Page 1 of 3
Iberia, en contra de l'aeroport de Barcelona
Posted: Thursday 13/09/2007 15:19
by wefer
http://www.vilaweb.cat/
----------------------------------------
Germà Bel: 'A Ibèria li fa mal potenciar l'aeroport de Barcelona'
Entrevista de VilaWeb TV amb l'autor d''Aeroports i poder' (Edicions 62) que es presenta públicament avui a la tarda a Barcelona
Germà Bel, juntament amb Xavier Fageda, és l'autor del llibre 'Aeroports i poder' (Edicions 62) que es presenta públicament avui a les 19.00 al Cercle d'Economia de Barcelona. En aquesta entrevista l'autor explica que a Ibèria no li interessa apostar pel Prat sinó per Barajas, que l'aeroport de Madrid s'emporta el 50% d'inversió quan concentra només el 23% de tràfic aeri. I detalla que un sistema d'aeroports tan centralitzat com l'espanyol s'explica perquè va néixer sota la dictadura franquista.
La presentació del llibre comptarà amb la presència de l'ex-president de la Generalitat, Pasqual Maragall, el vice-president del Cercle d'Economia i president del Banc Sabadell, Josep Oliu, i el director literari de Grup 62, Xavier Folch. A banda, aquest migdia el llibre es presenta a la premsa.
Germà Bel (1963) és Doctor en Econòmiques per la Universitat de Barcelona i va ser diputat socialista al Congrés dels Diputats a Madrid.
Veure el vídeo de l'entrevista:
http://www.vilaweb.tv/?video=4951
I més coses...
Posted: Thursday 13/09/2007 15:38
by JaMiRo!
wefer wrote:I detalla que un sistema d'aeroports tan centralitzat com l'espanyol s'explica perquè va néixer sota la dictadura franquista.
I fixa't tú que, avui dia, la xarxa de l'alta velocitat ferroviària s'estructura de forma radial, deixant de banda criteris raonables. I ara, crec, no som sota cap dictadura.
En fi...Després que no es queixin si n'estem fins als collons de l'
autonomisme.
Posted: Thursday 13/09/2007 16:40
by davida
Em sembla que apartir de mig 2008 ja quasi no arribaran vols d'Iberia a Bcn. En tot cas nomes quedaran les seves filials Clickar i Air Nostrum.
- Pont Aeri Barcelona - Madrid. Amb el AVE perdra la majoria de vols, pot tardar mes o menys pero te un futur negre.
- La majoria de vols nacionals o internacionals que operaba Iberia a passat a Clickair (Vigo, Sevilla, Asturias, Zurich, Ginebra)
- Els vols regionals els opera Air Nostrum (Menorca, Eivissa, etc...)
- Quedara nomes:
- Madrid pero molt debilitat i nomes com enllaç als vols transcontinentals.
- Londres: Operat al 50% amb BA.
- Paris.
- Palma
- Bilbao
- San Sebastian (Iberia + Air Nostrum)
- Canaries
I poca cosa mes.
I segurament amb tendencia a la baixa perque al disminuir els vols Barcelona - Madrid la rotació d'avios amb la seu central de Madrid sera mes complicada.
Atado y bien atado
Posted: Thursday 13/09/2007 23:12
by Guigui
JaMiRo! wrote:I ara, crec, no som sota cap dictadura.
No, però n'hi va haver un que ho va deixar tot
atado y bien atado. I Déu n'hi doret del fatxa que encara corre per les altes esferes polítiques i estatals...
Posted: Thursday 27/09/2007 12:38
by davida
Mes vols de fina ara operats per Iberia que pasa a Clickair
- Balears
- Canarias
No se perque Iberia vol la T-Sud. Si nomes operarà a:
- Madrid. Enllaços transoceanicas. Amb l'AVE el pont aeri quedara molt reduit.
- Londres: Operat al 50% amb BA.
- Paris.
- Bilbao
- San Sebastian (Iberia + Air Nostrum)
- Milà
Per emprenyar
Posted: Thursday 27/09/2007 22:40
by Guigui
davida wrote:No se perque Iberia vol la T-Sud.
Per fer l'únic que sap fer a Catalunya: tocar allò que no sona.
Posted: Thursday 27/09/2007 23:42
by A-380
IBERIA quiere la terminal T-Sur para presumir, y no presume quien tiene, sino quien no tiene.
El AVE en radial con MAD a quien mas perjudica es a IBERIA, quien tiene que ir o salir de MAD, o va en coche o en tren por ser mas rápido que el avión.
