Page 1 of 2

3x447???

Posted: Saturday 28/07/2007 18:28
by JaMiRo!
Hola!

Estava avui prenent el sol tranquil·lament a la platja de Montgat amb la xicota... :playa

Quan de sobte ha passat una 447 en triple composició (eren les 17:00 hores aprox. i anava destinació Estació de França). Al principi, m'he sorprès i m'he aixecat de cop pensant que eren dues 447 creuant-se que m'han fet l'efecte òptic, però no, era una triple 447... :o :o :o

Mai havia vist una composició triple de 447. Algú sap si és normal veure aquestes mastodòntiques composicions? :?:

Salut!

Posted: Saturday 28/07/2007 18:57
by Vox
Potser te alguna cosa a veure amb els canvis a la R1.

Vox

Posted: Saturday 28/07/2007 18:59
by liniadelRipollés
Ho he vist a Sants, però sempre de buit.

Posted: Saturday 28/07/2007 18:59
by aim
L'altre dia al telenotícies vaig escoltar que deien que ampliarien les composicions, però creia a que es referia a ficar doble composició als que normalment anaven en simple, però pel que dius veig que no serà així.

Posted: Saturday 28/07/2007 19:07
by U-Bahn
Però la ampliació de capacitat era a les línies que reduien el número de trens. La R1 es queda amb els mateixos serveis, no?

Posted: Saturday 28/07/2007 20:49
by Watermark
La triple composició que cites anava de buit, m'he creuat amb ella anant direcció Mataró. No es pot fer servei comercial amb les 3 unitats alhora doncs no caben a baixadors com Clot-Aragó, Sant Adrià de Besós o Ocata.

Posted: Saturday 28/07/2007 20:56
by entfe001
Recordo que fa quatre estius es van arribar a veure en servei comercial triples composicions de 440R i 448 (no recordo si reformades o no) arran de la via única entre Maçanet i Riells. Efectivament, al Clot no hi cabien pas.

Posted: Saturday 28/07/2007 21:12
by aarongilp
entfe001 wrote:Recordo que fa quatre estius es van arribar a veure en servei comercial triples composicions de 440R i 448 (no recordo si reformades o no) arran de la via única entre Maçanet i Riells. Efectivament, al Clot no hi cabien pas.
448R

Posted: Sunday 29/07/2007 21:01
by U-Bahn
Avui a Plaça de Catalunya a les 18:10 ha passat una composició triple de 447 sense servei. A les 18:17 ha passat una altra triple 447 també sense servei.

Posted: Sunday 29/07/2007 22:27
by George85
Watermark wrote:La triple composició que cites anava de buit, m'he creuat amb ella anant direcció Mataró. No es pot fer servei comercial amb les 3 unitats alhora doncs no caben a baixadors com Clot-Aragó, Sant Adrià de Besós o Ocata.
Algú em pot explicar qui dimonis va dissenyar l'estació del Clot-Aragó?

Una estacio amb 4 vies i en la que hi conflueixen els 2 únics túnels de Barcelona no te andanes prou llargues com perque hi puguin estacionar unitats en triple composició.

Ja no tenim en compte que hi ha correspondència amb 2 línies de metro i de que disposa d'un vestíbul unes 4 vegades més gran i també com a mínim amb el tripe de taquilles que el del baixador de PdG.


En aquest país es fan les coses amb els peus en lloc de amb el cap.

Com si no s'haguessin utilitzat mai les tripes composicions o fós una cosa tant estranya. Gairebé totes les series admeten anar en tripe composició i els trens amb material convencional "no tenen" límit de llargada!!

Que en baixadors com Sant Adrià o Ocata no hi càpiguen, s'enten. Però al Clot... :x

Més deures per la Magdalena, anar preparan els baixadors per a triples compocions...

Posted: Sunday 29/07/2007 23:03
by Jordilar
Es curiós que Clot Aragó sigui un baixador, quan hi ha una important bifurcació al sortir però que ja pertany a l'estació de Sagrera. També es curiós que hi hagi un telèfon per establir BT amb les estacions colaterals.

El que no acabo de tenir clar és si Arc de Triom es considera estació o Baixador. En cap lloc hi ha senyal d'anuci de Baixador.

Salut,

Posted: Sunday 29/07/2007 23:22
by wefer
George85 wrote:En aquest país es fan les coses amb els peus en lloc de amb el cap.
Com si no s'haguessin utilitzat mai les tripes composicions o fós una cosa tant estranya. Gairebé totes les series admeten anar en tripe composició i els trens amb material convencional "no tenen" límit de llargada!!
Que en baixadors com Sant Adrià o Ocata no hi càpiguen, s'enten. Però al Clot... :x
Home, la Renfe (i ADIF - Foment) fan moltes coses malament. De fet, el problema sobretot està en el que no fan i haurien de fer...
Però en aquest cas, cal pensar que estem parlant de composicions d'uns 230 metres de llargada!!!

Per cert, que una 112 de FGC no arriba als 80 metres, i hi ha estacions on no hi cap. O sigui que posar-les en doble ja ni en somnis. Això sí que és realment vergonyós avui en dia!!!

Estaria bé que totes les estacions de Barcelona estiguessin preparades per composicions tant llargues, però també és veritat que no són massa habituals i jo diria que tampoc desitjables. Crec que és millor posar els trens en doble, però amb millors freqüències.

