Page 1 of 2

Álvarez afirma que Catalunya ocupa 1a posició en inversió

Posted: Tuesday 14/08/2007 12:53
by jordidr
TeleNoticies (http://www.telenoticies.cat)


La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha comparegut a petició pròpia al Congrés dels Diputats per donar explicacions del reiterat mal funcionament de la xarxa de rodalies de Renfe a Barcelona. La ministra ha destacat que les obres a Sants, on actualment el servei està saturat, i les de l'AVE són les culpables del mal funcionament, que millorarà sensiblement a finals de setembre i definitivament a finals d'any. Álvarez ha admès, però, que ha estat un error voler compaginar aquestes dues grans obres sense interrompre el servei a Sants. A més, la ministra ha assegurat que Catalunya ocupa la primera posició pel que fa a inversió en infraestructures del govern espanyol. Pel que fa al Prat, ha tornat a destacar que es tracta d'un dels millors d'Europa.


La ministra ha començat la seva compareixença al Congrés dels Diputats recordant que els beneficis de totes les grans obres públiques es veuen a mitjà termini, i ha assegurat que ara pot afirmar que els catalans veuran aquests beneficis a curt termini.

Álvarez ha destacat les xifres que el govern actual ha invertit a Catalunya i les ha comparades amb les de la legislatura anterior; unes xifres que superen de llarg, tant pel que fa a inversió pressupostada com a inversions executades, les de l'anterior govern del Partit Popular, segons la ministra. Les dades demostren, per Álvarez, l'aposta del govern espanyol pel desenvolupament de les infraestructures a Catalunya, on ocupa la primera posició.

La titular de la cartera de Foment ha informat detalladament de l'estat de les obres que el ministeri té engegades al territori català, unes obres, que segons ha destacat, han reduït l'estat de saturació de la xarxa de rodalies que l'actual executiu ha heretat, segons Álvarez, de l'anterior govern.

Magadalena Álvarez ha fet especial menció a l'estació de Sants, "l'enclavament fonamentalment" de tot el servei ferroviari català, ja que hi transiten un miler de trens diàriament, amb un total de 800.000 passatgers, un 80% dels quals són de rodalies. Álvarez ha parlat dels avantatges que suposa aquesta centralització dels servei, però també n'ha destacat els inconvenients, entre els quals el fet que qualsevol incidència a Sants afecta tota la xarxa. És per això, segons la ministra, que el ministeri ha engegat una remodelació d'aquesta estació que ha obligat a restriccions que han causat "molèsties" als usuaris.

Segons la ministra, aquestes afectacions continuaran perquè s'està treballant per separar el trànsit de rodalies del de llarga distància, però la situació millorarà "sensiblement" a finals de setembre, i "definitivament" a finals de desembre, quan s'hauran conclòs les obres.

Pel que fa a les últimes incidències que han tingut lloc en diferents punts de la xarxa de rodalies, les ha separat en dos grans blocs, les que s'han d'atribuir a les obres que es realitzen a la xarxa i les que han succeït per "causes alienes" al servei ferroviari, i en aquest cas es tractaria en la moajoria dels casos, a sabotatges.

Segons la ministra, des de la seva última compareixença les incidències a la xarxa de rodalies s'han reduït. De fet, Álvarez ha parlat de "tendència general" a la disminució de les incidències.

La ministra ha reconegut que la decisió de no interrompre el servei ferroviari afectat per les dues grans obres que es porten a terme, les de Sants i les de l'AVE, podria no haver estat encertada.

Sobre l'aeroport del Prat, la ministra Álvarez ha destacat que s'està convertint en un referent d'aquest tipus d'infraestructures a Europa i n'ha destacat el ritme de creixement, que el 2006 va duplicar el de la mitjana europea, un creixement que ha estat possible gràcies a l'increment de capacitat de què s'ha dotat l'aeroport, segons Álvarez, cosa que el situa en una "posició privilegiada". Álvarez ha reiterat la intenció del govern espanyol d'avançar les inversions previstes al Prat.

