Els 13 desastres del ferrocarril a Catalunya
Els 13 desastres del ferrocarril a Catalunya
Ja que el numero 7 per molts és considerat un número perfecte, i el numero 13 es considerat un número fatídic i antiheroic, proposo elegir els 13 defectes del ferrocarril a catalunya. En aquesta categoria es considerara ferrocaril les categories "vagonetes" fins a "Tren". Queden exclosos els Funiculars, Telefèrics i les seves connotacions bàrbares sustantives, Escales Mecàniques, Tranvíes i Ascensors.
Aquí us deixo amb les meves:
1- Traçat de l'AVE abans d'entrar a Barcelona
2- Estació del Prat de Llobregat
3- Nova estació de Sants
5- Estació de Sagrera ( TMB, linies 5 i 1 )
6- Destrucció i reforma de l'estació de Liceu i algunes estacions de TMB
7- Destrucció d'edificis històrics a linies de FGC
8- Estació del Camp de Tarragona
9- Sèrie 9000 del metro de Barcelona
10- L9 del metro de barcelona
11- Explotació de les linies de RENFE
12- Abandonament de les linies del ferrocarril convencional
13- Entrada convencional actual a Barcelona.
Aquí us deixo amb les meves:
1- Traçat de l'AVE abans d'entrar a Barcelona
2- Estació del Prat de Llobregat
3- Nova estació de Sants
5- Estació de Sagrera ( TMB, linies 5 i 1 )
6- Destrucció i reforma de l'estació de Liceu i algunes estacions de TMB
7- Destrucció d'edificis històrics a linies de FGC
8- Estació del Camp de Tarragona
9- Sèrie 9000 del metro de Barcelona
10- L9 del metro de barcelona
11- Explotació de les linies de RENFE
12- Abandonament de les linies del ferrocarril convencional
13- Entrada convencional actual a Barcelona.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
A bodes em convides !!
1.- L'ample de via ibèric.
2.- El manteniment de l'ample de via ibèric, malgrat les insistències de la companyia del ferrocarril de Barcelona a Granollers, quan aquest s'estava construint, per fer-ho en ample internacional per poder enllaçar amb França. I llavors nomès estaven construits el Barcelona-Mataró i el Madrid-Aranjuez.
3.- La gestió de EFE i després FEVE a Catalunya, mentre hi va ser. Molt sagnants els casos de l'Olot-Girona i el Sant Feliu de Guíxols, però també del Manresa-Olvan.
4.- Les connexions de Tortosa amb Castelló (l'aixecament de la via entre Tortosa i Freginals). L'aixecament del Reus-Roda (ara connectaria amb l'estació AVE del Camp de Tarragona, punt 10).
5.- Les connexions ferroviàries amb França.
6.- La poca flexibilització de la oferta adaptada a la demanda.
7.- La prioritat dels rodalies sobre qualsevol altre tren, especialment a la C2 Sud.
8.- El no servei de viatgers a les línies de Sallent i Súria.
9.- La manca d'intermodalitat.
10.- L'estació del mig del camp de Tarragona.
11.- La velocitat comercial del tram Terrassa-Manresa i molt especialment del Manresa-Lleida.
12.- Les penetracions ferroviàries als polígons industrials. I molt especialment a les centrals de mercaderies.
13.- El pes del ferrocarril en el transport de mercaderies.
Menció d'honor per a la gestió de les incidències a renfe.
Salut !!
1.- L'ample de via ibèric.
2.- El manteniment de l'ample de via ibèric, malgrat les insistències de la companyia del ferrocarril de Barcelona a Granollers, quan aquest s'estava construint, per fer-ho en ample internacional per poder enllaçar amb França. I llavors nomès estaven construits el Barcelona-Mataró i el Madrid-Aranjuez.
3.- La gestió de EFE i després FEVE a Catalunya, mentre hi va ser. Molt sagnants els casos de l'Olot-Girona i el Sant Feliu de Guíxols, però també del Manresa-Olvan.
