Page 1 of 15

Vaga a Renfe-Adif

Posted: Tuesday 17/07/2007 20:45
by victorcasta
Acabo de llegir a Tranvía Portal, que els sindicats provincials de Renfe i d'Adif han convocat vaga per als dies 3, 4, 6, 7, 10 i 11 d'agost.

Posted: Tuesday 17/07/2007 23:15
by victorcasta
He trobat alguna cosa...
El Periódico de Catalunya wrote: Treballadors d'Adif i Renfe a BCN convoquen vagues a l'agost

• El Sindicat Ferroviari al·lega "la falta de plantilla i l'abandonament de serveis" com a motiu de la protesta

EUROPA PRESS
BARCELONA

Els comitès provincials d'Adif i Renfe a Barcelona han convocat mobilitzacions i vagues per als dies 3, 4, 6, 7, 10 i 11 d'agost d'aquest any davant "la falta generalitzada de plantilles i l'abandonament constant de serveis" per part de les dues empreses públiques, segons ha informat el Sindicat Ferroviari.

Els treballadors d'Adif i Renfe s'han queixat en un comunicat del "tancament d'estacions, de la privatització o subcontractació del manteniment d'activitats per al bon servei públic", així com de la "contínua reducció de plantilla en la venda de bitllets, informació, atenció al client, llocs de circulació, maniobres, estacions i terminals, tallers, manteniment d'infraestructura i intervenció i conducció".

Increment dels riscos

Davant aquesta situació, el Sindicat Ferroviari ha advertit "d'un increment dels riscos d'accidents, de les malalties professionals i dels accidents greus i fins i tot mortals". Han reiterat que la política d'Adif i Renfe "suposa un deteriorament continu de les relacions laborals, perjudicades amb les mesures adoptades unilateralment per les empreses davant les incidències en el servei".

Per això, els treballadors ferroviaris han exigit "ingressos de personal" tant a Adif com a Renfe en les categories d'entrada (ajudants ferroviaris, factors i oficials d'ofici), i a més han reclamat "la paralització immediata del tancament de dependències i dels processos d'externalització". Així mateix, han demanat a les empreses públiques que compensin el "desproporcionat" augment de les càrregues de treball i més inversions en el ferrocarril convencional.

Posted: Tuesday 17/07/2007 23:37
by wefer
Fantàstic!!!! Jo tinc un bitllet pel dia 7, i un altre pel dia 11. I els hotels contractats.

Se sap alguna cosa de la possibilitat de que s'anul·li la protesta? quins serveis mínims acostuma a haver-hi en aquestes situacions?

Està clar que la Renfe s'ha proposat arruinar-me les vacances :'(

Posted: Tuesday 17/07/2007 23:42
by Watermark
Penso que les causes de la vaga estan més que justificades. L'ànsia de reducció de costos en un servei que se suposa públic ha convertit a la xarxa de Rodalies en un generador enorme de treball precari i ineficient. Quasi tot està externalitzat amb l'únic i malvat objectiu de que es facin les mateixes feines a la meitat de sou i amb una quarta part dels drets laborals. Tot plegat sembla un veritable retrocés de dècades en quant a dignitat laboral. Una altra cosa que tenen aquestes subcontratacions és que la formació laboral dels treballadors entra dintre de les "rebaixes" el que es tradueix, en que a la xarxa treballa molta gent que no en té ni idea, ni tampoc massa necessitat de tenir-ne, doncs una vegada es trobi un treball més digne (no és massa complicat) el treballador plegarà.

Per als detractors de les vagues cal dir que les dates proposades són de les menys conflictives, evitant inici/mitjans de mes.

I la paradoxa de tot és que seran precisament els treballadors precaritzars els que salvaran el cul de Renfe aquests dies, el que demostra la perversitat del sistema.

Posted: Tuesday 17/07/2007 23:44
by victorcasta
A més, els sindicats no veuen amb gaire bon ull la transferència de les rodalies a la Generalitat..,

Posted: Tuesday 17/07/2007 23:49
by victorcasta
wefer wrote:Fantàstic!!!! Jo tinc un bitllet pel dia 7, i un altre pel dia 11. I els hotels contractats.

Se sap alguna cosa de la possibilitat de que s'anul·li la protesta? quins serveis mínims acostuma a haver-hi en aquestes situacions?

Està clar que la Renfe s'ha proposat arruinar-me les vacances :'(
Estem parlant d'una delegació provincial del S.F. No sé si això afectaria a nivell de trens de llarga distància o només als de rodalies i mitjana distància.

De totes maneres, si arribés a afectar els de llarga distància, i tens bitllet per al Costa Brava, tens moltíssims números perquè el suprimeixin.

