Page 1 of 1

Pla de Mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona

Posted: Sunday 05/08/2007 2:11
by wefer
Nota de premsa de la Generalitat
http://www10.gencat.net/gencat/AppJava/ ... celona.jsp
-----------------------------

Pla de Mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona

L'objectiu és incrementar el pes del transport públic, reduir el consum energètic i les víctimes mortals.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat inicialment el Pla de Mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona, que aborda la mobilitat del conjunt de l'àrea (passatgers i mercaderies) i té l'objectiu de garantir el desplaçament dels ciutadans, fer-los més sostenibles i segurs i millorar la competitivitat del teixit econòmic de la zona.

El pla preveu:
  • Augmentar el pes del transport públic i no motoritzat de passatgers fins una proporció de 2/3 del total.
  • Incrementar el transport públic fins el 34,31% del total.
  • Reduir el consum energètic de la mobilitat per habitant en un 7,5%.
  • Disminuir un 20,5% les emissions de diòxid de carboni.
  • Disminuir en un 25% les víctimes mortals per accidents a les carreteres.
Per aconseguir-ho, el Pla articula 9 eixos amb 90 mesures, entre aquestes, destaquen:
  • Augmentar la xarxa ferroviària en més de 283 km i la viària en 290 km.
  • Reestructurar la xarxa de Rodalies i millorar la freqüència de pas de tramvia i metro.
  • Incrementar la xarxa de línies d'autobusos interurbans i crear nous carrils bus-VAO.
  • Doblar els aparcaments de dissuasió.
  • Planificar el territori amb criteris de mobilitat sostenible.
Per més informació:
http://www10.gencat.net/gencat/binaris/ ... -61000.pdf

Traçats racionals

Posted: Monday 06/08/2007 11:51
by Guigui
Llàstima que no digui res de fer traçats de metro sensats i no aquestes serpentines de festa major que s'han inventat darrerament.

Re: Traçats racionals

Posted: Tuesday 07/08/2007 12:43
by UT596001
Guigui wrote:Llàstima que no digui res de fer traçats de metro sensats i no aquestes serpentines de festa major que s'han inventat darrerament.
O que els autobusos interubans no siguin carraques de fira i que vagin mínimament a l'hora (amb retards de "només" 5-10 minuts ja em donaria per satisfet), i amb uns serveis mínimament dignes.

Posted: Tuesday 07/08/2007 13:00
by trainman
Yo he mandado varias propuestas de ampliaciones de horarios al DPTOP

-Un B2 Sabadell-Ripollet con salida de Sabadell a las 22:30 (de lunes a viernes y los sábados)
-Un B2 Sabadell-Cerdanyola con salida de Sabadell a las 23:00 (de lunes a viernes)
-Un B2 Sabadell-Ripollet con salida de Sabadell a las 22:20 (domingos y festivos)
-Un B2 Ripollet-Sabadell con salida de Cerdanyola a las 8:00 (domingos y festivos)
-Que el servicio UAB-Cerdanyola que a llega a Fontetes (finaliza allí su recorrido) sobre las 22:10-22:15 llegue a Barcelona (de lunes a viernes)

Y la respuesta del DPTOP fue:

Benvolgut senyor,



Donem resposta a la vostra comunicació en relació a la prolongació de l’horari dels serveis de transport entre Sabadell i Ripollet i entre Barcelona i la UAB.



A aquest respecte us fem avinent que prenem nota de les vostres peticions que seran degudament analitzades i incorporades als treballs que estem desenvolupant per a l’aprovació del pla de serveis de transport de viatgers per carretera de Catalunya on es detallaran les actuacions de millora de la xarxa de transport públic per tal d’actualitzar l’oferta de serveis a la demanda existent.