4.- Les connexions de Tortosa amb Castelló (l'aixecament de la via entre Tortosa i Freginals). L'aixecament del Reus-Roda (ara connectaria amb l'estació AVE del Camp de Tarragona, punt 10).
5.- Les connexions ferroviàries amb França.
6.- La poca flexibilització de la oferta adaptada a la demanda.
7.- La prioritat dels rodalies sobre qualsevol altre tren, especialment a la C2 Sud.
8.- El no servei de viatgers a les línies de Sallent i Súria.
9.- La manca d'intermodalitat.
10.- L'estació del mig del camp de Tarragona.
11.- La velocitat comercial del tram Terrassa-Manresa i molt especialment del Manresa-Lleida.
12.- Les penetracions ferroviàries als polígons industrials. I molt especialment a les centrals de mercaderies.
13.- El pes del ferrocarril en el transport de mercaderies.
Menció d'honor per a la gestió de les incidències a renfe.
Salut !!
1. Els R-1400 de TMB
2. Les 440-R, i els trens sense finestres practicables en general
3. Que sigui legal dir que el Talgo III és un tren vell i lleig
4. Les caixes de sabates de les sèries 112 i 213 de FGC
5. Els Stadlers a Núria i Montserrat
6. El genocidi de TMB amb les sèries 1000-1300, 100, 200, 400...
7. La venda a Cuba de les granotes
8. La línia d'Alta Velocitat (tota sencera)
9. Que nomès circulin tres regionals per sentit a la Manresa-Lleida
10. Que la R5 no continuï fins a Sallent
11. Que la R5 no continuï fins a Súria
12. L'aixecament de la línia del Poble Nou i la conseqüent decadència de l'estació de França
i 13. L'estació principal del TAV perduda als collons, a la Sagrera.
2. Les 440-R, i els trens sense finestres practicables en general
3. Que sigui legal dir que el Talgo III és un tren vell i lleig
4. Les caixes de sabates de les sèries 112 i 213 de FGC
5. Els Stadlers a Núria i Montserrat
6. El genocidi de TMB amb les sèries 1000-1300, 100, 200, 400...
7. La venda a Cuba de les granotes
8. La línia d'Alta Velocitat (tota sencera)
9. Que nomès circulin tres regionals per sentit a la Manresa-Lleida
10. Que la R5 no continuï fins a Sallent
11. Que la R5 no continuï fins a Súria
12. L'aixecament de la línia del Poble Nou i la conseqüent decadència de l'estació de França
i 13. L'estació principal del TAV perduda als collons, a la Sagrera.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Una llista una mica destroyer no? Que també s'ha d'anar evolucionant una mica que si no encara aniríem a treballar en trens de vapor i la veritat, si només hi hagués un tren cada hora per anar de Barcelona a Terrassa (com hi havia hagut abans, amb tot l'encant del món òbviament) doncs seria una bona put.... Ep! Que amb això no vull dir que en algun dels punts que dius no hi estigui d'acord.Platanito wrote:1. Els R-1400 de TMB
