Álvarez afirma que Catalunya ocupa 1a posició en inversió
Posted: Tuesday 14/08/2007 12:53
TeleNoticies (http://www.telenoticies.cat)
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha comparegut a petició pròpia al Congrés dels Diputats per donar explicacions del reiterat mal funcionament de la xarxa de rodalies de Renfe a Barcelona. La ministra ha destacat que les obres a Sants, on actualment el servei està saturat, i les de l'AVE són les culpables del mal funcionament, que millorarà sensiblement a finals de setembre i definitivament a finals d'any. Álvarez ha admès, però, que ha estat un error voler compaginar aquestes dues grans obres sense interrompre el servei a Sants. A més, la ministra ha assegurat que Catalunya ocupa la primera posició pel que fa a inversió en infraestructures del govern espanyol. Pel que fa al Prat, ha tornat a destacar que es tracta d'un dels millors d'Europa.
La ministra ha començat la seva compareixença al Congrés dels Diputats recordant que els beneficis de totes les grans obres públiques es veuen a mitjà termini, i ha assegurat que ara pot afirmar que els catalans veuran aquests beneficis a curt termini.
Álvarez ha destacat les xifres que el govern actual ha invertit a Catalunya i les ha comparades amb les de la legislatura anterior; unes xifres que superen de llarg, tant pel que fa a inversió pressupostada com a inversions executades, les de l'anterior govern del Partit Popular, segons la ministra. Les dades demostren, per Álvarez, l'aposta del govern espanyol pel desenvolupament de les infraestructures a Catalunya, on ocupa la primera posició.
La titular de la cartera de Foment ha informat detalladament de l'estat de les obres que el ministeri té engegades al territori català, unes obres, que segons ha destacat, han reduït l'estat de saturació de la xarxa de rodalies que l'actual executiu ha heretat, segons Álvarez, de l'anterior govern.
Magadalena Álvarez ha fet especial menció a l'estació de Sants, "l'enclavament fonamentalment" de tot el servei ferroviari català, ja que hi transiten un miler de trens diàriament, amb un total de 800.000 passatgers, un 80% dels quals són de rodalies. Álvarez ha parlat dels avantatges que suposa aquesta centralització dels servei, però també n'ha destacat els inconvenients, entre els quals el fet que qualsevol incidència a Sants afecta tota la xarxa. És per això, segons la ministra, que el ministeri ha engegat una remodelació d'aquesta estació que ha obligat a restriccions que han causat "molèsties" als usuaris.
Segons la ministra, aquestes afectacions continuaran perquè s'està treballant per separar el trànsit de rodalies del de llarga distància, però la situació millorarà "sensiblement" a finals de setembre, i "definitivament" a finals de desembre, quan s'hauran conclòs les obres.
Pel que fa a les últimes incidències que han tingut lloc en diferents punts de la xarxa de rodalies, les ha separat en dos grans blocs, les que s'han d'atribuir a les obres que es realitzen a la xarxa i les que han succeït per "causes alienes" al servei ferroviari, i en aquest cas es tractaria en la moajoria dels casos, a sabotatges.
Segons la ministra, des de la seva última compareixença les incidències a la xarxa de rodalies s'han reduït. De fet, Álvarez ha parlat de "tendència general" a la disminució de les incidències.
La ministra ha reconegut que la decisió de no interrompre el servei ferroviari afectat per les dues grans obres que es porten a terme, les de Sants i les de l'AVE, podria no haver estat encertada.
Sobre l'aeroport del Prat, la ministra Álvarez ha destacat que s'està convertint en un referent d'aquest tipus d'infraestructures a Europa i n'ha destacat el ritme de creixement, que el 2006 va duplicar el de la mitjana europea, un creixement que ha estat possible gràcies a l'increment de capacitat de què s'ha dotat l'aeroport, segons Álvarez, cosa que el situa en una "posició privilegiada". Álvarez ha reiterat la intenció del govern espanyol d'avançar les inversions previstes al Prat.
