Re-Obertura del Tren de Caldes: Rodalíes o Regionals-Exprès?
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Friday 15/06/2007 18:36
- Location: L´Hospitalet.
Re-Obertura del Tren de Caldes: Rodalíes o Regionals-Exprès?
Crec que ara sería un bon moment (perque les Rodalíes son en plè procès de noves imbversions i trapassos) per discutir si sería adient la re-obertura del Calderí a Mollet-Caldes per Palau de Plegamans, be com una línia mès de Rodalíes integrada i travesant Barcelona, be amb serveis Regional-Exprès origen i destinació l´Estació de França, be una barreja de totes dues coses, segons horaris i díes.
Si es fès, jo crec que sería un gran èxit, i descongestionaría molt la xarxa de carreteres de la zona.
Si es fès, jo crec que sería un gran èxit, i descongestionaría molt la xarxa de carreteres de la zona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Millor en rodalies
Si s'arriba a fer, el format més lògic seria de rodalies, ja que serviria poblacions mitjanes en un territori de densitat demogràfica relativament baixa. Amb un enllaç amb la línia orbital, encara guanyaria més importància.
Una altra qüestió seria el seu possible perllongament cap a St. Feliu de Codines (i potser fins a Moià, amb enllaç amb l'ETF), tot i que l'orografia en podria dificultar l'execució.
Una altra qüestió seria el seu possible perllongament cap a St. Feliu de Codines (i potser fins a Moià, amb enllaç amb l'ETF), tot i que l'orografia en podria dificultar l'execució.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Aquest tram seria l'ideal per una línia de tren-tramvia. La dispersió de la població (sobretot a Palau-solità i Plegamans) obligaria que si es fés en tren pur i dur o tingués masses parades relatitzant la velocitat o poques i serviria poca població.
Lo ideal seria una línia amb dos branques: des de Caldes seguir la C-59 fins travessar tot Palau. Un cop passat Palau hi hauria una branca que aniria a Mollet (ara només hi ha 1 bus a la setmana) on es podria connectar amb la C2, C3 i la orbital. D'altra banda hi hauria una segona branca que baixaria per el CIM, Santa Perpètua i fins a La Llagosta. A Santa Perpètua connectaria amb la C3 i orbital, i a la Llagosta amb la C2. Caldria estudiar que aquest material (tram-tren) continués sobre les vies de la C2 fins a Sagrera, Clot i baixar a l'estació de França per tenir connexió directa amb Barcelona.
El tram urbà de Caldes seria amb tramvia, partint de l'actual estació d'autobusos (i on era l'antiga del Calderí), en mode tramvia fins trobar la C-59, on passaria a ser una línia de tren normal i corrent (i que estés preparada per acollir material ferroviari convencional). Un cop arribés a Palau aniria paral·lel a l'antiga travessia de la carretera fent més o menys les mateixes parades (potser alguna menys) que l'actual bus de FYTSA Caldes-Barcelona. I un cop passat Palau plataforma ferroviària pura fins entrar a Mollet i Santa Perpètua, i d'allà tot tramvia. La branca de Santa Perpètua, des de la C-59, travessaria el polígon Urbasa en túnel per enmig del polígon, un cop sortís travessaria l'AP-7 amb un viaducte, travessaria el CIM en túnel (o casi bé, per els desnivells i per practicitat en viaducte) i un cop sortís a l'antiga carretera Sabadell-Mollet en superfície entraria a Santa Perpètua, on aniria per la carretera a la Florida i la Llagosta en superfície. Caldria travessar La Florida en túnel doncs no hi ha espai per l'actual carretera per fer plataforma segregada. I un cop travessada la Florida a l'altura de la rotonda de l'Intermaché entraria a La Llagosta en superfície per l'antiga N-152 fins després baixar a l'estació de la RENFE. Una possible prolongació de la línia, però, cap a Moià sí caldria plantejar-ho com a tren pur i dur, amb una estació per poble, però explotada amb els mateixos tram-trens de la línia (o amb trens pesats que circumval·larien Palau per una variant, i anirien a buscar directament la línia de Barcelona a Portbou seguint més o menys el traçat de la C-59)
A curt plaç, però, caldria que la Generalitat negociés amb FYTSA (Sagalés) per tal de posar un bus cada 10-15 minuts de Barcelona a Caldes, tant per carretera com per autopista, i cada 30 minuts a Sant Feliu de Codines i cada hora (cada 30 en hores punta) a Moià. A més de serveis cada 20-30 minuts de Caldes a Mollet. Un cop fet el tram-tren a Caldes, s'eliminarien els serveis d'autobús fins a Caldes i els que venen de Moià i Sant Feliu farien de llançadora fins a Caldes, continuant com fan ara alguns serveis fins a Granollers o inclús podrien continuar a Sabadell via Sentmenat.
