Cacau a Sagrada Família pels autocars
Posted: Wednesday 18/10/2006 10:23
by metring
Del 20 minutos:
Vecinos de la Sagrada Família se rebelan contra los autocares
FEDE CEDÓ. 18.10.2006
Recogen más de 300 firmas contra la aglomeración de autobuses turísticos en torno al templo de Gaudí. Critican que la Urbana no multa a los infractores, que invaden los pasos para peatones.
Se les ha acabado la paciencia. Lo que debía ser una molestia puntual de un par de meses, anunciada por el regidor de Turisme, Jordi Portabella, se eterniza.
Ante el mutismo consistorial a sus reproches, los vecinos han decidido promover una recogida de firmas en protesta por la aglomeración de autocares en la plaza de la Sagrada Família. Ya cuentan con más de 300 adhesiones.
«Taponan los carriles, impiden el paso de peatones y mantienen los motores en marcha para tener aire acondicionado», explica Joan Molina, uno de los afectados.
«Avisar a la Policía es inútil» indican, ya que «a parte de molestarse, declinan multar a los infractores porque dicen que al ser extranjeros no pagan las sanciones». Mientras los afectados desgranaban ayer múltiples anécdotas, un autocar con matrícula francesa estacionaba en doble fila frente al templo, ignorando las sonoras protestas de los conductores atrapados en un embudo de tráfico.
Un problema añadido es la elevada contaminación que provocan los autocares. «Los vecinos del entresuelo o los bajos deben estar con las ventanas cerradas para no respirar los gases». Una solución rápida, como exigen en la carta que enviarán al Consistorio, «es colocar carteles prohibiendo mantener motores encendidos».
Al detectar a una pareja de agentes de la Guàrdia Urbana, un vecino de la plaza Sagrada Família bajó de su domicilio a dar aviso de las constantes infracciones de los grandes vehículos. La pareja de agentes, lejos de sacar el bloc de denuncias, a punto estuvo de detener al vecino por haber salido de casa sin el DNI.
Posted: Wednesday 18/10/2006 23:00
by wefer
Homeeee!!! Doncs aquest tema em sona una mica, més que res perquè visc a davant
Suposo que sóc un d'aquests "vecinos", encara que jo no he signat enlloc.
El problema dels auticars fa anys que dura. Que jo recordi, deu fer com uns 20 anys com a mínim. Les solucions que s'han provat han sigut moltes... i cap ha funcionat.
És divertit veure com, en els periodes que hi ha hagut més pressió policial, la única cosa que han aconseguit és que els autobusos es reparteixin estacionats en doble fila pels carrers de tot el barri. Actualment la Guàrdia Urbana (la poca que encara existeix) es veu totalment desbordada i opta per passar força del tema, més que res perquè no saben què fer. S'havia provat fer aparcaments per autocars en altres llocs de la ciutat, més o menys propers, però no varen tenir cap èxit.
Al final, els autocars sempre acaben aparcant al carril bus del c/ Mallorca, per on "només" hi passen 10 línies de Bus... suma-li els busos turístics que bloquegen el c/Sardenya, el trànsit propi dels principals carrers de l'Eixample, etc, etc. El centre de Calcuta és un paradís de tranquil·litat comparat amb aquesta zona un matí qualsevol
Ara, volen fer un aparcament soterrat a la Plaça Gaudí, amb capacitat per una quinzena d'autocars, però això no solucionarà el tema ja que al matí a vegades es poden acumular el doble de vehicles al voltant del Temple.
No costa tant...
Posted: Thursday 19/10/2006 9:48
by JaMiRo!
Hola!
Tant costarà obligar els autobusos a aparcar a la zona del Fòrum de les Cultures i fer que la gent agafi el Transport Públic?
Em sembla que fer un Maresme-Fòrum>La Pau (L4 Metro FMB) i un La Pau>Sagrada Família (L2 Metro FMB) no hauria d'ésser gaire traumàtic pels turistes
. Collons, que jo m'he patejat Roma i quan estava cansat, metro al canto; no m'han portat de lloc a lloc en autocar...
Però no, hi ha d'haver turistes que cal deixar de porta a porta...
Salut!
Posted: Thursday 19/10/2006 15:01
by wefer
El problema és que molts volen fer la visita sense perdre un minut. Pensa que, per exemple, els japonesos fan tota Europa ne 15 dies... i la majoria de turistes europeus visiten BCN en un dia, com un complement a les seves vacances a la costa. Vaja, que van a "toc de pito" i l'únic que importa és visitar-ho tot com més ràpid millor.
