Page 1 of 1
Fluxos mal calculats a les barreres del metro
Posted: Saturday 30/06/2007 19:44
by Guigui
A la barrera de Fontana hi deu haver un total de deu cancel·ladores, aproximadament. D'aquestes, només dues o tres són per sortir, mentre la resta és per entrar. TMB encara no s'ha adonat de que causa un coll d'ampolla, atès que l'afluència massiva es dóna quan surt la gent que ve d'un tren (o fins i tot de dos, si s'hi creuen), mentre l'entrada és sempre esglaonada?
Posted: Saturday 30/06/2007 19:57
by Fran-Ikarus
Això li passa a TMB per no contractar-me
http://transport.cat/viewtopic.php?t=1858
Jo, per un mòdic preu... adapto el simulador pel que calgui
Fotracaires al poder!
Posted: Saturday 30/06/2007 20:04
by Guigui
Fran-Ikarus wrote:Això li passa a TMB per no contractar-me
Conyeta a part, estic convençut de que entre tots els membres de Fotracat ens fem càrrec de l'ATM, DPTOP i diferents operadors i acabarem tenint una xarxa de TP per llepar-s'hi els dits.
Posted: Saturday 30/06/2007 20:32
by faristol
A L'estacio de Fontana la van cag...amb la reforma del vestibul, be per la ubicació d'escales i demes era forÇa dificil fer algo mes practic, pero abans desde l'escala mecanica de sortida es podia girar a l'esquerra cap al carrer Asturies, ara cal donar la volta per Gran de Gracia, abans amb aquesta sortida es desenbussava molta gent, ara hi ha una porta d'emergencia, que en un principi la obria la gent que volia sortir com SEMPRE cap el carrer Asturies, ara em sembla que fins i tot esta soldada, a sobre hi ha d'haber un bar i un quiosc nomes accesible desde el carrer, sembla mentida amb lo gran que es el solar i tant mal distribuit, perque crec que es de les poques estacions que el vestibul ocupa un solar sencer a peu de carrer, encara somio que algun dia distribueixin millor l'espai.
Posted: Saturday 30/06/2007 20:40
by liniadelRipollés
Les grans reformes, de moment, només les fa i les farà FGC.
Un exemple el tenim a Provença.
En obres l'intercanviador Sant Gervasi-Plaça Molina, que ha de permetre començar les obres de desmuntatge de Gràcia per deixar-la amb tres vies, sense columnes a les andanes i adaptada a PMR.
Nova platja de vies a Sarrià, amb andana central i tres vies.
faristol wrote:A L'estacio de Fontana la van cag...amb la reforma del vestibul, be per la ubicació d'escales i demes era forÇa dificil fer algo mes practic, pero abans desde l'escala mecanica de sortida es podia girar a l'esquerra cap al carrer Asturies, ara cal donar la volta per Gran de Gracia, abans amb aquesta sortida es desenbussava molta gent, ara hi ha una porta d'emergencia, que en un principi la obria la gent que volia sortir com SEMPRE cap el carrer Asturies, ara em sembla que fins i tot esta soldada, a sobre hi ha d'haber un bar i un quiosc nomes accesible desde el carrer, sembla mentida amb lo gran que es el solar i tant mal distribuit, perque crec que es de les poques estacions que el vestibul ocupa un solar sencer a peu de carrer, encara somio que algun dia distribueixin millor l'espai.
Re: Fotracaires al poder!
Posted: Saturday 30/06/2007 20:42
by liniadelRipollés
Sistemes de billetatge i blocatges per a mi, eh?
Guigui wrote:Fran-Ikarus wrote:Això li passa a TMB per no contractar-me
Conyeta a part, estic convençut de que entre tots els membres de Fotracat ens fem càrrec de l'ATM, DPTOP i diferents operadors i acabarem tenint una xarxa de TP per llepar-s'hi els dits.
Vestíbul de Fontana
Posted: Saturday 30/06/2007 20:42
by Guigui
Considerant la distribució actual del vestíbul de Fontana, ja seria una solució prou bona que inverteixin el nombre de portes d'entrada i sortida, per la qual cosa n'hi ha prou amb pitjar un botonet. La resta donarà més o menys murga, però considero que és prou satisfactori, tot i que tampoc costaria massa habilitar la sortida d'emergència com a accés directe des de les escales mecàniques.
Posted: Saturday 30/06/2007 20:52
by Fran-Ikarus
Ei, no! poca broma; que aquest programeta estava fet com a pràctica d'una assignatura de Simulació, i durant un temps vaig sospesar fer, com a Projecte de Final de Carrera, un sistema molt més genèric que permetés de definir qualsevol estació (incloent els trens que arriben/surten, les andanes, les escales, els accesos al carrer) per simular els fluxos de passatge.
Posted: Sunday 01/07/2007 16:27
by Denisuko
Si no recordo malament son 5 validadors d'entrada i 2 de sortida (sense comptar el PMR). Jo no ho trobo tan malament ja que a segons quines hores entra moltissima gent, potser estan mal calculats però els Agents que estan a l'estació no són els que decideixen quants fiquen per entrar i quants per sortir. A més que fiquen pocs perquè se sap que la sortida es molt més fluida que l'entrada.
Fontana: la realitat vista per un usuari
Posted: Sunday 01/07/2007 16:30
by Guigui
Denisuko wrote:Si no recordo malament son 5 validadors d'entrada i 2 de sortida (sense comptar el PMR). Jo no ho trobo tan malament ja que a segons quines hores entra moltissima gent, potser estan mal calculats però els Agents que estan a l'estació no són els que decideixen quants fiquen per entrar i quants per sortir. A més que fiquen pocs perquè se sap que la sortida es molt més fluida que l'entrada.
Doncs jo la faig servir relativament sovint, a qualsevol hora del dia (i de la nit), i mai m'he trobat amb la més mínima aglomeracioneta per entrar, però per sortir ja m'he hagut d'aturar.
I ja m'imagino que els agents que hi ha allí poc hi poden fer, però això no és impediment perquè es faci saber la situació a qui pugui fer-hi quelcom i obrar en conseqüència.
Re: Vestíbul de Fontana
Posted: Sunday 01/07/2007 17:06
by Denisuko
Guigui wrote:...tot i que tampoc costaria massa habilitar la sortida d'emergència com a accés directe des de les escales mecàniques.
I aniria molt millor, seria com a Catalunya L3 on per entrar són unes validadores i per sortir són unes altres.
Re: Vestíbul de Fontana
Posted: Sunday 01/07/2007 18:03
by Guigui
Denisuko wrote:Guigui wrote:...tot i que tampoc costaria massa habilitar la sortida d'emergència com a accés directe des de les escales mecàniques.
I aniria molt millor, seria com a Catalunya L3 on per entrar són unes validadores i per sortir són unes altres.
Considero, més aviat, que estaria millor mantenir operatives les sortides actuals del cantó Major de Gràcia, bàsicament per dos motius:
- El trasllat de les barreres a l'actual sortida d'emergència només desplaçaria el problema, però no l'eliminaria, causant, a més, retencions perilloses al capdamunt de l'escala mecànica.
- També cal preveure sortides des de les escales estàtiques.
Eureka!
Posted: Monday 09/07/2007 14:39
by Guigui
O bé és telepatia o bé aquest fòrum té més influència de la que ens pensem: avui, a Fontana, quatre barreres per sortir, dues per entrar i la de PMR (reversible).
)))3
Posted: Monday 09/07/2007 14:54
by Mortadel·lo
a hospital de sant pau, sortida dos de maig, hi ha només UNA per sortir, la resta són totes d'entrada...