Posted: Tuesday 14/08/2007 12:57
by jordidr
La ministra Álvarez assegura que els problemes de Rodalies remetran a finals de setembre i desapareixeran abans que s'acabi l'any
• La titular de Foment diu que no pensa dimitir a menys que Zapatero l'hi demani


La ministra Magdalena Álvarez, durant la compareixença. Foto: EFE / PACO CAMPOS EFE
MADRID
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha assegurat aquest matí que les "incidències" que registra el servei de Rodalies de Renfe a Barcelona remetran a finals de setembre i desapareixeran totalment a finals d'any, una vegada acabades les obres de l'AVE i de l'estació de Sants.

Durant la seva compareixença a la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats, Álvarez ha explicat que els problemes en el servei de Rodalies són conseqüència de la reforma de l'estació barcelonina de Sants, de l'escassetat de material rodant i d'una utilització intensiva de les infraestructures, així com del seu precari estat.

Segons la ministra, a finals del mes de setembre vinent entraran en funcionament dues noves vies a l'estació de Sants, que permetran incrementar la fluïdesa del trànsit ferroviari, mentre que a finals del 2007 estaran operatives les 14 vies projectades.

Les obres de Sants, destinades a separar el trànsit de Rodalies del de mitjana i llarga distància, han obligat a anar tallant les vies segons avançaven els treballs.

Disminució dels problemes imputables al trànsit ferroviari

Després de repassar els últims problemes a la xarxa ferroviària catalana, Álvarez ha conclòs que la tendència mostra una disminució de les incidències imputables directament al trànsit ferroviari.

Segons les seves dades, els problemes atribuïbles al funcionament del servei han disminuït 7,5 punts en els últims vuit anys, mentre que els imputables a factors externs (talls de subministrament elèctric, robatori de material, meteorologia adversa, etcètera) han augmentat 31 punts.

La ministra ha detallat la situació ferroviària a Barcelona, després de començar la seva intervenció fent referència a la tasca de l'Executiu: "El Govern està fent el màxim esforç inversor de la història de Catalunya".

Sobre això, ha explicat que s'ha executat al voltant del 65% (uns 5.100 milions d'euros) de la inversió total pressupostada per a infraestructures de Catalunya des que va començar la present legislatura, xifra que puja a més de 7.850 milions.

No pensa dimitir

Minuts abans de la compareixença, i preguntada per la petició de dimissió per part de l'oposició, Álvarez ha assegurat que no pensa renunciar al seu càrrec fora que el president de l'Executiu, José Luis Rodríguez Zapatero, l'hi demani.

Magdalenades

Posted: Tuesday 14/08/2007 13:22
by Guigui
Em prendré la molèstia de rebatre punt per punt cadascuna de les bajanades que ha tornat a deixar anar aquesta ... [espai en blanc perquè cadascú l'ompli amb el terme que consideri més apropiat]:
La ministra ha començat la seva compareixença al Congrés dels Diputats recordant que els beneficis de totes les grans obres públiques es veuen a mitjà termini, i ha assegurat que ara pot afirmar que els catalans veuran aquests beneficis a curt termini.
Com allò de les millores de Rodalies en tres mesos, promesa fa cosa de quatre o cinc. I quants catalans es beneficiaran de que hi hagi AVE a Madrid? I quants es beneficiarien de la posada al dia de l'obsoleta, saturada i malmesa xarxa de Rodalies i Regionals?
Álvarez ha destacat les xifres que el govern actual ha invertit a Catalunya i les ha comparades amb les de la legislatura anterior; unes xifres que superen de llarg, tant pel que fa a inversió pressupostada com a inversions executades, les de l'anterior govern del Partit Popular, segons la ministra. Les dades demostren, per Álvarez, l'aposta del govern espanyol pel desenvolupament de les infraestructures a Catalunya, on ocupa la primera posició.
Considerant que les xifres globals siguin correctes (extrem que no puc confirmar ni desmentir, però la meva intuïció em diu que han passat per un programa complet gentilesa de Corporación Dermoestética), em farà el favor la ... [vegeu a dalt] de dir-me quant correspon a les obres de la LAV? A partir d'allí, parlem-ne.