Pensar en el futur...

Posted: Sunday 29/07/2007 23:27
by JaMiRo!
Hola!

Gràcies a tots per les vostres aclaracions! ;)

En aquests moments em venen al cap algunes estacions del FMB com Fabra i Puig, Sagrera, etc. Dissenyades amb sobredimensionament...Allò era pensar en el futur... :|

Salut!

Magdalenades

Posted: Monday 30/07/2007 9:47
by Guigui
George85 wrote:Més deures per la Magdalena, anar preparan els baixadors per a triples compocions...
Però que no saps que a Catalunya serem l'enveja del món mundial ferroviari? Paraula de Na Magdalena...

Posted: Monday 30/07/2007 10:44
by entfe001
Però ningú respondrà la pregunta del títol d'en JaMiRo?

Ja t'ho dic jo: 1341.

Posted: Monday 30/07/2007 10:46
by Guigui
entfe001 wrote:Però ningú respondrà la pregunta del títol d'en JaMiRo?
No voldries pas que deixéssim el matemàtic del gremi sense feina... :)

Posted: Monday 30/07/2007 10:57
by Ecomobisostrans
entfe001 wrote:Recordo que fa quatre estius es van arribar a veure en servei comercial triples composicions de 440R i 448 (no recordo si reformades o no) arran de la via única entre Maçanet i Riells. Efectivament, al Clot no hi cabien pas.
Llavors algú avisava de que per sortir es tenia que anar a un altre vagó o passava com a Viladecavalls i a Planoles, que ningú no t'avisa? (Em refereixo a que en aquestes 2 estacions no hi cap una composicio doble i es molt perillós baixar per la ultima porta.)

Posted: Monday 30/07/2007 12:03
by entfe001
Ecomobisostrans wrote:Llavors algú avisava de que per sortir es tenia que anar a un altre vagó o passava com a Viladecavalls i a Planoles, que ningú no t'avisa? (Em refereixo a que en aquestes 2 estacions no hi cap una composicio doble i es molt perillós baixar per la ultima porta.)
Vaig haver de baixar un cop a Passeig de Gràcia i esperar un tren en sentit contrari.

Posted: Monday 30/07/2007 15:48
by George85
wefer wrote: Home, la Renfe (i ADIF - Foment) fan moltes coses malament. De fet, el problema sobretot està en el que no fan i haurien de fer...
Però en aquest cas, cal pensar que estem parlant de composicions d'uns 230 metres de llargada!!!

Per cert, que una 112 de FGC no arriba als 80 metres, i hi ha estacions on no hi cap. O sigui que posar-les en doble ja ni en somnis. Això sí que és realment vergonyós avui en dia!!!

Estaria bé que totes les estacions de Barcelona estiguessin preparades per composicions tant llargues, però també és veritat que no són massa habituals i jo diria que tampoc desitjables. Crec que és millor posar els trens en doble, però amb millors freqüències.
Estem parlant de trens o no?

El ferrocarril a diferència d'altres mitjans de transport disposa d'una avantage molt gran, la facilitat per augmentar la seva capacitat.

Els ingenyers s'estan exprimint el cervell per aconseguir fer avions inmensos que ajudin a reduir costos. Per alguna cosa serà, no?

Quanta més gent puguis portar en un mateix tren, més beneficis en treus. Només necessites un conductor, un sol "surco", ... i moltissims més passatgers.

Millors freqüències si que serien bones, però no sempre son la solucio a tots els problemes.

Analitzem el cas dels CAT EXP.

Girona i Tarragona estan conectades amb Barcelona en hores punta amb un tren cada 30 min i al llarg de la resta del dia aprox. un tren cada hora.

Per a l'empresa operadora, que al cap i a la fi és qui fa el negoci, li suposa forces mals de caps fer més expedicions (maquinistes, revisors, "surcos", rotacions de material i de personal) en canvi li resulta senzillissim enganxar una tercera unitat a l'expedició.

A més a més, hi ha hores punta en que la gent vol agafar aquell tren i no un altre (per molt que vagi 30 min abans o després o 15) ja que per terceres combinacions ja no els va bé l'horari. Que hi pot fer l'empresa operadora en aquest cas? S'ha esforçat per posar una nova expedició abans o després però la gent segueix volen agafar la de sempre i segueix anant enllaunada (amb la mala imatge que comporta) i la nova expedició va per sota de la seva capacitat.

La millor solució per a l'operadora és enganxar una tercera unitat a l'expedició habitual i llestos! Segueix oferint el millor horari i ha millorar considerablement el comfort.



El cas d'FGC també es força alarmant i s'haurien de posar les piles. Tot i que és més complicat reformar varies estacions en túnel que reformar el Clot i alguns baixadors exteriors.

Uns fan, els altres xerren

Posted: Monday 30/07/2007 18:11
by Guigui
George85 wrote:El cas d'FGC també es força alarmant i s'haurien de posar les piles. Tot i que és més complicat reformar varies estacions en túnel que reformar el Clot i alguns baixadors exteriors.
Amb la diferència que FGC ja està allargant les andanes de St. Gervasi, mentre que Renfomentadif no fa més que garlar i prometre'ns la lluna amb animalades de l'estil de l'entrevista de Na Magdalena a l'òrgan oficial del PSOE.