Lo ideal seria una línia amb dos branques: des de Caldes seguir la C-59 fins travessar tot Palau. Un cop passat Palau hi hauria una branca que aniria a Mollet (ara només hi ha 1 bus a la setmana) on es podria connectar amb la C2, C3 i la orbital. D'altra banda hi hauria una segona branca que baixaria per el CIM, Santa Perpètua i fins a La Llagosta. A Santa Perpètua connectaria amb la C3 i orbital, i a la Llagosta amb la C2. Caldria estudiar que aquest material (tram-tren) continués sobre les vies de la C2 fins a Sagrera, Clot i baixar a l'estació de França per tenir connexió directa amb Barcelona.
El tram urbà de Caldes seria amb tramvia, partint de l'actual estació d'autobusos (i on era l'antiga del Calderí), en mode tramvia fins trobar la C-59, on passaria a ser una línia de tren normal i corrent (i que estés preparada per acollir material ferroviari convencional). Un cop arribés a Palau aniria paral·lel a l'antiga travessia de la carretera fent més o menys les mateixes parades (potser alguna menys) que l'actual bus de FYTSA Caldes-Barcelona. I un cop passat Palau plataforma ferroviària pura fins entrar a Mollet i Santa Perpètua, i d'allà tot tramvia. La branca de Santa Perpètua, des de la C-59, travessaria el polígon Urbasa en túnel per enmig del polígon, un cop sortís travessaria l'AP-7 amb un viaducte, travessaria el CIM en túnel (o casi bé, per els desnivells i per practicitat en viaducte) i un cop sortís a l'antiga carretera Sabadell-Mollet en superfície entraria a Santa Perpètua, on aniria per la carretera a la Florida i la Llagosta en superfície. Caldria travessar La Florida en túnel doncs no hi ha espai per l'actual carretera per fer plataforma segregada. I un cop travessada la Florida a l'altura de la rotonda de l'Intermaché entraria a La Llagosta en superfície per l'antiga N-152 fins després baixar a l'estació de la RENFE. Una possible prolongació de la línia, però, cap a Moià sí caldria plantejar-ho com a tren pur i dur, amb una estació per poble, però explotada amb els mateixos tram-trens de la línia (o amb trens pesats que circumval·larien Palau per una variant, i anirien a buscar directament la línia de Barcelona a Portbou seguint més o menys el traçat de la C-59)
A curt plaç, però, caldria que la Generalitat negociés amb FYTSA (Sagalés) per tal de posar un bus cada 10-15 minuts de Barcelona a Caldes, tant per carretera com per autopista, i cada 30 minuts a Sant Feliu de Codines i cada hora (cada 30 en hores punta) a Moià. A més de serveis cada 20-30 minuts de Caldes a Mollet. Un cop fet el tram-tren a Caldes, s'eliminarien els serveis d'autobús fins a Caldes i els que venen de Moià i Sant Feliu farien de llançadora fins a Caldes, continuant com fan ara alguns serveis fins a Granollers o inclús podrien continuar a Sabadell via Sentmenat.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Un bus a la setmana...
Entre un bus a la setmana i un tramvia hi ha un món!!!!
