Bòsnia.. en l'espera de Talgo
Posted: Wednesday 01/08/2007 2:20
Hola bones a tots!
He llegit fa uns dies en Vialibre alguns detalls sobre la futura venda dels trens Talgo a Bòsnia....la veritat és que el que he llegit m'ha agradat molt, el ferrocarril d'aquest país es troba molt degradat i desprestigiat, durament danyat en la guerra civil bosnia.
Es tracta de nou compsocions de nou cotxes de Talgo VII, a mi m'agrada molt el Talgo VII i trobo que és una llàstima que haurem d'esperar uns 3 o 4 anys més l'arribada d'aquestos trens a Bòsnia.
Tot això de Talgo està molt bé però la pregunta què fer mentrestant.. aquí us ensenyaré unes imatges i així podreu comprovar què és del que queda dels trens en aquest país.
A finals d'abril he anat unes tres vegades a Sarajevo capital de Bòsnia, he anat darrera del meu visat espanyol perqué volia passar uns dies a Catalunya, jo resideixo a Belgrad normalment però com que sóc ciutadà bosni si vull visat he d'anar a Sarajevo.
Entre Belgrad i Sarajevo no hi ha cap tren directe així és que he viatjat de nit ( tota la nit) en un autobús entre les dues capitals..però tornant de Sarajevo ja amb el visat al passaport he vitjat en tren.. cosa que no faig a Bòsnia fa molt de temps!!!!
Arribava a Sarajevo molt aviat i mentre esperava que obrin l'ambaixada feia fotos de trens desafiant així la dura prohibició de fer fotos.
Aquí són molt pocs els trens.....es necessita el material mòbil i amb urgència!!!!
Una cosa molt important..la companyia que comprarà trens Talgo és l'operadora de la Federació de Bòsnia i Herzegovina -ZFBH.. una de dues que opera a Bòsnia, Bòsnia és un país dividit entre dues comunitats autònomes.. una musulmano-croata i l'altra dels serbis de Bòsnia –ZRS cada una de les dues comunitats té el seu ferrocarril.. això inclou el canvi de locomotores en la ''frontera''.
Sarajevo, sis del matí ....acaba de venir el nocturn de Zagreb, es tracta d'un nou servei obert el dia 16 d’abril de 2007.Que duri!!!!
És un tren curt... una locomotora 441 que predomina en els ferrocarrils de la zona amb dos cotxes amb seients de ZFBH.
Durant el matí és quan més trens hi ha.....durant el dia l'estació té aquest aspecte.... és una mica trist per ser la capital d'un paìs de 4 milions d'habitants.
Dos trens.. el primer és el que va a Budapest i altre al port de Ploce (Croàcia) amb les locomotres de la sèrie 441 amb la decoració que coincideix amb la decoració del ferrocarril turc.
El tren per Budapest té dos cotxes..el blau aquest és de ferrocarril hongarés
El que va a Ploce té cotxes suecs que han vingut com ajuda humanitària després de la guerra civil
El que m'ha cridat molta atenció és aquesta imatge gegant que han penjat a l'edifici de l'estació Sarajevo.. diu sota ''buducnost je pocela'' el que en la llengua serbo-croata vol dir ''el futur ja ha començat''...
El servei regional Sarajevo-Zenica el fa aquesta unitat
Vaig sortir de Sarajevo en tren....una experiéncia mervellosa, el darrer cop que vaig sortir de Sarajevo en tren ha sigut abans de la guerra quan era un nen ..
Vaig pujar al tren que va de Ploce (costa del Adràtic)-Mostar-Sarajevo-Zenica-Doboj-Banja Luka-Zagreb,
és el tren més important de tot el país, passa per tot Bòsnia i permet conéixer tot el país i les ciutats més grans.
Té tres cotxes... dels tres territoris per on passa.... jo vaig pujar al cotxe croata perqué m'ha semblat el millor i amb les finestres practicables.
El tren després de sortir de Sarajevo toca una mica l'herba i la vegetació al costat de la via.
El millor del trajecte és poder contemplar els paisatges de Bòsnia central, fent fotos des de la finestra i gaudir plenament del ferocarril convencional.
Això us recomano a tots!!!
L'encreuament amb un tren de mercaderies en una petita estació i una locomotora 441 verda...
Estació Doboj és el lloc on la locomotora de ZFBH 441-118 deixa el tren que des d'aquesta estació serà remolcat per una locomotra 441 però serbo-bosnia (ZRS) fins a la frontera amb Croàcia.
Ja us ensenyaré més fotos... la propera vegada seran de la companyia serbo-bosnia.
