Page 1 of 2

Línies recorregudes pels participants ja tancades

Posted: Saturday 16/06/2007 21:36
by liniadelRipollés
Obro fil per a que aneu posant aquelles línies de tren que vau recórrer algun dia i que, per diversos motius, ja no presten servei. La gent més gran del fòrum segur que ens farà dentetes.

Pel que fa a mi:

Baiona-Donibane Garazi (SNCF) Suspensió temporal servei per mal estat general.

Tua-Mirandela (Metromirandela-CP) Suspensió temporal per ordre governativa. Causa: descarrilament mortal.

Posted: Saturday 16/06/2007 22:34
by ddbar
Em sembla que només recordo la Roda-Reus. Tot i que era una línia que sempre que hi passava era fosc. O sigui com si no hi hagués passat. D'altra banda també vaig creuar l'Ebre per Tortosa vàries vegades.

Posted: Saturday 16/06/2007 23:01
by josep_serre
Tua Mirandela si és la línia del Corgo sí que l'he fet.

Jo he fet Vara de Quart Riba-Roja de Túria i em permeto considerar com una línia tancada el traçat tramviaritzat de l'Alacant Dénia, a part d'haver.

Molt de petit havia fet el tram Estació de França a Sant Adrià de Besòs pel Poble Nou

A FGC he passat pels trams substituïts per les variants com ara de Bellaterra a l'enllaç a l'actual traçat, el tram directe Martorell-Vila a Martorell-Enllaç, el traçat entre Pallejà i Sant Andreu de la Barca abans del túnel del Roc de l'Adroc i el seu traçat provisional, l'antic traçat entre Sant Boi i Santa Coloma de Cervelló, sembla increïble avui com en aquell indret el tren hagués pogut tenir un traçat tan pintoresc.

I com a estacions ja desaparegudes per soterraments he estat a Rubí molt de petit, Sant Andreu de la Barca, he somiat amb la de Terrassa que aleshores no sabia que era Terrassa i és problable que hi baixés molt de petit i l'he vist ja que durant molts anys estava l'estació abandonada completament a la vista en l'espai que ara ocupa un centre comercial, a l'estació de Terrassa de Renfe en superfície també molt de petit, Vilafranca abans de les obres.

A Astúries he fet alguns traçats desapareguts per la reordenació ferroviària a Oviedo, un d'ells un dels més bonics de la via mètrica espanyola entre Oviedo i Fuso de la Reina actualment convertit en via verda i he vist en funcionament l'enllaç a Oviedo entre el Ferrocarril Vasco Asturiano i Ferrocarriles Económicos, per tant també he fet el traçat entre Oviedo Económicos i Colloto també desaparegut.

A Bilbao el tram desaparegut del ferrocarril del Txorierri entre San Inazio i Deusto em penso que és l'actual final i a Guipúscua el tram antic abans de la variant no en recordo el nom a la sortida de Sant Sebastià.

I com a tramvia desaparegut podem tenir en compte el tramvia experimental de la Diagonal.

I que ara recordi cap altra línia a destacar.

Posted: Saturday 16/06/2007 23:27
by aarongilp
Jo que ara recordi només he passat per la Terrassa no subterrània, així com pel Prat no subterrani.

Edito: He anat per l'antic traçat des de Oviedo-Económicos fins a fora d'oviedo, que ara està tot canviat, desviant-se el recorregut per passar per La Corredoría i l'estació de Renfe (que també he estat a l'antiga).

Posted: Sunday 17/06/2007 0:49
by davida
Linies tancades que he recorregut
- Ramal de les Franqueses: Granollers Centre - Les Franqueses. En una suissa desviada per aquest ramal perque habia hagut un accident entre Granollers i Mollet.
- Estació de França - Poble Nou
- Carrilet FGC per superficie per l'Hospitalet i Cornellà
- Tortosa - Santa Barbara
- França. Neussargues - St Flor. Trafic suspes desde fa uns mesos.
- Tram superior del Funicular de Montjuic.

Posted: Sunday 17/06/2007 0:54
by UT596001
Que recordi, arribar a Terrassa a l'antiga estació en superfície, i el traçat Martorell-Vila<->Martorell Enllaç sense passar per Central com ara.

