Page 1 of 1

Noves línies de ferri des de Barcelona

Posted: Thursday 21/06/2007 10:15
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------------
Barcelona incorpora nous ferris per viatjar a Itàlia i al Marroc
1. • Grandi Navi Veloci posa un vaixell més ràpid a Gènova i obre una línia a Tànger
2. • La naviliera supedita la seva expansió a la ciutat al creixement i la millora del port


PATRICIA CASTÁN
BARCELONA

Una nova connexió per mar acostarà encara més Barcelona amb Itàlia aquest estiu. El ferri Coraggio s'ha incorporat a l'oferta que enllaça els dos països i que no ha deixat de créixer els últims anys. El nou vaixell està operat per la companyia Grandi Navi Veloci, que ja cobria la ruta Gènova-Barcelona-Gènova. Al setembre afegiran la ruta de Barcelona a Tànger.

L'empresa italiana ja comptava els últims mesos amb dos vaixells per a la connexió des del port barceloní fins a Gènova. Però el que s'acaba d'incorporar substitueix el de menys potència i possibilita ampliar la càrrega i reduir el temps de viatge. Els dos vaixells, Victory i Coragio, s'encreuaran diàriament i sortiran de les dues ciutats a les 9.30 hores de dilluns a dissabte. Els diumenges sortiran de matinada des de Barcelona.
El nou vaixell, de 177 metres d'eslora, combina també passatgers i càrrega de mercaderies, en una proporció que varia en funció de la demanda i de l'estació de l'any. Suposarà un increment del 20% en el volum de persones i càrrega transportada en aquesta ruta, va explicar Silvano Cassano, conseller delegat de la companyia. Un dels objectius de Grandi Navi Veloci és ampliar el seu negoci de transport de passatgers.

L'any passat la línia va portar 110.000 viatgers, dels quals un 60% van ser italians. Aquesta modalitat de viatge és l'elegida sobretot per les persones que es volen emportar el cotxe, sense conduir d'un país a un altre. I, segons sembla, els italians tenen més tendència a portar el seu propi cotxe a l'hora de viatjar. Bona part dels usuaris són persones a qui no els agrada volar en avió i que aprofiten les 18 hores del trajecte (de nit) per disfrutar de serveis com l'àrea comercial, restaurant i cafeteria, piano bar, corredor de passeig i altres. El Coraggio, de 25.000 tones, té capacitat per a 500 persones (en butaca o camarot) i per a 3.000 metres lineals de mercaderies (o un miler de cotxes).

FUTUR

El grup té previst incorporar un altre nou vaixell aquest estiu o l'any que ve (que podria sortir de Liorna, a prop de Florència), en funció de la negociació que manté amb l'Autoritat Portuària de Barcelona. Cassano, la companyia del qual cobreix diverses línies des de ciutats italianes, lamenta la falta d'espai disponible per a mercaderies al port barceloní i les seves dificultats amb l'estiba. Si aconsegueix més capacitat, la companyia preveu reforçar les rutes des de Barcelona i crear una zona logística. Els seus plans futurs també dependran de si es millora la intermodalitat (les connexions entre diversos transports) al port, ja que l'entrada i sortida de la mercaderia en camions i passant per la ciutat complica tota l'operativa, va dir.

De moment, el 15 de setembre obriran la línia Gènova-Barcelona- Tànger, que reactivarà la connexió des del port barceloní amb el nord d'Àfrica en 22 hores, amb un vaixell nou, en el qual es primarà "el confort" dels passatgers, però on la mercaderia també tindrà un paper important.

Nova connexió marítima Barcelona-Sardenya

Posted: Tuesday 03/03/2009 11:27
by Guigui
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... denya.html

Un vaixell de passatgers estrena la ruta entre Catalunya i Sardenya

3/03/09 02:00 - Barcelona - xavier miró

La companyia italiana Grimaldi Lines ha estrenat aquesta nit passada la ruta de passatgers i mercaderies entre Barcelona i Porto Torres (Sardenya) que farà tres dies per setmana de manera directa i cada dia a l'estiu. És la tercera destinació italiana que la companyia marítima enllaça de manera regular amb Barcelona i pretén explotar tant el turisme català i espanyol interessat a visitar l'illa com l'atractiu de Barcelona. La ruta de Grimaldi atraca al port industrial de Porto Torres, una població de més de 20.000 habitants situada al nord de l'illa, a 35 quilòmetres de l'Alguer, com a escala entre Barcelona i Civitavecchia (Roma). Els vaixells Cruise Roma i Cruise Barcelona faran la ruta a un preu d'oferta de sortida de 80 euros per persona, amb anada i tornada i cotxe inclòs i a un preu de 114 de manera regular. Les dues naus disposen dels serveis de restaurant, piscina, casino, discoteca, zona termal, sauna i tenen capacitat per a 2.300 passatgers, 150 cotxes particulars i fins a 187 camions. La ruta dura 12 hores i surt a les 22.15 de Barcelona els dilluns, dimecres i divendres i torna de Porto Torres els dimarts, dijous i dissabtes.

Barcelona-Tànger a partir del 17 d'abril

Posted: Tuesday 12/04/2011 17:45
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... abril.html

Grimaldi unirà Barcelona i Tànger a partir del 17 d'abril

La naviliera incorpora una línia regular de passatgers i mercaderies amb una freqüència setmanal
Aquesta ruta se suma a les que ja connecten el port català amb Civitavecchia, Porto Torres i Liorna


12/04/11 16:54 - BARCELONA - Europa Press

La naviliera Grimaldi incorporarà a partir del 17 d'abril una línia regular de passatgers i mercaderies que unirà Barcelona i Tànger (Marroc) una vegada a la setmana, segons ha informat la companyia aquest dimarts en un comunicat.

El trajecte es farà a bord del ferri Ikarus Palace, que té una capacitat de 1.500 passatgers –800 per a línies de llarga distància- –, 110 cotxes i compta amb 2.130 metres lineals de càrrega rodada.

Aquesta ruta, el preu base de la qual per persona i trajecte en temporada baixa se situa a partir dels 60 euros, se suma a les que ja connecten el port català amb les ciutats italianes de Civitavecchia (Roma), Porto Torres (Sardenya) i Liorna (Toscana).

Barcelona - Tànger

Posted: Tuesday 12/04/2011 23:11
by Javi M
Juraria que la Grandi Navi Veloci cobreix la relació Gènova-Barcelona-Tànger desde fa temps, amb 3 freqüències setmanals.

A més, ho fa amb l'M/N Exellent i l'M/N Excelsior que són dos vaixells més grans, més ràpids i amb més equipaments que no pas l'Ikarus Palace, per un preu no més car.

Osigui, que no sé quina és la notícia per publicar-ho a L'Avuí, encara que sigui a l'edició on-line.