Noves línies de ferri des de Barcelona
Posted: Thursday 21/06/2007 10:15
http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------------
Barcelona incorpora nous ferris per viatjar a Itàlia i al Marroc
1. • Grandi Navi Veloci posa un vaixell més ràpid a Gènova i obre una línia a Tànger
2. • La naviliera supedita la seva expansió a la ciutat al creixement i la millora del port
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA
Una nova connexió per mar acostarà encara més Barcelona amb Itàlia aquest estiu. El ferri Coraggio s'ha incorporat a l'oferta que enllaça els dos països i que no ha deixat de créixer els últims anys. El nou vaixell està operat per la companyia Grandi Navi Veloci, que ja cobria la ruta Gènova-Barcelona-Gènova. Al setembre afegiran la ruta de Barcelona a Tànger.
L'empresa italiana ja comptava els últims mesos amb dos vaixells per a la connexió des del port barceloní fins a Gènova. Però el que s'acaba d'incorporar substitueix el de menys potència i possibilita ampliar la càrrega i reduir el temps de viatge. Els dos vaixells, Victory i Coragio, s'encreuaran diàriament i sortiran de les dues ciutats a les 9.30 hores de dilluns a dissabte. Els diumenges sortiran de matinada des de Barcelona.
El nou vaixell, de 177 metres d'eslora, combina també passatgers i càrrega de mercaderies, en una proporció que varia en funció de la demanda i de l'estació de l'any. Suposarà un increment del 20% en el volum de persones i càrrega transportada en aquesta ruta, va explicar Silvano Cassano, conseller delegat de la companyia. Un dels objectius de Grandi Navi Veloci és ampliar el seu negoci de transport de passatgers.
L'any passat la línia va portar 110.000 viatgers, dels quals un 60% van ser italians. Aquesta modalitat de viatge és l'elegida sobretot per les persones que es volen emportar el cotxe, sense conduir d'un país a un altre. I, segons sembla, els italians tenen més tendència a portar el seu propi cotxe a l'hora de viatjar. Bona part dels usuaris són persones a qui no els agrada volar en avió i que aprofiten les 18 hores del trajecte (de nit) per disfrutar de serveis com l'àrea comercial, restaurant i cafeteria, piano bar, corredor de passeig i altres. El Coraggio, de 25.000 tones, té capacitat per a 500 persones (en butaca o camarot) i per a 3.000 metres lineals de mercaderies (o un miler de cotxes).
FUTUR
El grup té previst incorporar un altre nou vaixell aquest estiu o l'any que ve (que podria sortir de Liorna, a prop de Florència), en funció de la negociació que manté amb l'Autoritat Portuària de Barcelona. Cassano, la companyia del qual cobreix diverses línies des de ciutats italianes, lamenta la falta d'espai disponible per a mercaderies al port barceloní i les seves dificultats amb l'estiba. Si aconsegueix més capacitat, la companyia preveu reforçar les rutes des de Barcelona i crear una zona logística. Els seus plans futurs també dependran de si es millora la intermodalitat (les connexions entre diversos transports) al port, ja que l'entrada i sortida de la mercaderia en camions i passant per la ciutat complica tota l'operativa, va dir.
De moment, el 15 de setembre obriran la línia Gènova-Barcelona- Tànger, que reactivarà la connexió des del port barceloní amb el nord d'Àfrica en 22 hores, amb un vaixell nou, en el qual es primarà "el confort" dels passatgers, però on la mercaderia també tindrà un paper important.
--------------------------------------
Barcelona incorpora nous ferris per viatjar a Itàlia i al Marroc
1. • Grandi Navi Veloci posa un vaixell més ràpid a Gènova i obre una línia a Tànger
2. • La naviliera supedita la seva expansió a la ciutat al creixement i la millora del port
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA
Una nova connexió per mar acostarà encara més Barcelona amb Itàlia aquest estiu. El ferri Coraggio s'ha incorporat a l'oferta que enllaça els dos països i que no ha deixat de créixer els últims anys. El nou vaixell està operat per la companyia Grandi Navi Veloci, que ja cobria la ruta Gènova-Barcelona-Gènova. Al setembre afegiran la ruta de Barcelona a Tànger.
L'empresa italiana ja comptava els últims mesos amb dos vaixells per a la connexió des del port barceloní fins a Gènova. Però el que s'acaba d'incorporar substitueix el de menys potència i possibilita ampliar la càrrega i reduir el temps de viatge. Els dos vaixells, Victory i Coragio, s'encreuaran diàriament i sortiran de les dues ciutats a les 9.30 hores de dilluns a dissabte. Els diumenges sortiran de matinada des de Barcelona.
El nou vaixell, de 177 metres d'eslora, combina també passatgers i càrrega de mercaderies, en una proporció que varia en funció de la demanda i de l'estació de l'any. Suposarà un increment del 20% en el volum de persones i càrrega transportada en aquesta ruta, va explicar Silvano Cassano, conseller delegat de la companyia. Un dels objectius de Grandi Navi Veloci és ampliar el seu negoci de transport de passatgers.
L'any passat la línia va portar 110.000 viatgers, dels quals un 60% van ser italians. Aquesta modalitat de viatge és l'elegida sobretot per les persones que es volen emportar el cotxe, sense conduir d'un país a un altre. I, segons sembla, els italians tenen més tendència a portar el seu propi cotxe a l'hora de viatjar. Bona part dels usuaris són persones a qui no els agrada volar en avió i que aprofiten les 18 hores del trajecte (de nit) per disfrutar de serveis com l'àrea comercial, restaurant i cafeteria, piano bar, corredor de passeig i altres. El Coraggio, de 25.000 tones, té capacitat per a 500 persones (en butaca o camarot) i per a 3.000 metres lineals de mercaderies (o un miler de cotxes).
FUTUR
El grup té previst incorporar un altre nou vaixell aquest estiu o l'any que ve (que podria sortir de Liorna, a prop de Florència), en funció de la negociació que manté amb l'Autoritat Portuària de Barcelona. Cassano, la companyia del qual cobreix diverses línies des de ciutats italianes, lamenta la falta d'espai disponible per a mercaderies al port barceloní i les seves dificultats amb l'estiba. Si aconsegueix més capacitat, la companyia preveu reforçar les rutes des de Barcelona i crear una zona logística. Els seus plans futurs també dependran de si es millora la intermodalitat (les connexions entre diversos transports) al port, ja que l'entrada i sortida de la mercaderia en camions i passant per la ciutat complica tota l'operativa, va dir.
De moment, el 15 de setembre obriran la línia Gènova-Barcelona- Tànger, que reactivarà la connexió des del port barceloní amb el nord d'Àfrica en 22 hores, amb un vaixell nou, en el qual es primarà "el confort" dels passatgers, però on la mercaderia també tindrà un paper important.