Posted: Tuesday 17/07/2007 23:49
by EUKibo
Cal agrair a aquests sindicats que no hagin convocat vaga en mesos laborables, perquè si les vies rebenten, les catenàries cauen i els trens es queden sense traccionar... Hem d'agrair molt als maquinistes.

I veient cada dia el que deuen veure de com la seva empresa cada dia fa tant i tant de mal a les persones i que ells son del poc personal competent que queda en aquesta empresa que s'esta podrint amb la Magdalena i els info-Renfe. A sobre han de donar en molts casos ells la cara.

I vull dir també que l'únic cop que Renfe m'ha informat d'una avaria d'una manera competent fou per part d'un bon maquinista que va sortir de cabina i ens va informar als que estàvem allà presents.

Go go go vaga de Renfe, estic amb els treballadors competents i dignes que encara queden en aquesta empresa!!! :anim

Posted: Wednesday 18/07/2007 0:03
by wefer
EUKibo wrote:Cal agrair a aquests sindicats que no hagin convocat vaga en mesos laborables,
Sí home, hem d'agraïr molt que facin vacance... vull dir, vaga, els dies que hi ha més trens en circulació i més moviments arreu d'Espanya, com sempre >:(

A més, no ens enganyem. Quan diuen que el que volen és que es millori el servei, assegurar la qualitat i tal, el que realment volen dir és que els apugin el sou i els donin més dies de vacances. Propòsits, d'altra banda, molt lloables, però no cal tocar els nassos a tot el país per aconseguir-ho.

Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...

Posted: Wednesday 18/07/2007 0:04
by Jordilar
Precisament teníem prevista el dia 11 una visita al Canfranero...amb cotxe. Tot i això veure una línia sense trens ni personal de Circulació no és el mateix.

Salut,

Posted: Wednesday 18/07/2007 0:08
by orique
wefer wrote:
EUKibo wrote:Cal agrair a aquests sindicats que no hagin convocat vaga en mesos laborables,
Sí home, hem d'agraïr molt que facin vacance... vull dir, vaga, els dies que hi ha més trens en circulació i més moviments arreu d'Espanya, com sempre >:(

A més, no ens enganyem. Quan diuen que el que volen és que es millori el servei, assegurar la qualitat i tal, el que realment volen dir és que els apugin el sou i els donin més dies de vacances. Propòsits, d'altra banda, molt lloables, però no cal tocar els nassos a tot el país per aconseguir-ho.

Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
Un dels objectius de qualsevol vaga és causar un impacte com més gran millor a l'empresa.

Altra cosa és que s'aconsegueixi.

Posted: Wednesday 18/07/2007 0:10
by Watermark
victorcasta wrote:A més, els sindicats no veuen amb gaire bon ull la transferència de les rodalies a la Generalitat..,
Els sindicats veuen amb bolls ulls que el ferrocarril es gestioni per part de les comunitats autònomes, doncs en una època en que tot es fa per vots, aquestes administracions estan més properes a les necessitats de cada territori i són mes sensibles a la mala gestió de les línies secundàries. Sempre dic que el tancament d'una línia ferroviària faria molt més mal en unes eleccions autonòmiques que en unes generals, per això es bo que el ferrocarril convencional d'àmbit regional es gestioni des de les autonomies. A França (que ja es dir) es fa així amb els TER i més o menys contents.

De fet el que es comenta pels sindicats és que els que han d'estar nerviosos pel traspas de gestió no són els treballadors de Renfe i Adif sino els peixos grossos de la gerència de Rodalies.

El que sí que no es veuria bé per part dels sindicats és que el traspas suposés una fractura més de l'antiga RENFE (ja fracturada entre Renfe i Adif) el que suposa més restriccions en quant a mobilitat laboral: un treballador ja no podria aspirar a una plaça en un altre indret de l'estat o a una categoria també ferroviària peró d'un altra empresa: ara per ara, ferroviaris de l'Adif, a pesar de que n'hi ha molts que coneixen les característiques de senyalització i circulació de les línies, no poden esdevenir maquinistes, doncs Adif té molt pocs maquinistes i Renfe és una altra empresa.

Posted: Wednesday 18/07/2007 0:32
by Watermark
wefer wrote: Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
A França hi ha moltes peró moltíssimes més vagues ferroviàries. A Bèlgica van ser capaços de suspendre totalment tot el tràfic ferroviari dels país durant més d'un día. Per aixó a Europa tenen el servei ferroviari que tenen i Espanya té el que té. Després no ens lamentem de que aquí les coses són com són...