Ah, si tant critiquen el govern del PP (que, realment, va ser execrable en aquest sentit i molts altres), per què s'hi emmirallen tant si repeteixen que va ser tan mediocre? Que potser es donen per satisfets si, en lloc d'inútils, només són ineptes? I prou xerrar, que ja porten tres anys remenant les cireres!
La titular de la cartera de Foment ha informat detalladament de l'estat de les obres que el ministeri té engegades al territori català, unes obres, que segons ha destacat, han reduït l'estat de saturació de la xarxa de rodalies que l'actual executiu ha heretat, segons Álvarez, de l'anterior govern.
Que passi una setmana anant en Rodalies (no, millor, que vagi cada dia en Regionals de Barcelona a Girona per arribar a temps a qualsevol feina en horari laboral habitual) i ja em dirà a què es deu, sinó, el caos apocalíptic que s'hi viu.

I tornem-hi amb el govern anterior!
Magadalena Álvarez ha fet especial menció a l'estació de Sants, "l'enclavament fonamentalment" de tot el servei ferroviari català, ja que hi transiten un miler de trens diàriament, amb un total de 800.000 passatgers, un 80% dels quals són de rodalies. Álvarez ha parlat dels avantatges que suposa aquesta centralització dels servei, però també n'ha destacat els inconvenients, entre els quals el fet que qualsevol incidència a Sants afecta tota la xarxa. És per això, segons la ministra, que el ministeri ha engegat una remodelació d'aquesta estació que ha obligat a restriccions que han causat "molèsties" als usuaris.
Doncs si tants avantatges té, per què no fan el mateix a Madrid? I, d'altra banda, parlant més seriosament, cosa que la ... [ídem] sembla incapaç de fer: Amb la fortuna desorbitada que són capaços de mobilitzar per fer passar la LAV per on els doni la real gana, què costava fer un nou túnel a Barcelona per descongestionar la xarxa de Rodalies i que, a més, donaria servei a llocs que actualment no tenen connexió directa (o sigui: Rodalies per Diagonal)?
Segons la ministra, aquestes afectacions continuaran perquè s'està treballant per separar el trànsit de rodalies del de llarga distància, però la situació millorarà "sensiblement" a finals de setembre, i "definitivament" a finals de desembre, quan s'hauran conclòs les obres.
Primera: segons paraules de la ..., la situació fa mesos que hauria d'estar solucionada. Segona: quan la LAV estigui llesta, el que quedarà al descobert seran les vergonyes del sistema de Rodalies, amb manteniment zero, com demostra una infinitat d'incidents greus recents.
Pel que fa a les últimes incidències que han tingut lloc en diferents punts de la xarxa de rodalies, les ha separat en dos grans blocs, les que s'han d'atribuir a les obres que es realitzen a la xarxa i les que han succeït per "causes alienes" al servei ferroviari, i en aquest cas es tractaria en la moajoria dels casos, a sabotatges.
Sabotatges que, en molts casos, han resultat ser la invenció d'una ment superior que no pot o no vol carburar massa bé.
Segons la ministra, des de la seva última compareixença les incidències a la xarxa de rodalies s'han reduït. De fet, Álvarez ha parlat de "tendència general" a la disminució de les incidències.
Doncs sembla que la ... és analfabeta o sord-muda. Només cal repassar les notícies de l'última setmana per veure que, un cop més, ens estan explicant contes de la vora del foc.
La ministra ha reconegut que la decisió de no interrompre el servei ferroviari afectat per les dues grans obres que es porten a terme, les de Sants i les de l'AVE, podria no haver estat encertada.
I no només això, senyora (?)...
Sobre l'aeroport del Prat, la ministra Álvarez ha destacat que s'està convertint en un referent d'aquest tipus d'infraestructures a Europa i n'ha destacat el ritme de creixement, que el 2006 va duplicar el de la mitjana europea, un creixement que ha estat possible gràcies a l'increment de capacitat de què s'ha dotat l'aeroport, segons Álvarez, cosa que el situa en una "posició privilegiada". Álvarez ha reiterat la intenció del govern espanyol d'avançar les inversions previstes al Prat.
Ah, el Prat! Sí senyor, és l'aeroport on m'espero menys per recollir l'equipatges, on el personal té les millors condicions laborals, cosa que es tradueix en la seva satisfacció en el treball, on els vols surten i arriben puntuals gràcies a la magnífica disposició de les seves pistes, on mai no he hagut d'esperar-me mitja hora a l'avió esperant la jardinera o que el finger tingui a bé d'acostar-s'hi... En fi, que té raó la ..., El Prat té una posició privilegiada... en el rànquing d'aeroports més impresentables.