Posted: Sunday 17/06/2007 10:25
by Estrella_de_Galicia
jo he arribat a fer l'antic traçat Vigo- A Coruña ara, desde santiago fins A coruña esta tot ben canviat...quiens records...

Posted: Sunday 17/06/2007 10:45
by metring
Jo les dues de Terrassa a la superfície (quina injustícia que soterressin la de FGC!!), també Estació de França-Poble Nou, tot i que no recordo com era, , i alguna cosa més que ara no recordo...

Posted: Sunday 17/06/2007 11:55
by ddbar
Van canviant a poc a poc les infraestructures i al final ni te n'adones que per exemple de plaça Espanya a Martorell la cosa no té res a veure al traçat dels anys 80 quan anava un cop al mes aproximadament fins a Igualada. O ja de sortida que la línia de Mataró s'agafava a Cercanías i des d'aquí sempre vorejant les platges i/o abocadors d'escombraries que és el que eren alguns indrets del litoral avui dia platges.

Posted: Sunday 17/06/2007 12:12
by davida
Realmente de Plaça Espanya queda poc del traçat original:
- De Plaça Espanya al riu Llobregat tot es nou soterrat.
- De Sant Boi a Sant Coloma, es va desplaçar la vía per fer el desdoblament.
- Soterramente de Pallejà
- Variant del Traçat entre Pallejà i Sant Andreu quan es va contruir l'autovia.
- Soterrament de St Andreu.
- L'antic pont metalic abans de Martorell Vila.
- El nou traçat entre Martorell Vila i Enllaç
I la resta que segueix el traçat original s'ha desdoblat.
Les 2 uniques estación originals que encara funcionen com a tal son St Vincenç del Horts, Pallejà (per poc temps) i Martorell Vilà. Altre existeixen pero ja no funcionen com a tals (St Boi, Martorell Enllaç) i altres ja no tenen vies (St Andreu)

Posted: Sunday 17/06/2007 13:55
by Mako448
davida wrote:Realmente de Plaça Espanya queda poc del traçat original:
- De Plaça Espanya al riu Llobregat tot es nou soterrat.
- De Sant Boi a Sant Coloma, es va desplaçar la vía per fer el desdoblament.
- Soterramente de Pallejà
- Variant del Traçat entre Pallejà i Sant Andreu quan es va contruir l'autovia.
- Soterrament de St Andreu.
- L'antic pont metalic abans de Martorell Vila.
- El nou traçat entre Martorell Vila i Enllaç
I la resta que segueix el traçat original s'ha desdoblat.
Les 2 uniques estación originals que encara funcionen com a tal son St Vincenç del Horts, Pallejà (per poc temps) i Martorell Vilà. Altre existeixen pero ja no funcionen com a tals (St Boi, Martorell Enllaç) i altres ja no tenen vies (St Andreu)
Oh,la LL-A d'abans,quins records!!!.
Per desgràcia ja no és com abans.Recordo aquells trams de via única,el pas de nivell de Santa Coloma,,Sant Andreu,les travessies al nucli urbans en via única,les estacions d'abans,etc...i sobretot la gran diversitat de material que hi passava per la línia(MAN'S,211,Naval's 5000;Suïses 8000,navals sense reformar,254),no com ara que nomès 213's i algún saler amb 254 i solament dues 211's circulant.És una vergonya el que han fet amb la línia,amb lo bonica que era,peró també cal dir que amb el gran creixement de població que va patir la zona aquesta del Llobregat,va ser pràcticament imprescindible desdoblar la línia i posar nous trens(213's),i renovar la via,les estacions,etc.......
Quan miro fotos de fa 10 o mès anys de la LL-A em quedo entusiasmat directament,en comparació a com és ara.
I passaven trens molt macos,Navals sense reformar i reformats(la sense reformar eren mijor,llàstima que quan circulaven era massa petits),les 211's,les MANS,les Suïsses 8000(Oh!,Les Suïses que feien els Martorell-Manresa,veure-les passar per Montserrat era una meravella!),em recordo que les 211's anaven en doble 2+3,2+2 o 3+2,i era divertit veure-ho com és combinava,igual que les Naval's 5000.
Per desgràcia ja no és com abans,peró el gran creixement de població ha obligat a ser imprescindible el desdoblament de la línia i l'increment de frequencies.
L'antic pont metàl.lic que et refereixes,suposo que serà el de Santa Llucia,que l'han tret per les obres de la LAV????.Per cert que entre El Palau i Martorell Vila com era abans el tram?Diria que pel costat Martorell o Barcelona(ara no me'n recordo),és pot veure les restes de l'antic pont.

