Page 1 of 1
ERTMS com a sistema de senyalització
Posted: Saturday 15/09/2007 14:09
by aarongilp
--------------------------------------
Nota d'administració
Aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?p=86880#86880
--------------------------------------
Apart dels TGV700 i els POS (que no ens valen per ser tritensions a 15kV) hi ha algun material motor de la SNCF que dugui ERTMS?
Posted: Saturday 15/09/2007 17:52
by ROMI65
aarongilp wrote:Apart dels TGV700 i els POS (que no ens valen per ser tritensions a 15kV) hi ha algun material motor de la SNCF que dugui ERTMS?
Que jo sàpiga, no. Prompte hi haurà els Thalys (que necessiten l'ERTMS per utilitzar la nova LAV holandesa), però molt m'estranyaria que els envien al sud (*)
.
(*) Entre d'altres raons, no crec que l'ERTMS que se'ls instal·larà siga compatible amb el d'Adif (visca la interoperabilitat!!).
Posted: Saturday 15/09/2007 18:19
by Albert
ROMI65 wrote:(*) Entre d'altres raons, no crec que l'ERTMS que se'ls instal·larà siga compatible amb el d'Adif (visca la interoperabilitat!!).
Home! Si aquesta és precisament la gràcia de l'ERTMS! Se suposa que s'ha definit com a estàndard a fer servir a Europa per tal de facilitar el trànsit de trens entre diferents països.
Posted: Saturday 15/09/2007 20:27
by ROMI65
Albert wrote:ROMI65 wrote:(*) Entre d'altres raons, no crec que l'ERTMS que se'ls instal·larà siga compatible amb el d'Adif (visca la interoperabilitat!!).
Home! Si aquesta és precisament la gràcia de l'ERTMS! Se suposa que s'ha definit com a estàndard a fer servir a Europa per tal de facilitar el trànsit de trens entre diferents països.
Sobre el paper tot funciona molt bé, una altra cosa és la realitat. Cada país ha adoptat una versió d'ERTMS més o menys particular i la compatibilitat entre elles està per demostrar.
Posted: Saturday 15/09/2007 21:20
by aarongilp
La idea és que els Dasy(e) tinguin ERTMS per anar per les LAV espanyoles i, si cal, amb ASFA...l'ERTMS dels POS accepta el PZB, l'LZB i l'Indusi...
Posted: Saturday 15/09/2007 23:20
by aarongilp
No crec que hagi dit cap bestiesa. Teoricament l'ERTMS, com a sistema estàndar europeu ha d'ésser capaç, entre d'altres coses, d'interpretar tots els sistemes actuals de senyalització correctament. I si és cert que no tots els sistemes són iguals (per algo no els monta tots la mateixa empresa, i això sí és cert), s'hauria d'aconseguir que, com a mínim, funcionés bé sota ASFA. Que resulta que ERTMS, fabricat per qui sigui és suficientment fiable sota qualsevol sistema de senyalització de qualsevol país, perfecte, no haurem de patir i, a més, es faran bé les coses d'una vegada. Però l'experiència em fa pensar que la teoria és una cosa i la pràctica n'és una altra.
Posted: Sunday 16/09/2007 1:04
by ROMI65
I abans d'utilitzar una font, m'asseguraria de la seua credibilitat: aquesta és la pàgina publicitària dels fabricants dels equips ERTMS. Evidentment que tot és perfecte!!
De bon rotllo!
Posted: Sunday 16/09/2007 1:54
by ROMI65
Potser no sé què és l'ERTMS, però després de llegir això em sembla que no sóc l'únic.
fantito wrote:El sistema ASFA res té a veure amb l'ERTMS, entre altres coses per que l'ASFA es un sistema de rep la informació de mode puntual i actua puntualment quant hi ha una resposta errònia a aquell instant.
l'ERTMS és un sistema continu de recepció de dades i de resposta a les dades rebudes, de manera que sempre predisposa la circulació del tren a les condicions d'ocupació de la via en qualsevol moment. Dit d'una altre manera, a l'ERTMS no li calen balisses de rebuda d'informació de l'estat de l'ocupació de la via, cosa que si que precisa l'ASFA, ja que la informació de l'estat de l'ocupació de la via es realitza permanentment a tenps real.
Si no és mitjançant balises, podries dir-nos com es transmet la informació entre la infraestructura i els trens amb ERTMS nivell 1?
fantito wrote:Per tant, el sistema ERTMS és compatible entre ell mateix mente es segueixi el protocol ERTMS, ja sigui de nivell 1 o nivell 2 depenent de la velocitat punta a la que es vulgui arribar. El sistema ERTMS no es un sistema de compatibilització dels diferents sitemes d'ATO (Automatic Train Operation) i ATP (Automatic Train Protection) que hi ha en els ferrocarrils europeus.
Per tant afirmar que els "diferents" sistemes ERTMS poden no ser compatibles entre ells és no saber que és el sistema ERTMS, doncs sols n'és un i únic.
Sobre el paper tens raó, però la realitat és una mica més complexa. Si fóra com tu dius, tot funcionaria sense problemes des de fa uns quants anys a la LAV entre Madrid i Lleida.
I repetesc el que he dit abans, cada país ha desenvolupat ERTMS a partir d'una versió de les especificacions amb particularitats pròpies, cosa que crea problemes d'incompatibilitat. I no només ho dic jo:
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/dv/tran20060124_12
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/dv/tran20060124_10_weibel_pres_/tran20060124_10
[url=http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/dv/tran20060124_11_fried_pres2_en/tran20060124
http://www.webmag.transport.alstom.com/ ... /2/483.asp
http://ertms.uic.asso.fr/conferences/2004/docs/cory.pdf
http://www.era.eu.int/public/press/Documentation/ERTMS
Encara cal una mica de temps perquè tot això s'harmonitze poc a poc i s'arribe a una versió d'ERTMS única.
fantito wrote:Per cert, la meva intervenció anava dirigida en resposta a la que es diu que l'ERTMS pot no ser compatible segons on sigui instal·lat, no al missatge inmediatament anterior.
Ja me n'he adonat. Bon rotllo.
Posted: Sunday 16/09/2007 12:04
by Albert
Estàs ben informat en aquest tema fantito!
Suposo que teniu raó que una cosa és la teoria i una altra és la pràctica. Segur que pel fet que hi hagi equipament de diferents fabricants la compatibilitat potser no serà total al començament, però està clar que és un gran avenç el fet que s'hagi definit un estàndard a nivell Europeu i que, a la llarga, tothom farà servir. Crec que només és qüestió de temps que els problemes d'incompatibiltat en la senyalització i el control de trànsit ferroviari vagin disminuïnt.