Guigui wrote:Si l'ATM té competències per decidir la numeració de les línies (oi que les té?) aleshores que es deixin de tants romanços i que posin només xifres a les línies d'autobús. Proposta: Les que circulin per Barcelona, que tinguin una o dues xifres i les altres, tres. En funció del municipi o zona per on circulin, que comencin per una xifra diferent. Per exemple: 1xx per l'Hospitalet, Cornellà i El Prat, 2xx per Esplugues, St. Just, St. Joan Despí, St. Feliu i Molins de Rei, 3xx per Badalona, St. Adrià i Sta. Coloma, 4xx per Montcada, Mollet, Ripollet i Cerdanyola, etc. I si amb 3 xifres no n'hi ha prou, doncs amb 4. Però el que no pot ser és marejar el personal amb codis de caixa forta.
I si volen combinacions de lletres i números, que les deixin per als altres modes de transport. Si cal o no, és a dir, si l'usuari ho necessita per a diferenciar-ho d'altres modes, no ho sé, però es podria aplicar de la següent manera: Mxx per metro, Rxx per rodalies i Txx per tramvia. I santes pasqües.
L'ATM ja va presentar una proposta de numeració, que era:
-del 1 al 199 línies de TMB
-del 200 al 299 resta de línies de la zona 1
-del 300 al 399 línies del Garraf
-del 400 al 499 línies de l'Alt Penedès
-del 500 al 599 línies del Baix Llobregat
-del 600 al 699 línies del Vallès Occidental
-del 700 al 799 línies del Vallès Oriental
-del 800 al 899 línies del Maresme
Les nocturnes (excepte la 153 de TMB i el nocturn urbà de Castelldefels d'estiu) ja ho compleixen, ja que són:
-Del N0 al N29 línies de la zona 1 (línies actuals: N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6, N7, N8, N9, N11, N12, N13, N14, N15, N16 i N17
-N3* per al Garraf (línia N30 Barcelona-Vilanova-Vilafranca)
-N4* per a l'Alt Penedès (línia N40 Barcelona-Vilafranca)
-N5* per les del Baix Llobregat (N50 i N51)
-N6* per les del Vallès Occidental (N60, N61, N62, N63, N64 i N65)
-N7* per les del Vallès Oriental (N70, N71, N72, N73)
-N8* per les del Maresme (N80, N81 i N82)
Alguns urbans tenien numeració especial (dos lletres que indicaven el municipi i el número de línia, per exemple a Lliçà de Vall crec que estaven numerades com a LV1, LV2, LV3, LV4 i LV5), les capitals comarcals conservaven l'existent i d'altres tenien numeració de línia interurbana (per exemple al urbà de Castellar del Vallès li tocava tenir el 654, ara està numerat com a C4).
Aquí tens el document proposta de l'ATM on tenia assigant un codi per línia. És un pèl antic i algunes línies ja no hi són, com la Castellar del Vallès-Terrassa, que ara són 2 línies (Castellar del Vallès-Sabadell i Sabadell-Terrassa), i les noves no hi són, com la Sabadell-Mataró. Curiosament la UAB-Montcada sí té numeració integrada (em refereixo a la
línia 648.
La meva proposta de numeració seria la següent (
independentment de l'operador que l'explotés)
-1 al 99 línies urbanes de qualsevol municipi
-del 100 al 299 línies comarcals (és a dir, un Barcelona-Sant Boi no podria portar aquest tipus de numeració al ser intercomarcal)
-del 300 al 499 (ampliable) línies d'àmbit provincial/veguerial
I per les nocturnes:
-N0 a N9 urbanes de qualsevol municipi
-N10 a N29 comarcals
-N30 a N49 (ampliable) intercomarcals no interveguerials/interprovincials
La resta de línies
que quedin fora d'aquest supòsit estarien sense numerar,
i la numeració proposada s'aplicaria al conjunt de Catalunya.
(Editat per evitar malentesos panbarcelonistes
)