De fet, recordo haver vist japonesos visitant la Sagrada Família sense baixar de l'autocar, fent les fotos des de dins (dubto que els sortís res)
Dinamita...
Posted: Thursday 19/10/2006 16:19
by JaMiRo!
Hola!
Llavors potser caldria dinamitar aquest tipus de turisme...
Mai entendré això. Amb la de coses que hi ha per fer a qualsevol ciutat europea tipus Barcelona, Madrid, París, Londres, etc.
Salut!
Posted: Saturday 14/07/2007 19:36
by sortrens
Pues a mi m'agrada aquesta solució!!! Cal fer aquest aparcament per el autocars i així baixar el fluix de cotxes i trànsit de la zona,
Re: Barcelona vol alliberar d’autocars els voltants de la Sa
Posted: Saturday 14/07/2007 20:42
by wefer
abegot wrote:Rosselló, Mallorca, Provença... qualsevol que visqui als voltants de la Sagrada Família sap que una munió d'autocars (que s'intensifica durant l'estiu) reposa pels carrers esperant que els turistes tornin
Aish, què m'han de dir a mi, que fa anys que ho pateixo, i cada vegada va a pitjor...
abegot wrote:L'Ajuntament de Barcelona ha anunciat que vol descongestionar la zona i que habilitarà un solar "si pot ser al juliol, millor que a l'agost" amb capacitat per a 23 autocars en un solar que hi ha entre els carrers de Cartagena i Consell de Cent.
No pot estar "entre " aquests dos carrers, perquè són perpendiculars. Potser vol dir que està vora la intersecció.
Igualment, la zona queda bastant lluny de la Sagrada Família
abegot wrote:Per tant, l'Ajuntament de Barcelona vol descongestionar l'àrea portant els autocars a un solar vigilat, i de pagament, al costat de la plaça de les Glòries.
Poposta que surt cada any des de fa uns 20 anys. S'han provat solars al voltant de Glòries, al voltant de la part de dalt del c/ Marina, etc. Tots fracassen perquè són massa lluny de la Sagrada Família, però l'Ajuntament continua marejant la perdiu, any rera any, perquè sembli que fan alguna cosa.
I a prop del Temple, no hi ha cap solar, tot són edificis sense cap espai lliure.
abegot wrote:Es calcula que, cada dia, uns 150 autocars s'aturen davant del Temple i aquest volum no agrada gens ni mica els veïns que s'han queixat en més d'una ocasió. De moment, Escarp recorda que hi ha una patrulla de la Guàrdia Urbana
jajajajajaja...
una patrulla de la Guàrdia Urbana lluitant contra 150 autocars, més de 10.000 turistes diaris, unes quantes dotzenes de carteristes, parades de souvenirs i venedors i restaurants per tot arreu que ocupen la via pública com els dóna la gana, turistes que no respecten l'espai públic (he arribat a veure grups que acampen amb tendes de campanya al mig de la plaça per dormir)... Déu n'hi do. Si ni amb una vintena d'agents donarien l'abast a regular aquest caos diari, i l'Ajuntament posa només dos agents. Increïble.
abegot wrote:L'Ajuntament segueix estudiant la possibilitat de fer un aparcament soterrat sota l'avinguda Gaudí i, de fet, ja està encarregat un estudi de mobilitat. Aquesta solució, però, no agrada els veïns.
(coi de periodistes) A sota de l'avinguda Gaudí no hi ha previst fer res de res, bàsicament perquè ja està ben foradada. La L5 i la L2 del metro, l'estació fantasma de Gaudí i fins i tot un aparcament públic a la part de dalt.
On sí es parla de fer un aparcament és a la
Plaça de Gaudí (la del llac), però bàsicament per a autocars, no pas per veïns. El problema és que encara que es fes, cosa que obligaria a carregar-se la plaça de Gaudí, l'aparcament no podria encabir ni una quarta part dels autocars, essent optimista.
Estudien ubicar un pàrquing d'autocars sota Diagonal-Marina
Posted: Thursday 26/03/2009 12:03
by metring
http://www.que.es/barcelona/20090326090 ... ocars.html
Estudien ubicar un pàrquing per a autocars sota la Diagonal amb Marina
Anna Cabeza
26 de marzo de 2009.