Posted: Sunday 17/06/2007 14:13
by awe
Segur que moltíssims dels foraires hem passat per l'antic traçat entre Les Planes i La Floresta Pearson, traçat que es va desviar quan es varen dur a terme les obres del túnel de Vallvidrera i el seu accés nord. FGC ho va vendre com a canvi de traçat per tal de millorar el temps de viatge en uns fulletons que es distribuïen a les estacions, tot i que de fer aquest desviament només era conseqüència de la construcció de l'autopista.

També he passat pel Sòria-Castejón cap allà l'any 80 o finals dels 70 (jo tindria uns 4 o 5 anys). Anava amb els avis al casament de no sé qui a un poblet de Sòria. Recordo aquelles màquines locomotores verdes, que jo em pensava que eren de vapor perquè no hi havia catenària i treien fum. També vaig passar pel Santander-Mediterráneo a la mateixa època.

També, segur que molts foraires hem passat per ponts i trams d'FGC que han estat canviats d'indret, a més a més del que he comentat inicialment.

Salutacions, Eduard.

Posted: Sunday 17/06/2007 15:51
by fubang
Bona tarda.

Entre les linïes ja tancades he recorregut:

-Ripoll a Sant Joan de les Abadesses

-Les Franqueses-Granollers Centre

-Guardiola a Manresa

També he recorregut la linia Manresa-Barcelona Plaça Espanya dels Ferrocarrils Catalans als anys 60 del segle passat per l'antic recorregut, sense soterrar i pel pont metál·lic en via única de St. Boi, i el tram Barcelona Magoria a la Bordeta (per l'incendi a Plaça Espanya a meitat dels anys 60).

Així mateix, he vist fer el soterrament de l'estació de St. Andreu Arenal i el tram fins a Torrebaró.

Posted: Sunday 17/06/2007 16:25
by U-Bahn
Jo poca cosa, soterraments (El Prat), experiments (Tram Diagonal experimental), Ramal de les Aigües (compta?). És el que té ésser tan jove...

Anar fent...

Posted: Monday 18/06/2007 0:10
by JaMiRo!
Hola!

Poca cosa: tram experimental del Tramvia de la Diagonal, antics traçats de FGC, trajecte de Poblenou a Badalona en RENFE...:oops:

Salut!

Posted: Monday 18/06/2007 0:14
by Guigui
Estació Rodalies-St. Adrià
Antic traçat FGC Pl. Espanya-Martorell
St. Vicenç de Calders-Roda-Reus

Dels trams Salamanca-Zamora i Zamora-Valladolid encara en queda algun operatiu? Cas d'estar tancats, caldria afegir-los-hi.

I pas per Lió-Brotteau, abans de que obrissin Part-Dieu.

Posted: Monday 18/06/2007 0:21
by Jordi Freixas
El Prat superficie, les vies 5 i 6 de Sants, i Vic en superficie.

Posted: Monday 18/06/2007 1:00
by Túnels del Garraf
La via 5 encara està operativa, i Valladolid - Zamora també.

La meva llista és molt reduïda:

- El Prat de LLobregat en superfície.

- Vies 6-7-8 de Bcn Sants

- Vies desmantellades línia Vilanova entre Bellvitge i Sants.

- Ripoll - Ribes de Fresser (tancat per renovació de via) :D :D

Posted: Monday 18/06/2007 21:13
by Jordi Freixas
Túnels del Garraf wrote:La via 5 encara està operativa,
La via 5, pel cantó que jo venia sempre, ja no està operativa.

Posted: Monday 18/06/2007 21:17
by Túnels del Garraf
Et refereixes a l'accès per la banda de Països Catalans? Sí que està obert, i de fet la cua dels trens dobles s'estaciona allà.