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Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?

Posted: Thursday 12/07/2007 20:34
by oscar440
Me gustaría saber en qué año se cerró al tráfico ferroviario la estación de Renfe en Poblenou, si además alguien me dijese el último tren y servicio comercial, sería ya excelente...

En el año 1992, cuando las Olimpiadas, ya no quedaba nada de la traza ferroviaria que iba desde Estación de Francia a Badalona por el Pueblo Nuevo, y que era la ruta utilizada por los trenes que salían desde la estación de Francia en dirección a la costa del Maresme. Esa estación de "cercanías" de la estación de Francia fue derrumbada y se construyó un párking, a la vez que la otra zona de la estación era reformada.

En fin, no me quiero poner nostálgico, recuerdo cantidad de viajes desde esa estación de "cercanías" que estaba en el ala sur de la Estación de Francia hacia las playas del maresme, yo hacía los viajes con unidades "suizas" de la serie 436, aún con el esquema verde/plateado, y por entonces se pasaba por la estación de Poblenou, y de ahí a Sant Adrià del Besòs. Toda esa zona cambió mucho a raiz de las Olimpiadas del 92, así que supongo que las obras y el cierre de Poblenou empezaría hacia finales de los 80 o como mucho en 1990...

Salutacions.

El 1989, em sembla

Posted: Thursday 12/07/2007 23:11
by Guigui
Si mal no recordo, el tancament es va fer el 1989. També recordo aquests viatges en Suïsses o 440 amb esquema antic (blau amb franja groga), i que sempre passàvem per una estació amb un rètol vetust que deia Bogatell. Per cert, que mai no recordo haver-hi fet parada; els trens sempre anaven directes de l'Estació de Rodalies a St. Adrià.

Per cert, us sonarà grotesc, però des del canvi de traçat em sembla que només he agafat la línia del Maresme un sol cop.

Posted: Thursday 12/07/2007 23:56
by Vox
Jo tambè crec que va ser al 1989. De fet ho he llegit més d'un cop.

Quins records... Arribar a BCN per l'EdF i tornar a Badalona tot veient les 440 i les 438 verdes o les taronjes desde fora ,ateix de l'EdF, doncs l'estació estava a l'aire lliure :'(

Vox

Posted: Friday 13/07/2007 11:39
by sanlucar-playa
Bogatell era estación de mercancías, servía como auxiliar de Barcelona-Término, Pueblo Nuevo y el Puerto. En Bogatell no paraban trenes de viajeros, pero en Pueblo Nuevo sí paraban algunos.

Posted: Friday 13/07/2007 11:55
by oscar440
Ok, gràcies per les vostres respostes. Ja m´ho imaginava que el tancament deuria ser abans de l´any 1990. A Poblenou sí que s´aturaven els trens. A la portada d´una revista Carril hi surt una unitat 440 amb el color blau original aturada a Poblenou.

Salutacions.

Posted: Thursday 19/07/2007 1:33
by sigfrid440s
Fins 2002 (aprox) encara quedaven restes ferroviaries entre el riu besos i l'atual diagonal mar. Em vaig assabentar massa tard, el Forum ja s'ho havia carregat tot.

Posted: Sunday 23/09/2007 14:14
by Rafa Monty
I Algú te fotos de les seves antiges instalacions?, Edifici, Cartells, Façana, etc, etc, etc... :idea:

Posted: Sunday 23/09/2007 23:18
by davidbarna
He mirat les dades de passatgers, i sembla que la deurien tancar a finals de 1988 (o com a mínim, la van tancar com a estació).

Com a curiositat, dir-vos que fou utilitzada l'any 1988 per 33.224 persones. Els mesos amb més trànsit eren els de juliol (4.611) i agost (3.495), suposo per la gent que l'agafava a l'Estació de França i anava a la platja (o hi tornava).

Posted: Sunday 23/09/2007 23:27
by Bodi10
Estació del Poblenou? :o Buff jo vaig néixer al 89, així que tot això del que parleu em sona molt estrany. :x A veure si algú té alguna fotografia d'aquesta línia del Maresme...