Les places de la Hispanitat i Pablo Neruda, a l'Eixample dret, podrien acollir un aparcament soterrat pels autocars que porten els turistes a la Sagrada Família.
L'empresa municipal B:SM, que veu amb bons ulls la proposta, està elaborant un informe tècnic des de fa dos mesos i confia en tenir-lo enllestit abans de l'estiu.
Una part de l'aparcament seria per a vehicles privats i funcionaria amb places rotatòries i fixes. Si el projecte tirés endavant, es tardaria més de dos anys a construir l'equipament.
L'associació de veïns de la Sagrada Família va proposar la idea al districte, que ha donat el seu vistiplau, per descongestionar la densitat de vehicles a peu del temple de Gaudí.
Característiques de l'equipament
El pàrquing seria més complicat de construir que un normal per l'alçada dels autocars i perquè caldria més espai per encotxar-los i desencotxar-los. A més, les rampes d'accés haurien de ser més espaioses. Un aparcament soterrat normal requereix uns dos anys d'obres.
Un equipament per a autocars encara necessita més temps per les dificultats tèniques. L'aparcament quedaria situat a només 200 metres dels peus del temple modernista, un trajecte d'uns cinc minuts que els turistes haurien de fer a peu.
La construcció d'aquest aparcament podria estar condicionada pels canvis que vinguin de la reforma de l'avinguda Diagonal, que ha de dur-se a terme en els pròxims anys.
Un nus viari complicat
Les places de la Hispanitat i Pablo Neruda es troben als encreuaments dels carrers Lepant, Marina, Aragó, Sardenya Consell de Cent, Enamorats i avinguda Diagonal.
Més de 120 autocars estacionen als voltants del temple modernista Els veïns de la Sagrada Família, que estan lluitant fort per la construcció d'aquest aparcament, expliquen que cada dia passen i s'estacionen més de 120 autocars a l'illa de la Sagrada Família.
Amés de congestionar el trànsit, els vehicles no s'apaguen i el seu soroll i fum molesten molt als residents. L'aparcament a Consell de Cent amb Cartagena habilitat especialment per als autocars té pocs clients, segons els veïns. A més, en teoria els vehicles només poden encotxar i desencotxar just davant del temple i haurien de marxar, i això no es fa.
Re: Cacau a Sagrada Família pels autocars
Posted: Saturday 20/11/2010 12:06
by metring
De La Vanguardia en paper:
Autocares en orden
La Sagrada Família no resolverá completamente el aparcamiento turístico hasta que se reforme Glòries
El Ayuntamiento y los responsables del templo estudian fórmulas para repartir mejor las visitas
ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
El monumento más concurrido de Barcelona y de toda España, la Sagrada Família, tiene a su alrededor una de las zonas más complicadas para el tráfico de la ciudad. La elevada afluencia a su interior - cerca de siete mil personas cada día, y otras tantas que la contemplan desde fuera-colapsa el entorno de la basílica gran parte del día. Muchos acuden en autocar, a menudo para visitas fugaces, el tiempo justo para tirar un par de fotos y comprar un souvenir. El Ayuntamiento ha probado varias medidas para ordenar el flujo de estos vehículos. La última, la creación de plazas para paradas máximas de diez minutos, ha dado un cierto respiro pero no el suficiente. La solución definitiva no podrá llegar, según el Ayuntamiento, hasta que esté listo el parking subterráneo de la plaza de la Hispanitat (Marina-Diagonal), un proyecto vinculado a la reforma de Glòries, que hoy sigue sin calendario concreto.
A diferencia de otros puntos de interés turístico, la Sagrada Família concentra tres tipos de visita: la rápida antes referida, la que permite hacer un recorrido por el interior del templo y la que tiene una duración más larga porque incluye el tiempo para comer o hacer compras. Para cada una de ellas, los autocares empleados requieren de un estacionamiento específico. Para la primera, el entorno inmediato de la basílica - en Marina y Sardenya-dispone de plazas gratuitas para un máximo de diez minutos, que también usan las otras dos en el momento de dejar o recoger a los turistas; la segunda modalidad de visita cuenta con un aparcamiento de pago - zona azul-de hasta dos horas (4,70 euros), provisionalmente en Hispanitat, a unos 200 metros del monumento mientras sus pasajeros hacen la visita, y la tercera dispone del parking, también en superficie, de BSM en Consell de Cent-Cartagena, en el que se puede alargar la estancia, a 3,05 euros la hora, o 18,30 euros una noche, o 39,65 euros desde las 13 hasta las 0 horas.