En resum, si fa poc fou encunyat el terme de maragallada, és el moment de crear el de magdalenada. Perquè tantes i tan seguides, no és per deixar-ho per alt...

Posted: Tuesday 14/08/2007 13:25
by Guigui
La ministra ha detallat la situació ferroviària a Barcelona, després de començar la seva intervenció fent referència a la tasca de l'Executiu: "El Govern està fent el màxim esforç inversor de la història de Catalunya".
Segur? Jo diria que, en termes monetaris comparatius, va ser més gran la inversió realitzada per Castella el 1640-1652, 1713-1714 o 1937-1939, per exemple.

:evil:

Impresentable

Posted: Wednesday 15/08/2007 14:22
by JaMiRo!
I després de dir tot això i de veure què està passant, afirma que només dimitirà en cas que li demani el ZP...

Impresentable. Això és manca de responsabilitat política.

:?

Re: Magdalenades

Posted: Thursday 16/08/2007 11:58
by UT596001
Guigui wrote:Doncs si tants avantatges té, per què no fan el mateix a Madrid?
Et recordo que totes les línies de Rodalies Madrid passen per Atocha.

(D'acord, excepte la C-9, però la C-9 a efectes pràctics no es pot considerar una línia de Rodalies).

Re: Magdalenades

Posted: Thursday 16/08/2007 12:13
by Guigui
UT596001 wrote:Et recordo que totes les línies de Rodalies Madrid passen per Atocha.
Ara no parlo amb un plànol al davant, però sí del que recordo: a diferència de Sants, hi ha un grapat de línies que s'acaben a Atocha i, a més, els trens hi utilitzen moltes més vies.

I, tornant a Barcelona, Sants no és, ni de bon tros, el melic del món. Per facilitar els transbordaments, n'hi ha prou amb fer que totes les línies de Rodalies tinguin correspondència amb totes, com passa amb el metro, de manera que no calgui mai fer més d'un transbord per travessar Barcelona.

Però, és clar, a l'hora de tergiversar les coses i fer veure allò que no és, els polítics no en deixen escapar ni una, i menys quan es tracta de dir magdalenades.

Re: Magdalenades

Posted: Thursday 16/08/2007 12:31
by UT596001
Guigui wrote:
UT596001 wrote:Et recordo que totes les línies de Rodalies Madrid passen per Atocha.
Ara no parlo amb un plànol al davant, però sí del que recordo: a diferència de Sants, hi ha un grapat de línies que s'acaben a Atocha i, a més, els trens hi utilitzen moltes més vies.
Només la C3 i la C4 acaben a Atocha. Totes les altres són passants.

I quan s'inauguri el "Túnel de la Risa II" totes les línies seran passants per Atocha.

Posted: Thursday 16/08/2007 14:09
by laura
Crec que tampoc cal faltar el respecte ni haver de ficar adjectius a la Ministra de Foment.

De veritat no entenc com pot haver-hi gent que es deixi dominar tant per la política. Per començar, jo no llançaré ni insults ni qualificatius a cap partit polític ni a cap membre dels seus. I el radicalisme simplement prové dels d'extrema dreta i dels d'extrema esquerra i així anem com anem.

No parem de recalcar que la Ministra no para de parlar del Govern anterior. Què voleu que faci?, jo faria el mateix. L'actual govern va rebre una xarxa de rodalies i trens regionals de pena. Els errors acumulats s'han anat inflant en un sac i quan l'AVE ha entrat a Sants aquest sac ha petat.

