Reforç de l’oferta del transport públic X a l’inici del curs
Posted: Wednesday 12/09/2007 16:46
Reforç de l’oferta del transport públic per a l’inici del curs 2007-2008
● El metro arriba al màxim històric de 121 trens circulant simultàniament a les hores punta dels dies feiners, 17 més que dos anys enrere
● Les línies 1, 2, 3 i 5 augmenten la seva capacitat gràcies a la incorporació de nou material mòbil i les millores a la infraestructura
La represa de l’activitat laboral i docent, aquest mes de setembre, coincideix a Barcelona i la seva àrea metropolitana amb un increment de l’oferta de transport públic, especialment a les hores punta del matí dels dies feiners. Les línies de metro de TMB augmenten la seva capacitat els dies feiners amb la circulació simultània de fins a 121 trens, un 8% més que l’any passat i un 16% més que en les mateixes dates del 2005.
El pla de millora de freqüències de metro es va començar a aplicar l’octubre del 2005, per donar resposta a l’increment de la demanda registrat des de la integració tarifària. De manera progressiva, s’han anat reduint els intervals de pas dels trens en hora punta, per augmentar la capacitat i millorar el confort dels usuaris de la xarxa de metro. El quadre següent resumeix el desenvolupament del pla fins avui.
Hora punta
setembre 2005
Hora punta
setembre 2006
Hora punta
setembre 2007
Increment
2005-2007
Trens
Freq.
Trens
Freq.
Trens
Freq.
Trens
Capacitat
L1
23
3’40”
23
3’40”
24
3’31”
+1
+4,3%
L2
15
3’52”
17
3’17”
22
2’38”
+7
+46,7%
L3
21
3’28”
23
3’08”
25
3’08” (*)
+4
+19%
L4
17
4’31”
19
3’56”
19
3’56”
+2
+11,8%
L5
26
3’04”
28
2’49”
29
2’43”
+3
+11,5%
L11
2
7’00”
2
7’00”
2
7’00”
- - -
- - -
Total
104 trens
- - -
112 trens
- - -
121 trens
- - -
+17 trens
+16,3%
(*provisional)
El pla de millora de freqüències en hora punta ha estat possible gràcies a la incorporació dels nous trens de les sèries 5000, 6000 i 9000 i l’adequació de les infraestructures així com pel reforç en les instal·lacions de subministrament d’energia elèctrica. TMB ha rebut ja 63 trens nous, dels 99 contractats per l’Autoritat del Transport Metropolità. Els 36 restants aniran arribant fins a finals del 2008.
Les millores de freqüències en hores punta (de 7 a 9.30 h.) s’han compaginat amb millores en hores vall, dissabtes i feiners. Actualment no hi ha distinció entre hora vall i hora punta de tarda: el nombre de trens en servei és el mateix des de les 9.30 del matí a les 9 de la nit, tant els dies feiners com els dissabtes i festius.
L’augment generalitzat d’oferta ha estat ben acollit pels ciutadans, que hi han correspost amb un augment sostingut de la demanda: la xarxa de metro de TMB va registrar el 2006 un total de 353,4 milions de validacions, el 2,3% més que l’any anterior, i en els set primers mesos del 2007 l’increment és del 3,4% respecte del mateix període del 2006.
A la línia 2 en hora punta circularan aquest setembre set trens més que dos anys enrere
Línia per línia
L1 (Hospital de Bellvitge - Fondo). L’entrada dels nous trens 6000, a partir del juny, està permetent incrementar el nombre de trens en hora punta i reduir l’interval de pas amb l’objectiu de baixar dels 3 minuts els pròxims mesos. Els nous trens, al ser continus, tenen un 15% més de capacitat. Ha començat la remodelació de la primera unitat dels trens existents (sèrie 4000).
L2 (Paral·lel - Pep Ventura). La incorporació dels nous trens 9000 i l’avançada tecnologia d’aquesta línia han permès gairebé doblar el nombre d’unitats que circulen simultàniament i situar els intervals de pas a la ratlla dels 2’30” per primera vegada a la xarxa de metro de Barcelona.
