Page 1 of 1

Haurien d'haver trens a 500 Km/h en servei comercial?

Posted: Wednesday 22/08/2007 12:32
by Ecomobisostrans
Nota: fil procedent d'aquest.
victorcasta wrote:(hipervincle informatiu)
Diu això:















AVANCE JORNADAS TÉCNICAS CON OCASIÓN
DEL PRIMER SALÓN INTERNACIONAL DE LA INDUSTRIA FERROVIARIA
(BCNRAIL 2007)
DÍAS 2 Y 3 DE OCTUBRE DE 2007








SOSTENIBILIDAD Y DESARROLLO TECNOLÓGICO
DEL FERROCARRIL EN EL HORIZONTE 2020



Jornadas Técnicas BcnRail



Programa Preliminar

DIA 2 DE OCTUBRE 2007

1ª SESIÓN

LA SOSTENIBILIDAD COMO REFERENCIA PARA EL PROGRESO
DE LOS SISTEMAS DE TRANSPORTE FERROVIARIO

15:30 h Inauguración: Ministra de Fomento*

Moderador: José Salgueiro, Presidente de RENFE*

16:00h - 16:45 h Intervención 1

El coste social y ambiental de los diversos modos de transporte. ¿Puede ser el modo ferroviario más sostenible?

Ponente: Luc Aliadiere
Director General UIC

- Mostrar la evolución de los costes sociales y medio ambientales de los diversos modos de transporte en las 3 últimas décadas.

- Análisis prospectivo sobre las posibilidades reales de su reducción por parte del ferrocarril. ¿Escenario temporal posible?

16:45 h - 17:00h Intervención 2

La generalización de nuevas infraestructuras de altas prestaciones ¿es una vía para contribuir a la sostenibilidad?

Ponente: Matthias Ruete
Director General de Energía y Transportes – Comisión Europea

- Exponer la política de la U.E. para hacer compatible movilidad y sostenibilidad.
- Indicadores de referencia
- Prospectiva sobre la situación en el horizonte 2020

17:00 h - 17:15h Pausa

Moderador : Antonio González, Presidente de ADIF *

17:15 h - 18:00h Intervención 3

El papel del ferrocarril en los accesos a las grandes ciudades y en las áreas metropolitanas: movilidad obligada y sostenibilidad.

Ponente: Hans Rat
Secretario General UITP

- Progresos y expectativas sobre el papel del ferrocarril en los accesos a las grandes ciudades y en las áreas metropolitanas.

- El punto de vista de la UITP sobre les acciones a promover.

18:00h - 18:45h Intervención 4

El transporte de mercancías por ferrocarril: ¿utopía o posible realidad?

Ponente: Oliver Marembaud
Director General de transportes de mercancías SNCF

- ¿Tiene futuro el transporte de mercancías por ferrocarril? Problemas.

- ¿Las infraestructuras dedicadas son la solución?

- Expectativas y primeros resultados de la Betuwe Line.

18:45 h Fin de la primera sesión
DIA 3 DE OCTUBRE 2007

2a SESIÓN

NUEVOS ESCENARIOS TECNOLÓGICOS EN EL
FERROCARRIL DEL HORIZONTE 2020

Moderador: Joan Torras Carol, Presidente Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
9.30 h - 10:15h Intervención 1

La muy alta velocidad (V > 350 km/h) y las instalaciones asociadas. ¿Es la levitación magnética una alternativa?

Ponente: Jacques Couvert
Director General de Investigación e Ingeniería SNCF

- ¿La muy alta velocidad como respuesta a una demanda comercial objetiva?

- Principales retos de la investigación y su compatibilidad con la sostenibilidad.

- ¿La levitación magnética como alternativa a la muy alta velocidad convencional?


10:15h - 11:00h Intervención 2

¿Es la levitación magnética una alternativa al ferrocarril convencional?

Ponente: Manfred Wackers
Director de Marketing y Ventas de TRANSRAPID Internacional GMBH

- Estado de desarrollo de la levitación magnética

- Conclusiones de las primeras experiencias comerciales

11:15h - 11:45h Pausa

Moderador: Constantí Serrallonga, Consejero Delegado TMB


11:30h - 12:15h Intervención 3

Ponente: Helmuth Moroder
Director Estructture Transporto. Alto Adige S.P.A.

Los servicios regionales por ferrocarril son una operación de futuro si incorporan notables progresos tecnológicos. El paradigma de un “low Cost” ferroviario.

- El progreso tecnológico ¿elemento imprescindible en el futuro de los servicios regionales por forrocarril?
- ¿Es posible un planteamiento europeo para acomodar costes a demandas limitadas?
- Futuras líneas en esta área


12:15h - 13:00h Intervención 4

Los automatismos en los transportes metropolitanos. ¿Qué futuro cabe esperar?

