Page 1 of 1

R3 i el Circuit de Montmeló.

Posted: Thursday 23/08/2007 12:37
by Rafa Monty
Durant els últims anys he vist que quan hi corre el Alonso per el Circuit de Catalunya, que respecte al Ferrocarril, en la Guia Urbana de Barcelona,
edició 1998 - 2004. Hi figura una estació davant el Párking del Paddock, i
va sortir la paraula "van passar per la deserta estació del Circuit" en un
article del dia de la cursa de moto Gp, respecte a un viatge en autobús,
:auto :yotb :trenazo
M' agradaria saber si es cert que hi ha un baixador del Circuit a la R3 de Renfe, sisplau.

Re: R3 i el Circuit de Montmeló.

Posted: Thursday 23/08/2007 12:39
by UT596001
Rafa Monty wrote:M' agradaria saber si es cert que hi ha un baixador del Circuit a la R3 de Renfe, sisplau.
No, no n'hi ha cap.

Per a més informació...

Posted: Thursday 23/08/2007 12:46
by Guigui
D'aquest tema ja se'n parla, entre d'altres, en aquests dos fils:

http://transport.cat/viewtopic.php?t=5135
http://transport.cat/viewtopic.php?t=71

Posted: Thursday 23/08/2007 12:48
by Pep
Rafa Monty wrote:M' agradaria saber si es cert que hi ha un baixador del Circuit a la R3 de Renfe, sisplau.
Fa temps (anys) que es comenta la construcció d'aquest baixador ja que la linia fèrrea passa just pel darrera de la tribuna principal.

Posted: Thursday 23/08/2007 16:16
by Trenscat
Les últimes propostes que hi havia era que aprofitant la construcció de la Línia Orbital es fés una estació de bifurcació de línies al punt que adjunto en la següent imatge, al sud del Circuït. D'aquesta manera, juntament amb un tram que es cobriria de l'AP-7 que actualment va en trinxera, també es donaria servei a una part de la població de Montmeló, a més d'estendre's la ciutat cap a l'altre costat de l'autopista.

Clar que de propostes n'hi ha moltes, també n'he vist alguna de desviar la línia de Vic a partir de Parets per Lliçà per tornar a agafar el traçat original a Granollers-Canovelles. Aleshores la nova estació del Circuït de Catalunya quedaria servida únicament per la Línia Orbital.

Però evidentment tot això són propostes a llarg termini. Crec que de moment es podria habilitar ni que fos una andana i una via desviada a la recta de davant del circuït on només hi paressin els trens els dies de competició o activitats al Circuït.

Posted: Thursday 23/08/2007 19:17
by Mr. Baricentro
Rafa Monty, em sones d'algo i nosé precisament de qué.
(serie3000, by CELA)

Posted: Thursday 23/08/2007 20:31
by entfe001
Trenscat wrote:D'aquesta manera, juntament amb un tram que es cobriria de l'AP-7 que actualment va en trinxera, també es donaria servei a una part de la població de Montmeló, a més d'estendre's la ciutat cap a l'altre costat de l'autopista.
No em sona gaire que per aquell tram l'AP-7 vagi en trinxera...

Posted: Thursday 23/08/2007 21:15
by Pep
entfe001 wrote:
Trenscat wrote: D'aquesta manera, juntament amb un tram que es cobriria de l'AP-7 que actualment va en trinxera, també es donaria servei a una part de la població de Montmeló, a més d'estendre's la ciutat cap a l'altre costat de l'autopista.
No em sona gaire que per aquell tram l'AP-7 vagi en trinxera...
A no serque es refereixi just al tram on enllaça amb la B-30, quan va pel costat de la central de repsol de Montornés...que allà si que va un pel enfonsada...però tampoc entenc aquest projecte de soterrament.

Bernat! situa'ns si us plau!

Posted: Friday 24/08/2007 7:38
by Rafa Monty
Mr Baricentro, soc Montyman de Terrassa, al C.E.L.A. :o

Mira! Qui ho havia de dir!! :P

Posted: Friday 24/08/2007 9:08
by Trenscat
El tram per on l'autopista va en trinxera (molt ample això sí) és just per sota de la nova estació proposada de Montmeló Nord. És el punt on s'uneixen l'AP-7 i la C-33.

Posted: Friday 24/08/2007 10:40
by Pep
Trenscat wrote:El tram per on l'autopista va en trinxera (molt ample això sí) és just per sota de la nova estació proposada de Montmeló Nord. És el punt on s'uneixen l'AP-7 i la C-33.
vale, és on em referia jo, no? Es que jo encara estic xapada a l'antiga, i per mi no existeix ni la AP-7 ni la C-33 ni la C-58...jo me les vaig aprendre amb la nomenclatura antiga i per mi son la A-7 i la A-17!!! :D

Posted: Thursday 06/09/2007 12:56
by Danzig
Trenscat wrote:a més d'estendre's la ciutat cap a l'altre costat de l'autopista.
quan dius ciutat et refereixes a Montmeló??? :x

Posted: Thursday 06/09/2007 12:59
by Fran-Ikarus
Pep wrote:vale, és on em referia jo, no? Es que jo encara estic xapada a l'antiga
Pepa? :osti

Posted: Thursday 06/09/2007 13:26
by Rodalíes
A ver si os gusta lo que acabo de pensar para futuros Grandes Premios y resto de carreras que se produzcan en este circuito (24 horas, WTCC, GT, Copas Hyundai...):

Image

Lo que está pintado de color verde serán las zonas valladas para separar los aparcamientos de coches de la estación. En azul celeste, los andenes (aptos para doble composición de 447 haciendo servicios Civis entre Sants y Montmeló Circuit yendo por Passeig de Gracia, Clot, Sant Andreu Comtal y yendo por el ramal de Les Aigües (¿se escribe así?) hasta esta estación), así como de amarillo la nueva disposición de vías unida a la general.
Y no estaría nada mal un edificio prefabricado para la instalación de máquinas de autoventa de billetes multilenguaje y demás extras. (lo que está de color rojo).

¿Qué os parece esta probable ilusión?

Posted: Thursday 06/09/2007 23:41
by orique
Fa bona pinta, però jo hi afegiria una altra andana a la via principal, per l'altra banda. Es podria buidar una 447 en triple en segons!

Posted: Friday 07/09/2007 13:53
by genissimon
Pel preu que tenen les andanes, jo les faria de llargada suficient per a que hi cabéssin dos trens, un davant de l'altre, composat cadascun per una doble de 447, o bé dos trens 450.

Salut !!

Posted: Friday 07/09/2007 13:57
by Pep
home...pel preu de les andanes....

compta també que tot aquest espai requereix més espai reservat per l'estació i més obres...perquè les andanes són "baratetes" però han d'anar acompanyades de les seves respectives vies i l'obra d'infraestructura costa una miqueta....

A part que ho trobo exagerat posar vies amb capacitat per 2 450... Mentre els serveis llançadora els dies necessaris funcionessin bé no cal tenir tanta bateria de trens.

Cal dir que el bon servei de freqüències només es podria obtenir desdoblant la via...clar