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha comparegut a petició pròpia al Congrés dels Diputats per donar explicacions del reiterat mal funcionament de la xarxa de rodalies de Renfe a Barcelona. La ministra ha destacat que les obres a Sants, on actualment el servei està saturat, i les de l'AVE són les culpables del mal funcionament, que millorarà sensiblement a finals de setembre i definitivament a finals d'any. Álvarez ha admès, però, que ha estat un error voler compaginar aquestes dues grans obres sense interrompre el servei a Sants. A més, la ministra ha assegurat que Catalunya ocupa la primera posició pel que fa a inversió en infraestructures del govern espanyol. Pel que fa al Prat, ha tornat a destacar que es tracta d'un dels millors d'Europa.
La ministra ha començat la seva compareixença al Congrés dels Diputats recordant que els beneficis de totes les grans obres públiques es veuen a mitjà termini, i ha assegurat que ara pot afirmar que els catalans veuran aquests beneficis a curt termini.
Álvarez ha destacat les xifres que el govern actual ha invertit a Catalunya i les ha comparades amb les de la legislatura anterior; unes xifres que superen de llarg, tant pel que fa a inversió pressupostada com a inversions executades, les de l'anterior govern del Partit Popular, segons la ministra. Les dades demostren, per Álvarez, l'aposta del govern espanyol pel desenvolupament de les infraestructures a Catalunya, on ocupa la primera posició.
La titular de la cartera de Foment ha informat detalladament de l'estat de les obres que el ministeri té engegades al territori català, unes obres, que segons ha destacat, han reduït l'estat de saturació de la xarxa de rodalies que l'actual executiu ha heretat, segons Álvarez, de l'anterior govern.
Magadalena Álvarez ha fet especial menció a l'estació de Sants, "l'enclavament fonamentalment" de tot el servei ferroviari català, ja que hi transiten un miler de trens diàriament, amb un total de 800.000 passatgers, un 80% dels quals són de rodalies. Álvarez ha parlat dels avantatges que suposa aquesta centralització dels servei, però també n'ha destacat els inconvenients, entre els quals el fet que qualsevol incidència a Sants afecta tota la xarxa. És per això, segons la ministra, que el ministeri ha engegat una remodelació d'aquesta estació que ha obligat a restriccions que han causat "molèsties" als usuaris.
Segons la ministra, aquestes afectacions continuaran perquè s'està treballant per separar el trànsit de rodalies del de llarga distància, però la situació millorarà "sensiblement" a finals de setembre, i "definitivament" a finals de desembre, quan s'hauran conclòs les obres.
Pel que fa a les últimes incidències que han tingut lloc en diferents punts de la xarxa de rodalies, les ha separat en dos grans blocs, les que s'han d'atribuir a les obres que es realitzen a la xarxa i les que han succeït per "causes alienes" al servei ferroviari, i en aquest cas es tractaria en la moajoria dels casos, a sabotatges.
Segons la ministra, des de la seva última compareixença les incidències a la xarxa de rodalies s'han reduït. De fet, Álvarez ha parlat de "tendència general" a la disminució de les incidències.
La ministra ha reconegut que la decisió de no interrompre el servei ferroviari afectat per les dues grans obres que es porten a terme, les de Sants i les de l'AVE, podria no haver estat encertada.
Sobre l'aeroport del Prat, la ministra Álvarez ha destacat que s'està convertint en un referent d'aquest tipus d'infraestructures a Europa i n'ha destacat el ritme de creixement, que el 2006 va duplicar el de la mitjana europea, un creixement que ha estat possible gràcies a l'increment de capacitat de què s'ha dotat l'aeroport, segons Álvarez, cosa que el situa en una "posició privilegiada". Álvarez ha reiterat la intenció del govern espanyol d'avançar les inversions previstes al Prat.