Ponente: Per Als
Director de Desarrollo Metro de Copenhague

- Experiencias avanzadas en el ámbito de los automatismos. Contexto de referencia.
- La explotación en otros entornos.
- Automatismos posibles y deseables.

13:00 h Clausura de las Jornadas
Hble. Sr. Joaquím Nadal, Conseller de Política Territorial y Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya


* Pendiente de Confirmación

Altra opció...

Posted: Wednesday 22/08/2007 18:18
by Guigui
entfe001 wrote:
El progreso tecnológico ¿elemento imprescindible en el futuro de los servicios regionales por forrocarril?
Ens diuen implícitament que es passen el transport regional pel forro dels daixonses? :D
O que es forren amb el 3%... :twisted:

Posted: Friday 24/08/2007 11:59
by Ecomobisostrans
Ara que m'hi fixo aquest programa de les jornades tècniques te algunes parts moooolt interessants :D (Assenyalat en vermell)
Ecomobisostrans wrote:
victorcasta wrote:(hipervincle informatiu)
Diu això:















AVANCE JORNADAS TÉCNICAS CON OCASIÓN
DEL PRIMER SALÓN INTERNACIONAL DE LA INDUSTRIA FERROVIARIA
(BCNRAIL 2007)
DÍAS 2 Y 3 DE OCTUBRE DE 2007








SOSTENIBILIDAD Y DESARROLLO TECNOLÓGICO
DEL FERROCARRIL EN EL HORIZONTE 2020



Jornadas Técnicas BcnRail



Programa Preliminar

DIA 2 DE OCTUBRE 2007

1ª SESIÓN

LA SOSTENIBILIDAD COMO REFERENCIA PARA EL PROGRESO
DE LOS SISTEMAS DE TRANSPORTE FERROVIARIO

15:30 h Inauguración: Ministra de Fomento*

Moderador: José Salgueiro, Presidente de RENFE*

16:00h - 16:45 h Intervención 1

El coste social y ambiental de los diversos modos de transporte. ¿Puede ser el modo ferroviario más sostenible?

Ponente: Luc Aliadiere
Director General UIC

- Mostrar la evolución de los costes sociales y medio ambientales de los diversos modos de transporte en las 3 últimas décadas.

- Análisis prospectivo sobre las posibilidades reales de su reducción por parte del ferrocarril. ¿Escenario temporal posible?

16:45 h - 17:00h Intervención 2

La generalización de nuevas infraestructuras de altas prestaciones ¿es una vía para contribuir a la sostenibilidad?

Ponente: Matthias Ruete
Director General de Energía y Transportes – Comisión Europea

- Exponer la política de la U.E. para hacer compatible movilidad y sostenibilidad.
- Indicadores de referencia
- Prospectiva sobre la situación en el horizonte 2020

17:00 h - 17:15h Pausa

Moderador : Antonio González, Presidente de ADIF *

17:15 h - 18:00h Intervención 3

El papel del ferrocarril en los accesos a las grandes ciudades y en las áreas metropolitanas: movilidad obligada y sostenibilidad.

Ponente: Hans Rat
Secretario General UITP

- Progresos y expectativas sobre el papel del ferrocarril en los accesos a las grandes ciudades y en las áreas metropolitanas.

- El punto de vista de la UITP sobre les acciones a promover.

18:00h - 18:45h Intervención 4

El transporte de mercancías por ferrocarril: ¿utopía o posible realidad?

Ponente: Oliver Marembaud
Director General de transportes de mercancías SNCF

- ¿Tiene futuro el transporte de mercancías por ferrocarril? Problemas.

- ¿Las infraestructuras dedicadas son la solución?

- Expectativas y primeros resultados de la Betuwe Line.

18:45 h Fin de la primera sesión
DIA 3 DE OCTUBRE 2007

2a SESIÓN

NUEVOS ESCENARIOS TECNOLÓGICOS EN EL
FERROCARRIL DEL HORIZONTE 2020

Moderador: Joan Torras Carol, Presidente Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
9.30 h - 10:15h Intervención 1

La muy alta velocidad (V > 350 km/h) y las instalaciones asociadas. ¿Es la levitación magnética una alternativa?

Ponente: Jacques Couvert
Director General de Investigación e Ingeniería SNCF

- ¿La muy alta velocidad como respuesta a una demanda comercial objetiva?

- Principales retos de la investigación y su compatibilidad con la sostenibilidad.

- ¿La levitación magnética como alternativa a la muy alta velocidad convencional?


