Tarragona acorda la supressió de 500 places de zona blava
Posted: Tuesday 19/06/2007 19:54
19/6/2007 Edición Impresa DECRET DE L'EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL QUE S'ACABA D'ESTRENAR|TARRAGONÈS
Tarragona acorda la supressió de 500 places de zona blava
• La mesura és la primera que adopta el socialista Ballesteros com a nou alcalde
ESTHER CELMA
TARRAGONA
El nou equip de govern de Tarragona (PSC-ERC) s'estrena amb la supressió de 500 places de zona blava de la ciutat, com constava en el programa electoral socialista. La Junta de Govern local celebrada ahir va ratificar el primer decret firmat per l'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros.
Les zones que d'aquí a pocs dies passaran a tenir places gratuïtes són les avingudes de Vidal i Barraquer i de Roma, el Camí de la Cuixa, el carrer del Comerç i un tram del carrer de Rovira i Virgili i de l'avinguda de Maria Cristina. La ciutat té 2.080 places blaves, que es reduiran a 1.580 els dies vinents.
"Comencem el mandat complint promeses", va anunciar Ballesteros. L'alcalde també va explicar que "la zona blava no té intenció recaptatòria". "Allò que ens interessa --va afegir-- és que aquestes places serveixin per a allò que van ser concebudes, per facilitar la rotació de vehicles".
MESURA "POPULISTA"
No obstant, Raül Font, exresponsable de la ponència de Trànsit, va lamentar la supressió i va acusar Ballesteros d'"impulsar una mesura populista que només beneficiarà els cotxes paparra, aquells que ocupen l'espai públic dies i dies, i perjudicarà la resta d'usuaris".
A Tarragona, segons els últims estudis municipals, hi ha 3,5 vehicles, motos incloses, per nucli familiar. "Cap ciutat pot absorbir aparcament al carrer per a tants vehicles, s'ha d'acostumar la gent a buscar-se un pàrquing perquè un espai públic no pot ser la solució per a un problema privat", va postil.lar Font.
AFANY RECAPTATORI
Carles Castillo (PSC) titular de la nova cartera de Mobilitat, va negar que la mesura no estigui fonamentada: "És cert que no hem convocat la ponència de trànsit, però hem consultat els mateixos tècnics i la Guàrdia Urbana i en aquestes 500 places prima un afany recaptatori, les hem estudiat molts dies sobre el terreny".
Antonio Ros, usuari habitual de la zona blava de l'avinguda Roma, va aplaudir ahir la mesura: "Jo no puc sortir cada hora de la feina a posar el tiquet, a més, aquí no hi ha botigues, només serveixen per pagar". En canvi, Ángeles Castaño, va expressar l'opinió diametralment oposada: "Ja costa molt trobar lloc per aparcar amb zona blava, així que quan sigui gratis, serà millor venir en autobús".
ElPeriodico.cat
Tarragona acorda la supressió de 500 places de zona blava
• La mesura és la primera que adopta el socialista Ballesteros com a nou alcalde
ESTHER CELMA
TARRAGONA
El nou equip de govern de Tarragona (PSC-ERC) s'estrena amb la supressió de 500 places de zona blava de la ciutat, com constava en el programa electoral socialista. La Junta de Govern local celebrada ahir va ratificar el primer decret firmat per l'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros.
Les zones que d'aquí a pocs dies passaran a tenir places gratuïtes són les avingudes de Vidal i Barraquer i de Roma, el Camí de la Cuixa, el carrer del Comerç i un tram del carrer de Rovira i Virgili i de l'avinguda de Maria Cristina. La ciutat té 2.080 places blaves, que es reduiran a 1.580 els dies vinents.
"Comencem el mandat complint promeses", va anunciar Ballesteros. L'alcalde també va explicar que "la zona blava no té intenció recaptatòria". "Allò que ens interessa --va afegir-- és que aquestes places serveixin per a allò que van ser concebudes, per facilitar la rotació de vehicles".
MESURA "POPULISTA"
No obstant, Raül Font, exresponsable de la ponència de Trànsit, va lamentar la supressió i va acusar Ballesteros d'"impulsar una mesura populista que només beneficiarà els cotxes paparra, aquells que ocupen l'espai públic dies i dies, i perjudicarà la resta d'usuaris".
A Tarragona, segons els últims estudis municipals, hi ha 3,5 vehicles, motos incloses, per nucli familiar. "Cap ciutat pot absorbir aparcament al carrer per a tants vehicles, s'ha d'acostumar la gent a buscar-se un pàrquing perquè un espai públic no pot ser la solució per a un problema privat", va postil.lar Font.
AFANY RECAPTATORI
Carles Castillo (PSC) titular de la nova cartera de Mobilitat, va negar que la mesura no estigui fonamentada: "És cert que no hem convocat la ponència de trànsit, però hem consultat els mateixos tècnics i la Guàrdia Urbana i en aquestes 500 places prima un afany recaptatori, les hem estudiat molts dies sobre el terreny".
Antonio Ros, usuari habitual de la zona blava de l'avinguda Roma, va aplaudir ahir la mesura: "Jo no puc sortir cada hora de la feina a posar el tiquet, a més, aquí no hi ha botigues, només serveixen per pagar". En canvi, Ángeles Castaño, va expressar l'opinió diametralment oposada: "Ja costa molt trobar lloc per aparcar amb zona blava, així que quan sigui gratis, serà millor venir en autobús".
ElPeriodico.cat