Como en un momento u otro los autocares llegan hasta el mismo templo, muchos días la situación es casi ingobernable. Mientras tanto, los espacios de Hispanitat y Consell de Cent-Cartagena - sobre todo este último-no sirven para descongestionar la zona porque los pasajeros no se desplazan hasta ellos para subir o bajar del autocar. Los vecinos hace años que reclaman una solución eficaz para este embrollo, que les provoca muchas molestias. El Ayuntamiento reconoce que hay que actuar y para ello prepara medidas, una a corto plazo y la otra - la que espera que sea definitiva-para más adelante.
"Esta zona es muy compleja debido a la gran afluencia de personas y con tantos tipos de visita a lo largo del día", explica Francesc Narváez, concejal de Movilidad. "Las medidas que hemos aplicado en la gestión del aparcamiento de autocares en otras zonas de la ciudad - añade-aquí han mejorado bastante la situación, pero no es suficiente". Por otra parte, recuerda el edil, "las obras del AVE que se han hecho en la calle Mallorca han complicado todavía más la situación; ahora que se han acabado, da la sensación de que hay mucha menos presión, de que todo está más ordenado y funciona mejor".
Lo primero que se va a hacer en esta área es reforzar la vigilancia en las plazas de paradas rápidas para evitar que los autocares prolonguen su estancia más de diez minutos. Además, se estudia la habilitación de más espacios de este tipo cerca de la basílica. Por otra parte, el Ayuntamiento, por medio del distrito del Eixample, ha planteado a los responsables de la Sagrada Família la posibilidad de que se puedan prever mejor que ahora las llegadas de los vehículos de modo que se descongestionen las franjas horarias más ocupadas en favor de las que tienen más huecos. "Sería algo así como concertar las llegadas y salidas", apunta Narváez, aunque reconoce que "no será sencillo porque esta información, en muchos casos, ahora no la tenemos ni nosotros ni ellos".
El plan del Ayuntamiento a medio y largo plazo es liberar el entorno del templo de autocares. Pero para ello se necesita un aparcamiento a muy poca distancia. El proyecto de construir uno, subterráneo, en Hispanitat es la mejor solución a juicio de los responsables de Movilidad. En este espacio se concentrarán los vehículos de las tres modalidades de visita, por lo que deberá tener una zona para cortas estancias y otras de más duración.
El parking por construir quedará conectado con Glòries mediante el túnel previsto desde la plaza, procedente de la Gran Via, hacia la Diagonal. La idea es que ambos - el vial subterráneo y el aparcamiento-se construyan a la vez ya que compartirán elementos. Por otra parte, se acondicionará el acceso por la calle desde este punto hasta la basílica para los desplazamientos a pie, que se deberán poder hacer en menos de cinco minutos.
En su primer año de funcionamiento, el sistema Zona Bus da aire al tráfico en la mayor parte de la ciudad, aunque mantiene zonas grises
Más de 200 autocares por hora en Barcelona
ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
Además de la Sagrada Família, el Barri Gòtic precisa de más aparcamientos turísticos
El caso extremo de la Sagrada Família, afortunadamente para los responsables del tráfico de Barcelona, es único e irrepetible. En el resto de los puntos de interés turístico de la ciudad, el sistema de estacionamiento de autocares turísticos estrenado el año pasado, conocido como Zona Busy que cuenta con infraestructuras para los tres tipos de aparcamientos (máximo de diez minutos, dos horas de zona azul en calzada y duración ilimitada con pago en parkings, cada uno con señalización específica) "está dando buenos resultados", según el concejal de Movilidad, Francesc Narváez. "Hemos conseguido evitar que los autocares den vueltas buscando dónde aparcar porque - detalla-,antes de llegar, saben dónde están las plazas más adecuadas para sus necesidades, incluso tienen las coordenadas de cada uno para su GPS para así acceder con facilidad". Este abanico de posibilidades ha permitido que en algunos paseos en los que los turistas no bajaban del vehículo ahora los autocares puedan detenerse en algunos lugares.
