Page 1 of 2

EL FUTUR DE FGC

Posted: Saturday 01/09/2007 13:05
by xevi
A la web de FGC parla entre d´altres coses que FGC es farà caàrrec, sola o amb Renfe, de l´expoltació de rodalies, suposo que el text deu ser antic ja que la cosa no està gens clara que sigui així.
Aqui teniu el text.


Projectes de futur

Entre els projectes de futur de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) previstos en el Pla Director d´Infraestructures 2001-2010 (PDI) de l´Autoritat del Transport Metropolità (ATM) hi figuren:

La prolongació de línia subterrània de Terrassa, amb tres noves estacions (actualment en procés d´execució), i la de Sabadell, també amb tres estacions més.

L´ATM ha engegat igualment el projecte de prolongació de la línia d´FGC del Metro del Baix Llobregat, des de l´estació de Barcelona-Pl. Espanya fins a la plaça de Francesc Macià, per connectar l´actual estació de Gràcia amb el Metro del Vallès. A més a més, les noves línies previstes de metro L9 (Badalona-El Prat de Llobregat) i L12 (Castelldefels-Sant Boi-Barcelona) tindran intercomunicació amb estacions d´FGC.

El 1929 es van cobrir les vies des de Barcelona-Pl. Catalunya fins a Muntaner i entre els anys 50 i 70 va continuar estenent-se el túnel a la resta de la línia de Barcelona. Als anys 50, també es va inaugurar el ramal entre Gràcia i Av. Tibidabo.

El programa de govern de la Generalitat de Catalunya planteja que la xarxa de rodalies de Renfe li sigui transferida i passi a ser gestionada per FGC, en solitari o conjuntament amb Renfe. També ha reclamat la transferència a FGC de la gestió de la línia de Renfe de Puigcerdà a La Tor de Querol.

Amb els projectes dels metros comarcals fins a Igualada i a Manresa es triplicarà el servei al llarg de tot el dia amb un tren cada 20 minuts i es construirà un nou intercanviador a Martorell, que esdevindrà el punt central de connexió entre l´Anoia, el Bages, el Vallès, el Baix Llobregat, l´Alt Penedès i el Barcelonès.

Posted: Saturday 01/09/2007 13:08
by Mako448
Sense ofendre a ningú,peró aquesta notícia la veig una mica desfatada.
Ho dic per aixó de la construcció d'un intercanviador a Martorell Central(que ja està fet),o per lo de la L12(que no ès farà,serà la C3)

Posted: Saturday 01/09/2007 13:14
by xevi
Jo també ho penso, el cas és que està a http://www.fgc.net a dia d´avui.

Posted: Saturday 01/09/2007 13:22
by Mako448
Ho dic especialment per lo de la L12,i també per lo del últim paragraf.

Lo del perllogamnet,va per llarg,espero que no nomès ès perllogui fins a Gràcia,sinó també ho faci fins a Glòries,i alla gran intercanviador FGC-L1-Renfe-Tram,i des d'aquí,fins i tot a EDF.

També perllogaria la B-V,desde Catalunya anant cap a Urquinaona,d'aquí seguint la Ausias March fins a la confluència amb el Carrer Marina,i d'aquí a l'estació actual de la L1,i conectar-lo amb el que avui en dia és el ramal de renfe a EDF(que en uns quants anys serà de FGC).Convertir EDF en una gran estació d'FGC on acabin tots els trens de la LL-A i la B-V.Aixó nomès ès una proposta meva,no crec que el facin.

EL que crec que sí que faràn tard o hora serà el perllogament de la LL-A no nomès fins a Gràcia com és preveu inicialment,sinó fins a Glòries.

Posted: Saturday 01/09/2007 13:37
by entfe001
A la versió HTML de la pàgina web encara hi apareix això:
Web FGC wrote:El cremallera de Montserrat reprendrà el seu servei amb l'horari habitual a partir del proper dissabte 10 de març, la qual cosa suposa la recuperació de la connexió amb ferrocarril entre Barcelona i el monestir de Montserrat.
El 10 de març queda ja una mica llunyà, a menys que es refereixin al de 2012 :roll:

Posted: Saturday 01/09/2007 13:38
by xevi
Per l´estació de França hi ha moltes propostes i motius per mantenir-la en servei ferroviari.
A mi m´agrada la idea dels FGC desde Glòries, tan la línia del Baix Llobregat com del Vallès, aquesta última per sota C/ Casp.
El Tramvia, que finalitza a la Vila Olímpica, no costeria res allargar-lo fins a les andanes (actuals via 1 i 2) de l´estació de França.
Amb FGC i TRAM, l´estació es convertiria en un gran "intercanviador" metropolità ajudat per un nou enllaç amb la L4 pertant, en 5 minuts a Pl. Urquinaona, és a dir, en 5 minuts al centre...
Últimament però, penso que no estaria gens malament com a origen i final de les línes de rodalies que venen del sud (Vilafranca i Vilanova), ja que d´aquesta manera no saturariem Sagrera ni els túnels, ja que la xarxa ha de creixerà en els propers 20, 30, i 40 anys.
En fi, ja veurem què passa amb aquesta estació un cop entri en servei Sagrera. De totes maneres penso que no és normal aquesta obssessió per fer passar tots els trens per Sants.

Posted: Saturday 01/09/2007 18:25
by Alfredo_21
xevi wrote:. De totes maneres penso que no és normal aquesta obssessió per fer passar tots els trens per Sants.
Hombre...yo lo encuentro práctica que haya un punto donde interconexionen todas las líneas, por aquello de evitar transbordos. Es práctico si funciona bien. Lo importante es que desde Sants salgan más túneles. Pero que se junten todos en un mismo sitio no es problema. Lo único que en estos tramos se debería de mantener la infraestructura como oro.
El problema que le veo yo a la EDF es que es una estación terminal y por lo tanto un callejón si salida, es decir, para media y larga distancia irá bien, pero para cercanías no sirve. Bajo mi punto de viusta, si se pretende llevar algún servicio de cercanías ese tendría que pasar de larga la EDF. Algó así como Atocha en Madrid. Donde una parte es terminal y la otra en cambio continua.

Posted: Saturday 01/09/2007 18:50
by Vox
El tema de la L8 no el veig gaire clar. Está molt bé que hi hagi una línea més que passi pel centre de la ciutat però la volteta que farà, no sé :|

Vox

Posted: Saturday 01/09/2007 20:30
by sortrens
xevi wrote:Per l´estació de França hi ha moltes propostes i motius per mantenir-la en servei ferroviari.
A mi m´agrada la idea dels FGC desde Glòries, tan la línia del Baix Llobregat com del Vallès, aquesta última per sota C/ Casp.
El Tramvia, que finalitza a la Vila Olímpica, no costeria res allargar-lo fins a les andanes (actuals via 1 i 2) de l´estació de França.
Amb FGC i TRAM, l´estació es convertiria en un gran "intercanviador" metropolità ajudat per un nou enllaç amb la L4 pertant, en 5 minuts a Pl. Urquinaona, és a dir, en 5 minuts al centre...
Últimament però, penso que no estaria gens malament com a origen i final de les línes de rodalies que venen del sud (Vilafranca i Vilanova), ja que d´aquesta manera no saturariem Sagrera ni els túnels, ja que la xarxa ha de creixerà en els propers 20, 30, i 40 anys.
En fi, ja veurem què passa amb aquesta estació un cop entri en servei Sagrera. De totes maneres penso que no és normal aquesta obssessió per fer passar tots els trens per Sants.
Per el que fa l'estació de França això que dius que hi ha de veritat? Realment algun polític defensa la continuació de l'Estació de França?

Posted: Saturday 01/09/2007 21:42
by xevi
nooooooooo, cap responsable politic ha dit res del tema encara, quan parlo de propostes, vull dir les nostres propostes, vull dir que si hi hagués la voluntat de manternir-la existeixen infinitat de convinacions que ho farien possible.
Per cert CCOO, és l´unic que ha parlat del tema i defensa la continuïtat de l´estació com a gran intercanviador.

Posted: Saturday 01/09/2007 22:27
by sortrens
xevi wrote:nooooooooo, cap responsable politic ha dit res del tema encara, quan parlo de propostes, vull dir les nostres propostes, vull dir que si hi hagués la voluntat de manternir-la existeixen infinitat de convinacions que ho farien possible.
Per cert CCOO, és l´unic que ha parlat del tema i defensa la continuïtat de l´estació com a gran intercanviador.
Mal presagi per l'estació aquest silenci polític! :evil: En un percentatge que diries tú quin es el futur de l'estació? 60% salvan l'estació i 50 % no la salvaran?

