Recuperar els rombos de les parades del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
davidbarna
N5
N5

Recuperar els rombos de les parades del metro

Post by davidbarna »

Una de les coses que sempre m'ha agradat dels Ferrocarrils (línia Sarrià-Catalunya) és que anunciïn les estacions amb els característics rombos . Recordo que quan era petit també anunciaven les parades del metro de Barcelona, però que l'any 82, amb la nova decoració van desaparèixer.

Què en penseu de tornar a posar-los per anunciar les estacions de metro? Crec que li donaria un toc més original, i alhora es recuperaria un element característic durant molts anys.
Guigui
Administrador

Bé, però només a les boques

Post by Guigui »

Em semblaria bé per senyalitzar les boques de metro, semblant al característic dau blau amb la U de Viena o la monumental M de Moscou. Però trobo encertada la retolació dins les estacions, ja que permeten una major visibilitat de la informació. I fixa't que FGC també hi tendeix, com es veu a Europa-Fira, tot i que trobo que no ho han acabat d'encertar en els detalls.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
wefer
Administrador

Post by wefer »

La senyalització de metro de Barcelona és una de les millors de les que conec, per no dir la millor. Eliminar-la per tornar a l'antiga ho trobaria un pas enrera imperdonable.
Fran-Ikarus
N11
N11
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Post by Fran-Ikarus »

+1 al que diu en Wefer. Si de cas, només puntualment trobo que seria maco reacondicionar alguna estació puntual (Jaume I, Lesseps) per recuperar l'estil original, a imatge i semblança del que han fet a Londres amb Baker St., per exemple.

+1 al que diu en Guigui, reformar els pals exteriors incorporant un cartell M amb forma de romb, milloraria molt la impersonal i relativament poc distingible senyal vermella "TMB" (en petit) que hi ha ara.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
metring
Administrador

Post by metring »

wefer wrote:La senyalització de metro de Barcelona és una de les millors de les que conec, per no dir la millor. Eliminar-la per tornar a l'antiga ho trobaria un pas enrera imperdonable.
Però si es podrien combinar, les senyalitzacions modernes amb les més antigues, com passa als metros de París, Londres i Nova York, i no queden pas malament els lletreros antics enrrajolats amb indicacions actuals.
EUKibo
N9
N9

Post by EUKibo »

A veure, jo la decoració actual la trovo perfecta, sennyalitzar les boques amb el pal amb el logo TMB-M vermell luminos i despres els cartells de les estacions no hi ha cap metro al mon millor senyalitzat que el de Barcelona.

Això sí, algun element antic com diu la metring tampoc farien gens de lleig, com les boques que havien a Liceu, o els rombos a les estacions, pero sense treure la senyalització moderna.

I respecte el metro de Paris... Excepte perque arriba a tot arreu no és tant idílic com sembla, la senyalització es clarísimament insuficient si estás despistat i vols saber en quina estació acaba d'aturar-se el teu metro costa moltíssim saber-lo perquè ni a dins el tren ni a fora hi ha una senyalització que et permeti identificar l'estació. A més, que també hi ha dificultat per trovar boques de metro, el pal TMB vermell lluminos ajuda moltissim a localitzar-les.
Fran-Ikarus
N11
N11
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Post by Fran-Ikarus »

EUKibo wrote:I respecte el metro de Paris... Excepte perque arriba a tot arreu no és tant idílic com sembla, la senyalització es clarísimament insuficient si estás despistat i vols saber en quina estació acaba d'aturar-se el teu metro costa moltíssim saber-lo perquè ni a dins el tren ni a fora hi ha una senyalització que et permeti identificar l'estació.
I als cartells blau fosc que hi ha cada 3 metres, com els anomenaríem?
Image
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

algú sap l'empresa que fa els rombos d'FGC?

és que en vull un per l'habitació de casa que posi "ADOLF RIPOLLES"

un antic director de marquèting d'una coneguda empresa catalana de pastisseria industrial en tenia un d'aquests al seu despatx i no cal dir que un dia vaig anar a veure'l.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
orique
N9
N9

Post by orique »

EUKibo wrote:I respecte el metro de Paris... Excepte perque arriba a tot arreu no és tant idílic com sembla, la senyalització es clarísimament insuficient si estás despistat i vols saber en quina estació acaba d'aturar-se el teu metro costa moltíssim saber-lo perquè ni a dins el tren ni a fora hi ha una senyalització que et permeti identificar l'estació. A més, que també hi ha dificultat per trovar boques de metro, el pal TMB vermell lluminos ajuda moltissim a localitzar-les.
Doncs jo vaig ser capaç d'orientar-me perfectament dins de les estacions (laberíntiques, això sí). Només cal saber cap a quina capçalera de línia vas i fixar-s'hi una mica!

I com diu en Fran-Ikarus, a les línies antigues hi ha cartells ENORMES amb el nom de l'estació.
Rafa Monty
N6
N6

Post by Rafa Monty »

Jo estic d' acord en Recuperar els Rombos, pero també m' agradaria
que coloquesin els cartelons gegants d' allá pels 75, d' aquells amb la M
Sobresurtint del Rombe, semblava molt guapo i americá. 8-)

Rafa Monty.
JaMiRo!
N10
N10

D'acord...

Post by JaMiRo! »

Jo crec que el tema dels rombes es pot recuperar per donar-li personalitat als accessos com comenteu per aquí. I, si de cas, recol·locar-los a les estacions històriques (sempre en convivència amb la senyalització actual de TMB, que em sembla molt encertada). ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Mortadel·lo
N9
N9

Post by Mortadel·lo »

<M>

:D :D :D
ES PELIGROSO ASOMARSE
St. Metro de Barcelona
N2
N2

???

Post by St. Metro de Barcelona »

Jo, al haver nascut al 1997 (es cert), no vaig poder gaudir d'aquests privilegis dels que parleu... Em podríeu explicar com era el metro 10 o 20 anys enrere del meu naixement, o tants com vulgueu, d'acord? :victoria Ja està ja me revelat! :D :)
hospitalenc
N5
N5

Post by hospitalenc »

Us puc dir coma a curiositat quínes van les darreres estacions a on es va equipar les "M" grans de Metro a les boques, juntament amb la barana caracterísitca de llavors: a les de la línia 1 a dins L´Hospitalet (per exemple Rambla Just Oliveres) quan es van fer noves a mitjans vuitantes. Pero...Aii!, tot just abanç que les inauguressin, les van treure! :? .

Per cert, a mi m´agradaría molt que es recuperessin aquelles bàscules Art-Decó a les andanes de la línia 1 precisament, amb una rodeta que es movía dins el vidre que teníen, i et donaven un cartronet d´aquells tipus bitllet Edmonson. Allà als setantes i vuitantes encara hi eren, segur que algú mès s´en recorda d´elles.
metring
Administrador

Post by metring »

Recordo les "M"'s, donaven força idea de metro, jo les tornaria a posar.
Digueu-me il·lusa, però apa que no molaria que fessin enrrajolats a les parets de les estacions, amb els noms, com a d'altres ciutats :D
JaMiRo!
N10
N10

Putxet!

Post by JaMiRo! »

metring wrote:Recordo les "M"'s, donaven força idea de metro, jo les tornaria a posar.
Digueu-me il·lusa, però apa que no molaria que fessin enrrajolats a les parets de les estacions, amb els noms, com a d'altres ciutats :D
Parlant d'enrajolats, una de les estacions que més m'agrada és la del Putxet, no sé aquest enrajolat blanc m'encanta i li dona un aire d'estació clàssica (que bé ho és)... ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”