10:15h - 11:00h Intervención 2

¿Es la levitación magnética una alternativa al ferrocarril convencional?

Ponente: Manfred Wackers
Director de Marketing y Ventas de TRANSRAPID Internacional GMBH

- Estado de desarrollo de la levitación magnética

- Conclusiones de las primeras experiencias comerciales

11:15h - 11:45h Pausa

Moderador: Constantí Serrallonga, Consejero Delegado TMB


11:30h - 12:15h Intervención 3

Ponente: Helmuth Moroder
Director Estructture Transporto. Alto Adige S.P.A.

Los servicios regionales por ferrocarril son una operación de futuro si incorporan notables progresos tecnológicos. El paradigma de un “low Cost” ferroviario.

- El progreso tecnológico ¿elemento imprescindible en el futuro de los servicios regionales por forrocarril?
- ¿Es posible un planteamiento europeo para acomodar costes a demandas limitadas?
- Futuras líneas en esta área


12:15h - 13:00h Intervención 4

Los automatismos en los transportes metropolitanos. ¿Qué futuro cabe esperar?

Ponente: Per Als
Director de Desarrollo Metro de Copenhague

- Experiencias avanzadas en el ámbito de los automatismos. Contexto de referencia.
- La explotación en otros entornos.
- Automatismos posibles y deseables.

13:00 h Clausura de las Jornadas
Hble. Sr. Joaquím Nadal, Conseller de Política Territorial y Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya


* Pendiente de Confirmación
Llàstima que nomes enfoquin la molt alta velocitat a la levitació magnetica, que tambe es una bona opció pero mes cara. El ferrocarril convencional tambe pot fer serveis a mes de 500 km/h. tal com es va demostrar a França i pot compartir infraestructura amb Ave's convencionals, Ave's regionals, etc.

Posted: Friday 24/08/2007 12:50
by aarongilp
Veig que no ha canviat d'opinió...i és més, segons ell, es pot barrejar tràfic regional d'Alta Velocitat (250 km/h) amb trens de massa alta velocitat (500 km/h)...

Posted: Friday 24/08/2007 16:51
by victorcasta
Ecomobisostrans wrote:Llàstima que nomes enfoquin la molt alta velocitat a la levitació magnetica, que tambe es una bona opció pero mes cara. El ferrocarril convencional tambe pot fer serveis a mes de 500 km/h. tal com es va demostrar a França i pot compartir infraestructura amb Ave's convencionals, Ave's regionals, etc.
Ah sí? Tu has vist que algun servei a França ja no a més de 500 km/h sinó a més de 400 km/h?? Perquè ni jo ni ningú l'hem vist...

Posted: Wednesday 29/08/2007 10:43
by Ecomobisostrans
Enm servei comercial, no, per que no els surt dels (...) de posar-lo, però en proves hi va arribar fa mes o menys 1 any.

Tot té una explicació

Posted: Wednesday 29/08/2007 11:00
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Enm servei comercial, no, per que no els surt dels (...) de posar-lo, però en proves hi va arribar fa mes o menys 1 any.
La raó científica és que els (...) són un receptacle hermèticament tancat, amb un orifici de sortida tan prim que, quan s'obre, no hi cap ni de conya un TGV a 500 per hora.

Posted: Wednesday 29/08/2007 16:54
by victorcasta
Ecomobisostrans wrote:Enm servei comercial, no, per que no els surt dels (...) de posar-lo, però en proves hi va arribar fa mes o menys 1 any.
No, no, no confonguis termes. Crec que no vas entendre l'objectiu del rècord de 578,4 km/h.

NO era un tren en proves. Era un tren experimental. I l'objectiu d'aquest tren experimental era testar els límits de la infraestructura: del balast, dels rails, la catenària i el comportament que tenia el tren amb aquests elements. No pas per a posar-lo en servei comercial. A França, ara, amb aquesta nova línia s'augmentarà als 320 km/h.

Sí que és cert que el traçat està pensat per a velocitats de 500 km/h, però encara no estan desenvolupades tecnologies per a catenària ni trens per a aquesta velocitat.

Posted: Thursday 30/08/2007 10:55
by entfe001
Tampoc cal obviar el valor propagandístic d'assolir aquest rècord.

Posted: Thursday 30/08/2007 14:14
by nooiler
entfe001 wrote:Tampoc cal obviar el valor propagandístic d'assolir aquest rècord.
equilicuá

Japó

Posted: Friday 31/08/2007 4:37
by deneru
Nomes perque els foristes tinguin una idea, al Japo (on hi visc regularment) estan construint linies "normals" de vies per posar trens "normals" (fins a 350Km per hora) a la vegada que s'esta construint un tren Maglev per levitacio magentica.

