Page 1 of 2
Programa sobre el metro de Nova York a La Sexta
Posted: Monday 25/06/2007 12:28
by metring
Per si algú el pot veure, avui a La Sexta, a les 13:30, fan un programa sobre Megaconstrucciones, que parlarà sobre el metro de Nova York. Espero haver avisat a temps! Intentaré veure'l mentre curro
Posted: Monday 25/06/2007 12:59
by Pere
Has avisat a temps, almenys per a mi
Posted: Monday 25/06/2007 15:50
by mikado
Espectacular¡¡¡
Sobretot la ultima mitja hora, quan han parlat del manteniment i de la reconstrucció després de l'11-S.
Gràcies Metring
Posted: Monday 25/06/2007 16:58
by metring
De res
Ha estat sensacional: l'explicació de com van reconstruir després del 11-S, el metro del futur, la construcció d'una nova estació sota del Gran Central, lo de que llançaven els trens vells al mar...
Posted: Monday 25/06/2007 17:22
by aim
Podeu fer un resum pels que no agafem La Sexta?
Posted: Monday 25/06/2007 18:02
by aarongilp
A mi m'han sobrat tantes comparacions amb altres metros i amb camps de futbol o illes de cases, apart de veure com 4 o 5 cops els renders de la nova terminal nord de metro (aquell que sortia l'estructura de color taronja).
Sobre un resum...bàsicament han parlat del Metro de New York així com de les dificultats tècniques de construcció que s'han anat trobant des de l'inici de les obres l'any 1900 fins ara, que volen construïr una línia sencera des de Long Island (que ara té ferrocarril per superfície, el LIRR) i han de perforar una espècie de granit que hi ha a sota l'illa de Manhattan que és molt dura.
Posted: Monday 25/06/2007 18:07
by mikado
La primera part ja ha quedat resumida (parlaven de la construcció del Metro de Nova York), la segona part ha estat dedicada a l'atemptat de l'11-S. Com van evacuar les estacions, que van fer després per recostruir-les i tal.
També a la segona part s'han dedicat a com es fan les tasques de manteniment de via i túnel amb els trens auscultadors (s'han ficat la vacil.lada de que fan la revisió del tercer carril que porta tensió amb raigs infra rojos) i també han fet esment de la conservació i manteniment del material rodant i de les noves adquisicions que en un futur hi seran rodant, així com els projectes de línies futures , l'aprofitament de línies existents ficant més trens i les mesures de seguretat en cas d'evacuació i incendi).
Han acabat amb el projecte d'un tren elevat o una espècie de mono - rail del tipus Acebillo de Bcn per N.Y.
Ahh per cert, m'ha impactat com es desfan dels vagons q no utilitzen, (sense soplete) directament al mar a fer d' escuts o arrecifes. Imagineu un vaixell carregat de 1000's devant de la Barceloneta empenyent-los amb una excavadora al mar
Posted: Monday 25/06/2007 18:39
by metring
Si, tot plegat molt ecològic, toma protocol de Kyoto!!
Re
Posted: Monday 25/06/2007 19:33
by Santfeliuenc
Hola,
aarongilp wrote:Sobre un resum...bàsicament han parlat del Metro de New York així com de les dificultats tècniques de construcció que s'han anat trobant des de l'inici de les obres l'any 1900 fins ara, que volen construïr una línia sencera des de Long Island (que ara té ferrocarril per superfície, el LIRR) i han de perforar una espècie de granit que hi ha a sota l'illa de Manhattan que és molt dura.
Fijáos en el metro de NYC... un metro en una ciudad vertebrada entre islas y ríos: Staten Island, Long Island, Manhattan, el Hudson... etc. Y encima creándose y ampliándose sin parar desde 1900, y con semidirectos, directos, 4 vías para que todo pueda discurrir...
En fin, para que luego aquí venga la gente poniendo pegas, todo tipo de excusas y problemas y quejándose de que el subsuelo de Barcelona "es que es muy complicado y puñetero" y no podemos hacer nada porque es que el nivel freático es muy jodidillo y claro, se puede hacer la ronda litoral para los coches porque no pasa nada pero si se propone una línea de metro o de ferrocarril, entonces no, que me hundo y me filtro.
:andaya
Oischhhhhhhhh!
Saludos,
Sergio
Posted: Monday 25/06/2007 20:30
by mikado
Ja sé que aquí no s'hauria de dir això i si és convenient prego als administradors que retirin aquest missatge però he trobat 9 entrades d'aquest programa sobre el Metro de N.York en aquella aplicació informàtica que té un asse com a símbol
. I crec que tothom m'entén.
