Page 1 of 1

Civies de Sevilla a Catalunya

Posted: Monday 13/08/2007 20:27
by ABB_Traccion
Segons acabo de llegir a Tranvia, els hi estan canviant els Civies i les 440 de Sevilla, per 446 :x , i diuen que els Civia vindran cap a Catalunya.

Algú sap alguna cosa?

Salut!

Posted: Monday 13/08/2007 21:18
by entfe001
Com m'alegro de no tenir l'Ilia per aquí... :suar

Posted: Tuesday 14/08/2007 0:01
by jordidr
Tenen l'esquema antic de pintura?

Posted: Tuesday 14/08/2007 1:10
by ABB_Traccion
Si, amb el vinil pantone i sense carenar.

Re: Civies de Sevilla a Catalunya

Posted: Tuesday 14/08/2007 10:31
by UT596001
ABB_Traccion wrote:Segons acabo de llegir a Tranvia, els hi estan canviant els Civies i les 440 de Sevilla, per 446 :x , i diuen que els Civia vindran cap a Catalunya.

Algú sap alguna cosa?

Salut!
Ara mateix és cert que hi han 446 en servei a Sevilla, però els Civia, que fins ara només funcionaven a la línia C4, ara també ho fan a la línia principal, la C1.

Ara, si treuen els Civia a Sevilla també els treuen a Cadis, doncs si no mal m'equivoco els Civia Sevillans els comparteixen amb Cadis per a la línia C1a de Cadis.

Posted: Wednesday 15/08/2007 0:30
by trainman
Los Civia de Sevilla/Cádiz que son 463-004 (ex 462-001), 463-005 (ex 462-002) y 463-006 (ex 462-003)

Posted: Wednesday 15/08/2007 1:14
by ABB_Traccion
Encara els transformaran a Civia Alpí...

Posted: Wednesday 15/08/2007 11:33
by jordidr
Apa aqui si clar, li posaran una caixa de colors Alpino sota el braç

Aclaracions

Posted: Wednesday 15/08/2007 14:35
by JaMiRo!
Hola!
ABB_Traccion wrote:Si, amb el vinil pantone i sense carenar.
Els Civia "sense carenar" són els Civia-I. Els Civia amb carenat són els Civia-II (els que corren ara per ara per Barcelona); i ben aviat es començaran a produïr els Civia-III, gairebé iguals als Civia-II només que en aquest cas l'estructura interna de la cabina serà d'acer per comptes d'alumini (reivindicació dels maquinistes, no se senten segurs amb l'alumini).
ABB_Traccion wrote:Encara els transformaran a Civia Alpí...
No comencem. Els Civia Alpí no existeixen ara per ara. ;)

Salut!

Posted: Wednesday 15/08/2007 15:29
by Pep
JaMiRo! wrote: ABB_Traccion escrigué:
Encara els transformaran a Civia Alpí...


No comencem. Els Civia Alpí no existeixen ara per ara. ;)
Això és un "bulu" que el colem sempre que podem per posar-te nervios! :)

Re: Aclaracions

Posted: Wednesday 15/08/2007 18:50
by ABB_Traccion
JaMiRo! wrote:
ABB_Traccion wrote:Encara els transformaran a Civia Alpí...
No comencem. Els Civia Alpí no existeixen ara per ara. ;)
xD Era per veure que deies xD que va, fora conyes, no sé, era una posibilitat, però ja està desmentida, merci JaMiRo!

Posted: Wednesday 15/08/2007 20:07
by jordidr
Jo crec que tal com van anar les probes del Civia a Puigcerda no crec que es necesiti fer cap maravella en els civia perk pujin

Parlem-ne...

Posted: Wednesday 15/08/2007 22:58
by JaMiRo!
Hola!

Què mamonassos, em volieu fotre nerviòs... :) :D ;)
jordidr wrote:Jo crec que tal com van anar les probes del Civia a Puigcerda no crec que es necesiti fer cap maravella en els civia perk pujin
Vejam, parlaré en "qualitat" :x d'ex-Alstomià. :P

Amb tots els trens tenim dos tipus de proves en via de client: les proves tipus i les proves sèrie.

De les proves tipus només se'n fa una amb el primer tren d'una sèrie (en aquest cas, dels Civia-II) i és la prova que vàreu veure que van fer pujant a França via Factoria Alstom-Mollet Santa Rosa-Vic-Puigcerdà. En aquesta prova es fan un grapat d'assaigs, i es pot dir que és una prova per fer petar el tren, ja que se'l sotmet a gamberrades ferroviàries (frenades bèsties, patinades exagerades en pujar grans pendents, etc.). Malauradament, mai he assistit a cap prova d'aquestes.

Les proves sèrie, d'altra banda, es fan a tots els trens, i és la prova que podeu veure que es fa pujant Civia a Figueres via Granollers. Aquesta he tingut l'oportunitat de tastar-la i gaudir-la en qualitat de becari enxufat 8-) . Bàsicament, es fan proves d'acceleració i frenada i es revisa que tots els sistemes del tren funcionen correctament: pantalles, aire condicionat, obertura i tancament de portes, etc. Aquesta prova finalitza amb l'acoblament amb una altra unitat Civia, acoblament que sol realitzar-se a Montcada-Bifurcació al dia següent de la prova a Figueres. Ho dic perquè si un dia vegeu un Civia en proves a Figueres, al dia següent és obligatori anar al Ramal de les Aigües perquè pel matí caçareu un Civia circulant per allà (de fet, quan un Civia fa proves a Figueres, passa la nit a Granollers-Centre i al dia següent baixa fins a Sant Andreu Comtal; allà dona la volta cap al Ramal de les Aigües per tal d'arribar a Montcada-Bifurcació).

Un últim tema, tots els Civia Alstom cal comprovar que acoblen perfectament amb un altre Civia tant Alstom com CAF. :o

Salut!

PD: quin totxo!!! :oops:

Encara falta...

Posted: Thursday 16/08/2007 12:20
by Guigui
JaMiRo! wrote:PD: quin totxo!!! :oops:
Ui, encara te'n falta molt per arribar al nivell d'en Santfeliuenc! :)

Posted: Thursday 16/08/2007 13:27
by ABB_Traccion
Noi, moltes gràcies per explicar-ho, t' ho has currat!

;)