L3 (Zona Universitària - Canyelles). L’entrada de trens 5000 i la implantació del sistema de protecció de trens ATP han facilitat la introducció de tres unitats més al carrusel els matins dels feiners, mentre que la reducció dels intervals de pas està pendent de l’optimització de la velocitat comercial amb la posada en marxa del sistema ATO. Han començat a circular els primers dos trens de la sèrie 3000 remodelats.
L4 (Trinitat Nova - La Pau). Continuarà beneficiant-se del transvasament dels trens 2100, procedents de la línia 2, que substitueixen trens antics, i podrà augmentar l’oferta en hora punta amb la millora del subministrament d’energia.
L5 (Cornellà Centre - Horta). Va ser la primera a baixar dels 3 minuts d’interval. L’abril passat va completar la renovació del parc mòbil, format ara exclusivament per trens continus de la sèrie 5000.
Xarxa d’autobusos
La xarxa d’autobusos de TMB disposarà, a partir del 12 de setembre, del 100% de la seva capacitat en les 109 línies regulars, amb un total de 914 vehicles circulant a les hores punta del matí i de la tarda. En termes d’hores de servei en dia feiner, l’oferta ha augmentat prop del 7% respecte del 2005. El quadre següent mostra la progressió de l’oferta de bus els dos últims anys.
Setembre 2005
Setembre 2006
Setembre 2007
Increment
2005-2007
Vehicles hora punta
865
894
914
+ 49 (+5,7%)
Hores servei (dies feiners)
12.946
13.435
13.826
+880 (+6,8%)
L’augment de vehicles i hores de servei és fruit de la implantació de l’ambiciós pla de millores del 2006, que va comportar la creació o prolongació de 15 línies i el reforç de 14 línies en dies feiners i 9 més en caps de setmana. Al 2007 les millores s’han centrat a reforçar 54 línies en caps de setmana.
La millora del servei, a mesura que es consolida, dóna com a resultat un augment de la demanda. El 2006 la xarxa de bus va registrar 201,8 milions de validacions, l’1% més que l’any anterior, mentre que els set primers mesos del 2007 el creixement ha estat del 2,9%.
Barcelona, 10 de setembre de 2007
● El metro arriba al màxim històric de 121 trens circulant simultàniament a les hores punta dels dies feiners, 17 més que dos anys enrere
● Les línies 1, 2, 3 i 5 augmenten la seva capacitat gràcies a la incorporació de nou material mòbil i les millores a la infraestructura
La represa de l’activitat laboral i docent, aquest mes de setembre, coincideix a Barcelona i la seva àrea metropolitana amb un increment de l’oferta de transport públic, especialment a les hores punta del matí dels dies feiners. Les línies de metro de TMB augmenten la seva capacitat els dies feiners amb la circulació simultània de fins a 121 trens, un 8% més que l’any passat i un 16% més que en les mateixes dates del 2005.
El pla de millora de freqüències de metro es va començar a aplicar l’octubre del 2005, per donar resposta a l’increment de la demanda registrat des de la integració tarifària. De manera progressiva, s’han anat reduint els intervals de pas dels trens en hora punta, per augmentar la capacitat i millorar el confort dels usuaris de la xarxa de metro. El quadre següent resumeix el desenvolupament del pla fins avui.
Hora punta
setembre 2005
Hora punta
setembre 2006
Hora punta
setembre 2007
Increment
2005-2007
Trens
Freq.
Trens
Freq.
Trens
Freq.
Trens
Capacitat
L1
23
3’40”
23
3’40”
24
3’31”
+1
+4,3%
L2
15
3’52”
17
3’17”
22
2’38”
+7
+46,7%
L3
21
3’28”
23
3’08”
25
3’08” (*)
+4
+19%
L4
17
4’31”
19
3’56”
19
3’56”
+2
+11,8%
L5
26
3’04”
28
2’49”
29
2’43”
+3
+11,5%
L11
2
7’00”
2
7’00”
2
7’00”
- - -
- - -
Total
104 trens
- - -
112 trens
- - -
121 trens
- - -
+17 trens
+16,3%
(*provisional)
El pla de millora de freqüències en hora punta ha estat possible gràcies a la incorporació dels nous trens de les sèries 5000, 6000 i 9000 i l’adequació de les infraestructures així com pel reforç en les instal·lacions de subministrament d’energia elèctrica. TMB ha rebut ja 63 trens nous, dels 99 contractats per l’Autoritat del Transport Metropolità. Els 36 restants aniran arribant fins a finals del 2008.
