Page 1 of 5

Tall de línia de El Palau a Martorell-Enllaç

Posted: Wednesday 04/05/2005 14:26
by Trenscat
La línia de FGC entre El Palau i Martorell-Enllaç està tallada des d'ahir a la nit fins diumenge, per fer efectiu finalment el canvi de traçat entre Martorell-Vila i Martorell-Enllaç, passant per Martorell-Central. A les 22:19 arribava a Martorell-Enllaç el darrer tren que passaria per l'antic traçat. La que va complir els honors va ser la 213.16 cobrint un servei R5 de Barcelona a Manresa. Immediatament després es va procedir a tallar la línia, col·locant les senyals de parada absoluta, topalls provisionals, llum intermitent d'obra i darrera la perxa que enllaça via i catenària per evitar possibles accidents d'electrocutació. Ràpidament es van treure també les barreres del pas a nivell existent a l'antiga línia i es van iniciar els treballs, amb especial celeritat a Martorell-Enllaç.
Avui al matí, en una nova visita per la zona, he pogut observar que les vies ja estan connectades cap a Central (de manera encara mig provisional) i ja s'ha desmantellat totalment la corba que hi havia entre l'andana d'Enllaç i el pas a nivell. La catenària de l'antic traçat es troba ja tota o bé retirada o bé descompensada. A Martorell-Vila s'ha procedit a retirar la doble agulla que hi havia a la sortida direcció Enllaç i s'ha aixecat la via 2 (la via única que fins ara usaven els trens) entre Vila i l'inici de la variant de Central. El punt de connexió cap a Central aquest matí estava buit de vies però pel ritme que porten no m'estranyaria que avui mateix al vespre ja estigués connectat de manera provisional.
D'altra banda, al pas sota l'antiga N-II entre El Palau i Martorell-Vila també s'estan fent noves connexions i hi ha la via aixecada en un bon tram, a més d'estar treballant en una trinxera.
Finalment, comentar que a la variant mateixa per Central s'estava col·locant una agulla entre la doble via.
En fi, com podeu veure està tot ben enredat en aquella línia en principi fins aquest diumenge.

Posted: Wednesday 04/05/2005 22:19
by liniadelRipollés
El traçat antic es troba a punt per ser desballestat, ja estan tallats els rails al llarg de tot el traçat i només resta aixecar-los.
El pont metàl.lic és realment interessant des de sobre.
A Martorell Enllaç hi ha la modificació d'enclavament feta, a Vila sembla ser que ja està l'ordinador.
M'han dit que es preveu obrir la línia en via única provisional.

Interessant...

Posted: Thursday 05/05/2005 1:28
by Trenscat
Vec complicat que obrin la línia en via única provisional, com a mínim en servei comercial ja que a Martorell-Vila s'ha retirat l'agulla d'enllaç entre vies així que no podrien fer creuaments a Vila... Tot i que de fet, quins creuaments s'hi feien fins ara? Diria que durant les hores "normals" del dia mai hi havia encreuament... En fi, ja veurem com va tot plegat.

Re

Posted: Tuesday 06/03/2007 18:31
by Santfeliuenc
Hola,

Una duda... ¿paran los trenes de FGC en Martorell-Vila? lo digo porque llevo tiempo viéndola en obras permanentes. ¿Se sabe para cuándo puede entrar en funcionamiento Martorell-Central? ¿seguirá siendo entonces operativa Martorell-Enllaç o serán solamente cocheras y talleres?

Saludos,
Sergio

Posted: Tuesday 06/03/2007 20:21
by 437.001
Saludos, Sergio.
Sí, los trenes paran en Martorell Vila (aunque hace un tiempo que no paso por ella). Las obras estarán como las de Martorell-Central...ETERNAS :nose :mort

Parece que avanzan, pero muuuuuuuuuuuuuuy poquito a poco.
De hecho, falta poco para terminar, pero...

(¿tendrá algo que ver las elecciones municipales?)

No creo que se suprima la parada de Martorell-Enllaç cuando se abra Martorell-Central.

Hale, ya lo he dicho.