2. Les 440-R, i els trens sense finestres practicables en general
3. Que sigui legal dir que el Talgo III és un tren vell i lleig
4. Les caixes de sabates de les sèries 112 i 213 de FGC
5. Els Stadlers a Núria i Montserrat
6. El genocidi de TMB amb les sèries 1000-1300, 100, 200, 400...
7. La venda a Cuba de les granotes
8. La línia d'Alta Velocitat (tota sencera)
9. Que nomès circulin tres regionals per sentit a la Manresa-Lleida
10. Que la R5 no continuï fins a Sallent
11. Que la R5 no continuï fins a Súria
12. L'aixecament de la línia del Poble Nou i la conseqüent decadència de l'estació de França
i 13. L'estació principal del TAV perduda als collons, a la Sagrera.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-Escaso número de vías en las estaciones de Arc de Triomf, Plaça Catalunya y Passeig de Gràcia, que deberían contar por lo menos con 4 vías
-Los bajísimos andenes de la estación de Passeig de Gràcia
-El no haber hecho llegar la L11 del Metro hasta Ripollet y Cerdanyola
-Uso de trenes con asientos no adecuados en los servicios L'Hospitalet-Lleida, Barcelona-Cerbere, Barcelona-Tortosa, etc
-La supresión de los trenes de largo recorrido que circulaban vía Manresa, es decir, TER Barcelona-Salamanca, Estrella Ciudad Condal, etc
-Vía única en el ramal entre Cerdanyola del Vallès y Cerdanyola-Universitat
-La no construcción de enlaces entre Barberà del Vallès y Cerdanyola-Universitat, entre Barberà del Vallès y Baricentro y entre Cerdanyola del Vallès y Baricentro
-Los bajísimos andenes de la estación de Passeig de Gràcia
-El no haber hecho llegar la L11 del Metro hasta Ripollet y Cerdanyola
-Uso de trenes con asientos no adecuados en los servicios L'Hospitalet-Lleida, Barcelona-Cerbere, Barcelona-Tortosa, etc
-La supresión de los trenes de largo recorrido que circulaban vía Manresa, es decir, TER Barcelona-Salamanca, Estrella Ciudad Condal, etc
-Vía única en el ramal entre Cerdanyola del Vallès y Cerdanyola-Universitat
-La no construcción de enlaces entre Barberà del Vallès y Cerdanyola-Universitat, entre Barberà del Vallès y Baricentro y entre Cerdanyola del Vallès y Baricentro
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Yo diria: -El no haber hecho llegar la L4 del Metro hasta Can Cuiàs, Ripollet y Cerdanyolatrainman wrote:-El no haber hecho llegar la L11 del Metro hasta Ripollet y Cerdanyola
Y tambien: La no existencia de una red de cercanias como tendria que haber (por Diagonal, Gran Via, El Berguedà, etc.)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
1. Tota la xarxa de rodalies Renfe a BCN.
2. Carregar-se les 1000
3. Sants (fins 2006, veurem com queda al 2009-10)
4. La forma de morir d'èxit de FGC al Vallès.
5. La previsible condemna a mort de l'EdF
6. L'entrada a BCN, pel sud, de la LAV
7. L'estat del servei de regionals.
8. La vergonya que fa trigar tant per construir 2 estacions a la L3 (per ara 3,5 anys) 1 a la L2 (1 any i mig) i 3 a la L5.
I com que no conec tant bé la resta de la xarxa catalana, no arribo als 13 i deixo buits aquets cinc punts
Vox
2. Carregar-se les 1000
3. Sants (fins 2006, veurem com queda al 2009-10)
4. La forma de morir d'èxit de FGC al Vallès.
5. La previsible condemna a mort de l'EdF
6. L'entrada a BCN, pel sud, de la LAV
7. L'estat del servei de regionals.
8. La vergonya que fa trigar tant per construir 2 estacions a la L3 (per ara 3,5 anys) 1 a la L2 (1 any i mig) i 3 a la L5.
I com que no conec tant bé la resta de la xarxa catalana, no arribo als 13 i deixo buits aquets cinc punts
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Què?
Fa més soroll que una vespino trucadaJaMiRo! wrote:I es pot saber què té de defecte la sèrie 9000?
Arrenca amb la suavitat d'una locomotora de vapor arrossegant cotxes de fusta
El disseny exterior, a més de mig provisional, sembla fet a corre-cuita en dos dies per un nen de 5 anys.
Els leds dels termòmetres no es veuen
Els llums que indiquen porta avariada estan mal col·locats i la gent no els veu. Ara, per més xapussa, els estan enganxant uns adhesius a cada porta pel costat de fora per avisar a la gent que si la porta no s'obre, en facin servir una altre
L'interior és incomodíssim, amb pocs seients, recolzaculs inútils, etc (tot això ho comparteix més o menys amb 5000 i 6000).