IBERIA con su política de centro en MAD nada mas le sirve para potenciar los vuelos transoceanicos y los de largo radio, pero ha dejado perder los vuelos domésticos.
Desde BCN podía haber potenciado esos vuelos domésticos alternando MAD y BCN en los vuelos de largo radio y transoceanicos, pero ahora
Delta conectará Málaga con Nueva York
AD
Delta Air Lines ha anunciado que ofrecerá el único servicio directo entre Andalucía y EEUU, concretamente entre el Aeropuerto Internacional de Málaga y el Aeropuerto JFK de Nueva York, a partir del 5 de junio de 2008.
El servicio se operará tres veces por semana hasta el 8 de julio de 2008, y a partir de entonces aumentará su frecuencia a cuatro veces por semana. Con estos nuevos vuelos directos, Delta ofrecerá a sus clientes la conexión más cómoda entre Andalucía y la capital financiera de Estados Unidos.
Málaga será la tercera ciudad de la red de Delta en España. Delta lleva operando vuelos entre España y Estados Unidos desde hace más de 15 años, enlazando tanto Madrid como Barcelona con Atlanta y Nueva York-JFK, y ofrece hasta cuatro vuelos diarios en temporada alta. Con la introducción del vuelo desde Málaga, Delta se convierte en la única aerolínea que ofrecerá vuelos a EEUU desde tres ciudades españolas.
Con relación al nuevo vuelo, la directora Comercial de Delta en España, Asunción Pérez, dijo que "el nuevo servicio entre Málaga y Nueva York refuerza la posición de Delta como aerolínea estadounidense líder en vuelos entre España y EE.UU. y servirá también para fortalecer los lazos comerciales, culturales y sociales entre Andalucía y Estados Unidos".
Los viajeros que vuelen desde Málaga a Nueva York JFK se beneficiarán de muchas conexiones a destinos de negocios y vocacionales en todo Estados Unidos, entre ellos Atlanta, Orlando, Boston, Los Ángeles y San Francisco aparte de excelentes conexiones a destinos en Latino América y en el Caribe.
Los nuevos vuelos directos de Delta entre Málaga y Nueva York-JFK se operarán con aviones 757-200 con un máximo de 174 plazas y dos clases de servicio.
Si repasamos
http://transport.cat/viewtopic.php?t=5419 veremos que es normal que IBERIA salga a la venta, o la venden o la hunden.
Saludos,
Pedro
Posted: Saturday 29/09/2007 0:52
by Vox
Es diu que OneWorld (Iberia) i Star Alliance (Spanair, la que ha de fer vols transoceànics amb MD83
) aniràn a la T-Sud.
Salomònic total però, al meu parer, encertat.
Vox
Posted: Saturday 29/09/2007 22:23
by EUKibo
Jo no ho acabo d'entendre...
A veure, hi ha tres "pujas" per aquesta "subhasta":
- Vueling (companyia catalana creada amb intenció de crear el seu primer hub a Barcelona)
-Clickair (companyia creada recentment per boicotejar Vueling quan els d'Iberia es van adonar que abandorar El Prat era un desencert. Aquesta companyia és un desastre, una vergonya i un caos que no té ni oficines d'atenció al client a l'aeroport, que no contracta personal sinó que en subcontracta i que exprimeix molt l'atenció del client i els seus drets per treure'n pasta)
- Star Alliance (destacant Spanair y Lufthansa que tenen forces vols a Barcelona i sempre tenen tendencia a posar-ne algun de nou i mantenir els que tenen, a més que a El Prat funcionen prou bé. Són companyies de renom, i Spanair tenint Iberia el hub a El Prat podrien intentar fer força a Barcelona...)
(One World inexistent, Iberia, la principal companyia que opera a El Prat d'aquesta aliança està abandonant tots els seus vols, tancant les seves oficines, acomiadant treballadors i subcontractant i fent uns xollos impresionants per amb forats legals exprèmer al màxim als passatgers i netejar-se les mans en cas de problemes.)
En definitiva, jo crec que o bé reparteixen el pastís de la nova terminal entre tots aquests (Clickair, restes d'Iberia, Vueling i Star Alliance) i deixen la vella terminal per companyies que tenen menys importancia com aerolinias argentinas, alitalia o air france; o bé deixen la terminal ABC per companyies Vueling i Clickair de baix cost i la terminal nova per companyies de bandera, o viceversa.
