Page 1 of 2

Línia del Maresme, a EF!!!!

Posted: Friday 27/07/2007 23:01
by metring
Quina alegria!!!!! Després de taaants anys, torna la línia de rodalies del Maresme a l'estació de França! Tot i que ja no hi sigui l'estació de Rodalies :| alguns podrem recordar vells temps. Llàstima que no hi sigui Poble Nou!
I dic jo: què tal aniria que, en un futur, anés per ....Sants, EF, Sagrera...., en lloc de Clot, Catalunya i Arc de Triomf? (aquestes dues últimes, molt congestionades pel trànsit de trens, i amb només dues vies).

O per Diagonal...?

Posted: Friday 27/07/2007 23:08
by Guigui
metring wrote:I dic jo: què tal aniria que, en un futur, anés per ....Sants, EF, Sagrera...., en lloc de Clot, Catalunya i Arc de Triomf? (aquestes dues últimes, molt congestionades pel trànsit de trens, i amb només dues vies).
Permeteu que sigui una mica més eclèctic: St. Adrià, Glòries, Diagonal, Francesc Macià, Zona Universitària, Esplugues, Cornellà...

8-)

Posted: Friday 27/07/2007 23:10
by metring
Aquestes estacions, amb la C1? (No hi havia caigut en la de Glòries, però com la que és més viable és Sagrera...)

Posted: Friday 27/07/2007 23:15
by metring
Guigui wrote:
metring wrote:Aquestes estacions, amb la C1?
Perquè no? És l'entrada "natural" a Barcelona venint del Maresme. Una altra cosa és que, per permetre l'enllaç amb MD, LD i AV, part del servei es dugui a la Sagrera i acabi a l'EdF, previ pas per Glòries.

Per qui no hi hagi caigut: no parlo (només) de traçats existents, també faig volar coloms. Somiar és gratuït (a diferència dels traçats serpentejants i saturadíssims).

Posted: Saturday 28/07/2007 0:17
by Guigui
Ei, que m'han escamotejat el missatge! :)

Posted: Saturday 28/07/2007 0:22
by metring
Nooor, és que he dividit el fil anterior en 2, i com no es pot portar un missatge a un altre fil, aquest és l'"apañu" que he fet :)

Posted: Sunday 29/07/2007 3:08
by laura
Hola!

Parlant de l'Estació de França, no em sembla un bon enllaç amb la C1. El motiu és molt clar: aquesta estació, no pot funcionar com intermediària i només pot funcionar com a estació d'origen / final.
El que si estaria bé seria que la C4 sud i C2 de la costa acabéssin a Estació de França ja que podrien fer més parades pel centre que no pas la pobre C1 (que arriba per l'altre costat).

Em sap molt de greu dir-ho pero avui dia les rodalies han de buscar rapidesa.
A més, la C1 és una línia molt comercial que té que passar per el centre i tenir bons enllaços. La nostalgia està bé, pero a veure qui posa la cara contenta el qui té que anar a treballar quan el tren es limita a Estació de França... molt maca, sí pero poc eficaç.

Quan la C1 arribi a Sant Vicenç de Calders o a Vilanova, alguns trens podrien finalitzar a Estació de França, però els trens de Mataró estaria millor que finalitzessin a L'Hospitalet o bé al Aeroport.

A mi també magrada molt l'Estació de França, pero es poc cèntrica i ja veieu el que triga la C10 entre Pg.Gràcia i Estació de França: 9-10 min...

Això sí per als Regionals i per a les Grans Línies, funciona amb més eficàcia, ja que aquests no requereixen gran velocitat (a les estacions vull dir), sobretot els de Llarga Distancia.

Salutacions a tots !

Posted: Sunday 29/07/2007 9:39
by metring
És cert que hi ha una part de nostàlgia, en la reivindicació per retornar la línia C1 a EF, però no només per això. Els túnels actuals d'Arc de Triomf i Catalunya estan sobresaturadísims, passant 4 línies de Rodalies i regionals, la situació comença a ser límit. Amb EF, s'estaria aprofitant un recurs ja existent, sense que s'hagués de construïr noves infrastructures.

En quan a que l'estació es troba apartada...continua estant al centre de la ciutat, i amb un parell d'"apañus", per tal de comunicar-la millor, com un altre accés del metro Barceloneta, més proper a l'estació, perllongar el tramvia, que es troba actualment fins Ciutadella, no crec que fos tant traumàtic accedir a EF.

Sobre que és estació terme? A París, Londres, etc, n'està ple d'estacions terme, i cap problema amb això. Si ells poden, per què no nosaltres?

BCN is different

Posted: Sunday 29/07/2007 10:11
by Guigui
metring wrote:Sobre que és estació terme? A París, Londres, etc, n'està ple d'estacions terme, i cap problema amb això. Si ells poden, per què no nosaltres?
Tu mateixa ja ho dius abans, però fixa't en les connexions amb metro que tenen les estacions de París i Londres, a part de que, per exemple, la Gare du Nord és passant per a l'RER. Abans no tinguem una cosa semblant a l'EdF, passaran segles, al ritme que es projecten i executen les obres per aquí.

Posted: Sunday 29/07/2007 10:15
by metring
Exacte, fallen les connexions estrepitosament. I repeteixo. la situació dels Rodalies, tants per túnels de només dues vies, és insostenible, i fins que no hi hagi una desgràcia, no posaran fil a l'agulla :(

Ni així

Posted: Sunday 29/07/2007 10:19
by Guigui
metring wrote:Exacte, fallen les connexions estrepitosament. I repeteixo. la situació dels Rodalies, tants per túnels de només dues vies, és insostenible, i fins que no hi hagi una desgràcia, no posaran fil a l'agulla :(
Exemples com la vaga del Prat, l'apagada elèctrica i l'anarquia de Rodalies em fan pensar que ni amb un gran cataclisme hi faran res.

