El botonet verd: ese gran incomprendido!
El botonet verd: ese gran incomprendido!
Avui he comprobat un cop més (i van 9839393) l'extrany fenòmen d'ansia i poca paciencia que demostren la majoria d'usuaris al sortir d'un tren del Metro.
Concretament en les noves 5000s i 9000s. Evidenment no tothom te perque ser freak o mig freak com per saber que passa un cert temps desde que el tren es para fins que es permet obrir portes. I tampoc que desde que es prem el botó passa unaltre momentet fins que s'obren les portes.
Però es que NINGU es fixa en que s'enecenen unes boniques llumetes verdes al voltant del botonet i comencen a premer el butó 214993 vegades abans que es posi verd, fent inútil tanta activitat del dit.
M'hi he fixat i ningú sembla adonarse'n del tema. Espero que els botonets i el sistema siguin resistents perque tela. D'un o dos tocs (per no ser massa estrictes) per estació a 838393, n'hi va un tros.
Unaltre dia parlarem de quan diuen clarament "el proper tren no admet passatge" per les pantalletes i per megafonia i tot així la majoria de gent s'aixeca quan arriba el tren en questió
Vox
Concretament en les noves 5000s i 9000s. Evidenment no tothom te perque ser freak o mig freak com per saber que passa un cert temps desde que el tren es para fins que es permet obrir portes. I tampoc que desde que es prem el botó passa unaltre momentet fins que s'obren les portes.
Però es que NINGU es fixa en que s'enecenen unes boniques llumetes verdes al voltant del botonet i comencen a premer el butó 214993 vegades abans que es posi verd, fent inútil tanta activitat del dit.
M'hi he fixat i ningú sembla adonarse'n del tema. Espero que els botonets i el sistema siguin resistents perque tela. D'un o dos tocs (per no ser massa estrictes) per estació a 838393, n'hi va un tros.
Unaltre dia parlarem de quan diuen clarament "el proper tren no admet passatge" per les pantalletes i per megafonia i tot així la majoria de gent s'aixeca quan arriba el tren en questió
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Sí, crec que els Citadis del TRAM ho tenen. Piques el botonet abans que s'aturi el tram i s'obren les portes en quan es pot.Jordilar wrote:El que s'hauria de fer es que al pitjar el botó quan no hi ha permís es quedés guradada la petició i s'obrís la porta al donar permís. Em sembla que això ho he vist en el citadis de TRAM.
Salut,
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Jajajaj la veritat que si, te la seva gracia veure a la gent donant-li al botonet tot desesperats...i tal com heu dit, espero k sigui resistent...xk hi ha gent que les pega unos viajes k pa k!...sobretot quan el tren esta aturat pero el motorista encara no ha autoritzat la obertura de portes.
En els citadis sempre k estiguin parpadejant les llumetes del boto, es pot premer que ja ho guarda i en quant s'atura obre portes...suposo que el motorista ho autoritza quan esta arribant a l'estació.
En els citadis sempre k estiguin parpadejant les llumetes del boto, es pot premer que ja ho guarda i en quant s'atura obre portes...suposo que el motorista ho autoritza quan esta arribant a l'estació.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Això el que denota és que els botons estan mal dissenyats, ja que no són prou intuitius.
Com bé es diu, no tothom ha de ser un freak que sàpiga si el sistema guarda la petició d'obertura o no, o estar atent als ditxosos llumets que no és que es vegin si no és que t'hi fixes expressament.
Repeteixo: és un exemple de MAL disseny, i en aquest sentit prefereixo molt més les palanques, que sí són molt més intuïtives i saps perfectament si has demanat l'obertura o no.
Si es vol conservar el sistema del botó, caldria posar uns LEDs més evidents, a l'alçada de la vista de la gent, per exemple, i que canviessin de color una vegada emmagatzemada la petició d'obertura. Així serien molt més entenedors.
Com bé es diu, no tothom ha de ser un freak que sàpiga si el sistema guarda la petició d'obertura o no, o estar atent als ditxosos llumets que no és que es vegin si no és que t'hi fixes expressament.
Repeteixo: és un exemple de MAL disseny, i en aquest sentit prefereixo molt més les palanques, que sí són molt més intuïtives i saps perfectament si has demanat l'obertura o no.
Si es vol conservar el sistema del botó, caldria posar uns LEDs més evidents, a l'alçada de la vista de la gent, per exemple, i que canviessin de color una vegada emmagatzemada la petició d'obertura. Així serien molt més entenedors.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Fa uns dies vaig agafar un 9000 a la línia 2 i no feia falta prémer el botó d'obertura de les portes, perquè el motorista les obria totes, sense que la gent accionés el botó.wefer wrote:Això el que denota és que els botons estan mal dissenyats, ja que no són prou intuitius.
Com bé es diu, no tothom ha de ser un freak que sàpiga si el sistema guarda la petició d'obertura o no, o estar atent als ditxosos llumets que no és que es vegin si no és que t'hi fixes expressament.
Repeteixo: és un exemple de MAL disseny, i en aquest sentit prefereixo molt més les palanques, que sí són molt més intuïtives i saps perfectament si has demanat l'obertura o no.