Posted: Saturday 01/09/2007 23:02
by victorcasta
sortrens wrote:
xevi wrote:nooooooooo, cap responsable politic ha dit res del tema encara, quan parlo de propostes, vull dir les nostres propostes, vull dir que si hi hagués la voluntat de manternir-la existeixen infinitat de convinacions que ho farien possible.
Per cert CCOO, és l´unic que ha parlat del tema i defensa la continuïtat de l´estació com a gran intercanviador.
Mal presagi per l'estació aquest silenci polític! :evil: En un percentatge que diries tú quin es el futur de l'estació? 60% salvan l'estació i 50 % no la salvaran?
Doncs 60% + 50% sumen 110%. ;)

No crec que el silenci polític sigui un mal presagi per a l'Estació de França, ans tot al contrari. Com diuen en anglès no news, good news. Ja es va sentir alguna cosa per a l'estació de part dels polítics i que actualment ja no diguin res, em fa pensar que algú (digues-li Renfe, ara Adif) es va oposar a la idea del govern municipal, ja que l'estació seria clau per a l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona i perquè Adif considera que, en vistes de la propera liberalització ferroviària, l'Estació de França pot ser de gran utilitat.

VIES 1, 2, 15 I 16 DE L'EDF

Posted: Sunday 02/09/2007 16:12
by sortrens
Si us hi fixeu l'EDF té 16 víes, 12 d'elles dintre del recinte i quatre d'exteriors, dues a cada extrem. Suposo que si fan arribar la T4 a l'EDF a les vies 1 i 2 us referiu a les vies 3 i 4, ja que les vies 1 i 2 les estan treient.

Posted: Sunday 02/09/2007 17:00
by Túnels del Garraf
A l'EDF no és pràctic que arribi cap línia procedent del nord (R1 R2 nord R3 R4 nord R7), doncs llavors aquestes línies no passen pel centre de la ciutat i obliga als usuaris a fer transbord.

En quant a les línies del sud (R2 sud R4 sud R10), trobem que a la R4 tots els serveis atravessen Barcelona, mentre que a la R2, alguns serveis finalitzen a SAC, per tant alguns d'aquests serveis podrien acabar a l'EDF, tot i que es perd també la parada a Clot-Aragó.

Això si, mentre durin les obres a Sagrera, es poden desviar aquests serveis a l'EDF, per descongestionar les futures vies i evitar incidències per motius de les obres, com està succeint actualment. En tot cas, a partir del 2012 (?) quan entri en funcionament la nova Sagrera, el més raonable seria que tots els trens de la R2 passessin per allà.

Sentit del fil?

Posted: Monday 03/09/2007 10:43
by Guigui
Del futur i les possibilitats de l'Estació de França ja se'n parla en aquests fils, entre molts d'altres:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4283
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4540
http://transport.cat/viewtopic.php?t=1134

D'altra banda, la Generalitat no té prevista una hipotètica gestió de rodalies per FGC, com ja va sortir en un fil d'aquest fòrum que ara no trobo. És a dir, un altre element que indica el desfasament de la notícia que obre aquest fil.

Per tot això, :tancat

En el punto de mira

Posted: Monday 03/09/2007 23:03
by JaMiRo!
La línia de Puigcerdà, pel seu caràcter de "línia aïllada" a la major part del traçat, ja fa temps que és al punt de mira dels FGC (així ho van confirmar fa anys en una revista de difusió entre els enginyers industrials de Catalunya). :D

Posted: Monday 03/09/2007 23:53
by Jordi Freixas
I ho veien amb gaire optimisme aquests enginyers que es traspassés aquesta línia a FGC?

Posted: Tuesday 04/09/2007 0:28
by Mako448
Sí la línia de Puigcerdà ès traspassa a FGC(infraestructures,personal i vies incloses),podré pujar un dia a la Farga de Bebié i demanar un bitllet al revisor a Can Parellada? :)

Optimisme

Posted: Tuesday 04/09/2007 19:01
by JaMiRo!
Jordi Freixas wrote:I ho veien amb gaire optimisme aquests enginyers que es traspassés aquesta línia a FGC?
Amb el mateix optimisme que la línia de la Pobla. :D

Posted: Wednesday 05/09/2007 22:19
by Jordi Freixas
Al menys, a la línia de La Pobla, la senyalètica i tota la pesca és de FGC...