Posted: Sunday 29/07/2007 10:20
by metring
Si, però com ja he dit algun cop, en el cas de Renfe Catalunya, perilla l'integritat física dels usuaris, amb les andanes tant estrates i tant saturades, que és pitjor encara.

Posted: Sunday 29/07/2007 10:23
by Guigui
metring wrote:Si, però com ja he dit algun cop, en el cas de Renfe Catalunya, perilla l'integritat física dels usuaris, amb les andanes tant estrates i tant saturades, que és pitjor encara.
Doncs em fa molt l'efecte que, amb el tant-se-me'n-fotisme dels peixos grossos de Renfomentadif, la primera mesura d'urgència que s'hi prengui serà el precintament judicial per perill de la integritat física dels usuaris i de la salut pública. Abans no mouran ni un dit.

Posted: Sunday 29/07/2007 17:35
by Denisuko
laura wrote: Parlant de l'Estació de França, no em sembla un bon enllaç amb la C1. El motiu és molt clar: aquesta estació, no pot funcionar com intermediària i només pot funcionar com a estació d'origen / final.
El que si estaria bé seria que la C4 sud i C2 de la costa acabéssin a Estació de França ja que podrien fer més parades pel centre que no pas la pobre C1 (que arriba per l'altre costat).
Estic d'acord amb el que dius de la C1 però no estic d'acord amb el que dius de la C4. De totes maneres hem de pensar que només és un mes, durant el periode de vacances i haig d'admetre que no esta planificat de la millor manera però bueno, no es quedarà per sempre.

I per intentar descongestionar els túnels de Pl. Catalunya i Arc de Triomf portaria la C3 a EF i que enllaces amb la C4 i C7 a St. Andreu Arenal. Però m'imagino que la gent de RENFE voldrà que totes les linies de rodalies passin per Sants.

Posted: Sunday 29/07/2007 18:04
by Vox
Crec que tot això està contemplat ja en el reordenament de rodalies un cop estigui l'estació de la Torrassa.

En Javi82 ho ha explicat més d'un cop però ara no trovo el(s) missatge(s).

Crec que una de les linees de rodalies que ara passen per P.Catalunya, passarà pel túnel d'Aragó. La R3 crec.

Vox

Posted: Sunday 29/07/2007 20:46
by xevi
A la proposta que he penjat per aqui totes les línies passen per Sants:

R1 L´H - MATARÓ/MAÇANET (via Catalunya)
R2 AEROPORT - GRANOLLERS/MAÇANET (via Pg. Gràcia)
R3 L´H - VIC (via Catalunya)
R4 L´H - MANRESA (via Catalunya)
R5 ESTACIÓ DE FRANÇA - VILAFRANCA/ST. VICENÇ (via Pg. Gràcia)
R6 ESTACIÓ DE FRANÇA - VILANOVA/ST. VICENÇ (via Pg. Gràcia)
R7 SANTS - ST. CUGAT - MARTORELL (via Catalunya)

Posted: Sunday 29/07/2007 22:12
by Pere
fantito wrote:
Denisuko wrote:I per intentar descongestionar els túnels de Pl. Catalunya i Arc de Triomf portaria la C3 a EF i que enllaces amb la C4 i C7 a St. Andreu Arenal.
Pots explicar per quin trajecte es va de sant Andreu Arenal a l'Estació de França?
De fet, és que no hi ha cap enllaç a Marina del túnel que ve d'Arenal per anar a Estació de França.
Per fer això s'hauria d'anar amb el ramal de les aigües passant per Montcada Bifurcació, Sant Andreu Comtal i Clot-Aragó.

Posted: Monday 30/07/2007 10:31
by entfe001
fantito wrote:
Denisuko wrote:I per intentar descongestionar els túnels de Pl. Catalunya i Arc de Triomf portaria la C3 a EF i que enllaces amb la C4 i C7 a St. Andreu Arenal.
Pots explicar per quin trajecte es va de sant Andreu Arenal a l'Estació de França?
Estació de França - Clot Aragó - Sant Andreu Comtal - Montcada Bifurcació - Cerdanyola del Vallès - Cerdanyola Universitat - Rubí - Molins de Rei - l'Hospitalet de Llobregat - Barcelona Sants - Plaça de Catalunya - Arc de Triomf - Sant Andreu Arenal.

Sense cap inversió de marxa i amb el tren encarat per pujar a Vic.
__________

Edito: Ara veig que es referia al trajecte EdF -> SAA. Doncs el mateix però llegit al revés: Arenal - Triomf - Catalunya - Sants - Molins - Rubí - l'Autònoma - Cerdanyola - Montcada - Comtal - Clot - França :D

Posted: Monday 30/07/2007 10:34
by Guigui
entfe001 wrote:Estació de França - Clot Aragó - Sant Andreu Comtal - Montcada Bifurcació - Cerdanyola del Vallès - Cerdanyola Universitat - Rubí - Molins de Rei - l'Hospitalet de Llobregat - Barcelona Sants - Plaça de Catalunya - Arc de Triomf - Sant Andreu Arenal.

Sense cap inversió de marxa i amb el tren encarat per pujar a Vic.
Ideal per seguir les noves tendències en matèria de traçats ferroviaris urbans i suburbans. :twisted:

Posted: Monday 30/07/2007 17:51
by victorcasta
Avui he estat a l'Estació de França.

A part de que, ara hi ha Civies que van fins a Blanes i Maçanet, fa un any i mig no m'hauria ni imaginat que, estant al ramal que porta de Clot a EF en un Civia, seria avançat per un altre Civia de la C10, i que el meu s'hauria d'esperar per poder entrar a Estació de França...