Records des de Bòsnia!!!
Dusko
He llegit fa uns dies en Vialibre alguns detalls sobre la futura venda dels trens Talgo a Bòsnia....la veritat és que el que he llegit m'ha agradat molt, el ferrocarril d'aquest país es troba molt degradat i desprestigiat, durament danyat en la guerra civil bosnia.
Es tracta de nou compsocions de nou cotxes de Talgo VII, a mi m'agrada molt el Talgo VII i trobo que és una llàstima que haurem d'esperar uns 3 o 4 anys més l'arribada d'aquestos trens a Bòsnia.
Tot això de Talgo està molt bé però la pregunta què fer mentrestant.. aquí us ensenyaré unes imatges i així podreu comprovar què és del que queda dels trens en aquest país.
A finals d'abril he anat unes tres vegades a Sarajevo capital de Bòsnia, he anat darrera del meu visat espanyol perqué volia passar uns dies a Catalunya, jo resideixo a Belgrad normalment però com que sóc ciutadà bosni si vull visat he d'anar a Sarajevo.
Entre Belgrad i Sarajevo no hi ha cap tren directe així és que he viatjat de nit ( tota la nit) en un autobús entre les dues capitals..però tornant de Sarajevo ja amb el visat al passaport he vitjat en tren.. cosa que no faig a Bòsnia fa molt de temps!!!!
Arribava a Sarajevo molt aviat i mentre esperava que obrin l'ambaixada feia fotos de trens desafiant així la dura prohibició de fer fotos.
Aquí són molt pocs els trens.....es necessita el material mòbil i amb urgència!!!!
Una cosa molt important..la companyia que comprarà trens Talgo és l'operadora de la Federació de Bòsnia i Herzegovina -ZFBH.. una de dues que opera a Bòsnia, Bòsnia és un país dividit entre dues comunitats autònomes.. una musulmano-croata i l'altra dels serbis de Bòsnia –ZRS cada una de les dues comunitats té el seu ferrocarril.. això inclou el canvi de locomotores en la ''frontera''.
Sarajevo, sis del matí ....acaba de venir el nocturn de Zagreb, es tracta d'un nou servei obert el dia 16 d’abril de 2007.Que duri!!!!
És un tren curt... una locomotora 441 que predomina en els ferrocarrils de la zona amb dos cotxes amb seients de ZFBH.
Durant el matí és quan més trens hi ha.....durant el dia l'estació té aquest aspecte.... és una mica trist per ser la capital d'un paìs de 4 milions d'habitants.
Dos trens.. el primer és el que va a Budapest i altre al port de Ploce (Croàcia) amb les locomotres de la sèrie 441 amb la decoració que coincideix amb la decoració del ferrocarril turc.
El tren per Budapest té dos cotxes..el blau aquest és de ferrocarril hongarés
El que va a Ploce té cotxes suecs que han vingut com ajuda humanitària després de la guerra civil
El que m'ha cridat molta atenció és aquesta imatge gegant que han penjat a l'edifici de l'estació Sarajevo.. diu sota ''buducnost je pocela'' el que en la llengua serbo-croata vol dir ''el futur ja ha començat''...
El servei regional Sarajevo-Zenica el fa aquesta unitat
Vaig sortir de Sarajevo en tren....una experiéncia mervellosa, el darrer cop que vaig sortir de Sarajevo en tren ha sigut abans de la guerra quan era un nen ..
Vaig pujar al tren que va de Ploce (costa del Adràtic)-Mostar-Sarajevo-Zenica-Doboj-Banja Luka-Zagreb,
és el tren més important de tot el país, passa per tot Bòsnia i permet conéixer tot el país i les ciutats més grans.
Té tres cotxes... dels tres territoris per on passa.... jo vaig pujar al cotxe croata perqué m'ha semblat el millor i amb les finestres practicables.
El tren després de sortir de Sarajevo toca una mica l'herba i la vegetació al costat de la via.
El millor del trajecte és poder contemplar els paisatges de Bòsnia central, fent fotos des de la finestra i gaudir plenament del ferocarril convencional.
Això us recomano a tots!!!
L'encreuament amb un tren de mercaderies en una petita estació i una locomotora 441 verda...
Estació Doboj és el lloc on la locomotora de ZFBH 441-118 deixa el tren que des d'aquesta estació serà remolcat per una locomotra 441 però serbo-bosnia (ZRS) fins a la frontera amb Croàcia.
Ja us ensenyaré més fotos... la propera vegada seran de la companyia serbo-bosnia.
Records des de Bòsnia!!!
Dusko