Guigui, tú dius que no deixa de parlar del Govern anterior pero tú no deixes de comparar la xarxa de Barcelona amb la de Madrid cosa que MAI serà possible que l'igualem o que la superem ja que allà s'ha estat treballant CONTINUAMENT durant TOTS ELS ANYS cosa que a Catalunya no ha passat i que no passarà perque de cop tinguem grans inversions.

De veritat creieu que durant aquest estiu Sants funcionaria maravellosament? Jo, no. Com va dir Mercè Sala, ara tots estem mirant Renfe amb lupa i per qualsevol incidencia que hi hagi ha de surtir en portada al diari. Amb l'antic govern hi havien els MATEIXOS problemes i ningú deia res, pero clar, ara tenim excusa d'armar jaleo. A l'estiu, trobo més important que la FecsaEndesa vagi malament que no pas Rodalies, i atenció, parlo de l'estiu.

Es pot evitar? Sí, pero deixant a Sants sense servei, què voleu que us digui quan algú d'aquí sàpiga com remediar l'estat actual li posaré un pin. La gent no es vol donar comte de que l'estació de Barcelona actualment només té 5 andanes. I si aquest estiu no estiguessin remodelant les altres, TOTS vindriem al setembre dient: "quina caqueta d'estació, aquests de la RENFE no foten res coi". I es que és veritat ens agrada queixar-se per tot.

Em feia gràcia veure com els de CiU, ERC, PP i ICV no deixaven de "disparar" a la ministra. Creieu que si estigués el PP, CiU o ERC les coses anirien diferent? Ep! També diria el mateix si el PSOE estigués a l'oposició... Simplement la cara dura dels partits polítics ens porten a aquesta situació.

Volem l'AVE pero no volem que passi pel centre de Barcelona... Sempre ho parlo amb la gent i amb tothom amb qui hi parlo opinem que això ja és queixar-se per queixar-se. Ja de pas, perquè no ens queixem també de l'ADIF?

A Barcelona tenim: 9 línies de Metro (aviat 11); i 10 línies de Rodalies (comtant la S1 i S2 del Vallès i la R5 i R6 de l'Anoia). I no cada día cauen edificis precisament...

Bé, aquí llanço el meu punt de vista. Espero el de tots.

Salutacions a tots.

PD, perdó si hi ha alguna falta d'ortografia pero es que escric molt ràpdi.

Salutacions de nou.

Als polítics, canya

Posted: Friday 17/08/2007 13:06
by Guigui
laura wrote:Crec que tampoc cal faltar el respecte ni haver de ficar adjectius a la Ministra de Foment.
He deixat l'espai entre parèntesi i amb punts suspensius perquè cadascú hi posés el que li semblés més adient, i això inclou, evidentment, termes com "l'Excel·lentíssima Sra. Ministra de Foment".
laura wrote:De veritat no entenc com pot haver-hi gent que es deixi dominar tant per la política. Per començar, jo no llançaré ni insults ni qualificatius a cap partit polític ni a cap membre dels seus. I el radicalisme simplement prové dels d'extrema dreta i dels d'extrema esquerra i així anem com anem.
Si els polítics, en lloc de cobrar el sou de l'esforç de tots nosaltres i desentenent-se de qualsevol responsabilitat quan passa un desastre causat per la total deixadesa dels organismes públics (Carmel, apagada elèctrica, Rodalies Barcelona, Prestige, etc.), treballessin al sector privat i haguessin de respondre amb el seu sou i càrrec, em jugo el coll que no actuarien tan alegrement. Què passa, que per ser els calers de 40 milions de persones que són obligats a pagar impostos peti qui peti en lloc d'accionistes malcriats, es poden permetre qualsevol extravagància, i si la cosa surt malament, mala sort i tornem-hi que no ha estat res? Doncs això de viure a costa dels meus diners i sentiments no va amb mi. I si volem que sigui cert la dita de "qui paga, mana", doncs tenim el dret, com a contribuents, de dir què ens agrada dels polítics i què no.