Jo crec que faran un poti poti amb totes, de fet hi ha força espai a la nova terminal. Això sí, exigiria a Clickair i Iberia que abandonessin el sistema d'explotació ilegítima típica d'empreses com Telefónica, Correos o Renfe que acomiaden treballadors dient que no hi ha treball i després en subcontracten pagant la meitat i sense fer contractes dignes ni exigint mínims de professionalitat, així com les maranyes empresarials que en cas de problemes fan que se'n surtin sense cap penalització important.
Posted: Sunday 30/09/2007 0:06
by A-380
Una puntualización:
Aerolíneas Argentinas, Air Plus Comet y Spanair son de Marsans, Air Comet, que es de Marsans esta en negociaciones en Chile para ser la compañía de Bandera Chilena.
Spanair esta compuesta de dos compañias, Spanair y Aebal (Aerolíneas de Baleares, 100 X 100 Marsans).
Spanair esta en venta y la quiere comprar Marsans
Star Alians considera como asociadas a estas compañias aunque en la realidad es solo Spanair.
Saludos,
Pedro
No entenc...
Posted: Sunday 30/09/2007 0:36
by Guigui
A-380 wrote:Aerolíneas Argentinas, Air Plus Comet y Spanair son de Marsans, Air Comet, que es de Marsans esta en negociaciones en Chile para ser la compañía de Bandera Chilena.
Spanair esta compuesta de dos compañias, Spanair y Aebal (Aerolíneas de Baleares, 100 X 100 Marsans).
Spanair esta en venta y la quiere comprar Marsans
Star Alians considera como asociadas a estas compañias aunque en la realidad es solo Spanair.
Com s'explica, això?
Posted: Sunday 30/09/2007 0:55
by A-380
EUKibo wrote:
En definitiva, jo crec que o bé reparteixen el pastís de la nova terminal entre tots aquests (Clickair, restes d'Iberia, Vueling i Star Alliance) i deixen la vella terminal per companyies que tenen menys importancia com aerolinias argentinas, alitalia o air france; o bé deixen la terminal ABC per companyies Vueling i Clickair de baix cost i la terminal nova per companyies de bandera, o viceversa.
Es una pequeña explicacion a este comentario
Saludos,
Pedro
Volia dir...
Posted: Sunday 30/09/2007 1:02
by Guigui
Em referia a com s'entén que Spanair sigui de Marsans i la vulgui comprar Marsans, si ja la té.
Gràcies per l'aclariment.
Posted: Sunday 30/09/2007 8:37
by Serie9000
No és de Marsans. Era de SAS + Marsans i petites participacions. Aleshores, SAS la va posar en venda i UN dels que la vol comprar al 100% és Marsans
Posted: Sunday 30/09/2007 15:26
by A-380
Tenéis razón,
el 5% es de Marsans, pero era Marsans quien dirigía la empresa, por eso mi error en la puntualización.
Saludos,
Pedro
Posted: Sunday 30/09/2007 15:54
by EUKibo
pos bueno, la nova terminal para la compañia de aerolinias argentinas jajajaj
Posted: Sunday 30/09/2007 17:54
by A-380
Lo que me refería con esa puntualización,
es que Star Alliance y mas en concreto Spanair, son con diferencia quienes mas pueden aportar a la T-Sur, IBERIA y sus socios, no digo que no estén en dicha terminal, pero como mucho en 2º ó 3º
termino, perdiendo todos los privilegios de los que han dispuesto asta ahora.
Digo que quien mas aporte, tenga la preferencia de posición.
Saludos,
Pedro
La lògica...
Posted: Sunday 30/09/2007 17:56
by Guigui
A-380 wrote:Digo que quien mas aporte, tenga la preferencia de posición.
Això també és l'opinió de la immensa majoria de la gent interessada en el tema. Passa que el binomi incestuós Aena-Iberia s'encarrega sistemàticament de ridiculitzar aquesta lògica. I aquest és el temor més gran que tinc pel que fa a l'adjudicació de la T-Sud.
Posted: Sunday 30/09/2007 18:30
by A-380
Demomento en BCN perdio el Halding
, esperemos que pese mas la logica, ademas IBERIA esta en venta y casi seguro que ira a capital no español.
Saludos,
Pedro
Posted: Monday 01/10/2007 21:15
by Vox
I què voleu, que Star Alliance ompli tota soleta tota la T-Sud? Hi caben 2 aliances (i les 3 i tot) perfectament: OneWorld i Star.
I les Low Cost + Sky Team (encara que podria anar a la T-Sud) a les actuals A-B-C.
Vox