Page 1 of 1
Civies de Sevilla a Catalunya
Posted: Monday 13/08/2007 20:27
by ABB_Traccion
Segons acabo de llegir a Tranvia, els hi estan canviant els Civies i les 440 de Sevilla, per 446
, i diuen que els Civia vindran cap a Catalunya.
Algú sap alguna cosa?
Salut!
Posted: Monday 13/08/2007 21:18
by entfe001
Com m'alegro de no tenir l'Ilia per aquí...
Posted: Tuesday 14/08/2007 0:01
by jordidr
Tenen l'esquema antic de pintura?
Posted: Tuesday 14/08/2007 1:10
by ABB_Traccion
Si, amb el vinil pantone i sense carenar.
Re: Civies de Sevilla a Catalunya
Posted: Tuesday 14/08/2007 10:31
by UT596001
ABB_Traccion wrote:Segons acabo de llegir a Tranvia, els hi estan canviant els Civies i les 440 de Sevilla, per 446
, i diuen que els Civia vindran cap a Catalunya.
Algú sap alguna cosa?
Salut!
Ara mateix és cert que hi han 446 en servei a Sevilla, però els Civia, que fins ara només funcionaven a la línia C4, ara també ho fan a la línia principal, la C1.
Ara, si treuen els Civia a Sevilla també els treuen a Cadis, doncs si no mal m'equivoco els Civia Sevillans els comparteixen amb Cadis per a la línia C1a de Cadis.
Posted: Wednesday 15/08/2007 0:30
by trainman
Los Civia de Sevilla/Cádiz que son 463-004 (ex 462-001), 463-005 (ex 462-002) y 463-006 (ex 462-003)
Posted: Wednesday 15/08/2007 1:14
by ABB_Traccion
Encara els transformaran a Civia Alpí...
Posted: Wednesday 15/08/2007 11:33
by jordidr
Apa aqui si clar, li posaran una caixa de colors Alpino sota el braç
Aclaracions
Posted: Wednesday 15/08/2007 14:35
by JaMiRo!
Hola!
ABB_Traccion wrote:Si, amb el vinil pantone i sense carenar.
Els Civia "sense carenar" són els Civia-I. Els Civia amb carenat són els Civia-II (els que corren ara per ara per Barcelona); i ben aviat es començaran a produïr els Civia-III, gairebé iguals als Civia-II només que en aquest cas l'estructura interna de la cabina serà d'acer per comptes d'alumini (reivindicació dels maquinistes, no se senten segurs amb l'alumini).
ABB_Traccion wrote:Encara els transformaran a Civia Alpí...
No comencem. Els Civia Alpí
no existeixen ara per ara.
Salut!
Posted: Wednesday 15/08/2007 15:29
by Pep
JaMiRo! wrote:
ABB_Traccion escrigué:
Encara els transformaran a Civia Alpí...
No comencem. Els Civia Alpí no existeixen ara per ara.
Això és un "bulu" que el colem sempre que podem per posar-te nervios!
Re: Aclaracions
Posted: Wednesday 15/08/2007 18:50
by ABB_Traccion
JaMiRo! wrote:
ABB_Traccion wrote:Encara els transformaran a Civia Alpí...
No comencem. Els Civia Alpí
no existeixen ara per ara.
Era per veure que deies
que va, fora conyes, no sé, era una posibilitat, però ja està desmentida, merci JaMiRo!
Posted: Wednesday 15/08/2007 20:07
by jordidr
Jo crec que tal com van anar les probes del Civia a Puigcerda no crec que es necesiti fer cap maravella en els civia perk pujin
Parlem-ne...
Posted: Wednesday 15/08/2007 22:58
by JaMiRo!
Hola!
Què mamonassos, em volieu fotre nerviòs...
jordidr wrote:Jo crec que tal com van anar les probes del Civia a Puigcerda no crec que es necesiti fer cap maravella en els civia perk pujin
Vejam, parlaré en "qualitat"
d'ex-Alstomià.
Amb tots els trens tenim dos tipus de proves en via de client: les
proves tipus i les
proves sèrie.
De les proves tipus només se'n fa una amb el primer tren d'una sèrie (en aquest cas, dels Civia-II) i és la prova que vàreu veure que van fer pujant a França via Factoria Alstom-Mollet Santa Rosa-Vic-Puigcerdà. En aquesta prova es fan un grapat d'assaigs, i es pot dir que és una prova per fer petar el tren, ja que se'l sotmet a gamberrades ferroviàries (frenades bèsties, patinades exagerades en pujar grans pendents, etc.). Malauradament, mai he assistit a cap prova d'aquestes.
Les proves sèrie, d'altra banda, es fan a tots els trens, i és la prova que podeu veure que es fa pujant Civia a Figueres via Granollers. Aquesta he tingut l'oportunitat de tastar-la i gaudir-la en qualitat de becari enxufat
. Bàsicament, es fan proves d'acceleració i frenada i es revisa que tots els sistemes del tren funcionen correctament: pantalles, aire condicionat, obertura i tancament de portes, etc. Aquesta prova finalitza amb l'acoblament amb una altra unitat Civia, acoblament que sol realitzar-se a Montcada-Bifurcació al dia següent de la prova a Figueres. Ho dic perquè si un dia vegeu un Civia en proves a Figueres, al dia següent és obligatori anar al Ramal de les Aigües perquè pel matí caçareu un Civia circulant per allà (de fet, quan un Civia fa proves a Figueres, passa la nit a Granollers-Centre i al dia següent baixa fins a Sant Andreu Comtal; allà dona la volta cap al Ramal de les Aigües per tal d'arribar a Montcada-Bifurcació).
Un últim tema, tots els Civia Alstom cal comprovar que acoblen perfectament amb un altre Civia tant Alstom com CAF.
Salut!
PD: quin totxo!!!
Encara falta...
Posted: Thursday 16/08/2007 12:20
by Guigui
JaMiRo! wrote:PD: quin totxo!!!
Ui, encara te'n falta molt per arribar al nivell d'en Santfeliuenc!
Posted: Thursday 16/08/2007 13:27
by ABB_Traccion
Noi, moltes gràcies per explicar-ho, t' ho has currat!