Posted: Tuesday 06/03/2007 23:22
by faristol
No crec que desperagui Martorell EnllaÇ per dues raons principals, una el impresionant "mamotreto" per accedir a les andanes desde a dalt i l'altre perque dona servei a la part nord de Martorell una zona que cada dia creix mes, apart de ser la darrera estació abans de la separacó dels dos ramals, pero la veritat es que esta bastant a prop de la "Nova" Martorell Central.

Posted: Tuesday 06/03/2007 23:55
by Trenscat
No es suprimirà la parada de Martorell-Enllaç, podeu estar tranquils :D

Re

Posted: Thursday 08/03/2007 18:53
by Santfeliuenc
Hola,

Entonces, las líneas R5 y R6... ¿dónde pararán en Martorell? porque lo más lógico es que cuando entrase en servicio "Martorell Central" (RENFE+FGC+BUS) estas líneas paren allí y no en Martorell Enllaç.

Por lo tanto, lo más normal sería que el resto de líneas que terminan en Martorell lo hagan en Martorell-Enllaç y que tanto R5 como R6 lo hagan solamente en Martorell-Central, ¿no es así?

Saludos,
Sergio

Posted: Thursday 08/03/2007 20:20
by Trenscat
Els R5 i R6 està previst que parin a Martorell-Enllaç, Martorell-Central, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, Almeda, L'Hospitalet, Europa-Fira, Ildefons Cerdà i Pl.Espanya... Per mi són massa parades que fan allargar el temps de viatge en excés.

Re

Posted: Thursday 08/03/2007 23:04
by Santfeliuenc
Hola,
Trenscat wrote:Els R5 i R6 està previst que parin a Martorell-Enllaç, Martorell-Central, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, Almeda, L'Hospitalet, Europa-Fira, Ildefons Cerdà i Pl.Espanya... Per mi són massa parades que fan allargar el temps de viatge en excés.
:o

Estoy de acuerdo con tu apreciación: demasiadas paradas. Y si un R5/R6 para en Martorell, creo que solamente tiene que hacerlo una vez y si solamente lo hace una vez, esa vez ha de ser en un lugar donde se le pueda hacer aportación de viajeros, donde pueda aportar viajeros a otros medios, donde haya intermodalidad y en un punto lo más céntrico de la ciudad posible.

Para mi sin nignún género de dudas ese punto es Martorell-Central. No entiendo por qué motivo un R5 ó un R6 ha de parar más en Martorell, para eso ya están el resto de líneas ¿no? las que acaben en Martorell, la de Olesa...

Saludos,
Sergio

Posted: Thursday 08/03/2007 23:24
by Guigui
Potser és perquè, d'altra manera, haurien d'anar massa a remolc dels Ss?

Posted: Friday 09/03/2007 10:28
by Platanito
Trenscat wrote:Els R5 i R6 està previst que parin a Martorell-Enllaç, Martorell-Central, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, Almeda, L'Hospitalet, Europa-Fira, Ildefons Cerdà i Pl.Espanya... Per mi són massa parades que fan allargar el temps de viatge en excés.
Cert. Sobren Almeda i Ildefons Cerdà.

Posted: Friday 09/03/2007 11:02
by entfe001
Platanito wrote:
Trenscat wrote:Els R5 i R6 està previst que parin a Martorell-Enllaç, Martorell-Central, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, Almeda, L'Hospitalet, Europa-Fira, Ildefons Cerdà i Pl.Espanya... Per mi són massa parades que fan allargar el temps de viatge en excés.
Cert. Sobren Almeda i Ildefons Cerdà.
No fa gaire anys els serveis R no hi paraven a aquestes estacions...

