Nou metro a la L3
Posted: Friday 13/07/2007 9:49
Hola, companys, he trobat aquesta noticia a la web del metro que us pot interessar.: http://www.tmb.net/common/premsa/MuestraHTML
Segurament l'agafare algun dia ja que la L3 l'agafo sovint i ja explicaré com es.
Demà entra en servei a la línia 3 de metro el primer tren 3000 remodelat
● Els vagons s’han renovat interiorment i s’han interconnectat entre si, per donar més capacitat i confort als usuaris
Demà començarà a circular amb passatgers per la línia 3 de metro (Zona Universitària - Canyelles) el primer tren de la sèrie 3000 que ha estat sotmès a una reconfiguració i completa remodelació interior per millorar-ne el confort i la fiabilitat.
Aquest tren, que ha servit de prototip per al programa d’actualització del material mòbil de la línia 3, entra en servei després de completar de manera satisfactòria el període de proves. Exteriorment es distingeix pel frontal de color vermell, i a l’interior, pels seients en posició lineal i en tons blaus, i pels passadissos d’intercomunicació entre cotxes. S’assemblen, doncs, als nous trens de les sèries 5000, 6000 i 9000 que s’estan incorporant al metro de Barcelona.
Frontal, passadís d’interconnexió entre cotxes i espai per a a PMR en el tren reformat
La línia 3 disposa de 18 trens de la sèrie 3000, construïts per CAF, MTM, Macosa i Cenemesa entre els anys 1986 i 1988. Al cap de 20 anys, es feia aconsellable una completa reforma de l’interior que els permeti continuar donant servei en les millors condicions de seguretat, capacitat i confort fins al final de la seva vida útil.
Dins del programa de remodelació, se sotmet els trens 3000 a les operacions següents:
Reparar les caixes, pintar-les per dins i per fora
Substituir terres i vidres
Crear un espai reservat a persones amb mobilitat reduïda
Canviar els mecanismes d’obertura i tancament de portes
Instal·lar videovigilància a l’interior dels cotxes
Canviar els seients, que estaven col·locats en “compartiments” de dos contra dos, i alinear-los amb el respatller contra les parets laterals
Construir passadissos d’intercomunicació dins dels trens, de manera que quedin un grup de tres cotxes i un altre de dos, perquè els passatgers es distribueixin de manera més homogènia
Amb el canvi de la configuració de seients i el passadís d’unió entre els cotxes s’aconsegueix un augment de capacitat del 12% en cada tren.
El 12% del preu d’un tren nou
La remodelació té un cost d’uns 680.000 euros per unitat, equivalent aproximadament a un 12% del valor d’un tren nou. L’empresa que porta a terme els treballs, la firma lleidatana Tradinsa, ha lliurat fins ara les dues primeres unitats reformades (la que demà entra en servei i una altra que està en la fase de proves). La resta aniran sent retirades i reformades de manera progressiva al llarg dels pròxims anys, fins a completar les 18 unitats el 2010.
De manera paral·lela s’està remodelant, als tallers de Sagrera, la primera unitat de la sèrie 4000, amb característiques molt semblants a la 3000 però d’ample ibèric, ja que es va dissenyar per a la línia 1. D’aquests trens n’hi ha 24, que també seran tots reconfigurats i reformats interiorment.
Barcelona, 12 de juliol de 2007
Segurament l'agafare algun dia ja que la L3 l'agafo sovint i ja explicaré com es.
Demà entra en servei a la línia 3 de metro el primer tren 3000 remodelat
● Els vagons s’han renovat interiorment i s’han interconnectat entre si, per donar més capacitat i confort als usuaris
Demà començarà a circular amb passatgers per la línia 3 de metro (Zona Universitària - Canyelles) el primer tren de la sèrie 3000 que ha estat sotmès a una reconfiguració i completa remodelació interior per millorar-ne el confort i la fiabilitat.
Aquest tren, que ha servit de prototip per al programa d’actualització del material mòbil de la línia 3, entra en servei després de completar de manera satisfactòria el període de proves. Exteriorment es distingeix pel frontal de color vermell, i a l’interior, pels seients en posició lineal i en tons blaus, i pels passadissos d’intercomunicació entre cotxes. S’assemblen, doncs, als nous trens de les sèries 5000, 6000 i 9000 que s’estan incorporant al metro de Barcelona.
Frontal, passadís d’interconnexió entre cotxes i espai per a a PMR en el tren reformat
La línia 3 disposa de 18 trens de la sèrie 3000, construïts per CAF, MTM, Macosa i Cenemesa entre els anys 1986 i 1988. Al cap de 20 anys, es feia aconsellable una completa reforma de l’interior que els permeti continuar donant servei en les millors condicions de seguretat, capacitat i confort fins al final de la seva vida útil.
Dins del programa de remodelació, se sotmet els trens 3000 a les operacions següents:
Reparar les caixes, pintar-les per dins i per fora
Substituir terres i vidres
Crear un espai reservat a persones amb mobilitat reduïda
Canviar els mecanismes d’obertura i tancament de portes
Instal·lar videovigilància a l’interior dels cotxes
Canviar els seients, que estaven col·locats en “compartiments” de dos contra dos, i alinear-los amb el respatller contra les parets laterals
Construir passadissos d’intercomunicació dins dels trens, de manera que quedin un grup de tres cotxes i un altre de dos, perquè els passatgers es distribueixin de manera més homogènia
Amb el canvi de la configuració de seients i el passadís d’unió entre els cotxes s’aconsegueix un augment de capacitat del 12% en cada tren.
El 12% del preu d’un tren nou
La remodelació té un cost d’uns 680.000 euros per unitat, equivalent aproximadament a un 12% del valor d’un tren nou. L’empresa que porta a terme els treballs, la firma lleidatana Tradinsa, ha lliurat fins ara les dues primeres unitats reformades (la que demà entra en servei i una altra que està en la fase de proves). La resta aniran sent retirades i reformades de manera progressiva al llarg dels pròxims anys, fins a completar les 18 unitats el 2010.
De manera paral·lela s’està remodelant, als tallers de Sagrera, la primera unitat de la sèrie 4000, amb característiques molt semblants a la 3000 però d’ample ibèric, ja que es va dissenyar per a la línia 1. D’aquests trens n’hi ha 24, que també seran tots reconfigurats i reformats interiorment.
Barcelona, 12 de juliol de 2007