Adéu!

Posted: Monday 24/09/2007 0:13
by Fran-Ikarus
Diría que si consultas las tres revistas Carril del año 1989, en alguna de las tres aparece la reseña, seguro.

Yo creo que las tengo, fotocopiadas (¡anatema!), así que si nadie te lo mira antes ya lo haré yo cuando tenga algún rato para buscarlas.

Posted: Monday 24/09/2007 13:56
by nooiler
Inauguració al 1933 de l'estació de Sant Adrià

Image

440 al Poblenou en 1989 fent un dels últims serveis (Cortesia de Wefer)

Image

:bua

Posted: Tuesday 25/09/2007 18:32
by Alfredo_21
Yo soy del 85 y quizas siendo pequeñito he ido por ahí, pero no me acuerdo.
Lo que si recuerdo es ver unas vías de tren cuando conectaron la Rambla Prim con las Rondas de Barcelona, poco despues que se inaugurarán. Más o menos cruzaban la rambla Prim donde antes acababa la Avenida Diagonal que en aquellos entonces no era más que una callejuela cuando se unía la Rambla.
Las tengo en la memoria , porque siempre que íbamos con el coche, parecía que las vías estuvieran bastante rebajadas en relación a la altura del asfalto, con lo que parecia que pasabas un surco. Tambien recuerdo que esas vías se metían hacia al descampado de lo que hoy es Diagonal Mar. ¿Podrian ser la antgua linea C1?

Posted: Tuesday 25/09/2007 21:29
by davidbarna
Alfredo_21 wrote:Yo soy del 85 y quizas siendo pequeñito he ido por ahí, pero no me acuerdo.
Lo que si recuerdo es ver unas vías de tren cuando conectaron la Rambla Prim con las Rondas de Barcelona, poco despues que se inaugurarán. Más o menos cruzaban la rambla Prim donde antes acababa la Avenida Diagonal que en aquellos entonces no era más que una callejuela cuando se unía la Rambla.
Las tengo en la memoria , porque siempre que íbamos con el coche, parecía que las vías estuvieran bastante rebajadas en relación a la altura del asfalto, con lo que parecia que pasabas un surco. Tambien recuerdo que esas vías se metían hacia al descampado de lo que hoy es Diagonal Mar. ¿Podrian ser la antgua linea C1?
Quan es va aixecar la línia de la costa, l'any 89, es va deixar un petit tram per comunicar la fàbrica de la Macosa (més o menys on ara hi ha Diagonal Mar) amb la via general. La Macosa va funcionar allà fins a primers dels noranta quan juntament amb La Maquinista van marxar a les noves instal·lacions de Santa Perpètua. Suposo que deuria ser en aquella època (amb les rondes ja acabades), que deuries veure aquest pintoresca imatge.

Posted: Wednesday 26/09/2007 13:10
by Trytasa Baldaquino
sí, jo vivia a la zona i recordo a principis dels 90 -just quan van portar el pont de les Glòries- aquestes vies, que creuaven Prim per darrera de la cotxera de Levante y s'endisaven a la Macosa. Estaven en desús, ja que estaven envoltades d'herbes, però també recordo quan passavem amb el cotxe que es notava molt el clonc-clonc de passar per sobre.

Posted: Wednesday 26/09/2007 19:20
by pol
En realitat si que queda una resta d'aquesta linea, a l'escola Vila Olímpica ( on vaig fer primaria) hi ha una placa on possa: ferrocaril esatció de frança-mataró i un dibuix. Un cop en a la van aixecar, i a sota hi havia un tros de via. :D :D

quant pugi li faig una foto

Posted: Sunday 30/09/2007 19:32
by davidbarna
La data exacte del tancament fou el 28 de maig de 1989 (consultat a Carril).

Posted: Monday 01/10/2007 13:06
by oscar440
davidbarna wrote:La data exacte del tancament fou el 28 de maig de 1989 (consultat a Carril).
Gràcies per la teva resposta... ;)

Salutacions.

