Carta de Manel Nadal
Posted: Monday 10/09/2007 12:29
Benvolgut Jordi,
En primer lloc, vull donar-li les gràcies per posar-se en contacte amb la Generalitat de Catalunya, i plantejar aquesta qüestió referida a les Rodalies ferroviàries, que, no hi ha dubte, interessa també a molt altres conciutadans i conciutadanes.
La qüestió que ens formula en el seu c/e no té una resposta unívoca, per quant està condicionada per múltiples variables i condicionants (per descomptat, de caràcter nacional i estatal, però, també, europeu). De totes maneres, la premissa inamovible és que la Generalitat vol administrar aquest servei públic, perquè és essencial per a la satisfacció del dret a la mobilitat dels ciutadans i per al desenvolupament del país i perquè té un àmbit de prestació exclusivament català. A partir d’aquesta determinació, i en l’escenari legal, institucional i polític actual, el que sembla més plausible és que, en una primera fase de la transferència, essent la Generalitat qui gestionarà el servei —“en durà les regnes” per dir-ho així—, qui el prestarà serà l’empresa “Renfe Rodalies”, en el ben entès que també se’ns transferirà la part d’empresa que correspon a rodalies Barcelona.
Aquest període, amb Renfe com operador de la Generalitat, pot durar indefinidament o, quan es produeixi la liberalització dels serveis ferroviaris de passatgers, que la Unió Europea situa en l’horitzó de l’any 2010, es podrà plantejar la constitució d’una empresa mixta o bé un concurs obert per a decidir l’empresa prestadora del servei.
En qualsevol cas —i amb les dificultats naturals en canvis de tanta envergadura— d’aquest procés se’n derivarà unes Rodalies ferroviàries gestionades des de molt a prop dels seus usuaris i una empresa operadora de la Generalitat; per tant, de ben segur, un servei de major qualitat.
Rebi la meva cordial salutació,
Manel Nadal i Farreras
Secretari per a la Mobilitat
En primer lloc, vull donar-li les gràcies per posar-se en contacte amb la Generalitat de Catalunya, i plantejar aquesta qüestió referida a les Rodalies ferroviàries, que, no hi ha dubte, interessa també a molt altres conciutadans i conciutadanes.
La qüestió que ens formula en el seu c/e no té una resposta unívoca, per quant està condicionada per múltiples variables i condicionants (per descomptat, de caràcter nacional i estatal, però, també, europeu). De totes maneres, la premissa inamovible és que la Generalitat vol administrar aquest servei públic, perquè és essencial per a la satisfacció del dret a la mobilitat dels ciutadans i per al desenvolupament del país i perquè té un àmbit de prestació exclusivament català. A partir d’aquesta determinació, i en l’escenari legal, institucional i polític actual, el que sembla més plausible és que, en una primera fase de la transferència, essent la Generalitat qui gestionarà el servei —“en durà les regnes” per dir-ho així—, qui el prestarà serà l’empresa “Renfe Rodalies”, en el ben entès que també se’ns transferirà la part d’empresa que correspon a rodalies Barcelona.
Aquest període, amb Renfe com operador de la Generalitat, pot durar indefinidament o, quan es produeixi la liberalització dels serveis ferroviaris de passatgers, que la Unió Europea situa en l’horitzó de l’any 2010, es podrà plantejar la constitució d’una empresa mixta o bé un concurs obert per a decidir l’empresa prestadora del servei.
En qualsevol cas —i amb les dificultats naturals en canvis de tanta envergadura— d’aquest procés se’n derivarà unes Rodalies ferroviàries gestionades des de molt a prop dels seus usuaris i una empresa operadora de la Generalitat; per tant, de ben segur, un servei de major qualitat.
Rebi la meva cordial salutació,
Manel Nadal i Farreras
Secretari per a la Mobilitat