.

Posted: Friday 15/06/2007 22:53
by Guigui
sortrens wrote:Em refereixo a Rodalies esclar, s'hauria de construïr 4 víes per línia (R1,R2,etc) 2 víes per trens locals i 2 víes per trens exprés. Apart de posar civias com fan posar freqüències de pas de 3 minuts o menys per fer una autèntica xarxa exprés de metro per tota la Barcelona Província.
Aquí diu el que en penso.

Posted: Saturday 16/06/2007 10:21
by Ecomobisostrans
A mes d'una porta giratòria de sortida tambe aniria be una validadora d'entrada. No deu ser gaire cara, suposo.

Posted: Sunday 17/06/2007 15:25
by ddbar
O potser caldria una configuració com la de Bellvitge abans de les obres. Una estació soterrada per on s'hi accedeixi indistintament per qualsevol dels costats a més de la connexió directa amb tranvia i metro. Però em sembla que no és sols un problema de Cornellà sinó d'infinitat d'estacions del nucli de rodalies i regionals. Un cas molt més aberrant és el de Reus si algú pretén baixar-hi per anar al barri Gaudí.

Re

Posted: Sunday 17/06/2007 17:49
by Santfeliuenc
Hola,

En Sant Feliu también ocurre algo similar, y es que hay mucha gente que se sube a los bancos y salta el muro que impide acceder desde la parte del núcleo urbano pertinente a la estación de ferrocarril de RENFE.
Solamente se puede acceder a la estación desde la Pl. de l'Exèrcit, es decir, desde la parte más antigua de la ciudad, pero desde la parte donde encontramos la nueva piscina, la biblioteca, la Rbla. Marquesa de Castellbell y todos los barrios de la zona más elevada y más reciente de Sant Feliu no hay acceso posible.

Hay que meterse en una especie de pasadizo o corredor subterráneo inferior peatonal que a los amiguetes de estas cosas igual les gusta mucho, pero que ha sido escenario de no pocos atracos, agresiones, etc. y que la población no tiene en buen aprecio y no utiliza demasiado.

Obviamente con el soterramiento de las vías, eso desaparecerá y se podrá acceder a la estación desde todas partes, y lógicamente y con el soterramiento de RENFE tan cerca, pues ya no van a hacer nada para remediar esto, pero llevamos ya casi 30 años con ese muro ahí, con la gente saltándolo como en Cornellà y con media ciudad obligada a dar una vuelta espectacular por no poder acceder a la estación de forma directa.

Y lo mismo que no van a tocar el muro hasta la gran obra que nos espera aquí en SF, tampoco se tocarán los adoquines de la calle Constitució hasta la reurbanización de la superficie.

Saludos,
Sergio