En el primer año de funcionamiento de este sistema integrado - no hay referentes similares en ninguna otra gran ciudad de Europa-ha habido un promedio diario de 1.557 operaciones de aparcamiento. Casi mil - 928-son en paradas rápidas; 497 en zona azul y 132 en parkings de duración más larga. La estancia máxima en el primer tipo es de 10 minutos; en el segundo es de dos horas pero la media se queda en casi 33 minutos; y en el tercera se alarga hasta 95. En conjunto, en las horas punta la Zona Bus recibe 220 vehículos. La disponibilidad de plazas se puede variar según las necesidades. Hoy hay 14 puntos con paradas rápidas, ocho con zonas azules y otros ocho aparcamientos específicos o con prioridad para autocares de distintos operadores. En conjunto cubren los lugares más atractivos para los turistas. Narváez destaca el buen funcionamiento de los puntos del Park Güell, con una zona azul que ha resuelto los problemas que se daban en su entorno en el pasado; el del Camp Nou, que dispone de un parking de larga duración, y el de la plaza Catalunya, un lugar de difícil gestión que tiene plazas de paradas rápidas.
No tan bien se ha comportado la Via Laietana, otro de los clásicos de embotellamientos por la acumulación de autocares, junto a la plaza Berenguer, puerta de entrada al Gòtic.
"Ha mejorado gracias a las plazas rápidas del Consolat de Mar y Pla de Palau, pero hay que buscar alternativas mejores", sostiene Narváez. La solución pasa, como con la Sagrada Família, por los parkings. La apertura hace un año del de Moll d´Espanya - en superficie, deBSM-es una. Otra podría ser la conversión del de Lluís Companys (de Saba), al menos en parte, en un garaje para autocares.
Los conductores de autocares reclaman más espacio para aparcar y menos denuncias
"Traemos turistas y estamos maltratados"
LLUÍS SIERRA - Barcelona
Hay tolerancia junto a la Sagrada Família, pero no en el aparcamiento de la plaza Hispanitat
Un autocar más se detiene en la Zona Bus frente a la fachada de la Pasión. El conductor José Murillo, 31 años conduciendo autocares, está tranquilo porque hoy le toca transportar un grupo de turistas japoneses. "Con los japoneses no hay problema, son muy formales". Había quedado a las 11 con la guía y efectivamente, a en punto llega el grupo, después de visitar la basílica de la Sagrada Família. "Todo lo contrario ocurre a menudo con los chinos y los turcos, que se te pueden presentar diez minutos o un cuarto de hora tarde, o te llegan todos menos dos o tres…". Como todos, Murillo tiene diez minutos para estacionar, embarcar a los turistas y marchar: "Si los turistas no han salido de la Sagrada Família, pues a dar una vuelta y volver".
Ante la fachada de la Pasión, en la calle Sardenya está el espacio para que los autocares recojan a los turistas. Al otro lado del templo, en Marina, frente a la fachada del Nacimiento, está el correspondiente para desencochar, para que bajen los pasajeros. Aun así, hay autocares que estacionan de vacío para esperar a un grupo de viajeros. Los guardias urbanos se acercan a decirles que hay que circular y se encuentran a menudo con que el conductor ha quedado precisamente allí con el guía del grupo. "Los conductores deberían decir a los guías que han de recogerles al otro lado, pero no siempre lo hacen", comenta un guardia. Al fin y al cabo, el guía es el portavoz de los clientes. ¿Solución? Algo de mano izquierda, manga ancha, tolerancia, sentido común, según se vea. Casi nunca sanción.
Donde sí se denuncia y sanciona es en la Zona Bus de la Diagonal, tocando a la plaza de la Hispanitat. Junto a la fila de autocares aparcados las tertulias a pie de los conductores son habituales y cuando surge el tema de las multas hay unanimidad: "La Guardia Urbana nos aprieta mucho". José Cerrillo, 25 años llevando turistas por toda Europa, afirma que en España "todos los ayuntamientos nos roban, menos en Mijas (Málaga), donde hay aparcamiento gratuito y, además, un restaurante al lado. Aquí en Barcelona, nosotros traemos gente turista a la ciudad y estamos maltratados por la policía…". Mientras el conductor expresa sus quejas, un guardia urbano va inspeccionando los comprobantes de tiempo autorizado en los parabrisas de los autocares alineados. "No hay margen de tolerancia - dice otro conductor-,si te pasas cuatro minutos, te cae la multa, mínimo de 90 euros". No todos coinciden en que el aparcamiento para autocares turísticos debería ser gratuito, aunque uno apunta que "si se ha de pagar, que pongan vallas de seguridad". Pero hay unanimidad en que falta sitio. "Hoy cabemos (hay una decena de autocares donde podría haber, apretados, doce o trece), pero cuando llegan al puerto varios cruceros, no hay sitio para tanto autocar", apunta un conductor.