Posted: Monday 01/10/2007 15:05
by josep_maria
Estic llegint apassionadament tot el que expliqueu i per el que respecta a l'estació antiga de Poble Nou, tinc que dir que jo quan era petit per anar a Badalona, sempre la veia, però es clar son coses que quan ets un nen no en fas cas, i sempre m'ha quedat el dubte de per on anava i discorria aquesta línia fins arribar a Sant Adrià.
Gràcies als vostres comentaris en aquest i altres post linkats al mateix, he pogut saber-ho i us estic molt agraït, ja que son curiositats que sempre vols acabar sabent.
Una altre per si algu m'ho pot aclarir, gràcies avançades, és el tema dels quilòmetres de la R1, ja que quan gira venint per la via del triangle, els indicadors indiquen 3.0, 3.2 i al girar i passar el pont metàlic ja des del mateix semàfor i abans de l'andana ja consta 5.8 hectòmetre amunt hectòmetre aball. Aquest km. (els que figuren a partir de Sant Adrià) ¿venen del ramal anterior (la de EDF i Poble Nou) ? :x

Per lògica, sí

Posted: Monday 01/10/2007 15:20
by Guigui
josep_maria wrote:Una altre per si algu m'ho pot aclarir, gràcies avançades, és el tema dels quilòmetres de la R1, ja que quan gira venint per la via del triangle, els indicadors indiquen 3.0, 3.2 i al girar i passar el pont metàlic ja des del mateix semàfor i abans de l'andana ja consta 5.8 hectòmetre amunt hectòmetre aball. Aquest km. (els que figuren a partir de Sant Adrià) ¿venen del ramal anterior (la de EDF i Poble Nou) ? :x
No t'ho sé dir amb dades fonamentades, però per lògica diria que sí. Correspon a la línia de 1848.

Re: Quan va tancar l´estació de Renfe de Poblenou?

Posted: Saturday 07/02/2009 20:31
by metring
Un article de l'hemeroteca de la Vanguardia, a on es parlava de quan es va decidir el tancament de la línia del Poble Nou:

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 09-015.pdf
Renfe aprobó
la supresón de
la línea de Poble
Nou de Barcelona.

El consejo de administra-
ción de Renfe aprobó ayer la
supresión de las líneas férreas
que atraviesan el barrio de
Pueblo Nuevo, de Barcelona,
aspecto que se considera fun-
damental para la ubicación
de la villa olímpica de cara a
los Juegos Olímpicos de 1992.
Con la supresión de este
tramo, la ciudad recuperará
40 hectáreas de la franja del
litoral que, según el antepro-
yecto olímpico, constituirían
una zona ideal para la instala
ción de la villa olímpica, y supondrá,
según los técnicos
municipales, que Barcelona
salve una de las barreras que
la separaban del mar.
Al suprimir esta línea ferroviaria
la vía que quedará
de entrada y salida de Barcelona.
Su vertiente norte
será la del interior. por el llamado
tramo de “la pera, en—
tre la estación de Francia y la
plaza de las Glorias. que será
soterrado en un tramo.
Asimismo. está previsto
eliminar otras instalaciones
ferroviarias colindantes,
como son las terminales de
mercancías y las cocheras del
tren Talgo. Estos proyectos
están incluidós en el progra
ma de actuaciones de la Dirección
General de Enfraes—
tructuras del Ministerio de
Transportes, Comun icacio
nes y Turismo.
La terminal de mercancia
de la zona de Bogatell y Pueblo Nuevo,
que ocupa más de
20 hectáres, podría ser trasla-
dada a La Llagosta y según
fuentes de Renfe, esta opera
ción Tiene un coste estimado
de unos 1 .000 millones de pesetas.
Las cocheras del Talgo.
situadas junto a la antigia es-
tación de Pueblo Nuevo, podrían
ser trasladadas a Can
Tunis; el coste de esta operación
se estima en 800 millones
de pesetas.
Una actuación complementaria será la instalación
de un nuevo mando visualizado
de señalización