Page 1 of 1

Hereu vol convertir Rodalies Renfe en Metro de Barcelona

Posted: Wednesday 29/08/2007 3:40
by nooiler

Posted: Wednesday 29/08/2007 4:08
by victorcasta
Home, tant com convertir-ho a Metro de Barcelona, no, però si en un metro regional... Algú s'imagina Rodalies Renfe en mans de TMB? :martell1

Posted: Wednesday 29/08/2007 10:04
by Trenscat
victorcasta wrote:Home, tant com convertir-ho a Metro de Barcelona, no, però si en un metro regional... Algú s'imagina Rodalies Renfe en mans de TMB? :martell1
No sé perquè m'acabo d'imaginar una 4000 passant per les vies centrals de Pl.Catalunya (les de renfe) i una 447 per les laterals (les de la L1) :twisted: :twisted: :twisted:

Posted: Wednesday 29/08/2007 10:35
by evarujo
Trenscat wrote:
victorcasta wrote:Home, tant com convertir-ho a Metro de Barcelona, no, però si en un metro regional... Algú s'imagina Rodalies Renfe en mans de TMB? :martell1
No sé perquè m'acabo d'imaginar una 4000 passant per les vies centrals de Pl.Catalunya (les de renfe) i una 447 per les laterals (les de la L1) :twisted: :twisted: :twisted:
Home no se si 4000's pero 6000's son algo més realistes :P

Posted: Wednesday 29/08/2007 10:41
by wefer
Si això de "convertir les rodalies en metro" significa que tots els trens parin a totes les estacions i que s'eternitzin els viatges entre poblacions de l'Àrea Metropolitana, la resposta és un no rotund. Seria una barbaritat que l'únic que aconseguiria és que la gent utilitzi menys el tren en desplaçaments llargs.

En canvi, si el Sr. Hereu està parlant de combinar una bona freqüència a totes les estacions, amb trens ràpids que uneixin les principals poblacions de la RMB (Terrassa, Sabadell, Mataró, etc), utilitzant línies de 4 vies que permetin la circulació de trens a diverses velocitats, aleshores sí. Però per aconseguir això, cal invertir molts diners a la xarxa actual.

El problema d'aquest tipus de declaracions que fan de tant en tant alguns polítics és que queda molt bé i molt populista dir "volem un metro a tota l'Àrea", però la realitat no és tan senzilla com això i no admet aquesta reducció a la simplicitat.

Posted: Wednesday 29/08/2007 10:50
by Mako448
Rodalies renfe,dins de la ciutat de Barcelona,és considera un metro express,clar que amb el servei que dóna,mès val anar amb el metro normal.

:x
Trenscat wrote:
victorcasta wrote:Home, tant com convertir-ho a Metro de Barcelona, no, però si en un metro regional... Algú s'imagina Rodalies Renfe en mans de TMB? :martell1


No sé perquè m'acabo d'imaginar una 4000 passant per les vies centrals de Pl.Catalunya (les de renfe) i una 447 per les laterals (les de la L1) :twisted: :twisted: :twisted:


I aquesta 4000 de les vies de renfe a Catalunya que desprès se'n vagui a Ribes de Freser :x
Per temes de tensions i canvis de vies és impossible fer aixó,em sembla.

I ja sap què diu?

Posted: Wednesday 29/08/2007 10:57
by Guigui
wefer wrote:En canvi, si el Sr. Hereu està parlant de combinar una bona freqüència a totes les estacions, amb trens ràpids que uneixin les principals poblacions de la RMB (Terrassa, Sabadell, Mataró, etc), utilitzant línies de 4 vies que permetin la circulació de trens a diverses velocitats, aleshores sí.
El Sr. Hereu sap de què parla quan llança als quatre vents les seves rapsòdies urbanístico-transportils :?:

Posted: Friday 31/08/2007 15:56
by ddbar
Si es construissin dos grans túnels amb capacitat per 4 vies cadascun travessant gran via i diagonal. Amb una megaestació-intercanviador a plaça de les Glòries. En resum, a l'estil santfeliuenc. Ja es podrien abandonar els obsolets túnels actuals d'ADIF i cedir-los a TMB o FGC per fer-hi circular el metro. Per altra banda pel trànsit que atravessarà Barcelona en alta velocitat en els propers 50 anys amb la infraestructura actual i el corredor del Vallès ja n'hi ha més que suficient i no caldria tocar res.

Posted: Friday 31/08/2007 21:53
by sortrens
wefer wrote:Si això de "convertir les rodalies en metro" significa que tots els trens parin a totes les estacions i que s'eternitzin els viatges entre poblacions de l'Àrea Metropolitana, la resposta és un no rotund. Seria una barbaritat que l'únic que aconseguiria és que la gent utilitzi menys el tren en desplaçaments llargs.

En canvi, si el Sr. Hereu està parlant de combinar una bona freqüència a totes les estacions, amb trens ràpids que uneixin les principals poblacions de la RMB (Terrassa, Sabadell, Mataró, etc), utilitzant línies de 4 vies que permetin la circulació de trens a diverses velocitats, aleshores sí. Però per aconseguir això, cal invertir molts diners a la xarxa actual.

El problema d'aquest tipus de declaracions que fan de tant en tant alguns polítics és que queda molt bé i molt populista dir "volem un metro a tota l'Àrea", però la realitat no és tan senzilla com això i no admet aquesta reducció a la simplicitat.
Totalment d'acord. Volen fer la nova estació de Renfe Sagrera Meridiana, Glòries i Sagrera Tav. Això vol dir més estacions juntes tipus metro? Perque aleshores més valdria anular estacions com Clot, Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal, ja que amb aquestes noves estacions no calen.

Posted: Friday 31/08/2007 23:11
by Alfredo_21
Hombre....bajo mi punto de vista, sería cuestión de crear una línea de cercanías(o dos) qaue tuvieran origen y final dentro de la misma Barcelona, más que nada que si no aquello más que "cercanias" pareceria "proximidades"(es malo el chiste, lo se :x ), aunque como bien se ha dicho sería necesario ampliar la capacidad de los túneles. Aunque no es mala idea, pero es necesario separar los servicios exclusivos de Barcelona de los cercanias alrededor de esta. Saludos!;)

Posted: Monday 03/09/2007 19:02
by fredebcnteatre
Els politics que no fassin declaracions tant extranyes... rodalies es rodalies, semi-directes semi-directes i el metro metro... si vol fer un metro express que el fabriqui. Aquests politics aissssssssssssssssssssss, a on anirem a paraR?