Les millores de freqüències en hores punta (de 7 a 9.30 h.) s’han compaginat amb millores en hores vall, dissabtes i feiners. Actualment no hi ha distinció entre hora vall i hora punta de tarda: el nombre de trens en servei és el mateix des de les 9.30 del matí a les 9 de la nit, tant els dies feiners com els dissabtes i festius.
L’augment generalitzat d’oferta ha estat ben acollit pels ciutadans, que hi han correspost amb un augment sostingut de la demanda: la xarxa de metro de TMB va registrar el 2006 un total de 353,4 milions de validacions, el 2,3% més que l’any anterior, i en els set primers mesos del 2007 l’increment és del 3,4% respecte del mateix període del 2006.
A la línia 2 en hora punta circularan aquest setembre set trens més que dos anys enrere
Línia per línia
L1 (Hospital de Bellvitge - Fondo). L’entrada dels nous trens 6000, a partir del juny, està permetent incrementar el nombre de trens en hora punta i reduir l’interval de pas amb l’objectiu de baixar dels 3 minuts els pròxims mesos. Els nous trens, al ser continus, tenen un 15% més de capacitat. Ha començat la remodelació de la primera unitat dels trens existents (sèrie 4000).
L2 (Paral·lel - Pep Ventura). La incorporació dels nous trens 9000 i l’avançada tecnologia d’aquesta línia han permès gairebé doblar el nombre d’unitats que circulen simultàniament i situar els intervals de pas a la ratlla dels 2’30” per primera vegada a la xarxa de metro de Barcelona.
L3 (Zona Universitària - Canyelles). L’entrada de trens 5000 i la implantació del sistema de protecció de trens ATP han facilitat la introducció de tres unitats més al carrusel els matins dels feiners, mentre que la reducció dels intervals de pas està pendent de l’optimització de la velocitat comercial amb la posada en marxa del sistema ATO. Han començat a circular els primers dos trens de la sèrie 3000 remodelats.
L4 (Trinitat Nova - La Pau). Continuarà beneficiant-se del transvasament dels trens 2100, procedents de la línia 2, que substitueixen trens antics, i podrà augmentar l’oferta en hora punta amb la millora del subministrament d’energia.
L5 (Cornellà Centre - Horta). Va ser la primera a baixar dels 3 minuts d’interval. L’abril passat va completar la renovació del parc mòbil, format ara exclusivament per trens continus de la sèrie 5000.
Xarxa d’autobusos
La xarxa d’autobusos de TMB disposarà, a partir del 12 de setembre, del 100% de la seva capacitat en les 109 línies regulars, amb un total de 914 vehicles circulant a les hores punta del matí i de la tarda. En termes d’hores de servei en dia feiner, l’oferta ha augmentat prop del 7% respecte del 2005. El quadre següent mostra la progressió de l’oferta de bus els dos últims anys.
Setembre 2005
Setembre 2006
Setembre 2007
Increment
2005-2007
Vehicles hora punta
865
894
914
+ 49 (+5,7%)
Hores servei (dies feiners)
12.946
13.435
13.826
+880 (+6,8%)
L’augment de vehicles i hores de servei és fruit de la implantació de l’ambiciós pla de millores del 2006, que va comportar la creació o prolongació de 15 línies i el reforç de 14 línies en dies feiners i 9 més en caps de setmana. Al 2007 les millores s’han centrat a reforçar 54 línies en caps de setmana.
La millora del servei, a mesura que es consolida, dóna com a resultat un augment de la demanda. El 2006 la xarxa de bus va registrar 201,8 milions de validacions, l’1% més que l’any anterior, mentre que els set primers mesos del 2007 el creixement ha estat del 2,9%.
Barcelona, 10 de setembre de 2007