Posted: Monday 25/06/2007 20:56
by metring
A les hores, si no ho dius explícitament, no crec que passi res
A més, crec que és un programa imprescindible per a nosaltres, els frikis metreros!
Re
Posted: Monday 25/06/2007 22:15
by Santfeliuenc
Hola,
Bueno siempre podemos decirlo de otra manera: "que no mires en el segundo cajón de la derechaaaaaa".
Saludos,
Sergio
Posted: Sunday 01/07/2007 17:14
by Denisuko
metring wrote:....llançaven els trens vells al mar...
lo més normal del món
, a mi també em va sorprendre aquesta actitud. No poden fer res amb el material del tren enlloc de llençarlo al mar????
Deixalles al fons del mar
Posted: Sunday 01/07/2007 18:10
by Guigui
Denisuko wrote:metring wrote:....llançaven els trens vells al mar...
lo més normal del món
, a mi també em va sorprendre aquesta actitud. No poden fer res amb el material del tren enlloc de llençarlo al mar????
Us asseguro que els trens en desús són del més inofensiu que hom pot trobar en el fons marí...
Posted: Sunday 01/07/2007 19:53
by Denisuko
Jo no dic que contamini, el que em refereixo es que perquè no li poden donar un altre ús? Política americana?
Diferències? Quines?
Posted: Sunday 01/07/2007 19:57
by Guigui
Denisuko wrote:Jo no dic que contamini, el que em refereixo es que perquè no li poden donar un altre ús? Política americana?
Home, entre l'ús que hi donen a Nova York i el que donen als 1000 a Ocsal, què vols que et digui...
Posted: Sunday 01/07/2007 21:50
by George85
Als vaixells al final de la seva vida útil se'ls enfonsa per a crear esculls naturals.
En principi, abans d'enfonsar-los, se'ls extreuen tots els elements contaminants.
Son molt útils per a la fauna i flora marina. Els ajuda a trobar un indret ideal on viure.
Re: Diferències? Quines?
Posted: Sunday 01/07/2007 23:59
by wefer
Guigui wrote:Home, entre l'ús que hi donen a Nova York i el que donen als 1000 a Ocsal, què vols que et digui...
Home, com a mínim el material a OCSAL es recicla i se li dóna un segon ús.
Llençar-lo al mig del mar, no crec que sigui la solució més ecològica, ni tan sols més lògica. Això sí, segurament és més barata.
La veritat és que amb aquest reportatge m'he quedat força sorprès del nivell de retard que porta la xarxa de Nova York respecte a la majoria de xarxes metropolitanes del món, sobretot les europees i les asiàtiques. És evident que ha estat el resultat d'una política de total abandonament i falta d'inversió durant molts anys.
M'ha fet gràcia, per això, que comentéssin els avenços tècnics que poc a poc es van incorporant, com si fóssin una gran cosa, quan la major part dels metros del món ja tenen aquests avenços des de fa molts anys.
També m'ha fet molt gràcia que "recordéssin" que tota aquesta nova tecnologia era possible gràcies a la investigació militar (cosa que no és certa), les heroïcitats de l'11 de setembre en aquella ciutat i la promesa que tornaran a tenir el millor sistema de transport públic del món (cosa que només s'ho creuen ells). també curiós que en els nous metros que apareixen com a innovadors, es veu ben clarament l'etiqueta de l'alemanya Siemens per tot arreu. Tot plegat, molt americà: fer creure al món que ells són els primers en tot i els millors, fins i tot en coses com aquesta en que la resta del món els porta diverses dècades d'avantatge
Innocència americana
Posted: Monday 02/07/2007 0:16
by Guigui
wefer wrote:M'ha fet gràcia, per això, que comentéssin els avenços tècnics que poc a poc es van incorporant, com si fóssin una gran cosa, quan la major part dels metros del món ja tenen aquests avenços des de fa molts anys.
[...]
Tot plegat, molt americà: fer creure al món que ells són els primers en tot i els millors, fins i tot en coses com aquesta en que la resta del món els porta diverses dècades d'avantatge
[OT] Això em recorda el que m'explica un company intèrpret, que fa alguns anys va treballar en una convenció on uns americans presentaven una "gran meravella tecnològica": un caixer automàtic que, a més de donar diners, també oferia la possibilitat de comprar entrades, bitllets de TP, etc. Quan els van explicar que aquí ja feia anys i panys que hi havia el Servicaixa, es van quedar glaçats, i van marxar amb la cua entre cames!
[/OT]
Posted: Monday 02/07/2007 2:14
by sigfrid440s
Los antiguos coches del metro de Nueva York se hundieron en un punto estrategico para la creación de arrecifes artificiales.
Existen imagenes de algun submarinista esperando a que el tren parta a 5Av Station....