En cambio, sobra espacio en el aparcamiento vallado de Consell de Cent-Cartagena. Con plaza para una veintena de autocares, a media mañana sólo hay dos. Los conductores lo encuentran caro y demasiado alejado de la Sagrada Família.
Re: Cacau a Sagrada Família pels autocars
Posted: Sunday 21/11/2010 11:13
by oriolp13
Igual que està prohibit per als autocars (excepte el Bus Turístic) girar de Marina cap a Provença i la majoria s'ho passen per on volen...
Enèssim intent de solució
Posted: Saturday 09/04/2011 19:46
by Guigui
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... _mnu_id=75
Els autocars de la Sagrada Família, ara a la Diagonal
A partir de Setmana Santa, ja no podran aparcar al carrer Sardenya
Pels veïns, la mesura és insuficient i la solució passaria per fer una àrea restringida als voltants del temple de Gaudí
09/04/11 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
L'enèsima solució que ha ideat l'Ajuntament per intentar apaivagar el volum d'autocars a l'entorn de la Sagrada Família consisteix a desplaçar vehicles cap a la Diagonal. La mesura, que entrarà en vigor aquesta Setmana Santa, és “insuficient” pels veïns. Ells aposten per fer una àrea d'accés restringit al voltant del temple.
Actualment, els 170 autocars que diàriament arriben a la Sagrada Família deixen els visitants a l'aparcament del carrer Marina i els recullen al de Sardenya. D'aquí a dues setmanes, a tot estirar, el consistori haurà suprimit l'aparcament del carrer Sardenya i obligarà els visitants a baixar fins a la Diagonal per anar a buscar l'autocar de retorn. Actualment ja hi ha una zona habilitada com a aparcament d'autocars a la Diagonal, entre Sardenya i Padilla, però s'ampliarà uns 400 metres fins a Consell de Cent. Un espai que està molt a prop del gran aparcament que hi ha a la plaça Hispanitat.
Però, qui assegura que els conductors compliran amb la premissa de deixar el passatge al carrer Marina i anar-lo a buscar a la Diagonal? El mateix regidor de l'Eixample, Ramon Nicolau, ha apuntat que hi ha la possibilitat que “alguns autocars recullin els turistes al mateix carrer Marina. No els esperaran estacionats, però sí que poden anar a fer una volta i tornar a Marina a l'hora acordada amb el passatge”.“Això sí, llavors aquests turistes hauran de pujar a l'autocar en deu minuts, el mateix que han tardat a baixar”, afegeix el regidor.
Veïns insatisfets
L'espai del carrer Sardenya alliberat d'autocars serà àrea verda d'aparcament pels residents del barri de la Sagrada Família. Tanmateix, la mesura no satisfà els veïns que diuen que arriba tard i és insuficient.
El responsable d'urbanisme i mobilitat de l'associació de veïns de la Sagrada Família, Joan Balañach, vol que l'Ajuntament també elimini l'aparcament del carrer Marina i faci una àrea d'accés restringit a l'entorn de la Sagrada Família, “per evitar que els autocars puguin aparcar allà on volen”.
Balañach explica que als problemes de mobilitat, soroll i contaminació que acompanyen els autocars, se suma l'ocupació que fan de l'espai els visitants. Per això, a final d'aquest mes faran públic un manifest on no només demanen l'accés restringit d'autocars al voltant del temple, sinó que també proposen que els carrers Marina i Provença siguin només per a vianants, com a mínim els caps de setmana. Entre les reclamacions veïnals també hi ha la de demanar al temple que gestioni ell mateix les cues de turistes que arriben fins al carrer. Balañach adverteix que “si el consistori no ens escolta, hi haurà mobilitzacions”.
Mil pedaços que no tapen el forat
P.M.A
Autocars i Sagrada Família és un binomi condemnat a no congeniar. Des de fa anys, l'Ajuntament va fent actuacions per intentar pacificar els entorns del temple, però mai no aconsegueixen l'objectiu.