Posted: Wednesday 18/07/2007 0:48
by wefer
Watermark wrote:A França hi ha moltes peró moltíssimes més vagues ferroviàries. A Bèlgica van ser capaços de suspendre totalment tot el tràfic ferroviari dels país durant més d'un día. Per aixó a Europa tenen el servei ferroviari que tenen
Això no és cert de cap manera.
A França tenen un problema greu amb les vagues, no només amb les ferroviàries, sinó en general. Qualsevol canvi que es vol fer és sistemàticament boicotejat pels sindicats. I l'economia se n'està ressentint cada vegada més.
És per això que a França estan perdent pistonada en moltes coses i els costa adaptar-se als canvis socials i econòmics. Un bon exemple és el ferrocarril, que sí està millor que a Espanya (no cal córrer molt per això) però no és dels millors d'Europa. I el pitjor, és que no van gaire cap endavant, sinó més aviat estan estancats i les reformes que cal fer o no es fan, o es fan amb comptagotes

Les vagues són eines de pressió en situacions extremes. Però a Espanya i altres llocs no es fan servir per això, sinó com a mitjà habitual de negociació, i fins i tot moltes vegades només per conservar privilegis, pervertint el sistema democràtic i causant perjudicis innecessaris i molt greus al país i a l'economia del mateix

Dit d'una altra manera: una cosa és fer una vaga quan la situació és puntualment insostenible, i l'altra és el que fan a Renfeadif: vaga a l'Agost, vaga per Nadal, vaga per Setmana Santa i si hi ha algun pont per entremig, doncs en monten una altra.

Posted: Wednesday 18/07/2007 9:26
by Platanito
wefer wrote: Les vagues són eines de pressió en situacions extremes. Però a Espanya i altres llocs no es fan servir per això, sinó com a mitjà habitual de negociació, i fins i tot moltes vegades només per conservar privilegis, pervertint el sistema democràtic i causant perjudicis innecessaris i molt greus al país i a l'economia del mateix
:plas :ok :yotb

Posted: Wednesday 18/07/2007 11:07
by entfe001
Doncs el tema de França no el digueu gaire fort que els últims dies han sonat bastants tambors de guerra al Llenguadoc - Rosselló (curiosament, una de les regions més follonera de la SNCF).

Posted: Wednesday 18/07/2007 11:13
by EUKibo
Watermark wrote:
wefer wrote: Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
A França hi ha moltes peró moltíssimes més vagues ferroviàries. A Bèlgica van ser capaços de suspendre totalment tot el tràfic ferroviari dels país durant més d'un día. Per aixó a Europa tenen el servei ferroviari que tenen i Espanya té el que té. Després no ens lamentem de que aquí les coses són com són...
Exacte! I mira qui ni de lluny pateixen tals tortures i veuen com son còmplices del mal que fa Renfe-ADIF-Magdalena als passatgers.

A més si total, Renfe dia si dia no és incapaç de mantenir el seu servei, molts dies ha tallat el servei totalment. Potser amb la vaga haurà millor servei i tot.

Posted: Wednesday 18/07/2007 20:31
by fubang
Bona tarda.

Un dels problemes que tenen a França amb les vagues ferroviaries es que la llei actual no preveu serveïs minims, i s'está intentan per part del govern introduir-los, amb l'oposició dels sindicats.

Per aixó, quan a França hi ha una vaga, cosa malauradament bastant freqüent darrerament, queda practicament tot el servei ferroviari aturat.

Posted: Wednesday 18/07/2007 23:50
by wefer
fubang wrote:Un dels problemes que tenen a França amb les vagues ferroviaries es que la llei actual no preveu serveïs minims,
...és a dir, que la mobilitat en transport públic del país (un país que també restringeix inexplicablement la competència del bus al ferrocarril) queda sempre supeditat als capricis d'uns sindicats que únicament representen una petita part de la població.
Realment, el que està clar és que tot plegat és molt poc democràtic i altament perjudicial per al país.
No puc entendre que algú consideri que això sigui un model a imitar :?

Model mixte...

Posted: Saturday 21/07/2007 12:53
by JaMiRo!
wefer wrote:Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
Sí, això això, i que passi com al Regne Unit... :x

El model correcte és un model mixte, senyor... :D

Re: Model mixte...

Posted: Saturday 21/07/2007 15:35
by josep_serre
Bé, el Regne Unit no ha estat tan dramàtic com se'ns ha intentat fer veure de vegades.

Suposo que com a model mixte podríem exemplificar-ho amb el Trambaix.
JaMiRo! wrote:
wefer wrote:Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
Sí, això això, i que passi com al Regne Unit... :x

El model correcte és un model mixte, senyor... :D