Page 1 of 1
Quants Carrossers d´Autobussos Urbans hi ha a Catalunya?:
Posted: Saturday 11/08/2007 18:38
by hospitalenc
Fa temps que estic desconectat del tema autobusos i autocars.
Quantes empreses fan avui día autobusos urbans aquí a Casa Nostra?. Son encara Noge i Beulas a Arbùcies, (Mès Indcar que fa minibusos de barri), e Irisbus/Iveco a la Zona Franca, nó?.
Per cert, l´antiga Obradors-Fabús de Manresa ja va desapareixer fa anys, oi?.
Posted: Sunday 12/08/2007 20:47
by aarongilp
Carrocers a Catalunya tenim:
- Ayats (Autocars, Arbucies)
- Beulas (Autocars, Arbucies)
- Indcar (Minibusos, Arbucies)
- Noge (Autocars i Autobusos, Arbucies)
- Obradors (Autocars, Manresa) (no sé si encara segueix a Manresa però ara els models són Obradors-OVI)
- Staco (Microbusos, Sta. Coloma de Farners)
Fora de Catalunya tenim:
- Andecar / Farecar (Autocars i microbusos, Córdoba)
- Burillo (Autobusos, Logroño)
- Carbus (Microbusos, Pamplona)
- Carsa/Castrosua (Autocars i Autobusos, Villagarcía de Arousa)
- Ferqui (Microbusos, Noreña)
- Hispano Carrocera (Autocars i Autobusos, Zaragoza)
- Irizar (Autocars, Ormaiztegui)
- Sercar (Autobusos turístics, Zaragoza)
- Sunsundegui (Autocars, Alsasua)
- Unvi (Autobusos i microbusos, Ourense)
Em sembla que aquests són tots els carrocers d'autobusos de Catalunya i Espanya en actiu.
Algú sap...
Posted: Sunday 12/08/2007 22:30
by JaMiRo!
Hola!
Ja coneixia que a Arbúcies hi havia un fotimer de carrossers, però algú coneix el motiu de tal concentració industrial especialitzada a la localitat gironina?
És una pregunta que sempre m'he fet.
Salut!
Posted: Monday 13/08/2007 0:18
by trainman
Para añadir al listado, Andecar/Farebus (autocares y microbuses, Córdoba)
Re: Algú sap...
Posted: Monday 13/08/2007 14:59
by genissimon
JaMiRo! wrote:Hola!
Ja coneixia que a Arbúcies hi havia un fotimer de carrossers, però algú coneix el motiu de tal concentració industrial especialitzada a la localitat gironina?
És una pregunta que sempre m'he fet.
Salut!
Sí. Perquè abans de fer autobusos metàl·lics els feien de fusta. I abans de fer autobusos feien tota classe de carruatges, tartanes i demés, aprofitant les espessures d'alzines de la comarca de La Selva.
Salut !!
Posted: Monday 13/08/2007 17:57
by hospitalenc
Moltes mercès per la resposta!....
Em doneu una petita al.legría respecte d´Obradors, per que fa uns anys había fet suspensió de pagaments o cosa semblant, i m´habíen dit que desapareixía, igual com va desapareixer Unicar a Galícia......
Posted: Monday 13/08/2007 18:50
by aarongilp
hospitalenc wrote:Moltes mercès per la resposta!....
Em doneu una petita al.legría respecte d´Obradors, per que fa uns anys había fet suspensió de pagaments o cosa semblant, i m´habíen dit que desapareixía, igual com va desapareixer Unicar a Galícia......
Crec que a Obradors la va comprar OVI (no ho sé segur), i Unicar es va refundar sota la cooperativa UNVI.
Posted: Tuesday 14/08/2007 1:15
by ABB_Traccion
Una pregunta em ve al cap, per ribes amb aixo del trasbord tenim un MAN
azas Ugarte, d' on és aquesta carrosseria? Si busco al google, em surt Argentina!
Posted: Tuesday 14/08/2007 11:06
by aarongilp
Era de Logroño, em sembla, però ja fa un temps que va desaparèixer.
Re: Algú sap...
Posted: Tuesday 14/08/2007 13:23
by wefer
JaMiRo! wrote:Ja coneixia que a Arbúcies hi havia un fotimer de carrossers, però algú coneix el motiu de tal concentració industrial especialitzada a la localitat gironina?
Segons la web de Indcar:
La gran cantidad, calidad y proximidad de materia primera, facilitó que en 1888 el Sr. Francesc Queralt i Roca creara un taller para fabricar carruajes de madera.
Éste es el punto de partida e inicio de la historia de una empresa familiar que se enorgullecer de ser el primer carrocero español.
La segunda generación de ésta empresa, en 1910, con el Sr. Joan Queralt Andriu al frente, inició la fabricación de diligencias de pasajeros, sin dejar la fabricación tradicional de carruajes de comercialización.
Más tarde, se incorporaron las placas de hierro para reforzar las partes débiles de los vehículos hechos de madera. Éste fue el momento de inflexión de la empresa y que permitió la evolución hacia el trabajo en chapa y los nuevos sistemas de fabricación.
Jo de petit passava les vacances per allà, i recordo veure per la carretera (per cert, estreta i plena de sots) els xassís d'autobús circulant sense carrosseria que els portaven rodant com si fos un autobús normal. El xassís pelat amb només un seient de plàstic pel conductor
Afegit a la llista
Posted: Thursday 16/08/2007 8:29
by Trytasa Baldaquino
Hi faltaria Sercar (Saragossa), especialitzat en autobusos turístics de dos pisos (amb l'imperial descobert, es clar)
Posted: Thursday 16/08/2007 13:38
by ABB_Traccion
aarongilp wrote:Era de Logroño, em sembla, però ja fa un temps que va desaparèixer.
Merci Aaron per difuminarme el dubte.
Posted: Saturday 18/08/2007 12:42
by Fran-Ikarus
A buses-y-autocares havien dit fa poc que Obradors fabricava, ara, fora de Catalunya, però no recordo exactament a on.