A l'octubre del 2007, el consistori posava a la disposició un aparcament pels autocars de turistes en un solar entre Cartagena i Consell de Cent. A principis del 2008, el mateix Ajuntament admetia el poc ús que es feia del pàrquing. A finals de l'any passat, el regidor de l'Eixample, Ramón Nicolau, anunciava la construcció d'un altre aparcament. Aquest cop seria sota la plaça Hispanitat, a 300 metres del temple. L'obra, però, no estarà enllestida fins a l'any 2015, ha assegurat el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez. Mentre no hi ha cap aparcament que absorbeixi el volum d'autocars, l'Ajuntament dóna altres solucions per intentar pacificar els voltants de la Sagrada Família. L'última mesura plantejada d'eliminar el pàrquing del carrer Sardenya se suma a altres accions que ja són vigents. Des que van acabar les obres del TAV a l'entorn del temple de Gaudí, el consistori ha aprofitat la reobertura del carrer Mallorca per pacificar el carrer Provença, on es prohibeix el pas d'autocars i circular a més de 30 km/h.
Temple de cues
Paula Mercadé
Des que surt el sol fins que se'n va, una multitud de turistes s'amuntega als voltants de la Sagrada Família, ansiosos per veure l'obra de Gaudí. És igual si són les dotze del migdia d'aquest estiu que s'ha avançat. Sota un sol imponent, els turistes envolten el temple com formigues al voltant d'un rosegó de pa. Uns fan cua per comprar les entrades. Altres improvisen una filera per accedir al temple. N'hi ha que esperen el seu torn per comprar un entrepà de textura flonja i poc apetitós en un establiment on no es veu cap barceloní. Les cues es repeteixen a les botigues de records. Hi ha corrues injustificades de turistes que queden palplantats al mig de la vorera. Els carteristes també s'organitzen per pispar, els uns estiraran la cartera a aquell grup d'alemanys, els altres s'apropiaran de la càmera d'una parella d'anglesos. Entre tanta cua, gairebé passa desapercebuda la que fan els autocars al carrer Sardenya.
Pacients i aliens al que passa a l'exterior, els conductors esperen el passatge que sempre arriba. Un, dos, tres, quatre... i deu minuts poden esperar impassibles. Quan sembla que tot el grup ja ha pujat a l'autocar, l'espera continua, perquè el guia s'adona que hi ha un turista que, com si fos un ciclista que s'escapa del grup, s'ha perdut. Passen un, dos, tres, quatre... i deu minuts més fins que el visitant despistat arriba acompanyat per personal del temple. Els seus companys el reben amb un aplaudiment sorollós –per vacances es té temps per tot, fins i tot per somriure a aquell que te l'ha fet perdre–. Quan el guia del grup s'assegura que ja hi són tots, torna a comptar per si de cas. Finalment, l'autocar arrenca, ho fa sense pressa, amb parsimònia. No importa que el vehicle carregat de visitants hagi superat amb escreix els deu minuts permesos per parar davant del temple. Tanmateix ningú no li crida l'atenció. Ni a ell ni als altres tres autocars que com ell han estat aparcats davant el temple tota l'estona que els diferents grups de visitants han necessitat.
Tanta espera contrasta amb la fluïdesa de moviments que hi ha a l'estació de metro de la Sagrada Família. La parada et deixa, pràcticament, a l'entrada del temple, però ni un turista a títol individual ni visitants d'un grup nombrós utilitzen el suburbà. Prefereixen l'autocar que els deixarà primer a la Sagrada Família, després a la Pedrera, per continuar amb el Cosmocaixa, la catedral o el Poble Espanyol. Podran ratllar tots els punts d'interès que marquen les guies i hauran conegut la ciutat a cop d'instantània.
Del metro només surten barcelonins. Un va amb un cotxet buit a buscar el seu fill a l'escola bressol. Passa per la vorera del costat d'on hi ha els autocars aparcats al carrer Sardenya i enfila Provença. Per avançar ha d'anar superant les cues de turistes que es repeteixen als entorns del temple. Però ell no és un conductor d'autocar armat de paciència, sinó un pare que té pressa per arribar puntual a recollir el nen. “Cada dia és la mateixa història”, remuga. Li és ben igual que per Setmana Santa l'Ajuntament tregui l'aparcament d'autocars de Sardenya, si no ho acompanya d'altres mesures per pacificar l'entorn.