Recentment han descartat un tren Shinkansen (d'alta vel.locitat) prototip perque feia massa soroll i era incomode pels viatgers a velocitats molt altes. Li deien el Shinkansen gat perque disposava d'un sistema de frenada d'emergencia que orbia unes comportes per invertir l'aire (com els avions) i el tren semblava un gat.

Efectivament lo de França va ser una questio de proves i d'orgull i es dificil que veiem trens a mes de 350 Km per hora sobre vies, tanmateix ja existeix en servei comercial un tren Maglev a Shangai que arriva perfectament als 500 Km per hora (Barcelona-Madrid en 1 hora i 20).

Posted: Friday 31/08/2007 8:56
by Fran-Ikarus
Fins i tot podrien utilitzar el tren a 500 Km/h. per fer-hi la cabalgata de Reis, així duraria un pis-pas i gairebé no molestaria :D

Posted: Friday 31/08/2007 10:43
by aarongilp
Ei, això no hauria d'anar a algun altre lloc, com Transport en General?

I contestant a en deneru, jo havia llegit que al Fastech 360 (el tren gat) el limitarien a 320 km/h, no pas que abandonessin el projecte.

Apart, el Maglev de Shangai (de tecnologia Transrapid, alemana) no supera en cap moment els 431 km/h (i si no que li preguntin a en Bitxofo :D)

Posted: Friday 31/08/2007 12:11
by genissimon
Lo del rècord francès només té dos motius: la publicitat per a Alstom i la grandeur.

Però no cal menysprear els resultats tecnològics del rècord.

Del rècord dels 380 Km/h del 1981 en va sortir la primera generació de TGV's a 250-270 Km/h (TGV-SE)

Del rècord dels 515 Km/h del 1991 en va sortir la segona generació de TGV's a 300 Km/h (TGV-A, TGV-reseau i els AVE, Eurostar, Thalys i altra fauna ferroviària).

Salut.

Posted: Friday 31/08/2007 13:18
by aarongilp
Abans de poder respondre, necessitaria dades de la posada en servei de les LN1 (Paris-Lyon), LN2 (Paris - Le Mans / Tours), així com la data d'entrega del segon TGV PSE (sèrie 0) i del segon TGV Atlantique (sèrie 300), és a dir, les primeres branques no prototipus. Ho dic perquè pensava una cosa però tinc la sospita que només és cert en part. Bàsicament, el meu argument va en el sentit que els rècords es van fer quan la sèrie ja estava força desenvolupada i entregada. La branca del rècord de 1981 va ser la 16 (és a dir, com a mínim 16 branques entregades en el moment del rècord) i la del 1991, la (3)25, pel que n'hi havia 25 com a mínim en aquell moment. També crec que els rècords es van fer poc abans d'obrir sengles línies d'alta velocitat, tal i com s'ha fet aquest any.

Posted: Friday 31/08/2007 13:42
by genissimon
Potser ho hauria d'haver dit d'una altra manera:

De l'experimentació i desenvolupament que va permetre els TGV-SE a 250-270 també en va sortir el rècord dels 380 del 1981.

De l'experimentació i desenvolupament que va permetre els TGV-A (i família) a 300 també en va sortir el rècord dels 515 del 1991.

Salut !!

...

Posted: Monday 03/09/2007 22:36
by JaMiRo!
Fran-Ikarus wrote:Fins i tot podrien utilitzar el tren a 500 Km/h. per fer-hi la cabalgata de Reis, així duraria un pis-pas i gairebé no molestaria :D
:) :) :) :) :)

Qui?

Posted: Tuesday 04/09/2007 10:05
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Haurien d'haver trens a 500 Km/h en servei comercial?
Qui hauria d'haver-ne? :P

Posted: Tuesday 04/09/2007 11:14
by aarongilp
genissimon wrote:Potser ho hauria d'haver dit d'una altra manera:

De l'experimentació i desenvolupament que va permetre els TGV-SE a 250-270 també en va sortir el rècord dels 380 del 1981.

De l'experimentació i desenvolupament que va permetre els TGV-A (i família) a 300 també en va sortir el rècord dels 515 del 1991.

Salut !!
Així s'entén millor el que volies dir i que va en la línia del que jo deia...:D

Sí, i a més...

Posted: Tuesday 04/09/2007 18:42
by JaMiRo!
La resposta és que si, amb la tecnologia actual poden haver trens en servei comercial a 500 km/h i a sobre, que funcionin amb plaques solars instal·lades al sostre i als laterals d'aquests...

(tot això és conya ecomobisostransera)