Page 1 of 1
consulta: El Tranvia
Posted: Monday 03/09/2007 18:57
by fredebcnteatre
El tranvia es una mena de transport extrany pero poder necesari, no ho se, pero sembla a simple vista una barreja entre bus(pel fet de estar en superficie i tenir com una mena de 3 busos de doble composició enganxats i un metro/tren ja que passa per vies, pero condicionat en part com el autobus pel transit de vehicles privats.
Quina es la seva utilitat i com es podria definir? Que remplaçaria o quin afegit dona?
Posted: Monday 03/09/2007 19:37
by Fran-Ikarus
És un transport normal i corrent. No cal més que tornar d'un estiu a Oslo, Viena i Praga (per posar tres exemples d'entre moltes ciutats on està implantat) per adonar-se'n, fins i tot els més tramvi-escèptics.
Una altra cosa és que, en determinades ciutats, i determinades circumstàncies, alguna de les línies que s'estan creant siguin més aviat "parxes" d'allò que hauria de ser un Metro...
Re: consulta: El Tranvia
Posted: Monday 03/09/2007 20:28
by aim
fredebcnteatre wrote:El tranvia es una mena de transport extrany
Estrany??
El que és estrany és que n'hi hagin tan pocs per aquí, en comparació a altres ciutats europees....
Normal i necessari!
Posted: Monday 03/09/2007 23:21
by JaMiRo!
Com bé diu el Fran-Ikarus, és un transport normal i corrent (i necessari!), amb velocitats comercials superiors al bus però inferiors al metro i amb una capacitat de transport també intermitja entre aquests dos transports urbans.
Una de les seves millors característiques és que modifica l'entorn urbà fent-lo més agradable, ja que cedeix protagonisme a l'urbanisme racional: aquell que no prima el seu espai al vehicle privat.
Posted: Thursday 06/09/2007 10:16
by Ecomobisostrans
He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
Posted: Thursday 06/09/2007 13:01
by Fran-Ikarus
Hi ha món (i tramvies), més enllà de Barcelona i de la Diagonal! (i del seu efecte acordió)
Veure món...
Posted: Thursday 06/09/2007 15:39
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
Ves a explicar això a Viena, Colònia, Amsterdam...
Posted: Thursday 06/09/2007 17:35
by U-Bahn
És un mitjà de transport normal i corrent, que amb el bus, metro, ferrocarril, etc. es van complementant els uns als altres. I és ben cert que a alguns llocs s'utilitzi malament, com a Madrid. Ah, no, que és Metro Ligero, res de tranvia, que sona a antic...
Toca't allò que no sona
Posted: Thursday 06/09/2007 18:41
by JaMiRo!
Ecomobisostrans wrote:He votat la 1ª. Considero que si el metro i les rodalies anessin per tot arreu on fan falta, el tramvia seria totalment innecessari, ja que es podria cobrir el transport en superfície amb autobusos sense que hi hagues efecte acordeó.
L'autobús té una capacitat de transport de viatgers baixa i val poquets diners, el metro té una capacitat de transport de viatgers alta i val un ronyó.
El tramvia és una opció intermitja, amb una capacitat de transport de viatgers mitjana i uns costos tant de construcció com d'explotació atractius. A més, és molt més eficient energèticament que l'autobús i a més si l'energia elèctrica que empra prové de fonts renovables o nuclears, contribueix a lluitar contra l'efecte hivernacle.
Amb això que et vull dir? Doncs que, a part de que mediambientalment un tramvia és millor que un autobús, la demanda de viatgers de vegades és massa gran com per posar un bus i massa petita com per plantejar construïr un metro. Tot té la seva raó d'existència,
my friend.
Posted: Thursday 06/09/2007 22:54
by iluro
He votado que es un transporte más, que circula por las calles mas importantes, cosa que no pasa en Barcelona, donde el tranvia no entra en el centro de la ciudad.
Además aporta la ventaja de poder pasar soterrado en puntos conflictivos, cosa que tampoco pasa en Barcelona. ( Desde que se inauguró la "poco util" T5 he llegado a tardar 20 minutos en atravesar Plaça Glories con el 56 !!! )
Y siendo realistas, si no hay dinero para hacer metro, pues más vale TRAM que nada.
Posted: Thursday 06/09/2007 23:56
by wefer
iluro wrote: Además aporta la ventaja de poder pasar soterrado en puntos conflictivos, cosa que tampoco pasa en Barcelona. ( Desde que se inauguró la "poco util" T5 he llegado a tardar 20 minutos en atravesar Plaça Glories con el 56 !!! )
Sí, una gran millora en el transport públic de la ciutat...
a qualsevol ciutat normal en zones com aquesta, efectivament, el tramvia es soterraria per tenir un pas directe i a més fer un intercanviador ràpid amb el metro. Però a la ciutat de les xapusses i els complexes "estranys" que és BCN actualment, doncs ho posem tot en superfície, ben apretadet, encara que no serveixi per res.
Posted: Thursday 06/09/2007 23:56
by buertu
iluro wrote: Y siendo realistas, si no hay dinero para hacer metro, pues más vale TRAM que nada.
Si somos realistas y nos fijamos en que quien nos ha ido gobernando año tras año no ha actuado como hubieramos deseado muchos en materia de transporte, te doy la razon.
Pero hay que tener en cuenta que el metro no es el tram y el tram no es el metro y que no sirven para lo mismo. Y deberíamos exigir un medio de transporte adecuado a la demanda, aunque al final hacen lo que les da la gana.