I, per cert, fa més per l'ascens de qualsevol formació extremista (això de dretes i esquerres ja fa temps que no passa de retòrica per a nostàlgics) el mal govern que quatre baladrers que bramen perquè sí.
laura wrote:No parem de recalcar que la Ministra no para de parlar del Govern anterior. Què voleu que faci?, jo faria el mateix. L'actual govern va rebre una xarxa de rodalies i trens regionals de pena. Els errors acumulats s'han anat inflant en un sac i quan l'AVE ha entrat a Sants aquest sac ha petat.
Aquest govern fa tres anys que té la paella pel mànec. I no s'ha començat a fixar en la xarxa de Rodalies de Barcelona, i amb molta desgana, fins que tot ha petat. Si haguessin fet cas dels tècnics (que segur que fa anys que prediquen en el desert), és el primer que haurien fet a Catalunya en matèria d'infraestructures. Dos anys d'inactivitat total és culpa del govern anterior?
laura wrote:Guigui, tú dius que no deixa de parlar del Govern anterior pero tú no deixes de comparar la xarxa de Barcelona amb la de Madrid cosa que MAI serà possible que l'igualem o que la superem ja que allà s'ha estat treballant CONTINUAMENT durant TOTS ELS ANYS cosa que a Catalunya no ha passat i que no passarà perque de cop tinguem grans inversions.
Per molt que pesi a Madrid, Barcelona té pràcticament el mateix nombre d'habitants (4,5 vs. 5 milions a l'àrea metropolitana). Doncs per quins set sous hi ha aquest desequilibri, i més quan el desgavell estructural a Barcelona és molt més gran? Per què tot ha de ser per a Madrid i per la resta, les escorrialles? I perquè vegis que no només em refereixo a Catalunya: a quin altre lloc d'Europa Occidental hi ha un nucli de rodalies que connecta dues ciutats de més de 300.000 habitants cadascuna amb via única i sense electrificar, com és el cas de Múrcia-Cartagena?

Si Espanya fos el tercer món i tothom fos igual de pobre, encara es podria dir: mira, no poden (o no volen) fer-hi més, però tothom està igual de malament. Així hi hauria solidaritat per reclamar més inversions en conjunt o fer fora el govern de torn per incompetent. Però així no fan més que enfrontar la gent. I, pel que sembla, no els molesta massa el panorama...

Re: Als polítics, canya

Posted: Friday 17/08/2007 13:17
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:
laura wrote:Crec que tampoc cal faltar el respecte ni haver de ficar adjectius a la Ministra de Foment.
He deixat l'espai entre parèntesi i amb punts suspensius perquè cadascú hi posés el que li semblés més adient, i això inclou, evidentment, termes com "l'Excel·lentíssima Sra. Ministra de Foment".
Lo del parèntesi i els punts suspensius t'ho has copiat de mi, eh! :twisted:

Convencions científiques

Posted: Friday 17/08/2007 13:37
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Lo del parèntesi i els punts suspensius t'ho has copiat de mi, eh! :twisted:
Doncs la veritat és que no, a no ser que hagi sigut per telepatia :) . Més aviat deu ser el costum que vaig adquirir quan feia treballs acadèmics.

Posted: Sunday 19/08/2007 19:22
by wefer
http://www.avui.cat/
----------------------------------------
Les mitges veritats
MAQUILLAR Álvarez defensa la gestió a Foment amb xifres que distorsionen la crua realitat
DADES Obres que no s'executen i contradiccions en el càlcul de les inversions fan trontollar la versió de la ministra


Sandra Arenas

La ministra Álvarez va deixar amb un pam de nas bona part del Congrés quan va afirmar durant la seva compareixença que on més inverteix l'Estat és a Catalunya. Però Catalunya és la tercera per la cua pel que fa a l'execució pressupostària de Foment. Són les mitges veritats o les mitges mentides que es van poder sentir el dia que es va veure forçada a donar explicacions pel desastre de les infraestructures. Es va quedar sola defensant la seva gestió.

