Page 1 of 2
Circulacions estranyes de metro
Posted: Sunday 29/07/2007 10:36
by Guigui
Demano aclariment als entesos per una circulació que em va sobtar ahir:
A les 20.45, va passar per Penitents (direcció Zona Universitària) un 3000 buit acabat de sortir de les cotxeres de St. Genís. Què podria fer a aquella hora, considerant, a més, que no es va ficar a la via dels tallers de Lesseps, ja que el meu metro va passar un minut més tard i no ens vam haver d'esperar a Vallcarca perquè l'altre fes la maniobra?
Gràcies per avançat a qui pugui donar-hi una explicació.
Posted: Sunday 29/07/2007 12:19
by Denisuko
Que jo sapiga cap 3000 s'ha ficat als tallers de Lesseps, principalment perquè no hi ha catenària rígida en aquests tallers, potser m'equivoco.
Si va passar un tren per Penitents sense parar pot ser per un motiu molt sencill: un tren anterior s'hauria averiat i hagin tingut que retirar-lo per Montbau. Llavors al motorista li diuen quin tren ha d'agafar a cotxeres i surt per la sortida de Penitents i li diuen a quina estació comença a fer el seu servei.
L'estació on comença a fer el seu servei es decideix en funció d'on es troba el tren de davant (ja que el de darera la majoria de cops sempre esta esperant a Vall d'Hebron).
He resolt el dubte?
Posted: Sunday 29/07/2007 12:44
by Guigui
Denisuko wrote:He resolt el dubte?
En principi sí, moltes gràcies. Però, ara que esmentes una possible avaria anterior, què em dius del fet de que l'indicador del carrussel estigués en "Inhibida"?
Posted: Sunday 29/07/2007 12:56
by Denisuko
Sempre es fa quan hi ha alguna entrada o sortida d'algun tren, minuts després la regulació ja es posa per si sola.
Posted: Sunday 29/07/2007 13:45
by faristol
Denisuko wrote:Que jo sapiga cap 3000 s'ha ficat als tallers de Lesseps
Pero els tallers de Lesseps estan enderrocats fa molts anys no
Suposo que et deus referir a la via que portava cap el muntacarregues que pujava els vagons a aquests tallers.
Via dels antics tallers de Lesseps
Posted: Sunday 29/07/2007 13:50
by Guigui
faristol wrote:Pero els tallers de Lesseps estan enderrocats fa molts anys no
Suposo que et deus referir a la via que portava cap el muntacarregues que pujava els vagons a aquests tallers.
La via encara està operativa, d'alguna manera o altra. Fa poc, un tren on anava i que es va avariar a Lesseps s'hi va apartar, tot i que la operació va tardar uns 20 minuts.
A veure si mantenim el to
Posted: Sunday 29/07/2007 16:26
by Guigui
fantito wrote:Jo diría que hi ha una lleugera diferència entre un apartador i un taller, però clar, si per cada cop que hi ha un trasllat de material ens imaginem un munt de coses estranyes, tot pot ser.
Que el taller no hi és, prou que ho sé, que passo sovint per Lesseps en superfície i tinc dos ulls a la cara. Que fan servir aquella via, també ho sé, car la vista també em serveix sota terra.
A partir d'aquí, no en sé més. Pot ser que m'hagi expressat en els termes equivocats, però tampoc n'hi ha per voler veure que m'imagino el que no hi ha o que faig catúfols.
I per això he preguntat, i per això en Denisuko ha tingut l'amabilitat d'aclarir-me el dubte.
Posted: Sunday 29/07/2007 17:07
by Denisuko
Bueno a veure, la via que surt de Lesseps porta a unes, podriem anomenar-ho, cotxeres per a camions grua que revisen l'infraestructura quan el metro es tanca. (Perdoneu-me el meu escàs vocabulari
)
Posted: Sunday 29/07/2007 18:16
by El LLOP
Denisuko wrote:Sempre es fa quan hi ha alguna entrada o sortida d'algun tren, minuts després la regulació ja es posa per si sola.
la regulació de tràfic es connecta i desconnecta desde el CCM. Quan està connectada veureu els numerets, quan es desconnecta veureu "INHIBIDA". Si es veu aquesta paraula es que la regulació estava desconnectada.
Posted: Sunday 29/07/2007 18:48
by Guigui
El LLOP wrote:la regulació de tràfic es connecta i desconnecta desde el CCM. Quan està connectada veureu els numerets, quan es desconnecta veureu "INHIBIDA". Si es veu aquesta paraula es que la regulació estava desconnectada.
I pot ser que estigués desconnectada malgrat haver-hi una possible avaria?
(I abans que algú no em salti al damunt: en cap moment ningú no ha dit que realment n'hi hagués una, és una pura suposició.)