Als voltants de la Sagrada Família, turistes i veïns lluiten diàriament per fer-se un lloc al mig de la vorera, a la calçada o en un parc d'una plaça. La batalla no es repeteix a cap altre punt de la ciutat amb tanta passió com aquí. Sí, hi ha molts turistes que esperen als voltants de plaça Catalunya o la Catedral, però allà hi ha pocs veïns.
Re: Cacau a Sagrada Família pels autocars
Posted: Saturday 09/04/2011 23:46
by wefer
Paula Mercadé wrote:Tanta espera contrasta amb la fluïdesa de moviments que hi ha a l'estació de metro de la Sagrada Família. La parada et deixa, pràcticament, a l'entrada del temple, però ni un turista a títol individual ni visitants d'un grup nombrós utilitzen el suburbà.[...]
Del metro només surten barcelonins.
Perdó?!
Sra. Paula... ha estat mai a Barcelona? Sí? Perquè a la parada de metro Sagrada Família segur que no hi ha estat. Com a usuari d'aquesta estació gairebé a diari, tant de la L2 com de la L5, per allà hi passen turistes a milers cada dia. No és gens estrany trobar-se els vestíbuls del metro col·lapsats de grups de turistes que no et deixen ni passar.
A més, la majoria de turistes no crec que arribin en autocars particulars, sinó que a part del metro ho fan, principalment, amb les dues línies de bus turístic que hi passen... i que en cap cas menciona.
No deixem que un excés de sensacionalisme literari espatlli un bon article. Una mica més de rigor, per favor...
Trias proposa un aparcament subterrani
Posted: Sunday 25/09/2011 17:45
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Sagrada_Fam ... 44025.html
Trias aposta per construir un pàrquing subterrani a la Sagrada Família
L'obra seria sota el parc del pòrtic de la Glòria. L'objectiu és evitar problemes de trànsit, tot i que l'alcalde admet que s'ha de trobar una solució més imminent
ARA
Barcelona | Actualitzada el 25/09/2011 16:05
L'alcalde de Barcelona, Jordi Trias, ha admès avui a l'espai l'entrevista de Catalunya Informació els problemes de trànsit a la Sagrada Família. Trias diu que el seu equip de govern apostarà per construir un aparcament subterrani al nou parc davant de la façana de la Glòria per solucionar els problemes de trànsit a llarg termini. L'alcalde ha volgut desvincular la decisió de l'accident d'un autocar desfermat ahir davant de la Sagrada Família.
"Hi haurà d'haver un pàrquing segur davant d'aquesta plaça de la façana de la Glòria […]", ha dit. Tot i això, també s'ha compromès a trobar una solució més imminent, "em comprometo a buscar solucions que impedeixin tanta incomoditat", ha afegit.
L'han fet créixer
Posted: Sunday 25/09/2011 18:54
by Guigui
Deuria estar fent guàrdia de cap de setmana el becari d'esports.
Re: Cacau a Sagrada Família pels autocars
Posted: Sunday 25/09/2011 20:05
by evody
I no seria millor a l'altre plaça? Es mes gran i no te cap estany...
Façana de la Glòria
Posted: Sunday 25/09/2011 21:32
by Guigui
La façana de la Glòria és la que dóna al carrer Mallorca. Està previst expropiar els pisos de l'illa del davant i obrir-hi una plaça. Allí és on aniria l'aparcament. Però realment, dubto que això s'acabi fent.
Re: Cacau a Sagrada Família pels autocars
Posted: Monday 26/09/2011 11:37
by victorcasta
Vaja, quan estava a l'oposició atiava la por pel túnel de l'AVE i ara és el primer que s'apunta a fer un pàrquing soterrat?
Re: Cacau a Sagrada Família pels autocars
Posted: Monday 26/09/2011 12:29
by carles10000
victorcasta wrote:Vaja, quan estava a l'oposició atiava la por pel túnel de l'AVE i ara és el primer que s'apunta a fer un pàrquing soterrat?
Aixo demostra lo que tots sabiem,que lo de l'oposicio del tunel de l'AVE era una conveniencia politica(com tot que fa referencies a infraestructures en aquest pais....),lo del parking soterrat deu ser un regal de comiat a seu amic Joan Rigol,ja que deixa el patronat de la Sagrada Familia, be sembla que he descobert la sopa d'all,jua,jua,jua,jua,jua,jua,jua,jua