1 Catalunya és la comunitat amb més inversió executada aquesta legislatura

Aquesta és una de les frases més repetides de la ministra. L'arribada del TGV a Barcelona i l'ampliació de l'aeroport del Prat li serveixen per justificar-la i maquillar xifres esgarrifoses pel que fa a la inversió en la resta d'infraestructures. Madrid ha rebut en sis anys el doble que Barcelona en el servei de Rodalies. Fins i tot durant el caos del darrer any, Renfe ha invertit menys a Catalunya, tal com ha explicat l'AVUI. Les inversions de Foment es concentren en obres planificades des de l'època del PP, fins al punt que no ha previst ni una obra nova. Tots els projectes ja estaven planificats abans que Zapatero fos president, un fet prou significatiu si tenim en compte que el PSOE atribueix als governs del PP i de CiU el col·lapse de les infraestructures.

2 Hem aconseguit velocitat de creuer per desenvo-lupar infraestruc-tures planificades

Més d'una tercera part de les obres pressupostades ni tan sols tenen la primera pedra posada. Són 26 les obres promeses que no s'han començat a fer. Els diners que es pressuposten i no arriben enlloc -i que, per tant, s'han de considerar inversió perduda- han estat 504,18 milions d'euros.

Projectes d'inversió com el de la Nacional 2 al seu pas pel Maresme i per Girona, el soterrament de les vies de tren a Montcada i Reixac, el baixador de Premià de Mar i la famosa variant de Vallirana són exemples de projectes d'inversió que estan aturats sense cap explicació lògica. Foment només pot justificar les xifres d'inversió, un cop més, en les obres que han de portar l'alta velocitat a Barcelona, un dels trumfos que el govern de Zapatero pretén explotar a les generals en la campanya a Catalunya.

3 No hi ha cap problema per transferir Rodalies. És un servei que entra de ple en l'àmbit regional

El traspàs del servei de Rodalies figura al nou Estatut, però el govern espanyol es nega a concretar la inversió que ha d'acompanyar la transferència per ordenar el caos en què es troba el servei i posar al dia la infraestructura, que ha acostumat els viatgers diaris a una corrua contínua d'incidents en els últims mesos. Malgrat que bona part dels grups catalans que van reclamar la dimissió d'Álvarez van demanar-li que concretés què entén per traspàs de Rodalies, la ministra no s'hi va referir. Mentrestant, el servei ha continuat perdent viatgers, no pas per les obres del TGV, com deia la ministra, sinó ja des del 2005, amb una mitjana del 7 per cent menys de viatgers i del 16% en la línia del Maresme.

4 Les avaries de Rodalies són fruit de les obres de Barcelona, sobretot de Sants

Si bé és cert que les obres del TGV són l'origen de moltes de les incidències que afecten diàriament la xarxa ferroviària, el cert és que la major part de les avaries són fruit de la precarietat de la infraestructura. Només així s'explica que a Vic, per exemple, el tren hagi de reduir a 20 km/h la velocitat perquè la infraestructura no s'aguanta. A més, el dèficit de serveis no solament ofega l'àrea de Barcelona, sinó que Tarragona, Girona i Lleida també en pateixen les conseqüències. Els problemes s'eternitzen, per exemple, en el cas dels regionals a Girona.

5 Les incidències imputables al servei han disminuït en els últims mesos i es deuen més a fenòmens externs

No solament quan plou el tren no arriba. La precarietat del servei i la infraestructura és la causa de la major part de les incidències. A l'hora d'explicar les causes del col·lapse, la ministra posa l'èmfasi en els robatoris de cable de coure, els atropellaments, les tempestes i fins i tot l'ocupació de la via per part de grups de veïns, però cap d'aquestes no és la causa que dos trens amb passatgers quedessin aturats diverses hores al mateix lloc amb vuit dies de diferència.

6 Ens hem avançat a l'Estatut. Superem el 18,85% d'inversió que marca el text

Foment assegura que ha invertit a Catalunya entre el 19,17% i el 20,20% els últims tres anys, unes xifres que no tenen res a veure amb el 14% que denuncien els partits i la Cambra de Contractistes de Catalunya. L'Estatut fixa que l'Estat ha d'invertir el 18,85% dels pressupostos en infraestructures, però entén per infraestructura només el que s'inclou als departaments de Foment i Medi Ambient, quan normalment el concepte s'eixampla i inclou també les instal·lacions sanitàries, esportives, culturals, etc.

