Els 13 desastres del ferrocarril a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordilar

Els 13 desastres del ferrocarril a Catalunya

Post by Jordilar »

Ja que el numero 7 per molts és considerat un número perfecte, i el numero 13 es considerat un número fatídic i antiheroic, proposo elegir els 13 defectes del ferrocarril a catalunya. En aquesta categoria es considerara ferrocaril les categories "vagonetes" fins a "Tren". Queden exclosos els Funiculars, Telefèrics i les seves connotacions bàrbares sustantives, Escales Mecàniques, Tranvíes i Ascensors.

Aquí us deixo amb les meves:

1- Traçat de l'AVE abans d'entrar a Barcelona
2- Estació del Prat de Llobregat
3- Nova estació de Sants
5- Estació de Sagrera ( TMB, linies 5 i 1 )
6- Destrucció i reforma de l'estació de Liceu i algunes estacions de TMB
7- Destrucció d'edificis històrics a linies de FGC
8- Estació del Camp de Tarragona
9- Sèrie 9000 del metro de Barcelona
10- L9 del metro de barcelona
11- Explotació de les linies de RENFE
12- Abandonament de les linies del ferrocarril convencional
13- Entrada convencional actual a Barcelona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Home, les altres val, però els 9000...com ho llegeixi en JaMiRo!... :D
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

L'ample de via castellà.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
ddbar
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 01/02/2006 20:30

Post by ddbar »

En diré només tres

1) la paralització de la construcció de xarxa de metro barcelonina.
2) El tancament del que avui hauria de ser xarxa FGC gironina.
3) El grandíssim coll d'ampolla d'ADIF entre Sants i Clot
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

A bodes em convides !!

1.- L'ample de via ibèric.
2.- El manteniment de l'ample de via ibèric, malgrat les insistències de la companyia del ferrocarril de Barcelona a Granollers, quan aquest s'estava construint, per fer-ho en ample internacional per poder enllaçar amb França. I llavors nomès estaven construits el Barcelona-Mataró i el Madrid-Aranjuez.
3.- La gestió de EFE i després FEVE a Catalunya, mentre hi va ser. Molt sagnants els casos de l'Olot-Girona i el Sant Feliu de Guíxols, però també del Manresa-Olvan.
4.- Les connexions de Tortosa amb Castelló (l'aixecament de la via entre Tortosa i Freginals). L'aixecament del Reus-Roda (ara connectaria amb l'estació AVE del Camp de Tarragona, punt 10).
5.- Les connexions ferroviàries amb França.
6.- La poca flexibilització de la oferta adaptada a la demanda.
7.- La prioritat dels rodalies sobre qualsevol altre tren, especialment a la C2 Sud.
8.- El no servei de viatgers a les línies de Sallent i Súria.
9.- La manca d'intermodalitat.
10.- L'estació del mig del camp de Tarragona.
11.- La velocitat comercial del tram Terrassa-Manresa i molt especialment del Manresa-Lleida.
12.- Les penetracions ferroviàries als polígons industrials. I molt especialment a les centrals de mercaderies.
13.- El pes del ferrocarril en el transport de mercaderies.

Menció d'honor per a la gestió de les incidències a renfe.

Salut !!
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

1. Els R-1400 de TMB
2. Les 440-R, i els trens sense finestres practicables en general
3. Que sigui legal dir que el Talgo III és un tren vell i lleig
4. Les caixes de sabates de les sèries 112 i 213 de FGC
5. Els Stadlers a Núria i Montserrat
6. El genocidi de TMB amb les sèries 1000-1300, 100, 200, 400...
7. La venda a Cuba de les granotes
8. La línia d'Alta Velocitat (tota sencera)
9. Que nomès circulin tres regionals per sentit a la Manresa-Lleida
10. Que la R5 no continuï fins a Sallent
11. Que la R5 no continuï fins a Súria
12. L'aixecament de la línia del Poble Nou i la conseqüent decadència de l'estació de França
i 13. L'estació principal del TAV perduda als collons, a la Sagrera.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Platanito wrote:1. Els R-1400 de TMB
2. Les 440-R, i els trens sense finestres practicables en general
3. Que sigui legal dir que el Talgo III és un tren vell i lleig
4. Les caixes de sabates de les sèries 112 i 213 de FGC
5. Els Stadlers a Núria i Montserrat
6. El genocidi de TMB amb les sèries 1000-1300, 100, 200, 400...
7. La venda a Cuba de les granotes
8. La línia d'Alta Velocitat (tota sencera)
9. Que nomès circulin tres regionals per sentit a la Manresa-Lleida
10. Que la R5 no continuï fins a Sallent
11. Que la R5 no continuï fins a Súria
12. L'aixecament de la línia del Poble Nou i la conseqüent decadència de l'estació de França
i 13. L'estació principal del TAV perduda als collons, a la Sagrera.
Una llista una mica destroyer no? Que també s'ha d'anar evolucionant una mica que si no encara aniríem a treballar en trens de vapor i la veritat, si només hi hagués un tren cada hora per anar de Barcelona a Terrassa (com hi havia hagut abans, amb tot l'encant del món òbviament) doncs seria una bona put.... Ep! Que amb això no vull dir que en algun dels punts que dius no hi estigui d'acord.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

Platanito wrote:3. Que sigui legal dir que el Talgo III és un tren vell i lleig
lleig no, però vell i brut, sí, i molt :D
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