Posted: Friday 09/03/2007 16:11
by Mako448
Els R5 i R6 s'aturen a aquestes estacions per que van signar un conveni amb GV2 i EL corte Ingles respectivament perqué així aquests centres comercials guanyin clients que ultilitzen el tren per anar a comprar.
Jo l'haguès fet parar nomès dissabtes i al nadal,tractant-se de questions comercilas.
ENcara que a Almeda jo crec que si que fa falta que els R paressin a Almeda,perqué a part d'ECI,hi ha el WTC,oficines i industrès,la fira i el camp de l'Espanyol( a aquest últim igual li queda mijor Cornellà-Riera).
Lo de Ildefons Cerdà podien parar els dissabtes,així promocionen als clients de Gran Vía 2 a comprar a aquest centre ultilizant FGC i no el cotxe,mireu els embussos que és formen els dissabtes a la tarda a la zona entre l'Ikea i el GV2 al carrer Ciències coplasat,i la rotonda d'accès als dos recintes colpastats i cues a la C-31 que arriben des l'enllaç amb la Ronda Litoral.
Espero que amb l'obertura d'Europa-Fira aixó s'arrecli.
PD:Lo mijor que la gent és pensa que és l'única entrada al GV2 quan a la següent sortida de la C-31(Santa Eulàlia),hi ha un ac`cès superdirecte al parking subterrani del GV2,i clar com no està assenyalat,aquesta entrada és buida mentre l'altra està colpasada.
Graciès a que paren els R a Ildefons Cerdà,han atret molts clients de l'Anoia i el Bages que passen la tarda al GV2.

Re

Posted: Sunday 11/03/2007 13:33
by Santfeliuenc
Hola,

Hombre, yo lo comento porque no es de recibo que entre Martorell y Pza. España se tarde en un R5 ó un R6 que se supone que son semidirectos y que no paran en todas partes una media de 40 minutos.

Saludos,
Sergio

Talls línia Llobregat-Anoia

Posted: Monday 16/07/2007 23:01
by UT596001
Aquesta tarda he vist penjada una nota on diu que Dissabte 21 i Diumenge 22 per unes obres de millora es talla els FGC de Olesa de Montserrat a Manresa. El cremallera funcionarà només fins a Monistrol-Vila. Hi hauràn 3 serveis substituoris: un de Olesa a Manresa parant a tot arreu (inclús Monistrol-Vila) d'anar i tornar, un Olesa-Monistrol Vila directe i un Monistrol Vila-Martorell Enllaç parant a totes les estacions.

Algú sap quin tipus d'obres hi han previstes?

Posted: Monday 16/07/2007 23:36
by liniadelRipollés
Sí, obres d'instal.lació d'agulla d'escapament per a permetre entrades simultànies a Monistrol si no ho tinc mal entès que serà que no.

Això implica el canvi d'enclavament de Monistrol-Enllaç, i això afecta al blocatge amb Olesa, Sant Vicenç i Vila.

Sembla ser, doncs, que no veurem banderins a Vila, Sant Vicenç, Olesa, Monistrol ni autoritzacions d'entrada amb fanal groc dins del túnel, en no estar operatius els senyals, ni guardagulles a cada agulla de Monistrol.

Un autèntic desastre ferroviari. Tindrem targeta ALSa tu! PLUS almenys?

Posted: Tuesday 17/07/2007 11:13
by entfe001
Quin sentit logístic té que els autobusos facin trajectes Monistrol - Olesa i Martorell - Olesa de buit?

Dedueixo que hi haurà tres "línies" en funcionament: servei directe Olesa - Monistrol, servei Olesa - Manresa parant a totes i servei Manresa - Martorell també parant a totes (i a aquest servei encabir-hi la tornada de Monistrol).

O és que faran una carambola encara més estrambòtica?

Posted: Tuesday 17/07/2007 12:18
by Trenscat
Realment tot plegat és ben estrafolari... Segur que hauria sigut més senzill fer un BT amb banderins :roll:

Suposo que també aprofitaran el tall per modificar les vies a la sortida d'Olesa direcció Manresa ja que la via 3 ha de seguir cap a Manresa com a via doble diguem-ne en lloc d'enllaçar amb la via general.

Jo volia veure banderins a Olesa!!!! >:( :'(

Posted: Tuesday 17/07/2007 15:07
by liniadelRipollés
Si fan cap modificació a Olesa, cosa que no crec, llavors tindries BML entre Abrera i Olesa.
Trenscat wrote:Realment tot plegat és ben estrafolari... Segur que hauria sigut més senzill fer un BT amb banderins :roll:

Suposo que també aprofitaran el tall per modificar les vies a la sortida d'Olesa direcció Manresa ja que la via 3 ha de seguir cap a Manresa com a via doble diguem-ne en lloc d'enllaçar amb la via general.

Jo volia veure banderins a Olesa!!!! >:( :'(