Etc...
Comparat amb els 9000s? Una meravella!!!JaMiRo! wrote:Perquè llavors la sèrie 5000 què és?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Sí, i han solucionat totalment el tema de l'escàndol que feien quan frenaven. Semblava la matança del porc allò...entfe001 wrote:I les frenades dels 9000, tot i no ser tan brusques com abans, encara són capaces de tirar a terra a algun viatger desprevingut.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Destroyers...
Hola!
Mira que sou destroyers...
El tema de les frenades, que es donava en les primeres unitats, era un problema amb l'ATP/ATO.
Salut!
Mira que sou destroyers...
El tema de les frenades, que es donava en les primeres unitats, era un problema amb l'ATP/ATO.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La meva hit parade
1. Els seis pies castellanos
2. Renfomentadif
3. El traçat de les vies d'Adif al seu pas per Barcelona
4. La barroeria en la construcció d'infraestructures ferroviàries
5. El Barnacentrisme de la xarxa ferroviària de Catalunya
6. La soterramentitis i calaixitis (derivació potinera d'una soterramentitis més o menys fonamentada)
7. L'absoluta falta de ganes per impulsar infraestructures ferroviàries, en claríssim contrast amb les viàries
8. La lentitud exasperant de l'ampliació del metro de Barcelona
9. La nova tendència dels traçats urbans ferroviaris (metro, FGC) a fer-se la permanent
10. Camp, Vilafant
11. Entrada sud de la LAV a Barcelona: ni recta ni aeroport
12. Els atropellaments per imprudència temerària dels vianants
13. Tenir Tarragona i Girona sense nucli de rodalies
2. Renfomentadif
3. El traçat de les vies d'Adif al seu pas per Barcelona
4. La barroeria en la construcció d'infraestructures ferroviàries
5. El Barnacentrisme de la xarxa ferroviària de Catalunya
6. La soterramentitis i calaixitis (derivació potinera d'una soterramentitis més o menys fonamentada)
7. L'absoluta falta de ganes per impulsar infraestructures ferroviàries, en claríssim contrast amb les viàries
8. La lentitud exasperant de l'ampliació del metro de Barcelona
9. La nova tendència dels traçats urbans ferroviaris (metro, FGC) a fer-se la permanent
10. Camp, Vilafant
11. Entrada sud de la LAV a Barcelona: ni recta ni aeroport
12. Els atropellaments per imprudència temerària dels vianants
13. Tenir Tarragona i Girona sense nucli de rodalies
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
1. La classe política (Tant a Madrid com a Barcelona).
2. La lentitud en la construcció d'ampliacions del metro.
3. Totes les línies de via mètrica que van tancar entre els anys 60-70.
4. L'actual gestió de Renfomentadif.
5. El poc transport de mercaderies.
6. L'oblit que hi ha a les províncies que no són Barcelona.
7. La via única a la R3 i al nord de la R1.
8. Les freqüències de la R10.
9. No unió del tramvia entre Francesc Macià i Glòries.
10. Poc aprofitament de les infraestructures actuals (L'H - Martorell).
11. Estacions antiquades (Pg de Gràcia, Arc de Triomf...)
12. Regionals quasi inexistents a algunes línies.
13. Retard en la construcció de la LAV.
2. La lentitud en la construcció d'ampliacions del metro.
3. Totes les línies de via mètrica que van tancar entre els anys 60-70.
4. L'actual gestió de Renfomentadif.
5. El poc transport de mercaderies.
6. L'oblit que hi ha a les províncies que no són Barcelona.
7. La via única a la R3 i al nord de la R1.
8. Les freqüències de la R10.
9. No unió del tramvia entre Francesc Macià i Glòries.
10. Poc aprofitament de les infraestructures actuals (L'H - Martorell).
11. Estacions antiquades (Pg de Gràcia, Arc de Triomf...)
12. Regionals quasi inexistents a algunes línies.
13. Retard en la construcció de la LAV.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges