Vaga a Renfe-Adif
Posted: Tuesday 17/07/2007 20:45
Acabo de llegir a Tranvía Portal, que els sindicats provincials de Renfe i d'Adif han convocat vaga per als dies 3, 4, 6, 7, 10 i 11 d'agost.
El Periódico de Catalunya wrote: Treballadors d'Adif i Renfe a BCN convoquen vagues a l'agost
• El Sindicat Ferroviari al·lega "la falta de plantilla i l'abandonament de serveis" com a motiu de la protesta
EUROPA PRESS
BARCELONA
Els comitès provincials d'Adif i Renfe a Barcelona han convocat mobilitzacions i vagues per als dies 3, 4, 6, 7, 10 i 11 d'agost d'aquest any davant "la falta generalitzada de plantilles i l'abandonament constant de serveis" per part de les dues empreses públiques, segons ha informat el Sindicat Ferroviari.
Els treballadors d'Adif i Renfe s'han queixat en un comunicat del "tancament d'estacions, de la privatització o subcontractació del manteniment d'activitats per al bon servei públic", així com de la "contínua reducció de plantilla en la venda de bitllets, informació, atenció al client, llocs de circulació, maniobres, estacions i terminals, tallers, manteniment d'infraestructura i intervenció i conducció".
Increment dels riscos
Davant aquesta situació, el Sindicat Ferroviari ha advertit "d'un increment dels riscos d'accidents, de les malalties professionals i dels accidents greus i fins i tot mortals". Han reiterat que la política d'Adif i Renfe "suposa un deteriorament continu de les relacions laborals, perjudicades amb les mesures adoptades unilateralment per les empreses davant les incidències en el servei".
Per això, els treballadors ferroviaris han exigit "ingressos de personal" tant a Adif com a Renfe en les categories d'entrada (ajudants ferroviaris, factors i oficials d'ofici), i a més han reclamat "la paralització immediata del tancament de dependències i dels processos d'externalització". Així mateix, han demanat a les empreses públiques que compensin el "desproporcionat" augment de les càrregues de treball i més inversions en el ferrocarril convencional.
Estem parlant d'una delegació provincial del S.F. No sé si això afectaria a nivell de trens de llarga distància o només als de rodalies i mitjana distància.wefer wrote:Fantàstic!!!! Jo tinc un bitllet pel dia 7, i un altre pel dia 11. I els hotels contractats.
Se sap alguna cosa de la possibilitat de que s'anul·li la protesta? quins serveis mínims acostuma a haver-hi en aquestes situacions?
Està clar que la Renfe s'ha proposat arruinar-me les vacances
Sí home, hem d'agraïr molt que facin vacance... vull dir, vaga, els dies que hi ha més trens en circulació i més moviments arreu d'Espanya, com sempreEUKibo wrote:Cal agrair a aquests sindicats que no hagin convocat vaga en mesos laborables,
Un dels objectius de qualsevol vaga és causar un impacte com més gran millor a l'empresa.wefer wrote:Sí home, hem d'agraïr molt que facin vacance... vull dir, vaga, els dies que hi ha més trens en circulació i més moviments arreu d'Espanya, com sempreEUKibo wrote:Cal agrair a aquests sindicats que no hagin convocat vaga en mesos laborables,
A més, no ens enganyem. Quan diuen que el que volen és que es millori el servei, assegurar la qualitat i tal, el que realment volen dir és que els apugin el sou i els donin més dies de vacances. Propòsits, d'altra banda, molt lloables, però no cal tocar els nassos a tot el país per aconseguir-ho.
Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
Els sindicats veuen amb bolls ulls que el ferrocarril es gestioni per part de les comunitats autònomes, doncs en una època en que tot es fa per vots, aquestes administracions estan més properes a les necessitats de cada territori i són mes sensibles a la mala gestió de les línies secundàries. Sempre dic que el tancament d'una línia ferroviària faria molt més mal en unes eleccions autonòmiques que en unes generals, per això es bo que el ferrocarril convencional d'àmbit regional es gestioni des de les autonomies. A França (que ja es dir) es fa així amb els TER i més o menys contents.victorcasta wrote:A més, els sindicats no veuen amb gaire bon ull la transferència de les rodalies a la Generalitat..,
A França hi ha moltes peró moltíssimes més vagues ferroviàries. A Bèlgica van ser capaços de suspendre totalment tot el tràfic ferroviari dels país durant més d'un día. Per aixó a Europa tenen el servei ferroviari que tenen i Espanya té el que té. Després no ens lamentem de que aquí les coses són com són...wefer wrote: Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
Això no és cert de cap manera.Watermark wrote:A França hi ha moltes peró moltíssimes més vagues ferroviàries. A Bèlgica van ser capaços de suspendre totalment tot el tràfic ferroviari dels país durant més d'un día. Per aixó a Europa tenen el servei ferroviari que tenen
wefer wrote: Les vagues són eines de pressió en situacions extremes. Però a Espanya i altres llocs no es fan servir per això, sinó com a mitjà habitual de negociació, i fins i tot moltes vegades només per conservar privilegis, pervertint el sistema democràtic i causant perjudicis innecessaris i molt greus al país i a l'economia del mateix
Exacte! I mira qui ni de lluny pateixen tals tortures i veuen com son còmplices del mal que fa Renfe-ADIF-Magdalena als passatgers.Watermark wrote:A França hi ha moltes peró moltíssimes més vagues ferroviàries. A Bèlgica van ser capaços de suspendre totalment tot el tràfic ferroviari dels país durant més d'un día. Per aixó a Europa tenen el servei ferroviari que tenen i Espanya té el que té. Després no ens lamentem de que aquí les coses són com són...wefer wrote: Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
...és a dir, que la mobilitat en transport públic del país (un país que també restringeix inexplicablement la competència del bus al ferrocarril) queda sempre supeditat als capricis d'uns sindicats que únicament representen una petita part de la població.fubang wrote:Un dels problemes que tenen a França amb les vagues ferroviaries es que la llei actual no preveu serveïs minims,
Sí, això això, i que passi com al Regne Unit...wefer wrote:Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
JaMiRo! wrote:Sí, això això, i que passi com al Regne Unit...wefer wrote:Esperem que aviat es privatitzi el servei feroviari i puguem acabar amb les vagues cosntants cada vegada que hi ha vacances...
El model correcte és un model mixte, senyor...