Si es vol conservar el sistema del botó, caldria posar uns LEDs més evidents, a l'alçada de la vista de la gent, per exemple, i que canviessin de color una vegada emmagatzemada la petició d'obertura. Així serien molt més entenedors.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Correcte!!!! Ja també m'hi he trobat últimament algun cop!! Pot ser una altre errada dels 9000s que obligui a l'obertura "manual"?jlr wrote:Fa uns dies vaig agafar un 9000 a la línia 2 i no feia falta prémer el botó d'obertura de les portes, perquè el motorista les obria totes, sense que la gent accionés el botó.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
I tot i que no tingui molt a veure, les fletxes de direcció per on s'obriràn les portes (<<<) o (>>>) estàn també per fer bonic. A Sagrera que es andana central, les fletxes indican que s'obren per l'esquerre (<<<) però la gent es posa esperant a la dreta i fins que no entra a l'estació no s' hi dona compte!!!
Salutacions!!!
Salutacions!!!
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
El bononet verd dels...
Jo he acabat agafant una manía, i esque quan no toca el desesperat, toca la persona empanada que espera que les portes s'obrin per art de magia amb 8 persones darrere (i fins i tot mes) que volen sortir.
El ''truqillo'' del botonet simplement es mantenirlo presionat un parel de segons abansde que s'aturi el tren, així quan el motorista, conductor o maquinista selecciona obrir portas no perds ni una mil.lesima de segon
Jo he acabat agafant una manía, i esque quan no toca el desesperat, toca la persona empanada que espera que les portes s'obrin per art de magia amb 8 persones darrere (i fins i tot mes) que volen sortir.
El ''truqillo'' del botonet simplement es mantenirlo presionat un parel de segons abansde que s'aturi el tren, així quan el motorista, conductor o maquinista selecciona obrir portas no perds ni una mil.lesima de segon
Jo això d'obrir totes les portes a un 9000 ho he vist vàries vegades a Verneda. Crec que és a les ocasions en que no puja ni baixa ningú, sembla ser que perque el sistema d'informació del tren avanci parada, s'han d'obrir i tancar les portes. Si ningu ho fa, el sistema es creu que encara no s'ha asolit la parada. Algo semblant passa al xappusser sistema de megafonia dels 1100, que n'hi ha molt de parlar.
També en els 9000 he vist dues vegades que el motorista té que sortir de la cabina i apretar el polsador del interfon més pròxim...coses de les "noves tecnologies barates".
Salut,
També en els 9000 he vist dues vegades que el motorista té que sortir de la cabina i apretar el polsador del interfon més pròxim...coses de les "noves tecnologies barates".
Salut,
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
En el cas que jo he vist era per alguna altra cosa. El motorista ho feia a totes les parades del tram Universitat-Sagrada Família un migdia de laborable, quan el tren no anava precisament buit.Jordilar wrote:Jo això d'obrir totes les portes a un 9000 ho he vist vàries vegades a Verneda.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
No, tampoc era hora puntaJordilar wrote:A vegades es fa també en màxima hora punta per exprémer al màxim la capacitat de descarga i càrrega del tren.
Parlaríem del tren a un 40% de capacitat, aproximadament .
Curiosament, en hora punta no ho he vist fer mai, encara que tampoc acostuma a fer falta donat que totes les portes s'acostumen a obrir. I si no s'obren, és que no hi ha ningú que vulgui pujar/baixar. Lògic...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La veritat és que cada vegada agafo menys el metro, però us puc parlar del Trambaix i de... l'ascensor de casa meva.Jordilar wrote:A vegades es fa també en màxima hora punta per exprémer al màxim la capacitat de descarga i càrrega del tren.
Pel que fa als Citadis, els botons tenen dos estats: intermitent i amb llum fixa. En el primer cas s'ha de prèmer el botó. Si el conductor encara no ha autoritzat l'apertura, aquesta es memoritza i el botó deixa de fer pampallugues, obrint-se la porta automàticament quan s'autoritza. En cas de gran afluència, de veure que hi ha gent amb cotxets (i per tant amb dificultats per a prèmer el botó) o simplement perquè li ve de gust, el que fa és forçar l'apertura de totes les portes, que s'encenen en verd fixe, i quan el tren es para i ell ho autoritza s'obren totes. Doncs encara hi ha un gran percentatge d'usuaris que no es fixa o no se'n refia i torna a prèmer per si de cas.
Pel que fa a l'ascensor de casa meva, té una llumeta que indica si l'ascensor està ocupat i una altra que indica si pararà al teu pis. No té memòria, però n'hi ha dues cabines, així que hi ha més combinacions, com que un dels ascensors estigui lliure (llum d'ocupat apagada) però l'antre estigui en camí (llum de parada encesa). Doncs hi ha veins que porten ací més de quaranta anys i encara no saben el que volen dir les llumetes! Collons, que només cal fixar-se una mica...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
També el problema es que aquestes noves sèries estan dissenyades per a circular en automatic i amb portes d'andana.
Potser quan les 9000 les fiquin a les linies L9 L10 totes les portes s'obrin automaticament i els botons estan posats senzillament per a que puguin funcionar amb un altre tipus de servei.
I en el cas de la L5 com és a la única línia que han pogut treure de circulació sèries velles també hi posaràn mampares i facin d'obrir totes les portes a totes les estacions.
Potser quan les 9000 les fiquin a les linies L9 L10 totes les portes s'obrin automaticament i els botons estan posats senzillament per a que puguin funcionar amb un altre tipus de servei.
I en el cas de la L5 com és a la única línia que han pogut treure de circulació sèries velles també hi posaràn mampares i facin d'obrir totes les portes a totes les estacions.