La Generalitat impulsa el tramvia entre Montcada i la UAB amb connexió amb Renfe i FGC
La Generalitat licita l'estudi de la línia que connectarà Montcada, Ripollet, el nucli de Cerdanyola i el campus de la UAB. El servei enllaçarà amb les línies de tren de Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat, incloent-hi el futur túnel d'Horta ferroviari, i tindrà entre 12 i 18 parades.
Tramvia a Barcelona
Foto: ArxiuLa licitació, a través de l'empresa pública GISA, té un pressupost de 191.580 europs per a la realització de l'estudi informatiu i de 60.000 per a la redacció de l'estudi d'impacte ambiental .D'acord a la licitació, es preveu que la nova línia tramviària es desenvolupi entre la UAB i Montcada i Reixac, en una longitud aproximada de 10 km i tindrà de 12 a 18 parades, inclosos els intercanviadors amb FGC i Rodalies-RENFE.
El nou sistema de tramvia donarà servei als nuclis existents de Montcada, Ripollet i Cerdanyola, però també zones estratègiques com el Parc Tecnològic del Valllès, el futur Centre Direccional o el campus universitari i connectarà amb la xarxa de rodalies a les estacions de Cerdanyola, Cerdanyola Universitat i la de Montcada-Ripollet (corredor de Vic) o de Montcada-santa Maria (línia de Manresa), a més d'amb l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat en la UAB. A més, es preveu que connecti amb les actuacions futures del túnel de Montcada i el túnel d'Horta per connectar posteriorment amb la xarxa de transport públic de la ciutat de Barcelona.
La data límit de presentació d'ofertes per aquesta licitació és el 24 de febrer i la redacció ha d'estar enllestida als sis mesos de la seva adjudicació. L'estudi informatiu ha de presentar:
Estudis de mobilitat, amb dades proporcionades per l’ATM.
Simulacions de marxes i estudis de capacitat de transport de viatgers
Estudis funcionals i d’explotació tramviària en tots els escenaris possibles de connexió amb la xarxa de transport públic existent o previst.
Estudis econòmic-financers i de rentabilitat.
Estudi estructural de les infrastructures existents que resultin afectades.
Estudi de traçat
Definició funcional, dimensional i estructural de les diferents seccions tipus.
Estudi d’afeccions i adaptacions a les altres xarxes de transport, tant físiques com d’explotació.
Disseny funcional, arquitectònic i de l’equipament dels nous intercanviadors i noves estacions, amb accessibilitat per a PMR.
Restauració i urbanització de la superfície afectada per les obres
Mesures correctores d’impacte ambiental (sorolls i vibracions, integració paisatgística, hidrogeologia, etc) .
Ocupacions, serveis afectats i afeccions a tercers.
Estudi de sistemes, processos i fases constructives, i la seva afecció en superfície.
Proposta de desviaments de trànsit viari i ferroviari afectats (en l’espai i en el temps).
Dissenys d’instal.lacions associades al sistema tramviari (subestacions elèctriques i les seves connexions, tallers i cotxeres, etc) amb proposta d’ubicació en el territori, d’acord amb el planejament urbanístic vigent.
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia18539.html