Pinotxo polític

Posted: Monday 20/08/2007 13:10
by Guigui
Magdalenades gentilesa de :pinocho

Posted: Monday 20/08/2007 13:52
by genissimon
Hi ha tres tipus de mentides:

- Les que no són veritat
- Les que són mentides a mitges o mitges veritats
- Les estadístiques

(i no és meu, és del discurs del profe d'estadística el primer dia de classe...)

Salut !!

Posted: Tuesday 21/08/2007 16:15
by fredebcnteatre
Si segons la Alvarez aquesta es on més s'inverteix aqui a catalunya... com deu estar la resta de l'estat en infraestructures? O estan molt bé i no en calen de inversions o bé... simplement menteix... o potser no menteix de que es on més s'inverteix... la questió es : s'inverteix prou i es fa bona gestió? que sigui on més s'inverteix no vol dir res... la questió es fer bon us de les coses i invertir en lo que cal... si s'inverteix molt pero només per fer més bonic sants... doncs ja em direu quina inversió no? la questió no es aquesta... la questió es : que s'está suposadament fent per millorar amb els suposats diners invertits? aquesta es lo que hauria de preocupar... en que i com s'inverteix?

Posted: Tuesday 21/08/2007 17:53
by wefer
fredebcnteatre wrote:Si segons la Alvarez aquesta es on més s'inverteix aqui a catalunya... com deu estar la resta de l'estat en infraestructures?
És difícil generalitzar, però podríem dir que en general estan millor que aquí.
Concretament, es pot dir que a on estan realment bé és a Madrid, uqe és la que "xupa" la majoria dels recursos.
A la resta de províncies hi ha de tot, però és clar, també hi ha províncies que estan molt poc poblades. Per posar un exemple, els serveis a Sòria o a Extremadura són més aviat lamentables, però són províncies molt poc poblades. Algunes vegades, el que aquestes províncies no tenen invertit en ferrocarril, per exemple, ho tenen amb autovies o carreteres.

Però repeteixo... de les zones densament poblades, únicament Madrid té uns bons serveis, molt per sobre de la mitjana que li correspondria segons el seu pes demogràfic i econòmic.

Posted: Tuesday 21/08/2007 23:54
by Alfredo_21
Bajo mi punto de vista esta señora es una caradura. Porque mo dice la verdad, en primer lugar Cataluña no es la primera comunidad en inversiones. Primero porque el PSOE no ha realizado nada de nada en Cataluña. De hecho, la A-2 Cervera - Igualada se comenzó a construir antes del comienzo de dicha legislatura. Segundo, si tan mal estaba la red de cercanías Barcelona, lo lógico hubiera sido adecuarla hace 3 años cuando entraron en el gobierno, no ahora. ¿Qué ha invertido el estado en Cataluña? Nada. Absolutamente nada. Ni nuevas vías de ferrocarril (puesto que el AVE es cosa de otra legislatura), ni autovías, mi infraestructuras ni nada. Así que por favor, que nos dejen de tomar el pelo y que nos digan las cosas como son. Y por lo que decía Laura con respecto a las quejas de Renfe, nos quejamos con razón. Curiosamente el otro día. la red quedo saturada por 4 relampagos caídos en la catenaría, pero mi pregunta es, ¿los FGC son especiales? No les caen rayos, no tienen sabotajes, no se averían los trenes( y eso que no son Alvias), no les descarrilan trenes, que cosas y curiosidades(teniendo en cuenta que estas afectaciones no se deben al AVE). En fín, como siempre a los catalanes nos sale a pagar nunca a devolver.... :(

Posted: Wednesday 22/08/2007 9:55
by jordidr
Zapatero diu que catalunya tornara a ser la primera en comunicacions ferroviàries. La pregunta es: Quan ha tingut la millor xarxa ferroviaria Catalunya?

Posted: Wednesday 22/08/2007 10:51
by davida
Catalunya tenia el 1848 la millor xarxa de ferrocarrils d'Espanya.
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
La única
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)