Page 1 of 2

Tren ALVIA fent una circulació AVE...

Posted: Tuesday 31/07/2007 23:55
by Jordi Freixas

Posted: Wednesday 01/08/2007 10:02
by davida
Desde ahir hi ha una vaga encoberta dels maquinistes d'alta velocitat. Casualment un 40% han agafat la baixa.
Que un Alvia fagi d'AVE pot ser que sigui una mesura de contingencia per portar els viatgers ja que aquesta "vaga" no la fan els maquinistes de GL que porten els Alvia.

Posted: Wednesday 01/08/2007 23:27
by Jordi Freixas
I els maquinistes dels ALVIA no poden portar trens AVE directament?

Posted: Wednesday 01/08/2007 23:57
by Jordi Freixas
L'AVE va a 300, i l'Alvia a 200. No sé. Tu voràs...

Algunes precisions

Posted: Thursday 02/08/2007 11:12
by Guigui
Jordi Freixas wrote:L'AVE va a 300, i l'Alvia a 200. No sé. Tu voràs...
1. L'Alvia té una vmax de 250 o més, si no m'erro.
2. El fet de que hi hagi algun tren que pugui arribar als 300 no vol dir que la velocitat comercial sigui 300 en tot el recorregut Camp-Madrid.

En resum, si un servei d'AVE es fa amb un Alvia, segur que es perdrà temps, però no tant com pugui semblar en un principi.

Posted: Thursday 02/08/2007 12:13
by victorcasta
fantito wrote:No acabo d'entrendre quin és el problema o curiositat que plantejeu. Un tren AVE és tot aquell tren que el seu número de sèrie começa per 1 llevat de l'Euromed. Els "Ave", mot usat com malnom, es refereix als trens de la sèrie 100 i actualment sols fan el servei de Madrid a Sevilla.

Si el fet curiós que voleu resaltar és el fet que un tren de la sèrie 120 en comptes de fer el servei d'Alvia fa el servei d'AVE que normalment és realitzat per un tren de la sèrie 103, doncs vale. Quin problema hi ha?

Els maquinistes han d'estar autoritzats a un cert material per poder-lo conduir. S'ha pogut donar el cas que cap dels maquinistes sans estigui autoritzat a dur un 103 i s'hagi decidit fer el servei amb un 120. Millor aixó que un trist autobús!
El problema està en que els maquinistes que han fet aquesta vaga il·legal eren de la UN d'Alta Velocidad. Els 120 Alvia pertanyen a Llarga Distància, i aquests no estaven en vaga i per això se'ls ha traslladat a un 120 i no a un 103. A més que els serveis AVE els fan les sèries 100, 102 i 103, no només els 100.

Re: Algunes precisions

Posted: Thursday 02/08/2007 12:16
by aarongilp
Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:L'AVE va a 300, i l'Alvia a 200. No sé. Tu voràs...
1. L'Alvia té una vmax de 250 o més, si no m'erro.
Tot i que els s/120 estan autoritzats a circular a 250km/h, no hi ha maquinistes autoritzats a dur aquests trens amb ERTMS, per la qual cosa tot i estar homologats els equips d'abord, els trens no circulen a més de 200 km/h degut a que circulen sota l'ampar de l'ASFA-200.

Posted: Thursday 02/08/2007 13:45
by victorcasta
Em referia al servei d'AVE i als maquinistes d'Alta Velocidad

Posted: Thursday 02/08/2007 17:47
by Danzig
mare meva, quina quantitat de toca-dallonses...

Posted: Thursday 02/08/2007 22:02
by entfe001
Doncs jo avui he vist un servei Euromed prestat amb material Talgo VII.

:tancat

Posted: Friday 03/08/2007 0:07
by 594-001-0
entfe001 wrote:Doncs jo avui he vist un servei Euromed prestat amb material Talgo VII.

:tancat
Y yo todos los días veo un servicio Alaris hecho con 120 :D

Posted: Friday 03/08/2007 12:38
by neroon
Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h es consideren trens de gran velocitat i per tant, aplicant la numeració UIC renfe els engloba dins de la serie 100:

- Sèrie 100 (AVE, els “Felipes”)
- Sèrie 101 (Euromed, tot i que circuli per ample ibèric, es considera com a tren de gran velocitat, ja que en certs moments assoleix els 220 km/h).
- Sèrie 102 (AVE, els “patos”)
- Sèrie 103 (AVE, encara no sé quin mot els hi han posat, però em sona que ja en tenen).
- Sèrie 104 (Avant, son els encarregats de fer els serveis de MD en línies de GV)
- Sèrie 120 (Alvia)

Per tant, si pel motiu que sigui hi ha falta de material de les altres series, qualsevol 120 està capacitat per fer serveis AVE, donc tenen les mateixes prestacions que la resta de trens, tret del número de places i la velocitat comercial, que en condicions de màxim rendiment, nomès és una mica inferior a la de resta de trens GV.

Per tant, no veig on està la polèmica. En aquest casos el que fa renfe es substituir un tren per un altre de diferent però amb les mateixes prestacions, o com a mínim, amb unes prestacions el mès semblants posibles. Quelcom semblant amb el que pasa quan un 101 es substituit per un TALGO VII en Server Euromed o un 490 ho és per un 120 en servei Alaris.