-Escaso número de vías en las estaciones de Arc de Triomf, Plaça Catalunya y Passeig de Gràcia, que deberían contar por lo menos con 4 vías
-Los bajísimos andenes de la estación de Passeig de Gràcia
-El no haber hecho llegar la L11 del Metro hasta Ripollet y Cerdanyola
-Uso de trenes con asientos no adecuados en los servicios L'Hospitalet-Lleida, Barcelona-Cerbere, Barcelona-Tortosa, etc
-La supresión de los trenes de largo recorrido que circulaban vía Manresa, es decir, TER Barcelona-Salamanca, Estrella Ciudad Condal, etc
-Vía única en el ramal entre Cerdanyola del Vallès y Cerdanyola-Universitat
-La no construcción de enlaces entre Barberà del Vallès y Cerdanyola-Universitat, entre Barberà del Vallès y Baricentro y entre Cerdanyola del Vallès y Baricentro
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

trainman wrote:-El no haber hecho llegar la L11 del Metro hasta Ripollet y Cerdanyola
Yo diria: -El no haber hecho llegar la L4 del Metro hasta Can Cuiàs, Ripollet y Cerdanyola

Y tambien: La no existencia de una red de cercanias como tendria que haber (por Diagonal, Gran Via, El Berguedà, etc.)
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

1. Tota la xarxa de rodalies Renfe a BCN.
2. Carregar-se les 1000
3. Sants (fins 2006, veurem com queda al 2009-10)
4. La forma de morir d'èxit de FGC al Vallès.
5. La previsible condemna a mort de l'EdF
6. L'entrada a BCN, pel sud, de la LAV
7. L'estat del servei de regionals.
8. La vergonya que fa trigar tant per construir 2 estacions a la L3 (per ara 3,5 anys) 1 a la L2 (1 any i mig) i 3 a la L5.

I com que no conec tant bé la resta de la xarxa catalana, no arribo als 13 i deixo buits aquets cinc punts :oops:

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Què?

Post by JaMiRo! »

Jordilar wrote:9- Sèrie 9000 del metro de Barcelona
I es pot saber què té de defecte la sèrie 9000? Perquè llavors la sèrie 5000 què és? :roll:
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Què?

Post by wefer »

JaMiRo! wrote:I es pot saber què té de defecte la sèrie 9000?
Fa més soroll que una vespino trucada
Arrenca amb la suavitat d'una locomotora de vapor arrossegant cotxes de fusta
El disseny exterior, a més de mig provisional, sembla fet a corre-cuita en dos dies per un nen de 5 anys.
Els leds dels termòmetres no es veuen
Els llums que indiquen porta avariada estan mal col·locats i la gent no els veu. Ara, per més xapussa, els estan enganxant uns adhesius a cada porta pel costat de fora per avisar a la gent que si la porta no s'obre, en facin servir una altre :x
L'interior és incomodíssim, amb pocs seients, recolzaculs inútils, etc (tot això ho comparteix més o menys amb 5000 i 6000).
Etc...
JaMiRo! wrote:Perquè llavors la sèrie 5000 què és? :roll:
Comparat amb els 9000s? Una meravella!!! :riure

:tranqui
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Re: Què?

Post by orique »

wefer wrote:recolzaculs inútils
Sobretot per als que no fem un metre vuitanta!! :?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Almenys té una virtut el 9000: els seients són més amples que els dels 5000/6000.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

I les frenades dels 9000, tot i no ser tan brusques com abans, encara són capaces de tirar a terra a algun viatger desprevingut.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

entfe001 wrote:I les frenades dels 9000, tot i no ser tan brusques com abans, encara són capaces de tirar a terra a algun viatger desprevingut.
Sí, i han solucionat totalment el tema de l'escàndol que feien quan frenaven. Semblava la matança del porc allò...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Destroyers...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Mira que sou destroyers... :)

El tema de les frenades, que es donava en les primeres unitats, era un problema amb l'ATP/ATO. ;)

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La meva hit parade

Post by Guigui »

1. Els seis pies castellanos
2. Renfomentadif
3. El traçat de les vies d'Adif al seu pas per Barcelona
4. La barroeria en la construcció d'infraestructures ferroviàries
5. El Barnacentrisme de la xarxa ferroviària de Catalunya
6. La soterramentitis i calaixitis (derivació potinera d'una soterramentitis més o menys fonamentada)
7. L'absoluta falta de ganes per impulsar infraestructures ferroviàries, en claríssim contrast amb les viàries
8. La lentitud exasperant de l'ampliació del metro de Barcelona
9. La nova tendència dels traçats urbans ferroviaris (metro, FGC) a fer-se la permanent
10. Camp, Vilafant
11. Entrada sud de la LAV a Barcelona: ni recta ni aeroport
12. Els atropellaments per imprudència temerària dels vianants
13. Tenir Tarragona i Girona sense nucli de rodalies
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

1. La classe política (Tant a Madrid com a Barcelona).
2. La lentitud en la construcció d'ampliacions del metro.
3. Totes les línies de via mètrica que van tancar entre els anys 60-70.
4. L'actual gestió de Renfomentadif.
5. El poc transport de mercaderies.
6. L'oblit que hi ha a les províncies que no són Barcelona.
7. La via única a la R3 i al nord de la R1.
8. Les freqüències de la R10.
9. No unió del tramvia entre Francesc Macià i Glòries.
10. Poc aprofitament de les infraestructures actuals (L'H - Martorell).
11. Estacions antiquades (Pg de Gràcia, Arc de Triomf...)
12. Regionals quasi inexistents a algunes línies.
13. Retard en la construcció de la LAV.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”