Realment, en aquests casos sçoc pardiari de millorar el transport públic però amb una mica de seny. Primer cal demostrar i/o crear demanda. Això es podria fer amb un serveui de bus, per exemple amb 4 o 5 sortides diàries. Això seria molt més barat que qualsevol tren o tramvia, i en canvi suposaria una millora infinita respecte a la situació actual.
Caldria estudiar, si té èxit, començar a millorar el servei amb carril bus, calçades exclusives, etc, i finalment, si s'arribés a justificar, fer-hi un tramvia o un tren.
Però vaja, passar d'un bus diari a un tren, és una mica surrealista.
Entre un bus a la setmana i un tramvia hi ha un món!!!!
Realment, en aquests casos sçoc pardiari de millorar el transport públic però amb una mica de seny. Primer cal demostrar i/o crear demanda. Això es podria fer amb un serveui de bus, per exemple amb 4 o 5 sortides diàries. Això seria molt més barat que qualsevol tren o tramvia, i en canvi suposaria una millora infinita respecte a la situació actual.
Caldria estudiar, si té èxit, començar a millorar el servei amb carril bus, calçades exclusives, etc, i finalment, si s'arribés a justificar, fer-hi un tramvia o un tren.
Però vaja, passar d'un bus diari a un tren, és una mica surrealista.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Danzig wrote:jo crec que millor començar amb un bus diari, que ara només hi ha un el dia de mercat a Mollet (dimarts), i després ja veuriem
Si us llegiu bé el meu missatge, proposo en primera fase posar un bus. Però amb un bus al dia o 4-5 busos al dia en aquest cas és condemnar aquesta línia al fracàs. El moviment entre l'eix de la riera de Caldes i Mollet és molt alt, i apostaria fort i posaria directament un bus cada 30 minuts des de bon començament. A partir d'aquí, anar incrementant si hi ha demanda i finalment es faria el tramvia. Cal recordar que seria una branca de la línia principal (Caldes-La Llagosta) i que si cal fer-la seria molt més senzill de fer doncs el tros a fer seria més aviat poc.wefer wrote:Un bus a la setmana...
Entre un bus a la setmana i un tramvia hi ha un món!!!!
Realment, en aquests casos sçoc pardiari de millorar el transport públic però amb una mica de seny. Primer cal demostrar i/o crear demanda. Això es podria fer amb un serveui de bus, per exemple amb 4 o 5 sortides diàries. Això seria molt més barat que qualsevol tren o tramvia, i en canvi suposaria una millora infinita respecte a la situació actual.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Home, si hi ha un bus a la setmana... tampoc deu ser tant alt el movimentUT596001 wrote:El moviment entre l'eix de la riera de Caldes i Mollet és molt alt, i apostaria fort i posaria directament un bus cada 30 minuts
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
De Caldes a Barcelona hi ha un autobus cada 30 minuts, pero a hores punta surt desdoblat, un per carretera i un per autopista.
On nomes hi ha un bus setmanal es de Caldes a Mollet, ja que els autobusos Barcelona - Caldes per autopista pasen rozan el terme municipal de Mollet sense aturar-se i els per carretera pasen pel poble del costat: Santa Perpetua.
Si un dia es fes un tramvia, rodalies, bus segregat, etc ... el normal es que enllaces amb les linies de rodalies C2, C3 a Mollet (Santa Rosa+ Sant Fost) o a Santa Perpetua+La Llagosta.
Per tant es un corredor d'alta frequencia pero en que entre 2 municipis nomes tenen 1 autobús setmanal.
Si un va en cotxe de Barcelona a Caldes, el normal es agafar la C33 i despres la C59 que pasa entre Santa Perpetua i Mollet seguint la ruta del antic FFCC Mollet Caldes.
On nomes hi ha un bus setmanal es de Caldes a Mollet, ja que els autobusos Barcelona - Caldes per autopista pasen rozan el terme municipal de Mollet sense aturar-se i els per carretera pasen pel poble del costat: Santa Perpetua.
Si un dia es fes un tramvia, rodalies, bus segregat, etc ... el normal es que enllaces amb les linies de rodalies C2, C3 a Mollet (Santa Rosa+ Sant Fost) o a Santa Perpetua+La Llagosta.
Per tant es un corredor d'alta frequencia pero en que entre 2 municipis nomes tenen 1 autobús setmanal.
Si un va en cotxe de Barcelona a Caldes, el normal es agafar la C33 i despres la C59 que pasa entre Santa Perpetua i Mollet seguint la ruta del antic FFCC Mollet Caldes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cal una perspectiva integrada del TP
Tornem a la història de sempre: el TP ha de ser concebut en la seva totalitat, no cada línia o cada mode per separat. Així no sortirem de la situació actual, on cadascú fa la guerra pel seu compte i no col·labora, en primer lloc, perquè no volen perdre negoci (cosa legítima) i, en segon, perquè no hi ha cap administració que ho faciliti.
En el cas de Caldes, no es tracta de si fem freqüències tal a la línia qual sinó quanta gent transita per l'eix en qüestió i cap on va. Un cop s'hagi determinat això, caldrà adaptar-hi l'oferta, ja sigui amb serveis directes a Barcelona, amb serveis via Mollet, amb línies que enllacin amb Rodalies o amb una combinació de tot pelgat. Només així serà possible atreure els conductors de cotxe al TP perquè només així s'estalviaran maldecaps per cues, aparcaments, peatges, avaries, accidents, etc.
I no em cansaré de repetir-ho: quan agafarà l'ATM el brau per les banyes i actuarà a fons per millorar el TP de tota la RMB?
En el cas de Caldes, no es tracta de si fem freqüències tal a la línia qual sinó quanta gent transita per l'eix en qüestió i cap on va. Un cop s'hagi determinat això, caldrà adaptar-hi l'oferta, ja sigui amb serveis directes a Barcelona, amb serveis via Mollet, amb línies que enllacin amb Rodalies o amb una combinació de tot pelgat. Només així serà possible atreure els conductors de cotxe al TP perquè només així s'estalviaran maldecaps per cues, aparcaments, peatges, avaries, accidents, etc.
I no em cansaré de repetir-ho: quan agafarà l'ATM el brau per les banyes i actuarà a fons per millorar el TP de tota la RMB?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Fa 2 anys la carretera C-1415a de Castellar a Sentmenat gairebé fregava l'embús a les hores punta i el número d'autobusos que hi havia era... 0.wefer wrote:Home, si hi ha un bus a la setmana... tampoc deu ser tant alt el movimentUT596001 wrote:El moviment entre l'eix de la riera de Caldes i Mollet és molt alt, i apostaria fort i posaria directament un bus cada 30 minuts
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Lo mateix que passa amb la de Sallent a Callús
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
·De Santpedor a Callús: 1 autobus al dia els dies escolars i els diumenges.
·De Callús a Santpedor: Res de res:
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.pl?1342
·De Santpedor a Santa Anna Claret (mig cami entre Santpedor i Sallent) i viceversa: 1 autobus al mes: http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.pl?1345
·De Santpedor a Sallent: Autobus: Res de res. Tren: 2 o 3 cops a l'any.
·De Callús a Santpedor: Res de res:
http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.pl?1342
·De Santpedor a Santa Anna Claret (mig cami entre Santpedor i Sallent) i viceversa: 1 autobus al mes: http://195.214.44.143/cgi-bin/horaris.pl?1345
·De Santpedor a Sallent: Autobus: Res de res. Tren: 2 o 3 cops a l'any.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N2
- Posts: 13
- Joined: Sunday 21/01/2007 16:34
- Location: Tocant els tèrmics del serbomotor
Code: Select all
Crec que ara sería un bon moment (perque les Rodalíes son en plè procès de noves imbversions i trapassos) per discutir si sería adient la re-obertura del Calderí a Mollet-Caldes per Palau de Plegamans, be com una línia mès de Rodalíes integrada i travesant Barcelona, be amb serveis Regional-Exprès origen i destinació l´Estació de França, be una barreja de totes dues coses, segons horaris i díes.