Ara que ho dic, renfe ja podria pendre exemple d’ella mateixa a l’hora de substituir un CEx fet per 470 per una 440R…
Salutacions

Posted: Friday 03/08/2007 12:54
by Guigui
neroon wrote:- Sèrie 103 (AVE, encara no sé quin mot els hi han posat, però em sona que ja en tenen).
Velaro

Posted: Friday 03/08/2007 13:25
by genissimon
T'has oblidat dels 130, construits a partir dels talgo s. VII amb dues tractores (a. patitos).

I que tant els 120 com els 130 són aptes tant per a la xarxa d'ample normal (UIC) electrificada a 25 KVca com per la xarxa d'ample ibèric electrificada a 3KVcc, tot i que els 120 fan servir els intercanviadors BRAVA i els 130 els Talgo.

Salut !!

P.D.: a més hi ha més material encarregat pendent d'entrega.

Posted: Friday 03/08/2007 14:28
by victorcasta
neroon wrote:Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h es consideren trens de gran velocitat i per tant, aplicant la numeració UIC renfe els engloba dins de la serie 100:

- Sèrie 100 (AVE, els “Felipes”)
- Sèrie 101 (Euromed, tot i que circuli per ample ibèric, es considera com a tren de gran velocitat, ja que en certs moments assoleix els 220 km/h).
- Sèrie 102 (AVE, els “patos”)
- Sèrie 103 (AVE, encara no sé quin mot els hi han posat, però em sona que ja en tenen).
- Sèrie 104 (Avant, son els encarregats de fer els serveis de MD en línies de GV)
- Sèrie 120 (Alvia)

Per tant, si pel motiu que sigui hi ha falta de material de les altres series, qualsevol 120 està capacitat per fer serveis AVE, donc tenen les mateixes prestacions que la resta de trens, tret del número de places i la velocitat comercial, que en condicions de màxim rendiment, nomès és una mica inferior a la de resta de trens GV.

Per tant, no veig on està la polèmica. En aquest casos el que fa renfe es substituir un tren per un altre de diferent però amb les mateixes prestacions, o com a mínim, amb unes prestacions el mès semblants posibles. Quelcom semblant amb el que pasa quan un 101 es substituit per un TALGO VII en Server Euromed o un 490 ho és per un 120 en servei Alaris.

Ara que ho dic, renfe ja podria pendre exemple d’ella mateixa a l’hora de substituir un CEx fet per 470 per una 440R…
Salutacions
A veure si és que no m'he explicat abans o què... no és que hi hagi cap polèmica, simplement és un fet curiós que possessin un 120 en comptes d'un 102 o 103 que normalment cobreix la relació. I per què l'hi van posar? Doncs perquè els 102 i 103 pertanyen a la unitat de negoci d'Alta Velocitat, i els 120 pertanyen a la unitat de negoci de Llarga Distància. Com que qui feia vaga eren els d'Alta Velocitat i no els de Llarga Distància els hi van posar un 120.

Posted: Friday 03/08/2007 15:13
by 594-001-0
neroon wrote:Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h es consideren trens de gran velocitat i per tant, aplicant la numeració UIC renfe els engloba dins de la serie 100:
Los 490 tienen una v. máx. de 220 km/h como los 101 y sin embargo están dentro de la serie 4XX.

Posted: Friday 03/08/2007 16:47
by neroon
594-001-0 wrote:
neroon wrote:Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h es consideren trens de gran velocitat i per tant, aplicant la numeració UIC renfe els engloba dins de la serie 100:
Los 490 tienen una v. máx. de 220 km/h como los 101 y sin embargo están dentro de la serie 4XX.
Si, pero por lo que tengo entendido (aunque me puedo equivocar) la máxima velocidad comercial de los Alaris es de 200 km/h, por tanto renfe lo consideró un automotor eléctrico normal y corriente (serie 400). En cambio los Euromed serie 101 si que alcanzan los 220 en servicio comercial.

Victorcasta, quan parlava de polémica parlava en general, no em referia al teu comentari en concret.

genissimon, no he inclòs a la serie 130 perque encara no són en servei, però tot arrivarà, com la futura serie 140.

Posted: Friday 03/08/2007 17:29
by 594-001-0
neroon wrote:
594-001-0 wrote:
neroon wrote:Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h es consideren trens de gran velocitat i per tant, aplicant la numeració UIC renfe els engloba dins de la serie 100:
Los 490 tienen una v. máx. de 220 km/h como los 101 y sin embargo están dentro de la serie 4XX.
Si, pero por lo que tengo entendido (aunque me puedo equivocar) la máxima velocidad comercial de los Alaris es de 200 km/h, por tanto renfe lo consideró un automotor eléctrico normal y corriente (serie 400). En cambio los Euromed serie 101 si que alcanzan los 220 en servicio comercial.
El motivo por el que no alcanzan los 220 km/h creo recordar que era porque estos trenes no van equipados con ATP, no?

Posted: Friday 03/08/2007 20:42
by Jordi Freixas
neroon wrote:Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h
En qualsevol cas, els Alvia no van a més de 200 en servei comercial (a no ser, que excepcionalment, els pugéssin a 250 per a fer aquests serveis, es clar...)

Posted: Saturday 04/08/2007 1:39
by victorcasta
Els Alvia no poden circular comercialment a més de 200 km/h. Circulen sota l'ASFA, el qual només permet 200. S'està homologant l'ERTMS als Alvia per a que puguin circular a 250, i encara ningú sap quan circularan a aquesta velocitat.