Posted: Monday 30/07/2007 0:08
by Denisuko
Em referia a que el CTO que estigui al CCM activa i desactiva la regulació i que per si sola diu als motoristes si van adelantats o retrassats
Posted: Monday 30/07/2007 3:17
by alex86bcn
I aquestes "cotxeres per a camions grua" son visibles desde l'estacio? (ja que es pot veure l'antiga cua de maniobres...us referiu a aquesta via no?...Hi han fotos d'aquestes cotxeres (Llop, ja tens amb que entretenirte
) o fotos on es vegi amb detall com era, o es aquest tunel? Es a dir,com era l'ascensor...i tots aquests detallets ocults k tant ens agraden?? (A mi personalment tot aquest tipus de secrets o de racons del metro que han caigut en l'oblit m'encanten!!!)
Posted: Monday 30/07/2007 7:12
by El LLOP
amb aquestes ja em vaig entretenir fa temps.
http://s207.photobucket.com/albums/bb64 ... xeres1.jpg
http://i207.photobucket.com/albums/bb64 ... -20061.jpg
http://i207.photobucket.com/albums/bb64 ... xeres1.jpg
per cert: com no em refio de la meva memòria he estat observant les fotos que tinc. No es veu gens de catenària dins d'aquest túnel, i la poca que hi ha a l'inici del túnel, unit al mal estat de la via, fa quasi impossible (recalco el quasi) la retirada d'un tren de servei en aquest "dipòsit". La raó principal es que hauria d'entrar acoblat a un altre ja que no hi ha catenària i si ja està acoblat i les cotxeres de Sant Genís tan aprop es una tonteria retirar-lo aquí. Per aixó em sembla QUASI impossible.
La via s'ha utilitzat fa poc
Posted: Monday 30/07/2007 9:41
by Guigui
El LLOP wrote:per cert: com no em refio de la meva memòria he estat observant les fotos que tinc. No es veu gens de catenària dins d'aquest túnel, i la poca que hi ha a l'inici del túnel, unit al mal estat de la via, fa quasi impossible (recalco el quasi) la retirada d'un tren de servei en aquest "dipòsit". La raó principal es que hauria d'entrar acoblat a un altre ja que no hi ha catenària i si ja està acoblat i les cotxeres de Sant Genís tan aprop es una tonteria retirar-lo aquí. Per aixó em sembla QUASI impossible.
Doncs us assseguro, i la memòria segur que no em falla en aquest cas, que un tren que es va avariar fa uns quants mesos a Lesseps va ser retirat cap aquesta via, suposo que per sortir del pas.
IMPRESSIONANT!!!
Posted: Monday 30/07/2007 23:26
by JaMiRo!
Posted: Tuesday 31/07/2007 3:41
by alex86bcn
Llop gracies per les fotos!!! Rapid i efectiu com sempre!!! Impressionants...fan por i tot!!! Voleu dir que els programadors del Doom no es van passar per aquest tunel!!!! Realment m'impresiona que tot aixo estigui a sota nostre, al costat de per on cada dia passen un munt de persones, i no en tenen la mes minima idea del que hi ha!
Posted: Tuesday 31/07/2007 21:57
by orique
alex86bcn wrote:Llop gracies per les fotos!!! Rapid i efectiu com sempre!!! Impressionants...fan por i tot!!! Voleu dir que els programadors del Doom no es van passar per aquest tunel!!!! Realment m'impresiona que tot aixo estigui a sota nostre, al costat de per on cada dia passen un munt de persones, i no en tenen la mes minima idea del que hi ha!
Jo diria que més que per aquest túnel, van agafar Rodalies durant dos mesos seguits...
Re: Circulacions estranyes de metro
Posted: Wednesday 01/08/2007 7:03
by El LLOP
Guigui wrote:
A les 20.45, va passar per Penitents (direcció Zona Universitària) un 3000 buit acabat de sortir de les cotxeres de St. Genís.
aquest es el procediment quan, com els diumenges, hi han menys trens i van més distanciats;
Un tren s'ha de canviar per X motiu:
1) arriva a Canyelles i surt sense passatge per via2.
2) entra a les cotxeres de Sant Genís, deixa el tren a una via i n'agafa un altre.
3) mentre aixó passa, el tren del devant s'escapa i el del darrere se li tira a sobre.
4) quan surt de les cotxeres per penitents direcció Zona universitària, se l'indica que no agafi passatge fins a certa estació, per fer que s'acosti al tren del devant i es separi del de darrera seu.
Aquesta es l'explicació. Espero que hagui estat prou entenedora.
Gràcies!
Posted: Wednesday 01/08/2007 22:33
by Guigui
El LLOP wrote:Aquesta es l'explicació. Espero que hagui estat prou entenedora.
Com un llibre!
Posted: Thursday 02/08/2007 19:26
by BRILL 18
Bona Tarde
Avui un familiar meu gens informat sobre el tema, m'ha comentat el que li ha passat aquest Mati a la Linea V.
Agafa el metro a Vilapiscina, funciona malament fins a Maragall, on els han fet baixar del tren i agafar un que venia direccio Horta, anava buit. han pujat fins a Horta sense parar a cap estació, i un cop a Horta a començat a fer el servei comercial normal.
Amb semble una mica extrany, pero no he volgut discutir.
Es possible aquesta maniobra?
No hi han trens a Vilapicina ?
No podria gaver fet el camvi de via a Vilapicina ?
Gracies per les respostes[/b]