Page 1 of 1

L'estació de Sant Andreu

Posted: Wednesday 20/06/2007 20:45
by sortrens
L'Estació de Sant Andreu Comtal (abans Sant Andreu) és una estació històrica que mareix sapiguem més d'ella. Algú sap si es deixarant les víes sense soterrar o si es té la voluntat de cobrirles? Ho dic perque soc de l'opinió que "NO haurien de cobrirles mai", l'encant d'aquesta estació al aire lliure mareix una remodelació, això si, mantenint l'encant d'una estació de "poble" o "barri".

En minúscules, si et plau

Posted: Wednesday 20/06/2007 21:05
by Guigui
Abans que res, podries deixar estar aquesta mala costum que tens de posar tots els títols en majúscules? Carrega força.

Moltes gràcies per la teva comprensió

Edito: Gràcies, a qui pertoqui, per l'adaptació visual del títol

Posted: Wednesday 20/06/2007 21:15
by metring
Efectivament, Sant Andreu Comtal serà soterrada, i traslladada una mica més avall, cap el cantó mar.

A Trinitat Vella!

Posted: Wednesday 20/06/2007 21:21
by Guigui
A risc de fer-me carregós, però amb l'esperança de que se n'assabenti algú que ho sàpiga fer veure als alienats de ciutadania que ens comanden, reitero:

Per traslladar St. Andreu Comtal, el millor és desplaçar l'estació mig quilòmetre cap al nord per crear-hi un gran intercanviador amb el metro (L1 i, previsiblement, L3) que distribueixi el trànsit de rodalies del Vallès i de regionals de Girona. D'aquesta manera, es permetria una connexió molt més ràpida amb Badalona, Sta. Coloma, Nou Barris i la Vall d'Hebron, per citar alguns exemples.

Posted: Wednesday 20/06/2007 22:18
by Guigui
I jo pregunto: Què carai costa als "responsables" d'una i altra administració reconèixer la immensa utilitat que tindria un intercanviador a Trinitat Vella, posats a traslladar l'estació?

Posted: Wednesday 20/06/2007 22:21
by metring
Petit off topic: anys enrera, anomenaven a les dues estacions de Sant Andreu Comtal o Arenal, de la mateixa forma? Ho dic perquè, en guies de Barcelona antigues, les anomenaven igual.

El sentit comú posava les coses al seu lloc

Posted: Wednesday 20/06/2007 22:25
by Guigui
metring wrote:Petit off topic: anys enrera, anomenaven a les dues estacions de Sant Andreu Comtal o Arenal, de la mateixa forma? Ho dic perquè, en guies de Barcelona antigues, les anomenaven igual.
Suposo que no hi hauria l'afany de tenir-ho tot estandarditzat i regulat i que el sentit comú ja hi posaria la resta. D'altra banda, Terrassa-Rambla també es deia Terrassa a seques, igual que l'estació de la Renfe.

Posted: Wednesday 20/06/2007 22:28
by metring
Ja, però es diferenciava fàcilment, perquè una era de FGC, i l'altra de Renfe, però segur que molts es devien fer un embolic amb dues de Renfe, amb el mateix nom. :x

Posted: Wednesday 20/06/2007 22:32
by Guigui
fantito wrote:Sobre el planteja el Guigui li diré que en aquests fòrums no podem fer res, ja que no som cap interlocutor vàlid per l'administració. Ja va haver un temps destinat a les alegacions i qualsevol ciutadà podia haver presentat una proposta com la teva però no recordo haver llegit cap alegació en aquest sentit.
No és que em faci il·lusions de que canviem el món escrivint al fòrum. Però com que sembla que algun ésser superior ens llegeix de tant en tant i ens fa cas, amb molt de sigili i poca fressa, doncs sempre queda aquest bri d'esperança. Mai no se sap...

Posted: Thursday 21/06/2007 16:27
by UT596001
fantito wrote:Anys enrera eren Sant Andreu Nord i Sant Andreu França, igual que a Mollet, Granollers o a qualsevol poble per on passés tan el tren de la Companyia del tren de França o la companyia del tren del Nord.
De fet, normalment encara es diferencia així. Si un llegeix la premsa comarcal de la zona (Diari "El 9 Nou", entre d'altres) ho podrà comprovar fàcilment.

Posted: Thursday 21/06/2007 19:47
by Mako448
metring wrote:Efectivament, Sant Andreu Comtal serà soterrada, i traslladada una mica més avall, cap el cantó mar.
Crec que aquest transllat és una bestiessa,no crec que la transladin,o sí de cas,una mica mès adalt.Sï la posen una mica mès a baix el trobaria massa a prop de l'estació de Sagrera-TAV.A mès el transbord amb la L1 seria massa llarg,ara que hi penso,si soterren l'estació,al mateix lloc,podrien fer un túnel entre SAC i Sant Andreu L1.
Jo apostaria pel que s'ha dit una mica mès amunt,una estació a Trinitat Vella amb connexió amb la L1 i la L3,aquesta última s'hauria de perllogar.
Jo per mi,l'estació de SAC la deixaria tal cual,ni faria soterrament,que pel meu cas és innecesari soterrar aquest tram del barri de Sant Andreu,l'unic que crearia un pas subterrani(ja que l'actual pas superior entre que el comperteixen els usuaris de renfe,i els que passejen,l'espai que hi ha pels usuaris de renfe és massa petit i les escales per pujar a vegades és colapsen a l'arribada d'un tren per víes 1 i 2.

Re: L'estació de Sant Andreu

Posted: Monday 09/03/2009 13:11
by metring
Pujo aquest fil per adjuntar-vos un document que fa pocs anys va repartir l'Ajuntament de Barcelona, sobre la remodelació de Sant Andreu Comtal, a on també surt el projecte de l'estació de Sagrera, no sé si el vau penjar abans, no em sona:

Image

Image

Image

Re: L'estació de Sant Andreu

Posted: Tuesday 10/03/2009 16:21
by Danzig
mercès ;)

El jardin Atlantique (jagdán atlantíc :D)

Image
Image

La diferència

Posted: Tuesday 10/03/2009 16:27
by Guigui
Uiii, massa "barrera urbana". A Barcelona, haurien soterrat tota la via. Si això ho veuen les nostres llumeneres municipals, es duran les mans al cap.

Re: L'estació de Sant Andreu

Posted: Tuesday 10/03/2009 17:01
by 593Dromedario
I tant, que "massa barrera urbana"! :evil: L'AVEritat és que jo, que veig tot el descampat i parc que hi ha actualment a Sagrera des del balcó (i no us penseu que l'únic que separa barris és la via, hi ha molt més parc i solar), encara no em faig a la idea de veure-ho soterrat.

I lo de la connexió entre L1 (i L3 quan arribi) i els regionals de Girona, que s'ha mencionat... primer cal que hi parin! (els CE) (però de moment millor no en causem més parades, que s'allargaria el temps de trajecte i la liaríem altre cop).

Intercanviador a Trinitat Vella

Posted: Tuesday 10/03/2009 17:14
by Guigui
593Dromedario wrote:I lo de la connexió entre L1 (i L3 quan arribi) i els regionals de Girona, que s'ha mencionat... primer cal que hi parin! (els CE) (però de moment millor no en causem més parades, que s'allargaria el temps de trajecte i la liaríem altre cop).
Si et refereixes a la meva proposta d'intercanviador a Trinitat Vella, vindria a substituir SAC, que desapareixeria per complet (o es desplaçaria un quilòmetre enfora de Barcelona, si ho prefereixes).