Page 1 of 1
Reobertura Caminreal/Tancament definitiu Calamocha
Posted: Tuesday 19/06/2007 2:10
by liniadelRipollés
L'estació de Calamocha-Nueva passarà a ser baixador amb una única via un cop el 9 de juliol tanquin la línia per renovar-la. Tanmateix, es reobre Caminreal amb tres vies, una central sense andana.
Quan es reobri la línia el 12 d'octubre en principi només quedaran en actiu els enclavaments mecànics de Cella, Teruel banda Zaragoza i Ferreruela. La resta PC amb BLAU o PC amb BTN.
Re: Reobertura Caminreal/Tancament definitiu Calamocha
Posted: Tuesday 19/06/2007 13:11
by Jordilar
liniadelRipollés wrote:L'estació de Calamocha-Nueva passarà a ser baixador amb una única via.
Posted: Tuesday 19/06/2007 14:22
by liniadelRipollés
Bé, almenys el tancament de Calamocha porta com a contra la reobertura de Caminreal, que estava tancada des de 1995.
Adjunto una foto dels pedals que hi ha a peu d'agulles a l'estació de Cariñena. Amb això es pot moure l'agulla, sempre i quan s'hagi autoritzat la maniobra local des de l'enclavament electromecànic de l'estació, movent la palanca pertinent de dreta a esquerra.
Posted: Tuesday 19/06/2007 21:32
by Jordi Freixas
Però aquestes estacions no són les restes de línia Santander - Mediterraneo?
Posted: Tuesday 19/06/2007 21:51
by Túnels del Garraf
No vull semblar pesat, però ja que obres un fil nou per dir aquesta notícia sense buscar si ja hi ha un fil obert que tracti el tema, podries especificar a quina línia estan aquestes estacions, no?
Bé, jo suposo que estan a la línia aragoza - València, però així d'entrada l'etació de Calamocha-Nueva no em diu gaire, i no crec que la majoria de gent la conegui.
No n'hi ha per tant
Posted: Tuesday 19/06/2007 21:56
by Guigui
Túnels del Garraf wrote:No vull semblar pesat, però ja que obres un fil nou per dir aquesta notícia sense buscar si ja hi ha un fil obert que tracti el tema, podries especificar a quina línia estan aquestes estacions, no?
Bé, jo suposo que estan a la línia aragoza - València, però així d'entrada l'etació de Calamocha-Nueva no em diu gaire, i no crec que la majoria de gent la conegui.
Doncs sincerament, crec que el títol està bé com està. En primer lloc, no hi cap tot i, en segon, no fa mal a ningú adquirir coneixements geogràfics més en profunditat. Que tampoc estem parlant de l'estepa mongol.
Posted: Tuesday 19/06/2007 22:02
by entfe001
Línia Saragossa - Terol - Sagunt.
Posted: Tuesday 19/06/2007 22:05
by awe
Jordi Freixas wrote:Però aquestes estacions no són les restes de línia Santander - Mediterraneo?
No. L'estació de l'SM era Calamocha-Vega, i no pas Calamocha Nueva. Però els noms s'assemblen tant que és molt fàcil confondre's.
Caminreal sí que feia part del recorregut Santander-Mediterráneo, però la Compañía del Ferrocarril Santander Mediterráneo s'encarregava de la construcció i explotació del tram que anava de Calatayud cap al Nord. Al Sud de Calatayud hi havia la Compañía del Ferrocarril Central de Aragón, amb el recorregut Calatayud-Caminreal-Teruel-Sagunt.
Al tram Calatayud-Caminreal s'hi està fent un estudi de reobertura amb reconversió a LAV per donar servei a Teruel, però ja avanço que seran uns estudis d'aquells que triguen moooooolts anys i que després passen molts anys més per fer la DIA, molts anys més per trobar la partida pressupostària, molts anys més per fer la licitació… etc.
Posted: Tuesday 19/06/2007 22:15
by Túnels del Garraf
Ja he dit que no ho feia amb mala intenció, de fet jo ja m'he orientat una mica quan he llegit Caminreal.
No ho deia pel títol, ho deia pel primer missatge, on no costava res posar a quina línia estava l'estació.
Igualment, gràcies per dir-me que l'estació està a la línia Saragossa - Terol - Sagunt.
Posted: Tuesday 19/06/2007 23:36
by orique
entfe001 wrote:Línia Saragossa - Terol - Sagunt.
Saragossa - Caminreal o Caminreal - Saragossa. La línia principal és l'SM, fora de servei a partir de Caminreal.
Posted: Tuesday 19/06/2007 23:47
by Jordilar
La linia del SM sortia de Caminreal i anava cap a Calatayud.
Posted: Tuesday 19/06/2007 23:48
by Túnels del Garraf
Saragossa - Caminreal és la central d'aragó, no? O alguna cosa semblant, de l'estil de
real de Aragón (ara no me'n recordo...)
Però llavors si hem d'anomenar així a les línies, la línia de Puigcerdà l'hem de dividir en dos trams, de Ripoll cap a avall (línia BCN - St Joan Abadesses) i de Ripoll cap amunt (línia Ripoll - La Tour de Carol).
No és més pràctic anomenar-les segons el seu estat actual? Perquè ni existeix la línia de St. Joan Abadesses ni la major part del SM, és com si a la línia de La Pobla de Sefur algú l'anomenés la línia Lleida - St. Girons. (Ara encara hauré topat amb algú que l'anomeni així...
)
Posted: Tuesday 19/06/2007 23:56
by orique
Túnels del Garraf wrote:No és més pràctic anomenar-les segons el seu estat actual? Perquè ni existeix la línia de St. Joan Abadesses ni la major part del SM, és com si a la línia de La Pobla de Sefur algú l'anomenés la línia
Lleida - St. Girons. (Ara encara hauré topat amb algú que l'anomeni així...
)
No.
Baeza-St. Girons
Posted: Wednesday 20/06/2007 13:50
by liniadelRipollés
Jo tinc un bitllet de 1924 que posa línia Lérida Saint Girons. Ferrocarriles Transpirenaicos.
orique wrote:Túnels del Garraf wrote:No és més pràctic anomenar-les segons el seu estat actual? Perquè ni existeix la línia de St. Joan Abadesses ni la major part del SM, és com si a la línia de La Pobla de Sefur algú l'anomenés la línia
Lleida - St. Girons. (Ara encara hauré topat amb algú que l'anomeni així...
)
No.
Baeza-St. Girons
Posted: Thursday 21/06/2007 12:55
by vr
Parlem amb propietat. calatayud-Caminreal és el Ferrocarril Central de Aragón, fet contrastat amb la meva mare que hi va ser usuària habitual molts anys.
Posted: Thursday 21/06/2007 13:26
by davida
vr wrote:Parlem amb propietat. calatayud-Caminreal és el Ferrocarril Central de Aragón, fet contrastat amb la meva mare que hi va ser usuària habitual molts anys.
Parlel amb propietat: El Ferrocarril Central de Aragón tenia les linies Calatayud- Caminreal - Valencia (inagurat el 1901) i Caminreal - Saragossa (1931). El Caminreal - Saragossa aprofitaba parcialment el traçat d'un carrilet inagurat el 1887 entre Zaragoza i Cariñena.
Durant 30 anys per anar de Zaragaoza a Teruel es passaba per Calatayud.